Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• milaar zo moeten ze niet gaan beginnen ...dat ze maar maken dat ze de mijne in elkaar vijzen ...ik snak naar een comfortabele cruiser...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
      net proefrit gedaan met 520d met sportautomaat;
      mijn mening: kan vlot mee in dagdagelijkse verkeer, heeft een vrij goede lineaire versnelling in huis maar dus geen 'kickdowneffect' , hetgeen ik toch wel een beetje miste en ik denk zeker nadat je hem enkele maanden zou hebben en je het- weliswaar goede basisvermogen- al lang gewoon bent ; misschien is de 525d wel het beste compromis qua prestaties/prijs ; Wel goede geluidsdemping van de motor vond ik in vergelijking met mijn huidige 320d coupe ;
      Als je een duw in de rug wil, moet je ook de 525d laten (die is ook zéér lineair), maar voor de 530d gaan. De 520d is minder lineair dan de 525d zelfs, en ook niet veel trager. De 525d is een (vrij dure) keuze die m.i. enkel kan verantwoord worden door de veel aangenamere Laufkultur.

Als je power en pit wil, moet je naar de 530d gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten

wat een zielige/basic tellerpartij is me dat
        Tenminste een olietemperatuurmeter.
        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Als je een duw in de rug wil, moet je ook de 525d laten (die is ook zéér lineair), maar voor de 530d gaan. De 520d is minder lineair dan de 525d zelfs, en ook niet veel trager. De 525d is een (vrij dure) keuze die m.i. enkel kan verantwoord worden door de veel aangenamere Laufkultur.

Inderdaad. De prestaties van een 525d nu worden bijna door een 520d geëvenaard. Maar de eerste rijdt zooooo veel meer aangenaam! 6-cilindOr!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ge kunt de 525d toch chippen. Bij de huidige 3 reeks zijn enkel de injectoren anders tussen een 325d en 330d... blok en turbo identiek. Bij de nieuwe 5 reeks zijn ze 100% identiek
            Ipv 4500 euro meerprijs, voor 900 euro ofzo laten chippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
              Ge kunt de 525d toch chippen. Bij de huidige 3 reeks zijn enkel de injectoren anders tussen een 325d en 330d... blok en turbo identiek. Bij de nieuwe 5 reeks zijn ze 100% identiek
              Ipv 4500 euro meerprijs, voor 900 euro ofzo laten chippen
              We spreken over OEM hé. Op de aftermarket kunt ge altijd van alles en nog wat.

Comment

• Bij welke bmw garage geeft volgens jullie de beste service? (vandaag naar BMW D'Haeninck in Lochristi geweest en viel toch dik tegen kwa uitleg enz.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                  net proefrit gedaan met 520d met sportautomaat;
                  mijn mening: kan vlot mee in dagdagelijkse verkeer, heeft een vrij goede lineaire versnelling in huis maar dus geen 'kickdowneffect' , hetgeen ik toch wel een beetje miste en ik denk zeker nadat je hem enkele maanden zou hebben en je het- weliswaar goede basisvermogen- al lang gewoon bent ; misschien is de 525d wel het beste compromis qua prestaties/prijs ; Wel goede geluidsdemping van de motor vond ik in vergelijking met mijn huidige 320d coupe ;
                  Ik heb ook met een 520d automaat gereden, en ik vond dat deze wel zeer vlot aanvoelde. Beter dan mijn 320d met 163pk. Heb wel de automaat direct in sport stand gezet vd 520d. Wanneer je dan op de gas duwde, sprong de motor direct naar 3500 toeren, en bleef die doortrekken tot 4200, dan per versnelling lager (8 versnellingen beschikbaar zoals jullie weten) , terug hetzelfde tot 4200 toeren. Moest er al direct mee stoppen, want zat al aan 120km/h. Veel sneller dan mijn huidige wagen (of zo voelde het toch aan).

Comment

• Iemand ervaring met verschil in power tussen E61 525D pré facelift 163 pk en F11 520D ?

Ben benieuwd of hier nog veel verschil inzit (misschien is F11 520D intussen sneller).

Loopcultuur blijft natuurlijk wel anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Bij welke bmw garage geeft volgens jullie de beste service? (vandaag naar BMW D'Haeninck in Lochristi geweest en viel toch dik tegen kwa uitleg enz.)
                      Daeninck is in Latem of Oudenaarde, in Lochristi is het Verstraeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Daeninck is in Latem of Oudenaarde, in Lochristi is het Verstraeten.
                        Sorry verwarde ze ff, maar weet niemand een betere garage dan die in Latem of Lochristi?

Comment

• edit.

Comment

• + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Betere start en je zit rond de 8.5 sec, geen idee hoe snel BMW opgeeft?

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Onder de 7 lijkt me mogelijk.
                            Last edited by ; 26/09/2010, 22:32.

Comment

• Het verschil in sound.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Het verschil in sound.
                                Vind ik niet zo groot precies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Het verschil in sound.
                                  Uit mijn boxen is er niet zoveel verschil hoor kon spectaculairder
                                  2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                                    Uit mijn boxen is er niet zoveel verschil hoor kon spectaculairder
                                    Echt wel.

De eerste is veel minder diep qua geluid...

530d klinkt veel mooier... nen echten 6 cilinder...

nu zou ik graag de 525d eens horen. vermoedelijk net zoals de 530d?
                                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                      Echt wel.

De eerste is veel minder diep qua geluid...

530d klinkt veel mooier... nen echten 6 cilinder...

nu zou ik graag de 525d eens horen. vermoedelijk net zoals de 530d?
                                      Ik heb beide 525d en 530d getest en vond het geluid bijna identiek. In ieder geval is de kloof tussen 520d en 525d veeeeeel groter dan tussen 525d en 530d. Een 6-cyl klinkt gewoon anders.

Comment

• M-sportpakket met 18" wielen.

OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X