Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    de normale automaat heeft geen sportstand of bediening aan de pook?
    Wat bedoel je met bediening aan de pook? Dat je manueel kunt schakelen? Dat heeft ie wel...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Ik heb ergens enkele van de leukste opties opgesomd maar ik weet niet meer waar... Hij is niet zó bijzonder hoor. Nuja, binnen een kleine maand hebben we hem, dan maak ik wel een topicje aan.
      Dat is snel, niet?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
        Dat is snel, niet?
        We zullen één van de eerste zijn die hem geleverd krijgen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
          Wat is er zo speciaal aan de 'sportautomaat' ?

          ook sportautomaat, maar is m.i. iets minder nodig gezien het grote koppel en de motor die al vanaf lage toeren doortrekt.

          De gewone automaat kan je, net zoals vroeger bij de steptronic (E60 FL) is sportmodus zetten en zo ook manueel op en neerschakelen. Nadeel is dan dat je terug aan de pook moet sleuren om de bak terug in "D" te krijgen. Bij de sportautomaat kan je peddelen aan het stuur en na een tijdje komt ie vanzelf terug in "D".

          Ook voordeel van de sportautomaat is de keuze tussen "normal" "sport" en "sport+". Bij "sport" kan je kiezen om ofwel alleen het onderstel, alleen de versnellingsbak of beiden op sportieve stand te zetten. "Sport+" schakelt rijhulpsystemen (deels) uit.

          Het kleine verschil in prijs tussen gewone automaat en sportautomaat (circa 200 Euro + het dan verplichte sportstuur) verrechtvaardigt deze keuze zeker.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
            ook sportautomaat, maar is m.i. iets minder nodig gezien het grote koppel en de motor die al vanaf lage toeren doortrekt.

            De gewone automaat kan je, net zoals vroeger bij de steptronic (E60 FL) is sportmodus zetten en zo ook manueel op en neerschakelen. Nadeel is dan dat je terug aan de pook moet sleuren om de bak terug in "D" te krijgen. Bij de sportautomaat kan je peddelen aan het stuur en na een tijdje komt ie vanzelf terug in "D".

            Ook voordeel van de sportautomaat is de keuze tussen "normal" "sport" en "sport+". Bij "sport" kan je kiezen om ofwel alleen het onderstel, alleen de versnellingsbak of beiden op sportieve stand te zetten. "Sport+" schakelt rijhulpsystemen (deels) uit.

            Het kleine verschil in prijs tussen gewone automaat en sportautomaat (circa 200 Euro + het dan verplichte sportstuur) verrechtvaardigt deze keuze zeker.
            Bedankt voor de uitleg!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ik snap dat dus niet, hè. Wat is overdreven aan twee uitlaatpijpjes voor een 2-liter motor? Bij Audi b.v. krijgen sommige 2-liter 4-pitters zelfs één pijp links en één pijp rechts, en hebben 90% van de viercilinders in de kleinere reeksen een dubbele uitlaat. Bij volkswagen idem. Bij Mercedes ook (deels) idem. En zoveel andere merken.

              Voorts: als je dan toch 6-cilinders rijdt "voor jezelf" (want dat lees ik hier toch continu), what the fuck kan het je dan schelen dat de "paupers" met een 4-cilinder eenzelfde uitlaat hebben? Als je 't toch voor jezelf doet, dan deert dat toch net niet? Of is het plots toch niet meer zo helemaal "voor jezelf", en wil je dat de anderen zien dat jij "meer" bent dan hen, en dat je een 6-cilinder rijdt ipv een 4-cilinder? Laat dan misschien gewoon het monogram staan, ah ja? Of val je dan zelf op identieke manier door de mand omdat er dan 525d op de kont van je kar staat terwijl er nog een 530d is?

              3/4e van de verkochte diesels in de BMW '5 zijn 4-cilinders. Think the bigger picture, en wees blij dat die 4-cilinders tenminste een mooie uitlaat krijgen.

              (to no one in particular)
              tis toch jammer dat ge de dikkere versies niet meer herkent, ik keek toch altijd net wat langer als ik een e60 met dikke ronde uitlaten zag.
              Wat ge zegt over het rijden voor jezelf, dat kan voor een deel ook over een M3 gezegd worden, die rijdt met 320d uiterlijk even goed. Toch zou het echt jammer zijn als die auto zijn uiterlijk verliest, het straalt zijn potentieel uit. Ergens vond ik het wel mooi dat ge een 6 of 8 cilinder, en als ge goed keek zelfs welke, kunt herkennen. Een 550 is ook heel iets anders als een 520d.

              soit, vanaf nu moet ge zeker gewoon een 35d of 50 i nemen?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                tis toch jammer dat ge de dikkere versies niet meer herkent, ik keek toch altijd net wat langer als ik een e60 met dikke ronde uitlaten zag.
                Een E60/E61 met dikke ronde uitlaten is een 545i, een 550i of een 535d. Nu herken je die evenzeer aan de uitlaat links & rechts, tgo. dubbel links bij de minder krachtige modellen.

                Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Ergens vond ik het wel mooi dat ge een 6 of 8 cilinder, en als ge goed keek zelfs welke, kunt herkennen.
                Type-aanduiding.

                Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                soit, vanaf nu moet ge zeker gewoon een 35d of 50 i nemen?
                Als ge dat nodig vindt (de power) -> yep! Ik zou liever 15k minder investeren en dagelijks met een 520dA rondbollen, en die 15k steken in iets wat in 't weekend en op circuit z'n ding doet. Maar da's elk voor zich natuurlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                  ook sportautomaat, maar is m.i. iets minder nodig gezien het grote koppel en de motor die al vanaf lage toeren doortrekt.

                  De gewone automaat kan je, net zoals vroeger bij de steptronic (E60 FL) is sportmodus zetten en zo ook manueel op en neerschakelen. Nadeel is dan dat je terug aan de pook moet sleuren om de bak terug in "D" te krijgen. Bij de sportautomaat kan je peddelen aan het stuur en na een tijdje komt ie vanzelf terug in "D".

                  Ook voordeel van de sportautomaat is de keuze tussen "normal" "sport" en "sport+". Bij "sport" kan je kiezen om ofwel alleen het onderstel, alleen de versnellingsbak of beiden op sportieve stand te zetten. "Sport+" schakelt rijhulpsystemen (deels) uit.

                  Het kleine verschil in prijs tussen gewone automaat en sportautomaat (circa 200 Euro + het dan verplichte sportstuur) verrechtvaardigt deze keuze zeker.
                  Daar wil ik wel eens meer uitleg over? Om het onderstel in sportieve stand te zetten, heb je dan geen dynamic drive en andere dergelijke opties nodig? Wat kan er anders veranderd worden?
                  De verkoper bij onze dealer wist ons nog te vertellen dat de stuurrespons verscherpt wordt als je de bak in sport zet. Is dat dan de servo die minder bekrachtigd ofzo?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    Daar wil ik wel eens meer uitleg over? Om het onderstel in sportieve stand te zetten, heb je dan geen dynamic drive en andere dergelijke opties nodig? Wat kan er anders veranderd worden?
                    De verkoper bij onze dealer wist ons nog te vertellen dat de stuurrespons verscherpt wordt als je de bak in sport zet. Is dat dan de servo die minder bekrachtigd ofzo?
                    correct, de servo wordt zwaarder, het onderstel iets harder afgeveerd (het "boot"gevoel op slecht wegdek verdwijnt etc). Dit is alleen zo bij de sportautomaat en niet bij de gewone automaat (zelfs al kan je die ook in sportstand zetten) en gebeurt met een keuzetoets op de middenconsole.
                    Dynamic drive (wat ik niet als optie heb) heeft, dacht ik, 4 keuzestanden (confort, normaal, sport en sport+) en ik vermoed dat de keuzemogelijkheden voor de afstellingen hier nog uitgebreider zijn. Ik denk dat anderen hier meer over kunnen vertellen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                      correct, de servo wordt zwaarder, het onderstel iets harder afgeveerd (het "boot"gevoel op slecht wegdek verdwijnt etc). Dit is alleen zo bij de sportautomaat en niet bij de gewone automaat (zelfs al kan je die ook in sportstand zetten) en gebeurt met een keuzetoets op de middenconsole.
                      Dynamic drive (wat ik niet als optie heb) heeft, dacht ik, 4 keuzestanden (confort, normaal, sport en sport+) en ik vermoed dat de keuzemogelijkheden voor de afstellingen hier nog uitgebreider zijn. Ik denk dat anderen hier meer over kunnen vertellen.
                      Kan het onderstel harder of minder hard worden afgesteld met een standaard ophanging?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Kan het onderstel harder of minder hard worden afgesteld met een standaard ophanging?

                        Volgens mij is het enkel de demping die wat harder wordt, met dynamic drive zijn het ook de veren die aangepast worden denk ik. In ieder geval is het verschil wel merkbaar, en zodoende voor mij toch voldoende om niet voor het dure dynamic drive te kiezen. Met sportautomaat op sport, wordt de auto feller, hangt beter aan 't gas, en dan nog wat straffere demping. Op normaal lekker comfortabel. Nuttige optie die sportautomaat, en zeker ook het sportstuur is veel mooier dan de standaardhoepel.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik snap dat dus niet, hè. Wat is overdreven aan twee uitlaatpijpjes voor een 2-liter motor? Bij Audi b.v. krijgen sommige 2-liter 4-pitters zelfs één pijp links en één pijp rechts, en hebben 90% van de viercilinders in de kleinere reeksen een dubbele uitlaat. Bij volkswagen idem. Bij Mercedes ook (deels) idem. En zoveel andere merken.

