Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
    Heeft er iemand al 'internet ' werkende in zijn BMW ? Ik krijg nog steeds de melding ' internet is niet beschikbaar in Belgie '
    Waarom dan deze optie aanbieden ?

Ik heb een Blackberry met Mobistar abb
    Met proximius en een iPhone werkt het gewoon hoor

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Nu ik heb al meer gehoord dat het bij mobistar niet zou werken! Maar bij proximus begon het met werken nadat thetering actief was..

Comment

Vorige week nog een email gestuurd naar BMW en daar zei men dat Internet in Belgie zou moeten werken. Bij mij dan toch niet .
      Connecteddrive waren ze nog mee bezig , schijnbaar moeilijke bevalling .

Bij mijn concessiehouder weten ze er ook niet al te veel van . Emails , SMS , kalender , ... kan ik wel lezen op mijn scherm.

Voor de rest , prachtige wagen tot nu toe , 16000 km op de teller.
      Kun je ook sms & emails beantwoorden vanop het scherm?
      Of is het read-only?

Welke telefoon heb je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Alleen voor particulieren, niet voor bedrijven
        Nu nog wel, schijnt later ook voor de vennootschappen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
          heb toch ook de indruk dat er wat schort aan de opleiding bij heel wat concessiehouders, zeker als het gaat om connectiviteit met telefoon, ipod e.d. Het feit dat er bij BMW ongeveer om de twee maanden een nieuwe release uitkomt van vanalles en nog wat, helpt hier natuurlijk ook niet echt.

Ik heb een F10 530D, besteld op autosalon vorig jaar en geleverd in april 2010, met heel wat toen beschikbare toeters en bellen, maar mijn Iphone4 kan je niet deftig aansluiten: ofwel in een soort cradle, dan heeft ie wel externe dakontvangst, maar kan je geen muziek afspelen, ofwel via het Y-kabeltje, dan kan je wel muziek afspelen (je ziet geen covers), maar heb je geen externe dakontvangst.

Mijn vrouw rijdt met een F11 523 i, geleverd begin dit jaar en heeft zowat dezelfde toeters en bellen qua electronica en daar gaat dit allemaal prima met de cradle. Verschil zit'em in een connevtiviteits module die oorspronkelijk niet beschikbaar was en ook niet na te plaatsen is.

Tegen dat ze dit hadden uitgevonden, heeft mijn wagen (en ikzelf) toch wat uren mogen slijten in de garage.

Voor de rest, uiteraard twee fantastische wagens waar we heel wat jaren plezier aan gaan beleven.
          Via mijn dealer (monserez Kortrijk) heb ik zeer goede en uitgebreide info gehad bij het maken van mijn opties.

Een optie die je erbij moet nemen is "uitgebreide connectie van de gsm".... ge moet het maar weten.
          Dan zijn uw problemen van hierboven direkt opgelost.

Misschien eens vragen of ze dit er na produktie nog kunnen bijsteken...

Comment

• Naar het schijnt laat Mobistar thetering niet toe !

Ik heb een BB9780 en kan mijn emails , SMS , agenda , afspraken ,.... enkel lezen op het scherm.

Ook heb ik de opies ' uitgebreide connectie van de GSM' en 'internet' maar internet werkt dus niet !

Comment

Naar het schijnt laat Mobistar thetering niet toe !

Ik heb een BB9780 en kan mijn emails , SMS , agenda , afspraken ,.... enkel lezen op het scherm.

Ook heb ik de opies ' uitgebreide connectie van de GSM' en 'internet' maar internet werkt dus niet !
              Die laten dat inderdaad niet toe, ze verkopen liever een afzonderlijk abbo aan hun klanten.
              Kan je daar een SIM kaart insteken of moet het via je GSM??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Die laten dat inderdaad niet toe, ze verkopen liever een afzonderlijk abbo aan hun klanten.
                Kan je daar een SIM kaart insteken of moet het via je GSM??

Ik zou niet weten waar je een SIM kaart kunt insteken. Moet via GSM.

Comment

• Vandaag 10000 km op de teller staan.

Slechts twee minpuntjes :
                  *Bij het uitschakelen van de auto blijft motor/vliegwiel veel langer doordraaien als bij een andere wagen, valt wel eens tegen als je snel wil uitstappen
                  * Bediening van de cruise-control op het stuur is een pak minder handig dan de hendelsystemen van VW/Audi en PSA

Verder is de interface een pak eenvoudiger als in de Audi (minder instellingen), maar eigenlijk is dat allemaal ballast.
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Vandaag 10000 km op de teller staan.

Slechts twee minpuntjes :
                    *Bij het uitschakelen van de auto blijft motor/vliegwiel veel langer doordraaien als bij een andere wagen, valt wel eens tegen als je snel wil uitstappen
                    * Bediening van de cruise-control op het stuur is een pak minder handig dan de hendelsystemen van VW/Audi en PSA

Verder is de interface een pak eenvoudiger als in de Audi (minder instellingen), maar eigenlijk is dat allemaal ballast.
                    Thx voor de feedback...

