Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
    Ik zal mijn wagen hier ook eens voorstellen:

BMW 528i Touring F11
    - Sophistograu
    - Leder Naturbraun (achteraf)
    - Sportautomaat met flippers
    - Panoramadak
    - Zwarte hemelbekleding
    - Hifi Prof.
    - Electrische achterklep
    - Electrische trekhaak
    - 18" st. 237 (zomer) en 18" st. 328 (winter)
    - USB en uitgebr. functionaliteit
    - verlengde stoelzittingen
    - verstelbare lendesteunen
    - Aluminium dakdragers
    - Individual Aluminium exterieurtrim
    - Interieurlijsten Fineline antracit
    - Zonneschermen achterin
    - Xenon
    Knappe kar! Hebben ook nog getwijfeld om hem te nemen in die config.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Je kan voor iedere optie wel een reden verzinnen waarom het een must is op een auto. Op die manier geraak ik waarschijnlijk zelfs aan 100.000 Euro voor een 525d. 't Slaat op niks hetgeen je zegt. En ik kan het weten, want wij hebben toevallig zo'n 525d en hebben daar toevallig allesbehalve 74k voor betaald!
      En die is erg mooi uitgerust, imo. Zit alles op wat je hebben moet.

Uitgezonderd vette zjanten. Maar 't heeft ook iets, heel 't jaar door met winterwielen rondrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        En die is erg mooi uitgerust, imo. Zit alles op wat je hebben moet.

Uitgezonderd vette zjanten. Maar 't heeft ook iets, heel 't jaar door met winterwielen rondrijden.
        Velgen zijn inderdaad het enige wat we echt missen op die kar. Daddy is getting old...

Voor de rest vind ik ook dat ie redelijk is uitgerust, zonder daarbij zot te doen. Behalve de velgen, is er nog niet echt iets geweest waarvan ik dacht 'tiens dat mis ik nu eens'.

Comment

• @ Maxime S: Hoe houdt de Oyster bekleding zich in de 525d? Is die een beetje kuis te houden?
          Last edited by ; 04/04/2011, 16:31.

Comment

@ Maxime S: Hoe houdt de Oyster bekleding zich in de 525d? Is die een beetje kuis te houden?
            Mits de juiste producten (Contacteer Wax-it.be!) en het af en toe grondig schrobben van de zetels valt dat zeer goed mee ja. Je weet natuurlijjk op voorhand dat zo'n interieur duizend keer gevoeliger zal zijn voor vuiligheid dan eender welk ander interieurkleur, maar dat neem ik er graag bij.
            De combinatie blauwe lak en bleek interieur spreekt mij en mijn ouders enorm aan want zowel onze break als onze cabrio hebben het. Af en toe eens goed kuisen (of eens de kar voor een demodag bij Wax-it laten ) en het ziet er weer deftig uit. Jeans is wel de grootste boosdoeners!

Daarenboven wordt de achterbank zelden of nooit gebruikt in die kar. Dat zijn al 3 zitplaatsen die ge dus weinig tot nooit moet schoonmaken.

Comment

Ik zal mijn wagen hier ook eens voorstellen:

BMW 528i Touring F11
              - Sophistograu
              - Leder Naturbraun (achteraf)
              - Sportautomaat met flippers
              - Panoramadak
              - Zwarte hemelbekleding
              - Hifi Prof.
              - Electrische achterklep
              - Electrische trekhaak
              - 18" st. 237 (zomer) en 18" st. 328 (winter)
              - USB en uitgebr. functionaliteit
              - verlengde stoelzittingen
              - verstelbare lendesteunen
              - Aluminium dakdragers
              - Individual Aluminium exterieurtrim
              - Interieurlijsten Fineline antracit
              - Zonneschermen achterin
              - Xenon
              Bewust voor geen comfortzetels gekozen of was de combinatie voor achteraf hier niet met mogelijk? Leder plaatsing in Nederland laten doen?
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Bewust voor geen comfortzetels gekozen of was de combinatie voor achteraf hier niet met mogelijk? Leder plaatsing in Nederland laten doen?
                Ja, bewust voor gekozen. Comfortzetels zitten natuurlijk fantastisch, maar........,
                - Hangt ook een prijskaartje aan
                - In NL hebben we de fiscale bijtelling (over comfortstoelen + leder scheelt dat netto 500 euro per jaar)
                - Kost ruimte achterin (leuningen comfortstoelen zijn dikker, scheelt meerdere cm)
                - Comfortstoelen zijn niet in stof verkrijgbaar, moet dus standaard kleur leder kiezen. Ik vind daar geen echt mooie kleur bijzitten.

