Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oei, en ik heb net een F11 bestelbon getekend...
    Ik hoop dat dit probleem ondertussen verholpen is en dat dat voor jou ook opgelost wordt.

Als het een troost mag zijn... mijn vorige wagen was een A4 Avant B8. Ik ben met die wagen ook 6-7 naar de garage gereden voor een probleem met de multimedia module: radio speelde 2 s muziek af, dan 3 s geen muziek, dan 3 s muziek 2 s stilte 3 s muziek enz en dit gedurende 10-20 minuten per uurtje rijden. Ik kon de radio dan ook niet afzetten (was om echt horendol van te worden). Navigatiesysteem herrekende ook iedere keer (om de 5-6 s ) de route, sprong op terwijl ik geen navigatie had ingesteld, enz ....
    Dit is één van de redenen waarom ik geen Audi meer heb besteld... ik vond de service in de garage tov iemand die een wagen van 40 kEUR heeft gekocht ondermaats, ik hoopte op beterschap bij BMW (Tienen). We zullen wel zien.
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      daarom dat ik dus zweer bij faceliftmodellen
      Ik heb nooit meer miserie gehad dan met mijn facelift E46 320d.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Die 530d die ik als vervangwagen had vorig jaar trok ook niet naar rechts.
        Zou dat kunnen te maken hebben met de opties Adaptive drive of Active steering?
        OO 00 OO

Comment

• De mijne staat nu klaar bij Jorssen ... Hopelijk volgende week levering.
          Zoals jullie kunnen zien op onderstaande foto heb ik geen dakrails op de F11.
          http://db.tt/epZWoqP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
            Gisteren speelde hij wel andere muziek af van mijn iPhone dan aangegeven op het iDrive scherm maar geen idee of dat aan mijn telefoon of aan de auto lag.

Dit probleem heb ik idd ook al een keer gehad met de iPhone 3GS in dit geval. Ik had de indruk dat het kwam door hij een Album cover niet kon inladen of iets dergelijks. Na het opnieuw aansluiten van de iPhone was het ok!

Het naar rechts trekken voel je dat sterk? Ik heb de afglopen dagen is met mijn F10 (9000 Km) aan het testen geweest en op sommige momenten gaat hij idd iets naar rechts maar een andere keer gaat hij lichtjes naar links, en soms ook gewoon rechtdoor. Hoewel mijn vorige audi wat dat betreft een stuk baanvaster was.

Persoonlijk heb ik op dit moment vooral de indruk dat de auto nogal sterk de weg en spoorvorming volgt. Van een geluid heb ik helemaal geen last.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ldeneef Bekijk Berichten
              Ik ga morgen mijn zomerbanden/velgen monteren omdat de dealer me naar huis stuurde met de uitleg dat het aan de winterbanden lag. Ik wil die piste kortsluiten. Als ik morgen nog ervaar dat ie naar rechts trekt zal maandag 'het kot te klein zijn'.
              En dat stoort me nog het meest dat de dealers allerhande excuses verzinnen. Zouden ze echt niet op de hoogte zijn dat er een probleem is? Kan het moeilijk geloven.
              Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
              Wat is dat grinding noise specifieker?
              Mijn F10 maakt soms bij een bepaalde versnelling en toerental een soort brommend geluid dat volgens mijj afkomstig is van ergens een trilling in het interieur (dashboard, stuurkolom ofzoiets)
              Weet niet of het normaal is en het is nu ook niet echt storend maar in het begin let je op alles en zeker als je een freak bent zoals ik
              Naar rechts trekken doet hij wel (nog) niet.
              dat van die zomerbanden dat mag je al schrappen ...hebben ze mij ook willen wijsmaken , maar heb dat direkt getest ( velgen van mijne maat eronder gestoken ) en ben er dadelijk mee naar de garage gereden en hen geconfronteerd ..!!! dus die moeite kan je u al besparen

dat geluid heb ik nog maar 1 keer voor gehad en was bij een trage bocht naar rechts , en is een soort gegrom dat precies van vooraan komt maar dat je door de ganse wagen kan voelen ... ik ga er me verder op concentreren ..
              ik ga nu volgende week nog eerst op skiverlof met mijn wagen , en daarna mogen ze mij bij mijn dealer verwachten

Comment

• Om even bij de kinderziekte discussie aan te sluiten; hier F10 520d op 17" met 21000km, trekt ook naar rechts. Brommend geluid in middenconsole komt bij mij van de asbak voor de schakelpook (manueel).

