Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
    Spaanse wegen kunnen inderdaad erg leuk zijn.
    Als ik mijn rijbewijs heb willen mijn pa en ik ook eens naar zuid-spanje rijden.
    Alleen heb ik zo een schrik van Spaanse chauffeurs, ik heb nooit een idee van hoe of wat die gaan doen.
    Geen pinkers, rare bewegingen, rare snelheden en voor het minste toeten.
    Kortom slechte chauffeurs
    Ik heb ooit een 12-daagse met de moto in 't binnenland gedaan. Geslapen in Paradores, en de route was (in grote lijnen) Donostia-Soria-Cuenca-Toledo-Salamanca-Leon-Oviedo-Santander. De ene regio al mooier dan de andere, maar allemaal verrassend, en vooral: schitterende wegen. Geen enkele autostrade gedaan, en de mooie plaatsjes uitgezocht (op voorhand, en gereserveerd uiteraard). Ik herinner me wel dat 't Baskenland, de Rioja-streek (wijnen!! ), de streek rond Cuenca en naar 't einde toe de Picos de Europa (zoek 'es wat foto's op, evt op wiki) als de mooiste rij-regio's. Uiteraard, met de motor zijn kleinere wegen bijna leuker dan met de auto. Met de motor vind ik snelheden tussen 60 en 100 ideaal (en zoveel mogelijk bochten), met de auto ligt het ideale toch zo'n 60 km/u hoger (120-160). Het ganse Noorden kent sublieme wegen (zowel autostrades als B-wegen), dus eigenlijk kan je je, als je een dijk van een roadtrip wil doen, je daartoe beperken (vind ik). In één ruk naar Biarritz of Donostia of Bilbao, en daarna in een paar dagen heen en terug Compostella. Dan heb je een pak schitterende wegen.

Tijdens die trip hebben we erg weinig lokaal verkeer gehad (binnenland spanje is, als je de grotere steden mijdt, echt léég), tenzij wat buitenlandse motards. Dus I wouldn't know.

Op de vermelde trip ook erg weinig verkeer gehad, en eigenlijk heb ik me niet echt erg geërgerd. De Spaanse chauffeurs zijn wat linksrijden (of middenvakrijden, maar autostrades met 3 rijstroken vind je er niet veel) en linksplakken (en niet doorlaten van snellere auto's) eigenlijk niet erger dan Belgen. Belgen zijn op dat vlak zga de meest irritante bestuurders die ik ken ... dat valt enorm op in DE en F, waar een snellere aankomende auto meteen (zelfs al gaat men zelf bijna een ander inhalen) wordt doorgelaten door even naar rechts te gaan: raad eens welke nationaliteit keer op keer zonder uitzondering wordt betrapt op het "godver, een sneller, 'k ga mij nu al links zetten, ook al kan ik 'm nog voorbij laten zonder te moeten vertragen, want je weet maar nooit dat ik me mispak en TOCH van m'n gas af moet oid", yep, de Belgen.

Edit: alhoewel, je kan wel gelijk hebben, want de reden waarom ik naar daar moest, was omdat een Spaanse trienemie met haar Scudo (of iets in die aard) pardoes in 't gat van m'n ouders (auto van pa) is gereden aan een rond punt (pa stond al eventjes stil). En de dag ervoor zijn ze op een groot rond punt (rijdende op de middelste strook) door een spanjaard gecoupeerd (ging van binnenste strook naar 'n afslag) waarbij de neus net niet werd geraakt... DUs misschien hebt ge toch gelijk.
    Last edited by ; 04/08/2011, 23:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Altijd tof om dit aan den toog te vernemen en op forums...
      Zeg niet dat het niet mogelijk is maar...nie goe bezig dan...
      124 km/u is zeer goed doorgefietst, ja ... maar da's nu ook geen extreem gemiddelde. Ja, je moet daarvoor 170-180 rijden over langere stukken (je beperken tot 140-150 levert over langere afstanden zga nooit een gemiddelde van +120 op), en dat heb ik ook gedaan (bij momenten een pak meer zelfs, vooral tot ca. 80 km voor Madrid heb ik gedurende een goed uur nauwelijks minder dan 200 gedaan.

Het mag niet, maar hey, ik ben geen paus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Ik heb ooit een 12-daagse met de moto in 't binnenland gedaan. Geslapen in Paradores, en de route was (in grote lijnen) Donostia-Soria-Cuenca-Toledo-Salamanca-Leon-Oviedo-Santander. De ene regio al mooier dan de andere, maar allemaal verrassend, en vooral: schitterende wegen. Geen enkele autostrade gedaan, en de mooie plaatsjes uitgezocht (op voorhand, en gereserveerd uiteraard). Ik herinner me wel dat 't Baskenland, de Rioja-streek (wijnen!! ), de streek rond Cuenca en naar 't einde toe de Picos de Europa (zoek 'es wat foto's op, evt op wiki) als de mooiste rij-regio's. Uiteraard, met de motor zijn kleinere wegen bijna leuker dan met de auto. Met de motor vind ik snelheden tussen 60 en 100 ideaal (en zoveel mogelijk bochten), met de auto ligt het ideale toch zo'n 60 km/u hoger (120-160). Het ganse Noorden kent sublieme wegen (zowel autostrades als B-wegen), dus eigenlijk kan je je, als je een dijk van een roadtrip wil doen, je daartoe beperken (vind ik). In één ruk naar Biarritz of Donostia of Bilbao, en daarna in een paar dagen heen en terug Compostella. Dan heb je een pak schitterende wegen.
        Oh interessant, ik ben vooral bekend met Andalusië.
        Maar ik moet echt eens naar galicië of het baskenland gaan als ik die foto's zie .
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
          Oh interessant, ik ben vooral bekend met Andalusië.
          Maar ik moet echt eens naar galicië of het baskenland gaan als ik die foto's zie .
          Een snelle greep...
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
            Google maps zegt: Brussel -> Madrid:

