Langsheen de beschreven route. Om 't zo precies van buiten te zeggen: no can do. De bergachtige (muv de eerste) zijn de Picos de Europa, dat weet 'k wel nog vanbuiten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAltijd tof om dit aan den toog te vernemen en op forums...
Zeg niet dat het niet mogelijk is maar...nie goe bezig dan...Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenGoogle maps zegt: Brussel -> Madrid:
1.576 km,16 uur 46 min.
Dan moet nogal een hoge gemiddelde zijn om dit in 12h te doen, en dit rekening houden met:
- toch 3 stoppen voor eten en drinken en wat rust
- peages
- benzine tanken
- files rond Parijs, Bordeaux, ...
- ....
Lijkt mij een sterke prestatie ...
Vertrek (Turnhout)
Aankomst (Barcelona)
1392km in 10u20min (inclusief stops)
Gemiddeld 135km/h
Als je dat nog anderhalf uur volhoudt zit je in Madrid qua afstand. Dus het is perfect mogelijk. Zéker met een 630i ipv 190D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVertrek (Turnhout)
Aankomst (Barcelona)
1392km in 10u20min (inclusief stops)
Gemiddeld 135km/h
Als je dat nog anderhalf uur volhoudt zit je in Madrid qua afstand. Dus het is perfect mogelijk. Zéker met een 630i ipv 190D
waren dan toch zeer korte stops
Comment
-
Net terug met de F11 van zijn eerste Frankrijk-trip. Een kleine 2K gereden. Ik vind persoonlijk dat je een wagen pas na zulke langere ritten echt leert kennen. Nu, ik ben heel enthousiast over de wagen terug thuis gekomen. Ik rijd al lang met ee e61, maar het nieuwe model is imo een enorme sprong vooruit.
Het adaptieve onderstel vind ik (vooral de comfort-stand die ik maar niks vond) heel aangenaam over langere afstanden. Vermoeidheid treedt maar heel laat in. In tegenstelling tot de meeste F10/11-rijders die wss dieselen is deze een benzine 528i. Maar ik durf toch te zeggen dat ik wat koppel mis. Voor de rest natuurlijk de leuke "bijwerkingen" van 6 cilinders op benzine om van te genieten: enthousiast en leuke klank. Rijbereik is wel een nadeel. Heenrit ging met vrij hoge snelheid en kwam ik op 11,5 gemiddeld uit. Terugrit heb ik door regen en fileleed economisch aangepakt en kwam ik uit op 10.2 gemiddeld. Lager gaat me denk ik nooit lukken.
Comment
-
Ik rij nu ondertussen al 5 maanden met mijn F11 520D 163 pk en hij rijdt zooo zalig.
Nog geen problemen mee gehad , enkel een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen door steenslag.
Hier wat van mijn bemerkingen op al mijn opties :
Sophistograu Kleur valt goed mee , zeker in combinatie met shadow line , maar dat is persoonlijke smaak zeker
Leder dakota Schwarz
Velgen 328 18', op foto's met wintervelgen styling 281
Sportautomatische versnellingsbak Wat een zaligheid om mee te rijden. Is mijn eerste automaat en wil al niks anders meer. Een must op deze wagen !
aanhangwagenkoppeling
achteruitrijcamera Wel plezant maar niet echt nodig
dakrails Shadow line Vind ik prachtig op deze wagen ( kom dan wel van een A6 met veel chroom )
lijsten aluminium Feinschliff zeer knap vind ik met zwart interieur
sfeerverlichting stelt niet veel voor , enkel de rode verlichting vooraan / achteraan is wel mooi
kofferruimtepakket stelt niks voor !!
automatische bediening achterklep Zeer praktische optie !! Eén van de betere opties !!
dimmende binnenspiegel
Sportzetels Zitten geweldig , meer moet dat niet zijn !
lendensteun Zou ik niet meer nemen !
verwarmde zelets vooraan Een must als de wagen moeten buiten slapen
xenonlichten Prachtig maar niet echt een must
park distance control Zeker nodig .
electronisch gestuurde airco met bijkomende functies Stelt niet veel voor
USB
internet Werkt niet en zou ik zeker niet meer nemen
uitgebreide connectie musicplayers in GSM stelt niks voor en zou ik niet meer nemen
Navi proffesional Werkt goed maar toch wel wat software bugs in !! Navigatie in mijn vorige A6 ( 6 jaar oud ) vond ik beter !! Kaarten in de Audi gaan automatisch naar kleinere schaal bij naderen kruispunt/afslag. BMW doet dit niet
HIFI proffesional Had ik veel meer van verwacht. De installatie in mijn A6 was zeker zo goed en veel minder duur. Is ok maar niet top !
