Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Waarom? Zo'n 520d is meer dan snel genoeg, en al zeker voor mijne maat. Die heeft echt een fluwelen voet.
    Eigenlijk zijn we rotverwend met al dat vermogen. Ik weet nog welke negatieve commentaren er waren toen de 116d uitkwam. Deze 'ondergemotoriseerde' 116d wordt in de Autogids getest in het sprintje tot 100 in 9,9 seconden. Dat zijn tijden die goed 10 jaar geleden zelfs niet door een 325tds gehaald werden. Toen vonden we dat een sportdiesel, nu vinden we dat traag en voor paupers...
    Denk dat Sjoerie maar aan't lollen was.

    Ik deel je mening volledig: we zijn te verwend door de stijgende vermogensaantallen en alles onder de 200pk is tegenwoordig banaal. Een diesel van 177pk was geen 10 jaar geleden nog een monster, nu is dat bijna een basisdiesel die door velen minachtend bekeken wordt omdat ie niet de snelste zou zijn. Zever natuurlijk, je moet toch al van goede huize komen om zo'n stoof op z'n donder te geven op de autosnelweg.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
      Denk dat Sjoerie maar aan't lollen was.

      Ik deel je mening volledig: we zijn te verwend door de stijgende vermogensaantallen en alles onder de 200pk is tegenwoordig banaal. Een diesel van 177pk was geen 10 jaar geleden nog een monster, nu is dat bijna een basisdiesel die door velen minachtend bekeken wordt omdat ie niet de snelste zou zijn. Zever natuurlijk, je moet toch al van goede huize komen om zo'n stoof op z'n donder te geven op de autosnelweg.
      Auto's zijn wel zwaarder dan 10 jaar geleden , dus hebben ze meer vermogen nodig ook hé. Maar inderdaad 177pk lijkt me genoeg....soms.....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Waarom? Zo'n 520d is meer dan snel genoeg, en al zeker voor mijne maat. Die heeft echt een fluwelen voet.
        Eigenlijk zijn we rotverwend met al dat vermogen. Ik weet nog welke negatieve commentaren er waren toen de 116d uitkwam. Deze 'ondergemotoriseerde' 116d wordt in de Autogids getest in het sprintje tot 100 in 9,9 seconden. Dat zijn tijden die goed 10 jaar geleden zelfs niet door een 325tds gehaald werden. Toen vonden we dat een sportdiesel, nu vinden we dat traag en voor paupers...
        Ik was er inderdaad wat mee aan het lachen getuige mijn posts boven die van jou.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
          Zo denk ik ook. Ik zou me dan ook eerder een 520d zien kopen dan een 525d, juist omwille van het rationele.
          Bah nee! Ik laat liever een optie of 2-3 liggen om toch maar een 6 cilinder te hebben hoor!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
            Bah nee! Ik laat liever een optie of 2-3 liggen om toch maar een 6 cilinder te hebben hoor!
            Zoals uwe pa.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
              Een alarm.
              Oei !

              Ok das ni veel natuurlijk. Ik herinner mij dat dat vroeger anders was. ofwel was dat tussen 520 en 530 ofzo.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                Zoals uwe pa.
                Inderdaad! Ik was er eigenlijk helemaal van overtuigd dat ie voor een 520d zou gaan... Tot mijn grote verwondering zei ie zelf dat 'm liever een optie of twee, drie liet vallen om toch maar een 6 cilinder te hebben. Ik heb daar efkes zo staan kijken!

                Comment


                • Zijn 3 serieuze opties die gaat laten vallen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Zijn 3 serieuze opties die gaat laten vallen
                    jaat, maar toch! Ik heb liever een 525d met standaard zetels, geen integral active steering, noch een panoramisch schuifdak, dan een 520d met comfortstoelen en die twee opties.

                    Comment


                    • Zo denk ik ook. Mijn 530d had ook standaard zetels, geen xenons en geen schuifdak. Mijn ouders hebben een 525d met comforstoelen, xenons en schuifdak. Toch reed mijn 530d 100x plezanter hoewel het beide zescilinders waren. Ik zou nooit willen ruilen hebben. Tov een 520d zou ik dat zeker nooit willen doen.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Zo denk ik ook. Mijn 530d had ook standaard zetels, geen xenons en geen schuifdak. Mijn ouders hebben een 525d met comforstoelen, xenons en schuifdak. Toch reed mijn 530d 100x plezanter hoewel het beide zescilinders waren. Ik zou nooit willen ruilen hebben. Tov een 520d zou ik dat zeker nooit willen doen.
                        En beide 6 cyl., dan was enkel je rechtervoet die je dat plezier verschafte, want enkel met voet planché voelde je enig verschil.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                          Oei !