Hopelijk wordt dit alles binnenkort vlot opgelost... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  Gisteren speelde hij wel andere muziek af van mijn iPhone dan aangegeven op het iDrive scherm maar geen idee of dat aan mijn telefoon of aan de auto lag.
                  'k Heb dat al dikwijls voor gehad, zowel met mijn iPhone 4 als een nieuwe iPod Nano...
                  Hij speelt iets anders af dan wat er afgebeeld staat. Als je dan op de iDrive het nummer selecteert dat hij afbeeldt maar niet aan het spelen is, is het eent tijdje OK. Ik heb nog niet kunnen vaststellen wanneer het dan weer verkeerd loopt (contact afleggen, radio kiezen en dan weer iPod, ...?). Vroeg of laat heb ik het opnieuw zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                    dat van die zomerbanden dat mag je al schrappen ...hebben ze mij ook willen wijsmaken , maar heb dat direkt getest ( velgen van mijne maat eronder gestoken ) en ben er dadelijk mee naar de garage gereden en hen geconfronteerd ..!!! dus die moeite kan je u al besparen

dat geluid heb ik nog maar 1 keer voor gehad en was bij een trage bocht naar rechts , en is een soort gegrom dat precies van vooraan komt maar dat je door de ganse wagen kan voelen ... ik ga er me verder op concentreren ..
                    ik ga nu volgende week nog eerst op skiverlof met mijn wagen , en daarna mogen ze mij bij mijn dealer verwachten
                    Ik heb ook eens de topics gelezen op F10post en bimmerpost aangaande dit probleem. Als ik het goed begrepen heb is er nu toch een oplossing voor dit probleem.
                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten

Zomerbanden/velgen zijn gemonteerd. En het is .... Nog slechter dan met mijn winterbanden.
                      Je had dus gelijk Wannes, maar ja, ik moet dealer bewijs leveren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik heb ook eens de topics gelezen op F10post en bimmerpost aangaande dit probleem. Als ik het goed begrepen heb is er nu toch een oplossing voor dit probleem.
                        Aha, en die is? Heb je een link of meer info?

Comment

Er is meer aan de hand. Volgens de technische inspectie van BMW Bornem, is er inderdaad een oplossing en zouden ze die aan de concessiehouders hebben gecommuniceerd. Echter, mijn F11 is al 3 x voor "herstelling" in de garage geweest zonder oplossing. De garage zou alles gedaan hebben wat BMW voorschrijft.

BMW Bornem heeft me een brief gestuurd "dat ik eerstdaags opnieuw trots zal zijn dat er een BMW logo op m'n wagen prijkt" en telefonisch op het hart gedrukt dat zij m'n wagen met een perfecte wegligging zullen terugbezorgen.

We shall see.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Weet er soms iemand bij welke dealer de F11 in het Kaschmir-zilver en/of Havanna staat?
                            Bij Meerschman in Ninove stond er vorige maand 1 in één van die kleuren, weet niet juist welk.

Comment

• Ik ga ze alvast een aangetekend schrijven doen in de loop van volgende week !!!! Geen woorden maar daden !

Comment

• Het lijkt er dus op dat de wagen van Wannes geen uitzonderingsgeval is, maar dat dit een gekend probleem is bij de F10 en F11. Wat komt nu effectief vaker voor, dat grinding geluid of het naar rechts trekken?
                                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Eerst al die problemen bij de 740d van BMWMB, en nu dit bij de F11 van wannes (en blijkbaar nog anderen).

What's going on @ BMW ?

Wel balen, het is dan wel onder garantie en het kost misschien geen geld, maar 't kost wel weer eindeloze moeite met rondbellen, verscheidene keren op en af naar de dealer, etc..

Comment

Ik heb nooit meer miserie gehad dan met mijn facelift E46 320d.
                                    Jij spreekt over de motor (serie met de defecte turbo's), hier gaat 't over de auto in 't algemeen.

Roger BMW heeft daarbij gelijk: wij noemen het facelift, maar BMW noemt het LCI en dat staat voor lifecycle improvement. Niet dat het specifiek dat wil zeggen, maar het is in de meeste gevallen wel duidelijk waar: een facelift heeft al die kleine (of grotere) probleempjes opgelost gekregen, en daarmee zit je een eind langer zoet. Vaak is 'ie ook visueel de meer afgewerkte auto. 't Is gewoon erg vaak de betere auto. En ik kan een héle reeks codenummertjes opsommen van reeksen waar dat wel zo was, inclusief E46. En ook bij andere merken is dat vaak zo.