Is de Idrive dan zo eenvoudiger dan de MMI ? Ik rij ondertussen al 2 jaar met een A6 en A5 en ben daar eigenlijk super content van...nu met mijn beamer op komst, denk ik dat het een grote aanpassing zal zijn.

Kun je het CC minpunt wat meer in detail uitleggen aub?

Wat is uw motorisatie en wat is uw gemiddeld verbruik?

thx,

Comment

• De CC trekt eigenlijk op niks. Vroeger had je een hendeltje dat je blind kon bedienen. Nu heb je gewoon wat knopjes op het stuur die niet erg logisch te bedienen zijn. Bijvoorbeeld als je vroeger de CC wou opzetten, moest je aan het hendeltje trekken (1 handeling)
                      Nu moet je naar je stuur kijken, het juiste knopje drukken om de CC aan te zetten en daarna met zo'n scrollknopje je snelheid kiezen.
                      Idioot.

Voor de rest ben ik zoals zoveel mensen hier, heel tevreden. Motorisatie 535d, verbruik 8.5-9 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                        Thx voor de feedback...

Is de Idrive dan zo eenvoudiger dan de MMI ? Ik rij ondertussen al 2 jaar met een A6 en A5 en ben daar eigenlijk super content van...nu met mijn beamer op komst, denk ik dat het een grote aanpassing zal zijn.

Kun je het CC minpunt wat meer in detail uitleggen aub?

Wat is uw motorisatie en wat is uw gemiddeld verbruik?

thx,
                        IDrive is een pak eenvoudiger qua bediening. Minder knoppen en véél minder mogelijkheden dan MMI, maar dat maakt het een pak eenvoudiger.
                        Ik vergelijk met een A4 Avant B8 2009
                        Enkele voorbeelden:
                        * in de Audi kan je de automatische lichten of de automatische ruitenwissers configureren, dat kan je in de BMW allemaal niet, en dat heb je eigenlijk niet nodig. Dat is allemaal ballast in de interface (extra menu's waar je in verloren geraakt). Dat zijn twee voorbeelden, maar zo zijn er een heleboel andere
                        * in de Audi dient de knop alleen om te draaien, en heb je nog vier selectieknoppen omheen de draaiknop. In de BMW kan je de knop niet alleen draaien, maar ook naar boven, beneden, links of rechts duwen. De draaiknop is een stuk aangenamer en beter afgewerkt, en reageert ook op de snelheid waarmee je eraan draait : dus als je snel draait aan de knop, ga je snel door de bvb de telefoonlijst. Handig als je een telefoonlijst van > 300 nummers hebt
                        * een adres ingeven voor de GPS is een pak eenvoudiger, omdat de adressenlijst niet zo autistisch is als die in de Audi. Als je dus naar de Sint-Katelijne-Waver moet, start je gewoon met 'Katelijne' in te geven, hij stelt dan zelf wel Sint-Katelijne-Waver voor. En dat geldt ook voor dubbele straatnamen...
                        * belangrijkste pluspunt : de 8 snelkeuzetoetsen. ik gebruik de meeste van die toetsen bijna iedere dag.

Aanpassing duurt nog geen half uur (voor mij)

Mijn verbruik : 5.3 l/100 km over de laatste 2500 km (gereden met twee volle tanks) met een 520D.
                        Vandaag 66,7 l in de tank gekregen, rijbereik was nog 34 km Maar ik denk niet dat mijn rijstijl - en vooral de weg die ik rijd representatief is. Boordcomputer geeft 5.2 l/100 km aan. Wagen is volgens mij ongeveer even zuinig als de A4, maar mijn Peugeot 307 SW HDi 136 pk was volgens mij nog net iets zuiniger (even zwaar als die BMW en zonder efficient dynamics snufjes)

Cruisecontrol : ik mis een SET-toets. Het hendeltje om de snelheid aan te passen is te klein en te gevoelig. De positie van de knoppen is onhandig (grote hendel achter het stuur is handiger). Systeem van PSA is eigenlijk perfect, daar kan zowel Audi als BMW een punt aan zuigen ( maar de Audi CC controle is nog OK, BMW-systeem suckt serieus)
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                          heb toch ook de indruk dat er wat schort aan de opleiding bij heel wat concessiehouders
                          Zeer zeker!

Comment

Cruisecontrol : ik mis een SET-toets. Het hendeltje om de snelheid aan te passen is te klein en te gevoelig. De positie van de knoppen is onhandig (grote hendel achter het stuur is handiger). Systeem van PSA is eigenlijk perfect, daar kan zowel Audi als BMW een punt aan zuigen ( maar de Audi CC controle is nog OK, BMW-systeem suckt serieus)
                            Op de E46 zit diene knop op het stuur.

