Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Veel kans dat dat een ongeduldig iemand is? Ik ken nog een resem mensen met die eigenschap, en die zitten continu aan dat wieleke te draaien. Ik zet dat op b.v. 21° (standaard). Onmiddellijk na het starten wordt dat naar 28° gedraaid "want ik heb het koud", na 3 minuten wordt de motor warm en begint dat heet te blazen, en dan draait men dat naar 18° "want dat is veel te warm", na 6 minuten is het weer niet meer warm genoeg en wordt daar met ne grote zwier weer 24°C op gezet, enzoverder enzovoort.

    Geloof me, ze heeft altijd koud :-( en neen ze weegt geen 40kg
    Ik kan de zetelverwarming niet op 6 laten staan maar die kan daar een uur op zitten

    De rechtsstreekse lucht maakt wel een verschil dus ik ben tevreden van het systeem. Kost bij Audi 450euro en heb er geen spijt van.

    Comment


    • Het systeem "daaronder" is toch ook automatisch, bij Audi? Of heb ik 't mis?

      Ik vind de automatische regeling wel handig, maar nodig vind ik dat eigenlijk niet. Waarom ik het (in mijn auto) telkens opnieuw zou nemen is omdat het bedienpaneel er zoveel knapper uitziet, maar moest het er hetzelfde uitzien als bij een manuele airco, dan zou ik de meerprijs voor het (imo) eerder kleine extra nut niet voor over hebben.
      Een schuifdak bijvoorbeeld, dat brengt zoveel meer dan die automatische regeling van je airco. Mocht de automatische regeling en een schuifdak evenveel kosten, 'k zou nogal weten wat genomen. Ik geniet daar elke dag van (lichtinval), dakje staat geregeld op klapstand, en als het mooi weer is rijd ik vaak open. Eeeenig.
      Heb 't nu toch genomen, en heb de auto.airco niet laten vallen maar een zonnedak geniet alvast voorkeur op de automatische bediening van de airco, bij mij.

      Schuifdak (in minimale klapstand) is trouwens zeer bevorderlijk voor welgevoelen en veiligheid in de auto. Levert veel meer frisse (zuurstofrijke) lucht aan dan een gewoon airco-systeem kan. En dat is wat je fris houdt. Enkel té warme lucht kan dat natuurlijk niet afkoelen, dan heb je echt airco nodig. Het verhaal van airco en schuifdak is (als je de studie mag geloven) een schoolvoorbeeld van de 1+1=3 regel.
      En ja uiteraard maakt dat meer lawaai, een schuifdak in klapstand, maar ge moet niet aan 160 met heel uw dak open gaan rijden hé. Klein beetje klappen valt perfect te verdragen tot voorbij de 160, en dan kan je nog zonder stemverheffing spreken, en voel je geen onderdruk.

      Edit: dus ja, ik ben één van de (waarschijnlijk weinige) mensen die op een M3 coupé de gratis optie "glazen zonnedak" zou aanvinken. (dus geen carbon dak, betekent dat, maar een dak in koetswerkkleur)
      Last edited by ; 11/04/2011, 17:05.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Het systeem "daaronder" is toch ook automatisch, bij Audi? Of heb ik 't mis?

        Ik vind de automatische regeling wel handig, maar nodig vind ik dat eigenlijk niet. Waarom ik het (in mijn auto) telkens opnieuw zou nemen is omdat het bedienpaneel er zoveel knapper uitziet, maar moest het er hetzelfde uitzien als bij een manuele airco, dan zou ik de meerprijs voor het (imo) eerder kleine extra nut niet voor over hebben.
        Een schuifdak bijvoorbeeld, dat brengt zoveel meer dan die automatische regeling van je airco. Mocht de automatische regeling en een schuifdak evenveel kosten, 'k zou nogal weten wat genomen. Ik geniet daar elke dag van (lichtinval), dakje staat geregeld op klapstand, en als het mooi weer is rijd ik vaak open. Eeeenig.
        Heb 't nu toch genomen, en heb de auto.airco niet laten vallen maar een zonnedak geniet alvast voorkeur op de automatische bediening van de airco, bij mij.

