Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Dat het minder goed is dan het hifi pro op de vorige 5. Is er geen individual-hifi of iets dergelijks wat nog boven de prof staat?
    Meestal komt dat pas na een jaar of 3-4 in het productieleven.

    Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
    Ik heb zo'n pro logic 7 zitten in mijn E91, dat was indertijd de optie boven de hifi professional dacht ik
    Da's hetzelfde. De componenten van het systeem wisselen soms wel 'es (nu heet het weer harman/kardon, daarvoor niet, daar nog voor weer wel, enz.). Het enige systeem (duidelijk) "boven" de HiFi Pro / harman/kardon / Logic 7 is het "Individual High Audio" systeem.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Da's hetzelfde. De componenten van het systeem wisselen soms wel 'es (nu heet het weer harman/kardon, daarvoor niet, daar nog voor weer wel, enz.). Het enige systeem (duidelijk) "boven" de HiFi Pro / harman/kardon / Logic 7 is het "Individual High Audio" systeem.
      In mijn huidige E61 zit dit Individual High Audio systeem en ik moet zeggen een weergaloze sound. Zeker als ik het vergelijk met het standaard audio-systeem uit mijn vorige Insignia. Ik zou er zelf echter wel geen € 2.100,- meerprijs voor neertellen. Vind ik er toch een beetje over...

      Wat ik mij nu echter afvraag en wellicht kan mij hier iemand een antwoord op geven, als het systeem aan staat en ik zet de motor af is er ca. 2 sec. lang nog een zwaar brommend geluid te horen, onafhankelijk van het volume van de audio. Zou dit afkomstig zijn van de audio?? Ik kan het niet thuisbrengen.

      Bedankt.

      PS. Sorry, is wel off-topic maar omdat dit systeem hier nu aangehaald werd.
      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

      http://www.fabrieksbanden.nl
      http://www.originelevelgen.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Meestal komt dat pas na een jaar of 3-4 in het productieleven.


        Da's hetzelfde. De componenten van het systeem wisselen soms wel 'es (nu heet het weer harman/kardon, daarvoor niet, daar nog voor weer wel, enz.). Het enige systeem (duidelijk) "boven" de HiFi Pro / harman/kardon / Logic 7 is het "Individual High Audio" systeem.
        Ah zo, dan is het toch wel aan te raden dat te nemen als je veel in de wagen zit en het budget dat toelaat. Het is niet geweldig, maar mindere kwaliteit zou mij persoonlijk toch wat storen.

        Comment


        • ik heb hetzelfde in mijn 1

          minder dan de kwaliteit van de hifi pro wou ik niet, 't is niet weinig geld en het is ver verwijderd van een mooie full range high fidelity huiskamersound, maar het is wel een sort of must als je een beetje muziekliefhebber bent

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

            Waarom 4-zones? Heb nu 3-zones en dat is wel handig als je met meerdere personen in de wagen zit. De ene wil het koud, de andere warm, ...
            3-zones had ik in mijn vorige wagen. Dat koop ik nooit meer, kinderen waren altijd aan 't discussiëren over welke temperatuur moest ingesteld worden. Als de ene het te warm had, had de andere het koud
            In mijn nieuwe 5 heb ik wel het 4-zone systeem gekozen, , extra comfort voor de kinderen achteraan, bovendien krijg je ook extra ventilatieroosters achteraan (in B-stijl) ...
            En ook extra comfort voor mij, want dan kunnen de kinderen niet zagen dat het te warm of te koud is achterin, iedereen kiest zijn temperatuur
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • 3-zones airco, dat vind ik ook zoiets dwaas hé. In zo'n kleine ruimte als een auto maakt dat toch echt geen verschil?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                3-zones airco, dat vind ik ook zoiets dwaas hé. In zo'n kleine ruimte als een auto maakt dat toch echt geen verschil?
                correct

                enkel de uitgeblazen lucht (die je op je laat blazen) kan je aanpassen naar wens, maar de ambient temp is inderdaad voor iedereen hetzelfde

                ik vind het wél handig om (in de winter) wat frisse lucht op mij te blazen (stoelverwarming aan), maar langs de passagierskant wat warmer te laten blazen, zo is 't aangenaam warm en toch "fris"

                veel marketing, weinig effect voor veel geld

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                  3-zones airco, dat vind ik ook zoiets dwaas hé. In zo'n kleine ruimte als een auto maakt dat toch echt geen verschil?
                  Is zeker een optie die ik mezelf niet zie nemen omwille van dezelfde argumentatie.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                    3-zones airco, dat vind ik ook zoiets dwaas hé. In zo'n kleine ruimte als een auto maakt dat toch echt geen verschil?
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    correct

                    enkel de uitgeblazen lucht (die je op je laat blazen) kan je aanpassen naar wens, maar de ambient temp is inderdaad voor iedereen hetzelfde

                    ik vind het wél handig om (in de winter) wat frisse lucht op mij te blazen (stoelverwarming aan), maar langs de passagierskant wat warmer te laten blazen, zo is 't aangenaam warm en toch "fris"

                    veel marketing, weinig effect voor veel geld
                    Het maakt volgens mij wel een verschil vanwege de extra ventilatieroosters achterin. Ventilatie achterin is vaak een zwak punt in wagens. Maar ik kan begrijpen dat anderen dit niet nuttig vinden.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • ventilàtie achterin: ok, maar dat zei ik ook niet

                      het ging mij 'm om de gescheiden temperatuurregeling, tot 3 of 4 keer toe in één wagen

                      Comment


                      • de nieuwe 5 heeft een te groot 3 gehalte...