Ik heb dus de standaard zetels gekozen, echter met electrische lendesteun verstelling. Bovendien heeft de leerinbouwer (Cools in Eindhoven) de zittingen met 5 cm verlengd, zodat ze bijna even lang zijn als die van comfortstoelen met uitgeschoven deel. Bijkomend voordeeltje daarvan is nog dat ik geen gleuf in de zitting heb (waar altijd stof en rommel in ligt), maar een aaneengesloten zitting heb.

Comment

Ja, bewust voor gekozen. Comfortzetels zitten natuurlijk fantastisch, maar........,
                  - Hangt ook een prijskaartje aan
                  - In NL hebben we de fiscale bijtelling (over comfortstoelen + leder scheelt dat netto 500 euro per jaar)
                  - Kost ruimte achterin (leuningen comfortstoelen zijn dikker, scheelt meerdere cm)
                  - Comfortstoelen zijn niet in stof verkrijgbaar, moet dus standaard kleur leder kiezen. Ik vind daar geen echt mooie kleur bijzitten.

Ik heb dus de standaard zetels gekozen, echter met electrische lendesteun verstelling. Bovendien heeft de leerinbouwer (Cools in Eindhoven) de zittingen met 5 cm verlengd, zodat ze bijna even lang zijn als die van comfortstoelen met uitgeschoven deel. Bijkomend voordeeltje daarvan is nog dat ik geen gleuf in de zitting heb (waar altijd stof en rommel in ligt), maar een aaneengesloten zitting heb.
                  -Dat van die ruimte is mij nog niet opgevallen bij de verschillende stoelen, ga er eens opletten.
                  -Klopt inderdaad, vind ook dat BMW-5 geen mooie kleuren heeft als binnen bekleding. Waarschijnlijk ligt de prijs hiervoor een stuk beneden die van bmw met hun € 4450?
                  Prachtig gedaan, hele mooie combi.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Wat is het verschil tussen de comfortstoel en de gewone stoel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Comfortstoel heeft volgende extra (en is ook zachter en en beter gevormd)

Uitschuifbare kniesteun
                      Lendensteun
                      Regelbare zijwangen
                      Rugleuning kan halverwege extra gekanteld worden
                      ...

Bovendien alles elektrisch
                      * Zitafstand
                      * Zithoogte
                      * Kniesteun
                      * Lendensteun
                      * Wangen
                      * Hoofdsteun hoogte
                      * Helling rugleuning
                      * Knik in rugleuning
                      Dus het verschil tov sportstoelen is dan dat alles electrisch is en de zetel zachter is dan de standaard zetel?

Comment

Comfortstoel heeft volgende extra (en is ook zachter en en beter gevormd)

Uitschuifbare kniesteun
                        Lendensteun
                        Regelbare zijwangen
                        Rugleuning kan halverwege extra gekanteld worden
                        ...

Bovendien alles elektrisch
                        * Zitafstand
                        * Zithoogte
                        * Kniesteun
                        * Lendensteun
                        * Wangen
                        * Hoofdsteun hoogte
                        * Helling rugleuning
                        * Knik in rugleuning
                        En doe daar nog de speciale "antiknik-wangen" bij van de hoofdsteunen.
                        De comfortzetels zitten hemels als ik dit vergelijk met mijn huidige A6

Comment

• Jawatte zeg, tegenwoordig is het kiezen van een zetel ingewikkelder dan vroeger het kiezen van een hele wagen.

Comment

Als je veel km's doet en je hebt eenmaal sportzetels of comfortzetels gehad, dan is het niet moeilijk meer kiezen: dan pak je dat altijd;
                            Dat weet ik. Zelf heb ik sportstoelen met verstelbare lendenregeling. Voor mij was het een absolute must om de helling van het "zitvlak" te kunnen regelen. In combinatie met mijn rugblessure betekent dit het verschil tussen comfortabel kunnen rijden en pijn lijden.