Comment

* in de Audi dient de knop alleen om te draaien, en heb je nog vier selectieknoppen omheen de draaiknop. In de BMW kan je de knop niet alleen draaien, maar ook naar boven, beneden, links of rechts duwen. De draaiknop is een stuk aangenamer en beter afgewerkt, en reageert ook op de snelheid waarmee je eraan draait : dus als je snel draait aan de knop, ga je snel door de bvb de telefoonlijst. Handig als je een telefoonlijst van > 300 nummers hebt
                              * een adres ingeven voor de GPS is een pak eenvoudiger, omdat de adressenlijst niet zo autistisch is als die in de Audi. Als je dus naar de Sint-Katelijne-Waver moet, start je gewoon met 'Katelijne' in te geven, hij stelt dan zelf wel Sint-Katelijne-Waver voor. En dat geldt ook voor dubbele straatnamen...
                              Dan was de MMI van jou 2009 model toch aardig minder dan de huidige 2010 modellen, met mijn 2010 model heb ik al die problemen die je hier opnoemt helemaal niet ?
                              De MMI knop kun je draaien en het middelpunt kun je als joystick in alle richtingen duwen ( daarnaast ook nog de 4 knoppen )
                              Als je bvb aan deze knop draait ( snelheidsafhankelijk ) dan scrolt hij ook idd versneld door menu's, telefoon's of muziekbestanden op je geheugenkaarten of HD
                              GPS werkt net zoals jij zegt.

Er is dus weinig tot geen verschil als je een hedendaags model hebt en dat is ook niet vreemd, die mannen kijken allemaal heel goed naar elkaar hoor

Comment

Naar het schijnt laat Mobistar thetering niet toe !

Mss overschakelen naar Mobile Vikings die staan dit wel toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                  Mss overschakelen naar Mobile Vikings die staan dit wel toe.
                                  En nog veel goedkoper ook. Zeker tegenover die afzetters van proximus en mobigangsters. Hier komt vanaf nu alleen nog mobile vikings binnen.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Dan was de MMI van jou 2009 model toch aardig minder dan de huidige 2010 modellen, met mijn 2010 model heb ik al die problemen die je hier opnoemt helemaal niet ?
                                    De MMI knop kun je draaien en het middelpunt kun je als joystick in alle richtingen duwen ( daarnaast ook nog de 4 knoppen )
                                    Als je bvb aan deze knop draait ( snelheidsafhankelijk ) dan scrolt hij ook idd versneld door menu's, telefoon's of muziekbestanden op je geheugenkaarten of HD
                                    GPS werkt net zoals jij zegt.

Er is dus weinig tot geen verschil als je een hedendaags model hebt en dat is ook niet vreemd, die mannen kijken allemaal heel goed naar elkaar hoor
                                    Klopt, met de nieuwe MMI met harddisk is zijn de + punten bij BMW ook al terug te vinden bij de audi's van de laatste 2 jaar.

De CC bij audi is inderdaad wel zeer eenvoudig.
                                    Digital snelheid (zonder HUD) is bij bmw niet mogelijk dacht ik? klopt dit?
                                    Bij mijn audi's kunt je in het middenscherm achter het stuur dit mooi instellen zodoende ik perfekt weet hoeveel ik rij....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                      En nog veel goedkoper ook. Zeker tegenover die afzetters van proximus en mobigangsters. Hier komt vanaf nu alleen nog mobile vikings binnen.

Het is te zien natuurlijk op welke manier je belt en dataverkeer nodig hebt.

In mijn geval (600min bellen en 850MB data per maand) is proximus de betere op vlak van bereik en 3G data en prijs.

Als je enkel data nodig hebt (bv ipad, notebook 3G of BMW internet) zal MV id de goedkoopste zijn
                                      Voordeel van MV is dat je, in dit specifiek geval, geen abonnement nodig hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

Het is te zien natuurlijk op welke manier je belt en dataverkeer nodig hebt.

In mijn geval (600min bellen en 850MB data per maand) is proximus de betere op vlak van bereik en 3G data en prijs.

Als je enkel data nodig hebt (bv ipad, notebook 3G of BMW internet) zal MV id de goedkoopste zijn
                                        Voordeel van MV is dat je, in dit specifiek geval, geen abonnement nodig hebt
                                        Binnenkort wordt bellen nog een heel stuk goedkoper met Mobile Vikings. Dus dat voordeel komt binnenkort wel.

Maar idd ... OT.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Binnenkort wordt bellen nog een heel stuk goedkoper met Mobile Vikings. Dus dat voordeel komt binnenkort wel.

Maar idd ... OT.
                                          Ah thx... goed om weten.

OT maar interessant voor bmw-internet gebruikers

Comment

Working...
                                          X