Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    (...)Deftig uitgeruste 525d kost al gauw 78K en 't verschil met een basis 520d is niet zichtbaar. (...)
    Zij alleen zichtbare verschillen van belang?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Zij alleen zichtbare verschillen van belang?
      Zou jij 200.000euro betalen voor een 5-series chassis met een Ferrari motor in?

      Zichtbare verschillen zijn niet alles maar als het 25K meer kost moet er toch iets van verschil zijn hé. Net zoals bepaalde mensen een 535d kopen omdat het de enige is met een dubbele uitlaat!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Zou jij 200.000euro betalen voor een 5-series chassis met een Ferrari motor in?
        Neen, want de motor van een Ferrari is geoptimaliseerd voor wagens met een kleiner gewicht. Bovendien moet je rekenen dat de onderhoudskosten op een Ferrari motor torenhoog zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Zichtbare verschillen zijn niet alles maar als het 25K meer kost moet
        er toch iets van verschil zijn hé. Net zoals bepaalde mensen een 535d kopen omdat het de enige is met een dubbele uitlaat!
        Ik rijd liever met een wolf in schaapskleren dan met een schaap in wolfskleren. Liever "520d" op de koffer en een 535 onder de motorkap dan andersom.
        Het grote success en voordeel van bvb een M5 of een RS6 (zeker de avant) is nu net dat het prestaties van een Ferrari zijn in iets wat er nog vrij dagdagelijks en niet te opzichtig uit ziet. Je kunt zo'n auto gewoon ergens parkeren zonder dat er tegen geschopt en op gespuwd wordt!

        Bovendien: kenners zien sowieso het verschil, alle anderen zal het worst wezen met wat voor auto je rijdt, die kijken er toch niet naar. Voor wie zijn dan die visuele verschillen die niets bijdragen aan de manier waarop de auto rijdt?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Neen, want de motor van een Ferrari is geoptimaliseerd voor wagens met een kleiner gewicht. Bovendien moet je rekenen dat de onderhoudskosten op een Ferrari motor torenhoog zijn.


          Ik rijd liever met een wolf in schaapskleren dan met een schaap in wolfskleren. Liever "520d" op de koffer en een 535 onder de motorkap dan andersom.
          Het grote success en voordeel van bvb een M5 of een RS6 (zeker de avant) is nu net dat het prestaties van een Ferrari zijn in iets wat er nog vrij dagdagelijks en niet te opzichtig uit ziet. Je kunt zo'n auto gewoon ergens parkeren zonder dat er tegen geschopt en op gespuwd wordt!

          Bovendien: kenners zien sowieso het verschil, alle anderen zal het worst wezen met wat voor auto je rijdt, die kijken er toch niet naar. Voor wie zijn dan die visuele verschillen die niets bijdragen aan de manier waarop de auto rijdt?
          Nu begin je wel over iets anders hé, een M5 of een RS6 koop ik direct als ik het zou kunnen betalen. Dat zijn klassebakken maar het verschil tussen een 520d en een 530d valt amper op

          Moest het visuele voor mij belangrijk zijn koop ik een 520d en tune ik hem naar 535d zoals bepaalde mensen hier doen. Of een A4 2.0tdi aanpassen naar de looks van RS4... Wel daar ben ik vierkant tegen

          Ik vind de touring prachtig, ben met de 520d van m'n baas gaan rijden en 't viel tegen. En dan vind ik een 525d met opties te duur omdat er zoveel van rondrijden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Haha, ja dat ook.
            Maar die motoren hebben meer in hun mars dan dat papiertje beweert en dan is xDrive wel veiliger in de regen
            Ge moet al serieus onnozel doen om de meerwaarde van een xDrive boven een RWD te voelen in de regen hoor!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Ik zie er nochtans veel rijden, meteen de reden waarom ik er al geen wil. Deftig uitgeruste 525d kost al gauw 78K en 't verschil met een basis 520d is niet zichtbaar. Voor dat geld zijn er wel betere aankopen
              Maak je geen zorgen. Mijn Touring is een 520D, en het kenteken laat ik duidelijk achteraan op de wagen staan, om te distanciëren van alle anderen.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                Ik denk dat die verkochte exemplaren in Kaschmir op één hand te tellen zijn.
                Tja. Voor mij vorige auto ( A4 B8 Avant) had ik een kleur gekozen die zoveel verkocht werd (meteoorgrijs) dat ik moest uitkijken niet in een verkeerde auto te stappen
                En ik was mijn wagen om de 6 maanden / 25 000 km, ik hoop dat met een lichte grijze dit nog wat te kunnen verlengen
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Alé t'is maar 74K + 2600euro voor xDrive. Nog altijd veel geld

                  Config PDF: http://viewer.zoho.com/docs/pTpNg

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Alé t'is maar 74K + 2600euro voor xDrive. Nog altijd veel geld

                    Config PDF: http://viewer.zoho.com/docs/pTpNg
                    Waarom Schwarz II en geen Safiierzwart?
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Alé t'is maar 74K + 2600euro voor xDrive. Nog altijd veel geld

                      Config PDF: http://viewer.zoho.com/docs/pTpNg
                      Ik snap niet dat mensen 1100 euro willen geven aan een dwaze optie zoals comforttoegang . Voor de rest wel een redelijk normale config, maar ik zou toch de 30d nemen en wat opties laten vallen.