Maar... dan zit je natuurlijk niét altijd met "het nieuwste van het nieuwste". Ik heb de indruk dat een pak mensen dat een heel belangrijk criterium vinden (jij ook, dus), en dat moet elk voor zich opmaken, maar ik rijd liever met een betrouwbare auto dan met het nieuwste van het nieuwste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      What's going on @ BMW ?
                                      Release-problemen.

Zoals de elektronica en ophangingsprobleme bij de E65/E66.
                                      Zoals de elektronica bij de E63/E64.
                                      Zoals de ophangingsproblemen en pneumatica bij de F01/F02/F04.
                                      Zoals de ophangings- en weglissingsproblemen bij de E87.
                                      enz.

(en dat is bij andere merken net zo, ik denk aan recente tot minder recente goed gekende voorbeelden bij Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, enz.) (met opzet in alfabetische volgorde gezet)

Mensen willen altijd onmiddellijk als een nieuw model uitkomt de eerste zijn om dat model te hebben. Dan wéét je, bij zo goed als alle merken en ook de premiummerken, dat je een veel hogere kans hebt op het "testkonijn spelen voor het merk". Neen, het is niet correct, een auto zou af moeten zijn als 'ie op de markt komt, maar dat is nu al decennia lang dat je uit ervaring weet dat de eerste productiemaanden en (vaak) -jaren behoorlijk worde overtroffen inzake kwaliteit, afwerking, uitrustingsmogelijkheden en (vaak ook) looks. Dan moet je, zeker als liefhebber, toch die "ik wil de eerste hebbe"-drang opzij kunnen zetten? (vind ik)

Allemaal voorbeelden uit mijn directe omgeving: mijn oom wou de eerste Jaguar XF van zijn streek (en was daar apetrots op, vertelt dat ook geregeld, "het was den eerste van de hele regio) en heeft zich dat hard beklaagd door redelijk wat kinderziektes, waaronder twee of drie keer de auto die geblokkeerd stond (wegslepen en een week in de garage). Hetzelfde met de vorige E en de (nog steeds huisige) SL: de "eerste van de regio" maar wel ook dik moeten boeten daarvoor door een echt gebrekkige auto. Hetzelfde met twéé gevallen van de '6: twee keer één van de eerste 645Ci van het land, en zo trots daarop, maar de ene heeft na veel gezaag en weken bij de dealer staan uiteindelijk deels een nieuwe bekabeling en meerdere nieuwe CPU's moeten krijgen eer 'ie deftig werkte, de andere heeft 't uiteindelijk met compleet nieuwe software update (ook na veel vijven en zessen) gered. Eén van de eerste 996 3.4, met Tiptronic S... dat was een gigantische problemenkist, zowel motorisch, mechanisch (versnellingsbak), qua afwerking, rijgedrag als elektronica. Nóg een mooi voorbeeld: één van de eerste E65 730d's, en de trots over die mastodont van een auto was bij de kersverse eigenaar nog groter dan de auto zelf. Maar dat was geen lang leven beschoren: na 4 maand miserie is de auto uiteindelijk terug naar de dealer gegaan.
                                      Hier op 't forum: die F01 730d van de vader van ... (nickname effe kwijt), één van de eerste van 't land, was zo gebrekkig dat er uiteindelijk ook ingeruild is voor een nieuwe 740d met tussenkomst van Bornem en dealer. De F01 740d van BMWMB was motorisch gezien ook een ramp. En nu een aantal F11's...

Laat anderen de kolen uit het vuur halen, rijd op het gemak nog even door met de oude (en stem je aankopen ook zo af dat je een (late) facelift te pakken krijgt waar je zo goed als zeker nul komma nul problemen mee gaat hebben (of 't moet zijn dat er een nieuwe motorgeneratie wordt gelanceerd waar ook problemen mee zijn, zoals de E46 320d150 met defecte turbo's), en rijd daar dan ook nog eventjes mee door als "het nieuwe model" er al is, goed wetende dat zij die daarmee rijden vermoedelijk efkens ergernis gaan kennen...

'k Zeg het al jaaaren. (maar bij sommigen verdwijnt dat besef als de goesting voor ewa nieuws plotseling komt opduiken)

Edit: en NOG 'es: het zou niet mogen, nogal wiedes. Maar als 't al zo lang zo duidelijk is... En ik vind het vooral erg jammer voor de betrokken "slachtoffers", want uiteindelijk zitten zij maar met de miserie...
                                      Last edited by ; 27/02/2011, 09:50.

Comment

• Da is, de F10/2 rijdt gewoon fantastisch rechtdoor
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          Da is, de F10/2 rijdt gewoon fantastisch rechtdoor
                                          Jouw cabbie deed dat ook al hé.

Comment

Working...
                                          X