                        Comment


                        • Bekijk ze eerst maar eens IRL naast elkaar ;-)
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                            Bekijk ze eerst maar eens IRL naast elkaar ;-)
                            Alsook het interieur en zijn materialen!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                              Alsook het interieur en zijn materialen!
                              5 is toch ook véél groter dan de 3. Verschil is volgens mij erg duidelijk
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten
                                de nieuwe 5 heeft een te groot 3 gehalte...
                                De familiale band met de 7 is toch veel groter dan die met de drie, ik zie geen gelijkenis met de 3.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  De familiale band met de 7 is toch veel groter dan die met de drie, ik zie geen gelijkenis met de 3.
                                  Tuurlijk niet. Je moet trouwens vergelijken met de aankomende 3, niet met de huidige.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                    3-zones airco, dat vind ik ook zoiets dwaas hé. In zo'n kleine ruimte als een auto maakt dat toch echt geen verschil?
                                    Ik vind van wel en mijn vriendin ook want die heeft altijd te koud en ik altijd te warm

                                    Bij Audi had je alleen 3-zone en ben heel blij dat ik het genomen heb. Al was het maar voor de vereenvoudigde bediening :-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Ik vind van wel en mijn vriendin ook want die heeft altijd te koud en ik altijd te warm
                                      Veel kans dat dat een ongeduldig iemand is? Ik ken nog een resem mensen met die eigenschap, en die zitten continu aan dat wieleke te draaien. Ik zet dat op b.v. 21° (standaard). Onmiddellijk na het starten wordt dat naar 28° gedraaid "want ik heb het koud", na 3 minuten wordt de motor warm en begint dat heet te blazen, en dan draait men dat naar 18° "want dat is veel te warm", na 6 minuten is het weer niet meer warm genoeg en wordt daar met ne grote zwier weer 24°C op gezet, enzoverder enzovoort.

                                      Ik krijg daar 't vliegend schijt van. Nen automatic airco stelt ge in en daarna blijft ge daar af, imo. Of ge regelt na een tijdje een beetje bij (ne graad of max 2) en dan laat ge dat enige tijd (kwartiertje ofzo) aanpassen voor ge weer begint bij te stellen.

                                      Maar als ge dat uitlegt en vraagt om wat geduldiger te zijn: "jaja kan allemaal wel zijn maar ik heb het koud/warm en dus moet dat NU aangepast worden". Aaaaaaaaargh!!!

                                      Comment


                                      • En inderdaad psychologisch maakt dat wel iets uit, die gescheiden zones. Maar de facto haalt dat zo goed als niks uit (cfr test AMS zoveel jaar geleden: impact van airco en frisse lucht, warm/koud e.d. op aandacht van de bestuurder, frisheid en dus rijveiligheid) want over de gehele auto binnenin is het ongeveer even werm (tenzij bij onvoldoende verluchting). Het enige wat wél uitmaakt, is dat de rechtstreeks uitgeblazen lucht (die je dan op jou moet laten blazen) wel een verschil kan uitmaken.

                                        Maar dan is het natuurlijk niet toevallig dat diegenen die altijd koud hebben (de vrouwen), net ook niet willen dat er iets rechtstreeks op hen blaast want dat tocht veel te hard (voor de coiffure, voor het welgevoelen, maakt niet uit) en dus net ook van dat enige nut van gescheiden zones, geen gebruik kunnen maken. Dus dan zetten ze hun kant enkele graden warmer maar ze zetten wel de blazers uit. Resultaat? Even warm in de gehele auto.

                                        Enfin. 't Zijn leuke dingen om u mee te amuseren, 't kost weinig en de merken verdienen er gouden geld mee, dus mij niet gelaten.


                                        Edit: in plaats van die verticale gescheiden zones zouden de autoconstructeurs beter instellingen voor meer/betere horizontale "zones" instellen, want uit die test bleek dat frisse lucht op het hoofd en de borstkas enorm concentratie- en veiligheidsbevorderend was, en dat het grootste deel van het warmtegevoel werd bepaald door wat het zitvlak en de rug (= wat contact maakt met de zetel) en door de benen/voeten wordt bepaald. Dus: zetelverwarming gebruiken (dan kan de luchttemperatuur al een beetje naar beneden), en aan de voeten warm/warmer blazen dan op het hoofd/lichaam.
                                        Last edited by ; 11/04/2011, 16:45.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Hier altijd op 19 of zo en in de zomer iets warmer...
                                          Idem, 18 à 19° staat 'ie (tenzij op langere trips waar ik in hemd zit, meestal doe 'k kortere ritjes waar ik pull/vest niet uit doe), in de zomer gaat dat tot 21-22°. Ik maak wel erg veel gebruik van de verwarmde zetels.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X