Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Kan nooit goed zijn als je goed doorgetrokken hebt en je terug voor een stoplicht staat dat diene motor onmiddellijk afspringt!

    Voor de rest staat geschreven dat je best de wagen 1.5 min laten draaien voor een goede nasmering van de turbo voor je hem stillegt .
    Als je motor écht heet staat (en dan moet je al eventjes continu volgas pleuren over tientallen km), dan valt 'ie ook niet meer stil maar blijft 'ie extra koelen (en dus draaien).

    Een keertje, of zelfs meerdere keren hard optrekken aan (opeenvolgende lichten) geeft no way een temperatuur die ervoor zorgt dat 'm stil leggen schadelijk kan gaan worden ... en indien wel dan zit je met uiterst extreme omstandigheden of met een defecte koeling.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
      En inderdaad op een 5 is een automaat een must omdat het merendeel van de 5-rijders een automaat verkiest.
      Sorry, maar dit vind ik een zwakke redenering. Koop je een auto voor jezelf met erop en eraan (of niet op en aan) wat jij zelf wilt, of koop je een auto met in 't gedacht wat degene wilt aan wie je hem ooit wil verkopen?
      Dit betekent niet dat ik niet akkoord ben dat volgens het type auto de wagen makkelijker zal verkocht raken met bepaalde opties, bepaald kleur, .... maar als ik 50.000€ zou neertellen voor een wagen (wat ik voor alle duidelijkheid particulier niet zou doen) zou ik toch vooral mijn eigen zin doen ....
      Voor de volledigheid: als m'n leasebudget het toelaat, zal m'n volgende auto ook een automaat zijn (maar gezien de koppeling bij ons van leasebudget met uitstoot van de wagen wordt dit steeds moeilijker), maar zoals gezegd; ieder zijn gedacht.

      Comment


      • Vandaag bij Sneyers langs geweest en mijn 520D F11 was binnen .
        Ik had wel geen fototoestel bij , daarbij er lag een dikke laag sneeuw op.
        Foto's volgen later wel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          wanneer komt de xDrive op dit model?
          Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
          de BMW 550 i xDrive is al te bestellen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Vanaf april 2011. Voorstelling in Geneve. Dan zal er ook xdrive zijn voor dieselversies en lichtere benzineversies.
          Meen dit al eens geschreven te hebben in dit of het F10 topic: xDrive bestelbaar vanaf Maart 2011 voor de 530d & 535d en vanaf September 2011 voor de 525d
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Bij de E90 FL heb je, indien je voor nav Business gaat, nog de oude kaart zoals ik dat bij m'n E60 heb gehad. Enkel bij het nav Prof heb je de nieuwe kaart zoals ik die in m'n 7 heb. Is dat bij de nieuwe 5 ook zo, of heb je bij de Business ook al de nieuwe kaart?
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Kan men bij de nav.prof. via latitude/altitude je bestemming ingeven?
            @bmwm, kan jij bovenstaande niet bevestigen? Volgens mij kan het perfect met de joystick...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
              Sorry, maar dit vind ik een zwakke redenering. Koop je een auto voor jezelf met erop en eraan (of niet op en aan) wat jij zelf wilt, of koop je een auto met in 't gedacht wat degene wilt aan wie je hem ooit wil verkopen?
              Dit betekent niet dat ik niet akkoord ben dat volgens het type auto de wagen makkelijker zal verkocht raken met bepaalde opties, bepaald kleur, .... maar als ik 50.000€ zou neertellen voor een wagen (wat ik voor alle duidelijkheid particulier niet zou doen) zou ik toch vooral mijn eigen zin doen ....
              Voor de volledigheid: als m'n leasebudget het toelaat, zal m'n volgende auto ook een automaat zijn (maar gezien de koppeling bij ons van leasebudget met uitstoot van de wagen wordt dit steeds moeilijker), maar zoals gezegd; ieder zijn gedacht.

              Als je een echte auto-liefhebber bent en toevallig particulier en je ziet een bepaalde auto graag en je moet er geen boterham minder voor eten en die kost dan nog toevallig € 50 000 waarom dan niet?