                          Ok das ni veel natuurlijk. Ik herinner mij dat dat vroeger anders was. ofwel was dat tussen 520 en 530 ofzo.
                          Dat is tussen een 330d en 335d alleszins wel het geval. Het prijsverschil verkleint met een paar duizend euro als je in de opties gaat.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                            Auto's zijn wel zwaarder dan 10 jaar geleden , dus hebben ze meer vermogen nodig ook hé. Maar inderdaad 177pk lijkt me genoeg....soms.....
                            Zwaarder zijn ze, maar als je naar de cijfers kijkt, een 520d in 8.1sec 100, en dat vergelijkt met 10-15j geleden dan is dit nog steeds een topmodel ivg met die tijd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Dus klopt de conclusie:

                              Als ik een 525d, 530d of 535d neem met M-pack en een sportautomaat dat ik dan die knop heb met de keuze tussen: normal, sport en sport+?

                              En die knop past aan: gasrespons, demping (ook in combi met M-sportophanging) en schakelenritme?
                              Dit allemaal zonder opties zoals adaptive drive of dynamic damping control?

                              En wat nu met die wijziging in stuurgevoel? Standaard meteen mee met die knop of moet je daarvoor ook die integral active steering nemen?

                              Ik heb nu het gevoel dat wanneer ik een config zou bestellen, dat er niemand weet wat ik ga krijgen
                              Klopt volledig! Maar uw onderstelwijzigingen gaan helemaal niet zo ingrijpend/voelbaar zijn als met adaptive drive

                              Voor het stuur moet je inderdaad IAS nemen (gewéldige aanrader)




                              Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                              Bij het onderhoud en de herstellingen is inbegrepen:
                              • Verversen van olie
                              • Tussentijdse olietoevoegingen
                              • Vervanging van de oliefilter
                              • Vervanging van de microfilter
                              • Vervanging van de brandstoffilter
                              • Vervanging van de luchtfilter
                              • Vervanging van de remvloeistof
                              • Vervanging van de bougies
                              • Vervanging van ruitenwisserrubbers
                              • Vervanging van de remblokken en remschijven
                              • Vervanging van onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage,
                                zoals koppeling, schokdempers, uitlaat,.
                              • Alle andere noodzakelijke herstellingen
                                (volgens dezelfde richtlijnen zoals deze zijn opgenomen in de garantie van de constructeur).
                              Uit die laatste bullet zou je kunnen afleiden dat het inderdaad een soort van verlenging van de garantie is.

                              Je kan eenvoudig de prijs berekenen op http://www.bmw.be/be/nl/owners/servi...ool_start.html
                              Een serenity all-in is inderdaad onderhoud + herstellingen, is dus niets anders dan een verlengde garantie ... in mijn ogen een aanrader. als je optelt wat x jaar onderhoud je kost, plus hier en daar eens een wisselstuk ... volgens mij haal je het er uit.

                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Als je een sportautomaat neemt heb je wel een knop, maar kan je enkel kiezen tussen normaal, sport en sport+. Deze instellingen zijn van toepassing op de gasrespons, motorkarakter, sturing van de versnellingsbak en inderdaad ook de demping.

                              Neem je de optie dynamic damping control, dan heb je ook deze knop die bijkomend de mogelijk comfort heeft voor de demping van de ophanging
                              Neem je dynamic drive, dan heb je sowieso dynamic damping control en hierbovenop ook nog eens de actieve stabilisering van de rolneiging (adaptive drive).
                              Volledig juist
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                En beide 6 cyl., dan was enkel je rechtervoet die je dat plezier verschafte, want enkel met voet planché voelde je enig verschil.
                                Klopt. De acceleraties en hernemingen waren fors beter. Die heerlijke brutaliteit van de 530d was niet te vinden bij de 525d.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Op de car configurator ziet zo'n M-pack er maar lelijk uit...

                                  Spijtig dat je dan weer botst op die optie-politiek en is daardoor de zwarte hemelbekleding niet beschikbaar als je niet voor M-pack kiest?!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Spijtig dat je dan weer botst op die optie-politiek en is daardoor de zwarte hemelbekleding niet beschikbaar als je niet voor M-pack kiest?!
                                    Tuurlijk wel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Tuurlijk wel.
                                      Deze keuze leidt.. blabla: toevoegen van M-pack. Maar blijkbaar meent ie het niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                        Deze keuze leidt.. blabla: toevoegen van M-pack. Maar blijkbaar meent ie het niet.
                                        Veel gelijkaardige fouten in de configurator. Zwarte dakhemel kan wel apart worden besteld (had het al op mijn E91 en staat in mijn bestelde F11).

                                        Comment


                                        • Ja, zwarte hemel kun je los van andere opties of pakketten bestellen.
                                          Bestel wel gelijk een Engelse rechter zonneklep erbij, om van die lelijke waarschuwings-printen verlost te zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X