1.576 km,16 uur 46 min.

Dan moet nogal een hoge gemiddelde zijn om dit in 12h te doen, en dit rekening houden met:

- toch 3 stoppen voor eten en drinken en wat rust
            - peages
            - benzine tanken
            - files rond Parijs, Bordeaux, ...
            - ....

Lijkt mij een sterke prestatie ...
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            124 km/u is zeer goed doorgefietst, ja ... maar da's nu ook geen extreem gemiddelde. Ja, je moet daarvoor 170-180 rijden over langere stukken (je beperken tot 140-150 levert over langere afstanden zga nooit een gemiddelde van +120 op), en dat heb ik ook gedaan (bij momenten een pak meer zelfs, vooral tot ca. 80 km voor Madrid heb ik gedurende een goed uur nauwelijks minder dan 200 gedaan.

Het mag niet, maar hey, ik ben geen paus.
            124 is zeker een mooi gemiddelde. Als je rekend van deur tot deur en zoals Redbull2580 al schreef rekening houdt met bovenstaande "hindernissen" EN je min of meer aan de regels houd mag je er vanuit gaan dat je niet meer dan gemiddeld 100km per uur aflegt. Simpel regeltje, 400km is 4 uur, 800km is 8 uur rijden, 1100km is 11 uur rijden, enz...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als de madam mee is of er een skibox op 't dak staat, dan reken ik ook een gemiddelde van 100 voor afstanden van om en bij de 1.000 km, yep.

Als 'k alleen ben, however...

Comment

Een snelle greep...
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                En nog 4 (ferm offtopic, maar bon).
                En dat allemaal in het F11 topic!!! Moet kunnen....
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  En dat allemaal in het F11 topic!!! Moet kunnen....
                  Wreed als ge peist dat ze toen (in 2005) nog niet eens met de ontwikkeling van de F11 begonnen waren! Of misschien nét...

'Es een zijsprongetje moet al 'es kunnen, imo. Vooral als 't gaat over elkaar tips geven voor sublieme driver's roads te ontdekken. Daar is (en zo is de cirkel rond) de F11 daar bijvoorbeeld ook een gedroomde kar voor.

Als ik een F11 mocht kiezen om daar een week te gaan rondrijden, dan werd het een manuele 530i of 535i (dus geen xDrive). Ruitjes af en schakelen geblazen...

Comment

• Men kan inderdaad goed rijden bij "ons". En aan het linksrijden erger ik me elke dag. Maar de banen zijn ten minste goed bochtig en daar komen (pseudo)sportonderstelletjes steeds goed tot hun recht. Als ik met mijn wagen in de vlaanders toekom is het idd andere koek. So I agree.
                    All'alba vincerò!

Comment

• Kijk, als er ene van ginder 't bevestigt, dan moet 't wel waar zijn.

Comment

'Es een zijsprongetje moet al 'es kunnen, imo.
                        zijsprong in het Duits = slippertje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                          zijsprong in het Duits = slippertje
                          Tis daarom dat sommige bmw F10/F11's naar rechts trekken

Comment

• Comment

Als ik een F11 mocht kiezen om daar een week te gaan rondrijden, dan werd het een manuele 530i of 535i (dus geen xDrive). Ruitjes af en schakelen geblazen...
                              Daar kan ik inkomen, doch ik rij er liever de lijntjes vanaf...

Comment

• You lost me there. Is het niet de bedoeling dat je het woord manuele niét in vetjes zette?

Comment

You lost me there. Is het niet de bedoeling dat je het woord manuele niét in vetjes zette?
                                  Dat mag/mocht ook.

Comment

• De "sport"-automaat is nogthans ook leuk spelen. Ik zou geen manueel meer willen in een 5. Wat wel spijtig is, is dat hij heel snel naar D-stand terug springt als je even niet "flippert".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      De "sport"-automaat is nogthans ook leuk spelen. Ik zou geen manueel meer willen in een 5. Wat wel spijtig is, is dat hij heel snel naar D-stand terug springt als je even niet "flippert".
                                      In DS gooien, dan blijft de manuele modus eens je 'flippert'.

Comment

• Mooie 'scenic' pictures Gta, waar precies zijn die getrokken ?

Comment

Working...
                                        X