Comment

• Ben je tevreden met je keuze voor het HiFi Pro systeem? Ik zou het ook willen nemenmaar ik lees er goede en (zeer) slechte commentaren over. Maw is het die 1100€ waard of misschien beter gewoon de buss. nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                                Ben je tevreden met je keuze voor het HiFi Pro systeem? Ik zou het ook willen nemenmaar ik lees er goede en (zeer) slechte commentaren over. Maw is het die 1100€ waard of misschien beter gewoon de buss. nemen?
                                Ik ben er zeker tevreden over, zou het absoluut weer bestellen. In mijn vorige Fünfer had ik standaard audio, dit is een wereld van verschil.

Comment

Ben je tevreden met je keuze voor het HiFi Pro systeem? Ik zou het ook willen nemenmaar ik lees er goede en (zeer) slechte commentaren over. Maw is het die 1100€ waard of misschien beter gewoon de buss. nemen?
                                  En wat zijn die slechte commentaren dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    En wat zijn die slechte commentaren dan?
                                    Dat het minder goed is dan het hifi pro op de vorige 5. Is er geen individual-hifi of iets dergelijks wat nog boven de prof staat?

Comment

Eergisteren ben ik meegereden met een klant die sinds een maand of een nieuwe 5 reeks heeft, hij komt van een vorige 5 en heeft op z'n nieuwe ook dit 1100 euro kostende audio systeem zitten, naar zijn zeggen schandalig duur voor wat het is, zeker als ie vergelijkt met wat ie in z'n vorige 5 had... ( wat dat juist was weet ik niet, ik ben niet thuis in BMW ) , in elk geval vond ik dit voor z'n prijs nu ook niet zo werelds goed klinken eerlijk gezegd... Nu troost je met het feit dat niet alleen BMW op dat vlak nog meer geld uit haar klanten zijn zakken wil kloppen, Audi is net van dat... Mij kunnen ze niet meer overtuigen om nog meer dan 1000 euro extra te gaan uitgeven voor iets betere klank... als ik naar betere klank wil luisteren dan zet ik mij thuis in mijne zetel voor m'n B&W kastjes met Marantz versterkertje

Comment

• Ik heb zo'n pro logic 7 zitten in mijn E91, dat was indertijd de optie boven de hifi professional dacht ik.
                                        Dat klinkt goed en zuiver, maar of dat z'n geld waard is? Ik weet het toch nog zo niet ..
                                        Nu ja, ik kocht de wagen 2e hands, dus betaalde ook niet voor al die opties..

We zijn ondertussen wel 5 jaar later, dus je zou toch denken dat ook die hifi pro ondertussen betere sound zou moeten geven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Eergisteren ben ik meegereden met een klant die sinds een maand of een nieuwe 5 reeks heeft, hij komt van een vorige 5 en heeft op z'n nieuwe ook dit 1100 euro kostende audio systeem zitten, naar zijn zeggen schandalig duur voor wat het is, zeker als ie vergelijkt met wat ie in z'n vorige 5 had... ( wat dat juist was weet ik niet, ik ben niet thuis in BMW ) , in elk geval vond ik dit voor z'n prijs nu ook niet zo werelds goed klinken eerlijk gezegd... Nu troost je met het feit dat niet alleen BMW op dat vlak nog meer geld uit haar klanten zijn zakken wil kloppen, Audi is net van dat... Mij kunnen ze niet meer overtuigen om nog meer dan 1000 euro extra te gaan uitgeven voor iets betere klank... als ik naar betere klank wil luisteren dan zet ik mij thuis in mijne zetel voor m'n B&W kastjes met Marantz versterkertje
                                          Je hebt volledig gelijk, maar zelf heb ik 's avonds nog weinig tijd om voor mijn B&Ws te gaan zitten. De enige moment om nog eens naar muziek te luisteren is dan ook tijdens het rijden. En dan heb je dat graag aan een zo goed mogelijke kwaliteit, ook al zal een hifi in de auto nooit aan een (zelfs eenvoudige) woonkamer-hifi kunnen tippen. Ik vermoed dat BMW de prijs van het hifi systeem gelijk heeft gehouden, maar met goedkopere speakers werkt.

Comment

Working...
                                          X