Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zal geen andere verdeler moeten zoeken, want ik laat m'n BMW niet tunen.
    Ook zal het wel afhankelijk zijn van welke tuning je hebt laten plaatsen en hoeveel kilometers je ermee gereden hebt.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Vanaf productie september 2011 zowel in F10 als F11 ENKEL 6-cilinder diesel VANAF MODEL 530d !!! ... dus verhaal van "chippen" vanaf 525d is vanaf dan verleden tijd voor deze 6-cilinder ... daar enkel nog 4-cilinders hun verhaal gaan doen in de 525d reeks !!!

      Comment


      • oud nieuws

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
          Vanaf productie september 2011 zowel in F10 als F11 ENKEL 6-cilinder diesel VANAF MODEL 530d !!! ... dus verhaal van "chippen" vanaf 525d is vanaf dan verleden tijd voor deze 6-cilinder ... daar enkel nog 4-cilinders hun verhaal gaan doen in de 525d reeks !!!
          Je valt echt in herhaling...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
            Vanaf productie september 2011 zowel in F10 als F11 ENKEL 6-cilinder diesel VANAF MODEL 530d !!! ... dus verhaal van "chippen" vanaf 525d is vanaf dan verleden tijd voor deze 6-cilinder ... daar enkel nog 4-cilinders hun verhaal gaan doen in de 525d reeks !!!
            Vertel ons liever eens welk vermogen die 525 krijgt

            Comment


            • dus nog eens "oud nieuws" : een versie van 211 pk (de toegeknepen versie, biv 2500 euro) en een versie van 218 pk en biv 5000 euro ...
              NIEUW nieuws ivm. 5 reeks F10 en F11 volgt ... !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                dus nog eens "oud nieuws" : een versie van 211 pk (de toegeknepen versie, biv 2500 euro) en een versie van 218 pk en biv 5000 euro ...
                NIEUW nieuws ivm. 5 reeks F10 en F11 volgt ... !
                Was zoiets verwachtende en dan is de toegevoegde waarde 0,0
                Ze kunnen zoals bij Audi de 525 beter schrappen en alleen de 520, 530 & 535 over houden...

                Comment


                • En dan nu het NIEUWE "nieuws" ...
                  Anderhalf jaar na de lancering van de berline en één jaar na de introductie van de touring wordt het BMW 5 Reeks gamma grondig herzien. Samengevat zijn er acht belangrijke groepen van wijzigingen vanaf productie September 2011 :
                  1. Veralgemening van de Auto Start Stop functie naar alle vier- en zescilinder modellen, zowel met manuele als met automatische versnellingsbak.
                  2. Introductie van de "Driving Experience Switch incl. ECO PRO" voor alle vier- en zescilinder modellen. Het gaat om een evolutie van de 'Driving Dynamics Control' met bovenop de gekende functies een ECO PRO mode die ervoor zorgt dat de wagen op verschillende punten energie bespaart. Tegelijk wordt de bestuurder gesensibiliseerd tot een zuinige rijstijl.
                  3. De N20 motor vindt ook zijn weg naar F10 en F11 in de 520i (fiscaal vriendelijke variant voor België van 120kW/163pk beschikbaar) en de 528i. In tegenstelling tot de andere modellenreeksen blijft de N53 zescilinder motor parallel bestaan in de 530i.
                  4. Introductie van de N47TU en N47TU TOP. Belangrijk gevolg is dat voor de 525d de N57 zescilinder motor vervangen wordt door de N47TU TOP viercilinder motor. Het standaard vermogen van deze laatste is 160kW/218pk maar er kan tevens een gereduceerde variant van 155kW/211pk worden aangeboden.
                  5. De N57 motor wordt vervangen door de N57TU (voor 530d xDrive reeds vanaf productie maart 2011 en N57TU TOP.
                  6. Uitbreiding van het xDrive aanbod met de 528i xDrive, 525d xDrive en 535d xDrive (voor F11 eveneens een 535i xDrive).
                  7. Introductie van een CO2 speerpunt model : de BMW 520d Efficient Dynamics Edition Berline met een emissie van 119g/km. Zowel voor de E90 en E91 is ook hier alleen een manuele versnellingsbak leverbaar.
                  8. Lancering van de BMW 550i Touring.