GSM bluetooth Zeker nemen.
M sportstuur Eén van de beste opties. Echt geweldig stuur
Shadowline hoogglanzend Prachtig op deze wagen maar persoonlijke smaak
zonnewerende ramen achter idem
Anthraciet hemelbekleding Dit is een prachtige optie. Maakt de auto zoooveel mooier binnenin.
een optie die ik vergeten ben is de zonwerende voorruit .
Verder rijdt de wagen echt fantastisch met zeker genoeg power ( kom wel van een A6 2.0 tdi 136 pk ) Automaat is echt een zaligheid om mee te rijden.
Wel heb ik de indruk dat sommige kwaliteit van materialen moet onderdoen voor de Audi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk BerichtenIk rij nu ondertussen al 5 maanden met mijn F11 520D 163 pk en hij rijdt zooo zalig.
Nog geen problemen mee gehad , enkel een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen door steenslag.
Hier wat van mijn bemerkingen op al mijn opties :
Sophistograu Kleur valt goed mee , zeker in combinatie met shadow line , maar dat is persoonlijke smaak zeker
Leder dakota Schwarz
Velgen 328 18', op foto's met wintervelgen styling 281
Sportautomatische versnellingsbak Wat een zaligheid om mee te rijden. Is mijn eerste automaat en wil al niks anders meer. Een must op deze wagen !
aanhangwagenkoppeling
achteruitrijcamera Wel plezant maar niet echt nodig
dakrails Shadow line Vind ik prachtig op deze wagen ( kom dan wel van een A6 met veel chroom )
lijsten aluminium Feinschliff zeer knap vind ik met zwart interieur
sfeerverlichting stelt niet veel voor , enkel de rode verlichting vooraan / achteraan is wel mooi
kofferruimtepakket stelt niks voor !!
automatische bediening achterklep Zeer praktische optie !! Eén van de betere opties !!
dimmende binnenspiegel
Sportzetels Zitten geweldig , meer moet dat niet zijn !
lendensteun Zou ik niet meer nemen !
verwarmde zelets vooraan Een must als de wagen moeten buiten slapen
xenonlichten Prachtig maar niet echt een must
park distance control Zeker nodig .
electronisch gestuurde airco met bijkomende functies Stelt niet veel voor
USB
internet Werkt niet en zou ik zeker niet meer nemen
uitgebreide connectie musicplayers in GSM stelt niks voor en zou ik niet meer nemen
Navi proffesional Werkt goed maar toch wel wat software bugs in !! Navigatie in mijn vorige A6 ( 6 jaar oud ) vond ik beter !! Kaarten in de Audi gaan automatisch naar kleinere schaal bij naderen kruispunt/afslag. BMW doet dit niet
HIFI proffesional Had ik veel meer van verwacht. De installatie in mijn A6 was zeker zo goed en veel minder duur. Is ok maar niet top !
GSM bluetooth Zeker nemen.
M sportstuur Eén van de beste opties. Echt geweldig stuur
Shadowline hoogglanzend Prachtig op deze wagen maar persoonlijke smaak
zonnewerende ramen achter idem
Anthraciet hemelbekleding Dit is een prachtige optie. Maakt de auto zoooveel mooier binnenin.
een optie die ik vergeten ben is de zonwerende voorruit .
Verder rijdt de wagen echt fantastisch met zeker genoeg power ( kom wel van een A6 2.0 tdi 136 pk ) Automaat is echt een zaligheid om mee te rijden.
Wel heb ik de indruk dat sommige kwaliteit van materialen moet onderdoen voor de Audi
Heb zelf nu een F10 520D Sportautomaat in bestelling staan ipv mijn audi A6 Avant 136pk (facelift van 2009).
Leuk om te horen dat de power genoeg is!!
Waarom niet:
lendensteun
uitgebreide connectie musicplayers in GSM (ik heb een iphone en schijnt dat dit super is)
sfeerverlichting: zat in het exclusief pakket bij mij, lijkt mij een ovebodige optie maar wat filmkes gezien op youtube en lijkt me wel "leuk"
Ik heb wel ook nog het M-pakket genomen dus stuur en dakhemel is allemaal aanwezig.
Het is nu de eerste keer dat ik overschakel van audi naar BMW en die 2 puntjes (bmw navigatie: bugs & mindere afwerking) vind ik wel niet leuk.
