Oorspronkelijk geplaatst door Ambi
Bekijk Berichten
Tijdens die trip hebben we erg weinig lokaal verkeer gehad (binnenland spanje is, als je de grotere steden mijdt, echt léég), tenzij wat buitenlandse motards. Dus I wouldn't know.
Op de vermelde trip ook erg weinig verkeer gehad, en eigenlijk heb ik me niet echt erg geërgerd. De Spaanse chauffeurs zijn wat linksrijden (of middenvakrijden, maar autostrades met 3 rijstroken vind je er niet veel) en linksplakken (en niet doorlaten van snellere auto's) eigenlijk niet erger dan Belgen. Belgen zijn op dat vlak zga de meest irritante bestuurders die ik ken ... dat valt enorm op in DE en F, waar een snellere aankomende auto meteen (zelfs al gaat men zelf bijna een ander inhalen) wordt doorgelaten door even naar rechts te gaan: raad eens welke nationaliteit keer op keer zonder uitzondering wordt betrapt op het "godver, een sneller, 'k ga mij nu al links zetten, ook al kan ik 'm nog voorbij laten zonder te moeten vertragen, want je weet maar nooit dat ik me mispak en TOCH van m'n gas af moet oid", yep, de Belgen.
Edit: alhoewel, je kan wel gelijk hebben, want de reden waarom ik naar daar moest, was omdat een Spaanse trienemie met haar Scudo (of iets in die aard) pardoes in 't gat van m'n ouders (auto van pa) is gereden aan een rond punt (pa stond al eventjes stil). En de dag ervoor zijn ze op een groot rond punt (rijdende op de middelste strook) door een spanjaard gecoupeerd (ging van binnenste strook naar 'n afslag) waarbij de neus net niet werd geraakt... DUs misschien hebt ge toch gelijk.
Comment