              Zo is dat trouwens in elke prijsklasse, als je een wagen mooi vind en zin hebt om te kopen en deze kost € 30 000
              en je snijdt er niet mee in je vel dan koop je die ook.
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Als je een echte auto-liefhebber bent en toevallig particulier en je ziet een bepaalde auto graag en je moet er geen boterham minder voor eten en die kost dan nog toevallig € 50 000 waarom dan niet?

                Zo is dat trouwens in elke prijsklasse, als je een wagen mooi vind en zin hebt om te kopen en deze kost € 30 000
                en je snijdt er niet mee in je vel dan koop je die ook.
                Dat klopt uiteraard, maar dat was ook niet de conclusie van m'n betoog he 't Ging over opties "moeten" nemen met een koper van je auto in 't achterhoofd ...
                In de zijlijn zei ik idd dat ik (momenteel) als particulier geen 50.000€ zou geven voor een auto, maar ook hier vind ik: ieder z'n zin en prioriteiten!

                Comment


                • Kijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    Als je een echte auto-liefhebber bent en toevallig particulier en je ziet een bepaalde auto graag en je moet er geen boterham minder voor eten en die kost dan nog toevallig € 50 000 waarom dan niet?

                    Zo is dat trouwens in elke prijsklasse, als je een wagen mooi vind en zin hebt om te kopen en deze kost € 30 000
                    en je snijdt er niet mee in je vel dan koop je die ook.
                    'Als als als....' op die manier kan je alles goed praten hé. Ik vind de stelling 'dergelijke opties horen toch op zo'n auto...' pure quatsch. Iedereen koopt een auto zoals hij dat wil. Dat wil niet zeggen dat ik ook soms vind dat je een bepaalde optie beter wel neemt dan niet. Maar aangezien ik niet betaal, spreek ik me daar niet over uit.

                    Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                    Kijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.
                    't Eerste heeft niet onmiddellijk iets te maken met het tweede dat je zegt maar je hebt wel gelijk. Iedereen kiest zelf wat ie wil op z'n auto. En als je dergelijk bedrag neertelt voor een auto, wil je vooral dat ie er uitziet zoals jij hem voor ogen had, zonder rekening te moeten houden met wat 'moet' en wat 'beter is voor herverkoop'.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      @bmwm, kan jij bovenstaande niet bevestigen? Volgens mij kan het perfect met de joystick...
                      Bij m'n 740d gaat dat niet.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        'Als als als....' op die manier kan je alles goed praten hé. Ik vind de stelling 'dergelijke opties horen toch op zo'n auto...' pure quatsch. Iedereen koopt een auto zoals hij dat wil. Dat wil niet zeggen dat ik ook soms vind dat je een bepaalde optie beter wel neemt dan niet. Maar aangezien ik niet betaal, spreek ik me daar niet over uit.



                        't Eerste heeft niet onmiddellijk iets te maken met het tweede dat je zegt maar je hebt wel gelijk. Iedereen kiest zelf wat ie wil op z'n auto. En als je dergelijk bedrag neertelt voor een auto, wil je vooral dat ie er uitziet zoals jij hem voor ogen had, zonder rekening te moeten houden met wat 'moet' en wat 'beter is voor herverkoop'.
                        Als ik een nieuwe wagen koop, houd ik in mijn achterhoofd een beetje rekening met de configuratie voor de latere herverkoop.
                        De opties die ik dan neem zijn opties die ik zelf zeker apprecieer en nodig acht maar overbodige opties die ik minder leuk vind laat ik er dan ook af want dat heeft niet echt een meerwaarde bij latere herverkoop.

                        Ik heb in het verleden reeds 4 wagens particulier verkocht en altijd een eerlijke prijs voor gekregen.
                        Ook onderhoud ik mijn wagens extreem goed, zowel optisch als motorisch en dit draagt zeker bij tot een snelle herverkoop en
                        een minimaal waardeverlies.
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Als je motor écht heet staat (en dan moet je al eventjes continu volgas pleuren over tientallen km), dan valt 'ie ook niet meer stil maar blijft 'ie extra koelen (en dus draaien).