Zeker omdat je komt van een A6 die 6 jaar oud is, de mijne is nu 2 jaar en prima auto...
Begin oktober geef ik ook feedback...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenHé thanks voor deze feedback!!!!
Heb zelf nu een F10 520D Sportautomaat in bestelling staan ipv mijn audi A6 Avant 136pk (facelift van 2009).
Leuk om te horen dat de power genoeg is!!
Waarom niet:
lendensteun
uitgebreide connectie musicplayers in GSM (ik heb een iphone en schijnt dat dit super is)
sfeerverlichting: zat in het exclusief pakket bij mij, lijkt mij een ovebodige optie maar wat filmkes gezien op youtube en lijkt me wel "leuk"
Ik heb wel ook nog het M-pakket genomen dus stuur en dakhemel is allemaal aanwezig.
Het is nu de eerste keer dat ik overschakel van audi naar BMW en die 2 puntjes (bmw navigatie: bugs & mindere afwerking) vind ik wel niet leuk.
Zeker omdat je komt van een A6 die 6 jaar oud is, de mijne is nu 2 jaar en prima auto...
Begin oktober geef ik ook feedback...
Software bugs in navigatie bedoel ik eigenlijk enkel dat ik al tweemaal foute info heb doorgekregen hoe ik moest rijden Navigatie werkt wel goed maar ik vond de Audi beter. Wel leuk is de 3D navigatie in de steden en snelweg uitritten.
Afwerking is niet minder moet de materialen zijn precies iets fragieler.
Een mooi voorbeeld is mijn voorruit. Auto slaapt buiten , in februari had ik hem pas en 's morgens ijs op mijn voorruit. Ik nam dezelfde ijskrabber die ik al jaren op mijn Audi gebruikte. Gevolg , voorruit vol met krassen. Dus zeker geen ijskrabber gebruiken op je BMW.
Verder is het rijden niet te vergelijken met de A6 136 pk. . Deze BMW rijdt zoveel malen beter , echt niet te vergelijken.
Comment
-
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar wat advies.
Ik heb een offerte laten opmaken bij Monserez voor een 525d (4 cyl) touring met het M-pakket en de exclusive line. Alleen heb ik nog wat twijfels over het kleur : titansilber of spacegrau.
Kan er iemand foto's posten van de touring met M-pakket in deze kleuren of weet er iemand dergelijke auto's staan in de regio rond Kortrijk ?
Thx !
Bruno
Comment
-
BMW 5 Touring
Hoi,
Ik heb een offerte laten opmaken bij Monserez voor een 525d (4 cyl) touring met het M-pakket en de exclusive line. Alleen heb ik nog wat twijfels over het kleur : titansilber of spacegrau.
Kan er iemand foto's posten van de touring met M-pakket in deze kleuren of weet er iemand dergelijke auto's staan in de regio rond Kortrijk ?
Thx !
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten...
...Verder is het rijden niet te vergelijken met de A6 136 pk. . Deze BMW rijdt zoveel malen beter , echt niet te vergelijken.
niet vergeten een wintersetje tijdig te bestellen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenHoi,
Thx !
Bruno
Paul
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtennu nog een strenge winter ervaren...
niet vergeten een wintersetje tijdig te bestellen !
Met mijn winterset heb ik al gereden in februari -maart. Is inderdaad een must
Comment
-
Thx !
Bruno
Kijk ook bij de variant van het forum naar F10 berline.
Daar heb ik bv verschillende foto's gepost van een F10/F11 in titaanzilver.
Ik had eerst radicaal voor carbon zwart gegaan maar nu toch mijn config aangepast naar titaanzilver.
Op foto is hij mooi, in het echt is hij - maar wel best een M-pakket opsteken!
Comment
-
Thx !
Bruno
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Thx !
Bruno
hier is alvast de mijne in Spacegrau. Ik vind het een prachtige kleur in combinatie met shadowline...
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenBeefcake, hoe lang hou jij je auto's gemiddeld?
Ik wil uw kar kopen als je die verkooptHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Ik blijf erbij, de F11 van Beefcake is de knapste die ik al gezien heb. Wat voor mij ook een prachtige combo zou zijn is Tiefseeblau met gestatineerd aluminium (dakrails en raamomlijsting) en velgen styling 312 met juist dezelfde interieurcombo, of met Oyster/black, pianolak en anthrazit hemel maar misschien is dat iets te licht. Kheb liever donkere interieurs.Last edited by C'Mon; 18/08/2011, 12:52.
Comment
Comment