        Schuifdak (in minimale klapstand) is trouwens zeer bevorderlijk voor welgevoelen en veiligheid in de auto. Levert veel meer frisse (zuurstofrijke) lucht aan dan een gewoon airco-systeem kan. En dat is wat je fris houdt. Enkel té warme lucht kan dat natuurlijk niet afkoelen, dan heb je echt airco nodig. Het verhaal van airco en schuifdak is (als je de studie mag geloven) een schoolvoorbeeld van de 1+1=3 regel.
        En ja uiteraard maakt dat meer lawaai, een schuifdak in klapstand, maar ge moet niet aan 160 met heel uw dak open gaan rijden hé. Klein beetje klappen valt perfect te verdragen tot voorbij de 160, en dan kan je nog zonder stemverheffing spreken, en voel je geen onderdruk.

        Edit: dus ja, ik ben één van de (waarschijnlijk weinige) mensen die op een M3 coupé de gratis optie "glazen zonnedak" zou aanvinken. (dus geen carbon dak, betekent dat, maar een dak in koetswerkkleur)
        Ja is ook 1-zone automatisch maar alles verschijnt dan alleen op het scherm. De controls zijn idd veel mooier van de 3-zone optie :p

        Enja ik wilde ook een panoramisch dak maar 1.700 EURO en nog eens 6 maanden LANGER wachten zag ik toch niet zitten :p Bij Audi kantelt het alleen maar, het kan niet open hé

        En ja jij bent zot, een M3 zonder carbon dakpaneel nemen :p

        Comment


        • Morgen ga ik de mijne ophalen. Eindelijk van die vervangwagen verlost
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
            Ja, bewust voor gekozen. Comfortzetels zitten natuurlijk fantastisch, maar........,
            - Hangt ook een prijskaartje aan
            - In NL hebben we de fiscale bijtelling (over comfortstoelen + leder scheelt dat netto 500 euro per jaar)
            - Kost ruimte achterin (leuningen comfortstoelen zijn dikker, scheelt meerdere cm)
            - Comfortstoelen zijn niet in stof verkrijgbaar, moet dus standaard kleur leder kiezen. Ik vind daar geen echt mooie kleur bijzitten.

            Ik heb dus de standaard zetels gekozen, echter met electrische lendesteun verstelling. Bovendien heeft de leerinbouwer (Cools in Eindhoven) de zittingen met 5 cm verlengd, zodat ze bijna even lang zijn als die van comfortstoelen met uitgeschoven deel. Bijkomend voordeeltje daarvan is nog dat ik geen gleuf in de zitting heb (waar altijd stof en rommel in ligt), maar een aaneengesloten zitting heb.
            Toch zien die comfortzetels er een pak luxer uit vind ik. Echt van die captain chairs .
            sigpic

            www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

            Comment


            • Kan je nog zoals vroeger langs buiten zien of het een 520D is ?
              Vorige model zag je dat aan de enkele en ovale uitlaatpijp, zoals jullie ongetwijfeld weten.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Kan je nog zoals vroeger langs buiten zien of het een 520D is ?
                Vorige model zag je dat aan de enkele en ovale uitlaatpijp, zoals jullie ongetwijfeld weten.
                En is dat dan zo belangrijk?
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Kan je nog zoals vroeger langs buiten zien of het een 520D is ?
                  Vorige model zag je dat aan de enkele en ovale uitlaatpijp, zoals jullie ongetwijfeld weten.
                  Nee, je kan het enkel horen of ondervinden in een spurtje.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    En is dat dan zo belangrijk?
                    Esthetisch gezien vind ik het alleszinds een zeer goeie zet!
                    Zo'n dubbel uitlaatje maakt die kar toch een stuk knapper, al zal de gemiddelde koper daar niet echt wakker van liggen denk ik.

                    Verder lach ik met het publiek dat zit te morren dat ze uiterlijk niet langer met hun zwaardere motorisatie kunnen pronken. ffs
                    Het eerste wat ik laten doen heb als ik mijn E91 kocht, was het logo laten verwijderen.