                          Een keertje, of zelfs meerdere keren hard optrekken aan (opeenvolgende lichten) geeft no way een temperatuur die ervoor zorgt dat 'm stil leggen schadelijk kan gaan worden ... en indien wel dan zit je met uiterst extreme omstandigheden of met een defecte koeling.
                          Nee das waar, maar uw turbo daarentegen kan nog extreem warm of zelfs nog hoog in toeren zitten als de motor stilvalt en dus bijgevolg de turbo zonder oliedruk/koeling komt. Of de ECU daarmee rekening houdt weet ik wel niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                            Voor de volledigheid: als m'n leasebudget het toelaat, zal m'n volgende auto ook een automaat zijn (maar gezien de koppeling bij ons van leasebudget met uitstoot van de wagen wordt dit steeds moeilijker), maar zoals gezegd; ieder zijn gedacht.
                            Dan moet je bij BMW zijn, zowat de enigen met een fatsoenlijke automaat in klasse C (116 tot 145 gram).
                            Bij quasi alle andere merken wordt nen automaat ineens nen D.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • Ik heb deze week op de autonsnelweg een F11 gezien (duitse nummerplaat) zonder dakrails ... 't was een Saphirschwarz, met verduisterde achterruiten en Shadow Line hochglänzend. Er zat ook een zwart grilleke in vooraan ... prachtauto.
                              Zonder die dakrails lijkt die nog sportiever vind ik.

                              Daarom even graag jullie mening : Met of zonder dakrails ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Dan moet je bij BMW zijn, zowat de enigen met een fatsoenlijke automaat in klasse C (116 tot 145 gram).
                                Bij quasi alle andere merken wordt nen automaat ineens nen D.
                                Een 520 dA heeft een A energielabel
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                  Nee das waar, maar uw turbo daarentegen kan nog extreem warm of zelfs nog hoog in toeren zitten als de motor stilvalt en dus bijgevolg de turbo zonder oliedruk/koeling komt. Of de ECU daarmee rekening houdt weet ik wel niet.
                                  Ja, 't was daarop dat ik doelde.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                    Een 520 dA heeft een A energielabel
                                    't Is gelijk ne frigo van Miele.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Bij m'n 740d gaat dat niet.
                                      Oei, niet op de prof.? Dat is dus niet echt prof.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                        Een 520 dA heeft een A energielabel
                                        Dit kan onmogelijk kloppen. Waarschijnlijk verwar je met de labels in Nederland ...
                                        Een A-label in belgie betekent een maximale uitstoot van 85g, of 3.2l per 100km ...
                                        Nu weet ik wel dat de BMW-diesels behoorlijk zuinig zijn, maar zo zuinig nog net niet ...
                                        De 520dA heeft in België een C-label.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                          Over dat laatste ben ik het eens maar bij de sportautomaat heb je dat knopje waarbij je uit 3 standen kan kiezen
                                          met snellere reacties van motor en versnellingsbak in sportstand.

                                          Dan denk ik dat je bij kickdown gas toch sneller aan de 100 zult zitten dan in normaal stand omdat de motor en versnellingsbak sneller reageren.
                                          Hij wordt wellicht gewoon hoger in toeren gehouden door die "standknopjes"(wat al zeker niet nodig is bij een dieselmotor omdat deze zijn kracht in lagere toeren heeft) maar het eindresultaat is hetzelfde(alhoewel dat je trager zal zijn indien je je flippers zou gebruiken) De techische fische geeft anders ook geen hogere prestaties in combinatie met de sport(flippers) automaat!

                                          Ik denk gewoon dat de 'sportautomaat' met zijn flippers en knopjes een gedacht geeft dat hij sneller zou zijn(om dat te rechtvaardigen) maar dat het eindresultaat hetzelfde is.(alhoewel men zelfs trager zal zijn indien men zelf met de flippers opschakelt )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X