                  BMW 520i Berline vanaf 40.500 euro incl. BTW
                  BMW 520I Touring vanaf 42.750 euro incl. BTW
                  BMW 525d Berline vanaf 46.900 euro incl. BTW
                  BMW 525d Touring vanaf 49.150 euro incl. BTW
                  BMW 535i xDrive Touring vanaf 60.400 euro incl. BTW
                  BMW 550i Touring vanaf 73.350 euro incl. BTW

                  Tevens vanaf productie september wordt de Adaptive Drive (code 2VA) voor de Exclusive Line Plus (code ZB3) op de 530d, 530d xDrive, 535i, 535i xDrive. 535d, 535d xDrive, 550i en 550i xDrive vervangen door de Dynamic Damping Control (code 223). Hierdoor daalt de retailprijs met 1.460 euro incl. BTW. De upgrade naar Adaptive Drive zal dan 1.960 euro incl. BTW kosten.

                  De aanbevolen prijs voor de nieuwe BMW M5 vanaf 21 juni BESCHIKBAAR !

                  Comment


                  • Nu al tijdloos knap

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • @ bmw 525:

                      Wat is het verschil tussen N47TU en TU TOP (en tussen N57TU en TU TOP)

                      is behalve het vermogen ook het koppel reeds gekend?

                      Comment


                      • @ tintoretto :

                        - N47TU dieselmotor : 4-cilinder : 135kW/184pk - koppel 380Nm
                        - N47TU TOP dieselmotor : 4-cilinder : 160 kW/218pk - koppel 450 Nm
                        - N57 TU dieselmotor : 6-cilinder : 190kW/258pk - koppel 560 Nm
                        - N57 TU TOP dieselmotor : 6-cilinder : 230kW/313pk - koppel 630 Nm

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                          En dan nu het NIEUWE "nieuws" ...
                          Anderhalf jaar na de lancering van de berline en één jaar na de introductie van de touring wordt het BMW 5 Reeks gamma grondig herzien. Samengevat zijn er acht belangrijke groepen van wijzigingen vanaf productie September 2011 :
                          1. Veralgemening van de Auto Start Stop functie naar alle vier- en zescilinder modellen, zowel met manuele als met automatische versnellingsbak.
                          2. Introductie van de "Driving Experience Switch incl. ECO PRO" voor alle vier- en zescilinder modellen. Het gaat om een evolutie van de 'Driving Dynamics Control' met bovenop de gekende functies een ECO PRO mode die ervoor zorgt dat de wagen op verschillende punten energie bespaart. Tegelijk wordt de bestuurder gesensibiliseerd tot een zuinige rijstijl.
                          3. De N20 motor vindt ook zijn weg naar F10 en F11 in de 520i (fiscaal vriendelijke variant voor België van 120kW/163pk beschikbaar) en de 528i. In tegenstelling tot de andere modellenreeksen blijft de N53 zescilinder motor parallel bestaan in de 530i.
                          4. Introductie van de N47TU en N47TU TOP. Belangrijk gevolg is dat voor de 525d de N57 zescilinder motor vervangen wordt door de N47TU TOP viercilinder motor. Het standaard vermogen van deze laatste is 160kW/218pk maar er kan tevens een gereduceerde variant van 155kW/211pk worden aangeboden.
                          5. De N57 motor wordt vervangen door de N57TU (voor 530d xDrive reeds vanaf productie maart 2011 en N57TU TOP.
                          6. Uitbreiding van het xDrive aanbod met de 528i xDrive, 525d xDrive en 535d xDrive (voor F11 eveneens een 535i xDrive).
                          7. Introductie van een CO2 speerpunt model : de BMW 520d Efficient Dynamics Edition Berline met een emissie van 119g/km. Zowel voor de E90 en E91 is ook hier alleen een manuele versnellingsbak leverbaar.
                          8. Lancering van de BMW 550i Touring.