                    Comment


                    • HET IS ZOVER ! Wat vorig jaar reeds een vermoeden was ... vanaf PRODUKTIE SEPTEMBER 2011 voor F10 en F11 diverse wijzigingen in motorisatie ! nl. voornaamste dat de 525d zijn 6-cilinder zal kwijtspelen naar een 4 cilinder !!! (waar is de tijd van de 525tds ...6 cilinders) : voor België 2 motoren : 218 pk (hoogste BIV, 5000 euro !) en toegeknepen versie van 211 pk (vervanging basis voor de nu gekende 204 pk 6-cilinder 3 liter motor) (2500 BIV) ...
                      ook zal er een 525Xd versie in F10 en F11 aangeboden worden ... (ook dus 4 cilinders...)
                      Voor alle 6-cilinder liefhebbers moet er dus uitgeweken worden naar minimummm een 530d (nog duurder in aankoop, nog duurder in BIV ...°
                      Tevens gaan alle prijzen licht omhoog voor produktiejaar 2012 dat start begin september 2011 !
                      Ook is er vanaf begin september een 550i TOURING beschikbaar !

                      Comment


                      • Nieuws is al langer bekend dat de 525d in september een 4 cilinder zou krijgen...
                        Ze moesten dit wel doen om hun 530d te beschermen, maar het blijft het zonde natuurlijk. Wij hebben dus op tijd onze 525d besteld.

                        Comment


                        • Al diegenen die nog een "betaalbare" 6-cilinder diesel wensen, kan nog besteld worden ! Vanaf produktie september 2011 enkel nog minimum 530d ...
                          De kloof tussen een 520d en 530d (basis 6-cilinder) is dan wel erg groot geworden ... (aankoopprijs en verschil BIV !)

                          Comment


                          • Is dat dan de 4 cylinder diesel van de 123d?
                            Lijkt me best een aangename krachtbon.
                            Wel jammer voor ons in België natuurlijk als je toch een 6 cyl wil nu, met die klote biv boven 211 pk.
                            Last edited by Titleist; 14/05/2011, 20:13.

                            Comment


                            • Allé, mijn volgende BMW zal dan een 4 cilinder worden, jammer want mijn 325dA is zalig.
                              Een 530 is ook nog mogelijkheid maar ik krijg wat van de BIV, je kunt dan zowel een 535 kopen... Dat zijn zorgen voor binnen 3 jaar, dan is de mijne 5 jaar en dan zien we wel, ondertussen genieten van de 6 cylinders...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                Nieuws is al langer bekend dat de 525d in september een 4 cilinder zou krijgen...
                                Ze moesten dit wel doen om hun 530d te beschermen, maar het blijft het zonde natuurlijk. Wij hebben dus op tijd onze 525d besteld.
                                Ik denk niet dat BMW dit doet om hun 530d te beschermen. Qua vermogen en prestaties bevindt de huidige 525d zich perfect tussen een 520d en 530d. het is ook enkel in B dat die BIV bestaat, dus kan ik mij moeilijk voorstellen dat ze dat enkel voor ons gaan doen.
                                De reden van de komst van deze 525d als 4 cilinder is eerder om milieu-technische reden. Downsizing is de nieuwe trend...
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Waarom dan geen 2 liter zescilinder...

                                  Comment


                                  • De 320d met 4 cilinder is er al van 1998. Dit is dus historisch gegroeid. Ook is de 520d als viercilinder aanvaard. Kijk maar rond hoeveel er al rondrijden. Waarom dan een zescilinder ontwikkelen voor die paar autofreaks die een zescilinder willen? In andere diesellanden rond ons zullen deze freaks zonder enige twijfel een 530d kopen.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • -- 22 --
                                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten

                                        Verder lach ik met het publiek dat zit te morren dat ze uiterlijk niet langer met hun zwaardere motorisatie kunnen pronken. ffs
                                        Het eerste wat ik laten doen heb als ik mijn E91 kocht, was het logo laten verwijderen.
                                        Ik heb daar een dubbel gevoel bij.

                                        Mij persoonlijk kan het niet zo veel schelen of ik nu één of twee uitlaten heb. Maar ik begrijp ook wel dat iemand die een pak meer geld betaalt voor een 530d, zich graag (subtiel) onderscheidt van de zoveelste lease 520d.

                                        Ik vond dat altijd leuk dat BMW zijn verschillende motorisaties verschillende specifieke karaktertrekken gaf. Eén uitlaat, twee of nog meer, chromé niertjes vanaf bepaalde motoren etc. Nu is het een beetje eenheidsworst.
                                        Maar bon, wakker lig ik er niet van.

                                        Comment


                                        • kan je met het panoramisch dak ook het 2de deel kantelen zoals je bij de 3-reeks kan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X