                      Comment


                      • Rare config. 74k voor een 25d, en geen open dak noch metallic... En als je alu dakrails neemt moet dat overeenstemmen met de raamomlijsting vind ik (in dit geval).

                        Comment


                        • Mooie config maar
                          - waarom geen tableau in leder? (als je dan toch nappa kiest ...)
                          - waarom 4zone airco?
                          - waarom schwarz II? Als je carbon niet graag ziet, kies dan eerder saffier ...

                          Voor dat geld heb ik eigenlijk liever een 35d met wat minder opties
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • Groot gelijk Alexanderr. Dat is ook precies wat ik gedaan heb

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                              Rare config. 74k voor een 25d, en geen open dak noch metallic... En als je alu dakrails neemt moet dat overeenstemmen met de raamomlijsting vind ik (in dit geval).
                              gasten, heb die op 5min gemaakt. Was gewoon om aan te tonen dat een 525d wel degelijk teveel kost voor wat het is. En open dak / metallic moet er idd ook bij dus ik zal wel aan m'n initiele 78K komen. Denk dat de BMW 640xD zal beginnen aan 84K als ik de dealer mag geloven??

                              Waarom 4-zones? Heb nu 3-zones en dat is wel handig als je met meerdere personen in de wagen zit. De ene wil het koud, de andere warm, ...

                              Comforttoegang hetzelfde, instappen en wegwezen ipv naar die sleutel te zoeken
                              Last edited by dragonfly; 04/04/2011, 12:32.

                              Comment


                              • Wat een zever

                                Comment


                                • Het is inderdaad een prijzige wagen. Bij de garage eens ge-informeerd naar een 520d. Zoals ik hem zou willen (vooral exclusive line + m sportpakket) en na korting 59 kEUR incl BTW... Voor een tweeliter is dat toch een aardige smak geld.

                                  Comment


                                  • Ik zal mijn wagen hier ook eens voorstellen:









                                    BMW 528i Touring F11
                                    - Sophistograu
                                    - Leder Naturbraun (achteraf)
                                    - Sportautomaat met flippers
                                    - Panoramadak
                                    - Zwarte hemelbekleding
                                    - Hifi Prof.
                                    - Electrische achterklep
                                    - Electrische trekhaak
                                    - 18" st. 237 (zomer) en 18" st. 328 (winter)
                                    - USB en uitgebr. functionaliteit
                                    - verlengde stoelzittingen
                                    - verstelbare lendesteunen
                                    - Aluminium dakdragers
                                    - Individual Aluminium exterieurtrim
                                    - Interieurlijsten Fineline antracit
                                    - Zonneschermen achterin
                                    - Xenon
                                    Last edited by ; 04/04/2011, 14:49.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                                      Ik zal mijn wagen hier ook eens voorstellen:

                                      BMW 528i Touring F11
                                      - Sophistograu
                                      - Leder Naturbraun (achteraf)
                                      - Sportautomaat met flippers
                                      - Panoramadak
                                      - Zwarte hemelbekleding
                                      - Hifi Prof.
                                      - Electrische achterklep
                                      - Electrische trekhaak
                                      - 18" st. 237 (zomer) en 18" st. 328 (winter)
                                      - USB en uitgebr. functionaliteit
                                      - verlengde stoelzittingen
                                      - verstelbare lendesteunen
                                      - Aluminium dakdragers
                                      - Individual Aluminium exterieurtrim
                                      - Interieurlijsten Fineline antracit
                                      - Zonneschermen achterin
                                      - Xenon
                                      Mooie wagen, uitstekende motorkeuze! Wat houden de "verlengde stoelzittingen" in? Is dat hetzelfde zoals bij de sportstoel, zo'n uittrekbaar dingetje?

                                      Ik vind wel de hoofdsteunen nogal.. eigenaardig van vorm.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Mooie wagen, uitstekende motorkeuze! Wat houden de "verlengde stoelzittingen" in? Is dat hetzelfde zoals bij de sportstoel, zo'n uittrekbaar dingetje?

                                        Ik vind wel de hoofdsteunen nogal.. eigenaardig van vorm.
                                        De zittingen zijn door de bekleder zo'n 5 cm verlengd, zodat ze de lengte benaderen van de sport-/comfortstoelen met uitgetrokken deel.

                                        De hoofdsteunen zijn zoals die altijd zijn in een 5-Serie, m.u.v. de comfortstoelen (die hebben een andere hoofdsteun).
                                        Het voorste deel van de hoofdsteunen is uitschuifbaar, je kunt ze dus helemaal tegen je hoofd zetten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          gasten, heb die op 5min gemaakt. Was gewoon om aan te tonen dat een 525d wel degelijk teveel kost voor wat het is. En open dak / metallic moet er idd ook bij dus ik zal wel aan m'n initiele 78K komen. Denk dat de BMW 640xD zal beginnen aan 84K als ik de dealer mag geloven??

                                          Waarom 4-zones? Heb nu 3-zones en dat is wel handig als je met meerdere personen in de wagen zit. De ene wil het koud, de andere warm, ...

                                          Comforttoegang hetzelfde, instappen en wegwezen ipv naar die sleutel te zoeken
                                          Je kan voor iedere optie wel een reden verzinnen waarom het een must is op een auto. Op die manier geraak ik waarschijnlijk zelfs aan 100.000 Euro voor een 525d. 't Slaat op niks hetgeen je zegt. En ik kan het weten, want wij hebben toevallig zo'n 525d en hebben daar toevallig allesbehalve 74k voor betaald!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X