                          BMW 520i Berline vanaf 40.500 euro incl. BTW
                          BMW 520I Touring vanaf 42.750 euro incl. BTW
                          BMW 525d Berline vanaf 46.900 euro incl. BTW
                          BMW 525d Touring vanaf 49.150 euro incl. BTW
                          BMW 535i xDrive Touring vanaf 60.400 euro incl. BTW
                          BMW 550i Touring vanaf 73.350 euro incl. BTW

                          Tevens vanaf productie september wordt de Adaptive Drive (code 2VA) voor de Exclusive Line Plus (code ZB3) op de 530d, 530d xDrive, 535i, 535i xDrive. 535d, 535d xDrive, 550i en 550i xDrive vervangen door de Dynamic Damping Control (code 223). Hierdoor daalt de retailprijs met 1.460 euro incl. BTW. De upgrade naar Adaptive Drive zal dan 1.960 euro incl. BTW kosten.

                          De aanbevolen prijs voor de nieuwe BMW M5 vanaf 21 juni BESCHIKBAAR !
                          119 g CO2 in een 5 reeks...
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                            @ tintoretto :

                            - N47TU dieselmotor : 4-cilinder : 135kW/184pk - koppel 380Nm
                            - N47TU TOP dieselmotor : 4-cilinder : 160 kW/218pk - koppel 450 Nm
                            - N57 TU dieselmotor : 6-cilinder : 190kW/258pk - koppel 560 Nm
                            - N57 TU TOP dieselmotor : 6-cilinder : 230kW/313pk - koppel 630 Nm
                            2.0l , dubbele turbo veronderstel ik? En dat gaat vlot 400.000km meekunnen? 2 jaar onbeperkt km garantie?
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              2.0l , dubbele turbo veronderstel ik? En dat gaat vlot 400.000km meekunnen? 2 jaar onbeperkt km garantie?
                              2 jaar garantie is toch een europese verplichting voor alle constructeurs.

                              Misschien geen 2.0 liter maar een 2.2 liter, zoals bv bij mercedes de 250 cdi?
                              Iemand een idee?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                2.0l , dubbele turbo veronderstel ik? En dat gaat vlot 400.000km meekunnen? 2 jaar onbeperkt km garantie?
                                BMW heeft geen bestelwagens,
                                maar in de sprinter en consoorten liggen ook 2liters, en die doen veeeeeeel km, en ze rijden er niet voorzichtig mee.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                                  @ tintoretto :

                                  - N47TU dieselmotor : 4-cilinder : 135kW/184pk - koppel 380Nm
                                  - N47TU TOP dieselmotor : 4-cilinder : 160 kW/218pk - koppel 450 Nm
                                  - N57 TU dieselmotor : 6-cilinder : 190kW/258pk - koppel 560 Nm
                                  - N57 TU TOP dieselmotor : 6-cilinder : 230kW/313pk - koppel 630 Nm
                                  wtf - gelukkig was die N57TUTOP er nog niet toen ik de mijne bestelde, 't was nu al moeilijk om niet terug de 535 d te nemen, maar 630 NM.. had er niet aan weerstaan denk. Nu - ben wreed content van de 530 d - 't is meer als genoeg .. maar toch :-)
                                  2014 BMW (F31) 335 d
                                  2011 Mini One D
                                  2007 Kawasaki ZX6R
                                  1997 Honda VFR

                                  1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                  1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                                  Comment


                                  • godmiljaar ... weer te vroeg gekocht !! nu moet ik hem wel laten chippen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                      godmiljaar ... weer te vroeg gekocht !! nu moet ik hem wel laten chippen
                                      OBD-herprogrammatie gaat niet (Heinz). Ze kunnen wel een bypass met extra chip uuitvoeren maar dat kost a) extra geld en b) niet zo goed

                                      Laat eens prijs maken voor een nieuwe '525'

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door cocona Bekijk Berichten
                                        kan je met het panoramisch dak ook het 2de deel kantelen zoals je bij de 3-reeks kan?
                                        nope.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          2 jaar garantie is toch een europese verplichting voor alle constructeurs.

                                          Misschien geen 2.0 liter maar een 2.2 liter, zoals bv bij mercedes de 250 cdi?
                                          Iemand een idee?

                                          Mezelf nog even quoten, weet er iemand of de nieuwe 525d motor een 2 liter of bv een 2.2 liter is?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X