                          Voorts: als je dan toch 6-cilinders rijdt "voor jezelf" (want dat lees ik hier toch continu), what the fuck kan het je dan schelen dat de "paupers" met een 4-cilinder eenzelfde uitlaat hebben? Als je 't toch voor jezelf doet, dan deert dat toch net niet? Of is het plots toch niet meer zo helemaal "voor jezelf", en wil je dat de anderen zien dat jij "meer" bent dan hen, en dat je een 6-cilinder rijdt ipv een 4-cilinder? Laat dan misschien gewoon het monogram staan, ah ja? Of val je dan zelf op identieke manier door de mand omdat er dan 525d op de kont van je kar staat terwijl er nog een 530d is?

                          3/4e van de verkochte diesels in de BMW '5 zijn 4-cilinders. Think the bigger picture, en wees blij dat die 4-cilinders tenminste een mooie uitlaat krijgen.

                          (to no one in particular)
                          Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Waren net mijn gedachten toen ik de reply las.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Daar wil ik wel eens meer uitleg over? Om het onderstel in sportieve stand te zetten, heb je dan geen dynamic drive en andere dergelijke opties nodig? Wat kan er anders veranderd worden?
                            De verkoper bij onze dealer wist ons nog te vertellen dat de stuurrespons verscherpt wordt als je de bak in sport zet. Is dat dan de servo die minder bekrachtigd ofzo?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Kan het onderstel harder of minder hard worden afgesteld met een standaard ophanging?
                            Ik denk dat met het standaard onderstel de antirolbaren worden aangepast met die knop waar je normal, sport of sport+ kan selecteren.

                            Met dynamic drive ook nog de dempers en dan heb je bij die knop ook nog de mogelijkheid 'comfort'.

                            Correct me if I'm wrong als het niet volledig klopt?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                              Volgens mij is het enkel de demping die wat harder wordt, met dynamic drive zijn het ook de veren die aangepast worden denk ik. In ieder geval is het verschil wel merkbaar, en zodoende voor mij toch voldoende om niet voor het dure dynamic drive te kiezen. Met sportautomaat op sport, wordt de auto feller, hangt beter aan 't gas, en dan nog wat straffere demping. Op normaal lekker comfortabel. Nuttige optie die sportautomaat, en zeker ook het sportstuur is veel mooier dan de standaardhoepel.
                              Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Ik denk dat met het standaard onderstel de antirolbaren worden aangepast met die knop waar je normal, sport of sport+ kan selecteren.

                              Met dynamic drive ook nog de dempers en dan heb je bij die knop ook nog de mogelijkheid 'comfort'.

                              Correct me if I'm wrong als het niet volledig klopt?
                              Tegenstrijdigheid!

                              gTa to the rescue!?

                              Comment


                              • Als ik zo lees wat de sportautomatische versnellingsbak allemaal als extra heeft/zou hebben met de standaard ophanging, dan is dat wel de 'beste koop' wat betreft opties (maar dan ook weer de minst gedocumenteerde). Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar het resultaat!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                  Tegenstrijdigheid!

                                  gTa to the rescue!?
                                  Ek weet et niejt! Alexanderr zal daar met zekerheid een treffende uitleg over kunnen geven.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Alexanderr heeft het al eens uitgelegd...

                                    Die knop voor de demping aan te passen is iets heel vreemd... Op een 20d of zo kan je het redelijke goedkoop krijgen, maar op de 6-cil moet je meteen de optie active steering nemen (goedkoopste manier) ofwel de dynamic damping control of zoiets...

                                    Maar ik snap het ook nog niet zo goed
                                    vreemd, op miijn 530 heb ik geen active steering noch dynamic damping control, wel de automatische sportbak en toch ook die knop (waarvan ik niet wist dat hij er ging zijn toen ik de auto bestelde btw)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                                      vreemd, op miijn 530 heb ik geen active steering noch dynamic damping control, wel de automatische sportbak en toch ook die knop (waarvan ik niet wist dat hij er ging zijn toen ik de auto bestelde btw)
                                      Bedoel je die knoppen links van je pook?



                                      Dat is gewoon om de alertheid van de bak te veranderen toch?

                                      Comment


                                      • Voor ieder wat wils:

                                        DYNAMIC DRIVING CONTROL (standaard met sportautomaat).
                                        Een druk op de wipschakelaar links naast de versnellingspook van NORMAL in SPORT: de motor reageert spontaner op het gaspedaal, de automatische 8-versnellingsbak met Steptronic laat de motor goed in de toeren draaien voor sportief snel opschakelen. Tegelijk krijgen de stuurinrichting en het chassis een stuggere afstelling. Nog een keer drukken: in de modus SPORT + stelt Dynamic Stability Control u in staat om tot tegen de limiet een gecontroleerde slip uit te voeren.

                                        Onder de snelheidsmeter wordt altijd aangeduid welke modus op dat moment actief is. Via de iDrive Controller kan in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis geconfigureerd worden, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.

                                        Is de wagen met Dynamic Damping Control uitgerust, dan komt er nog de modus COMFORT bij.


                                        DYNAMIC DAMPING CONTROL.
                                        De perfecte afstelling van de schokdempers. Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.

                                        ADAPTIVE DRIVE.
                                        Met Dynamic Drive wordt Dynamic Damping Control tot Adaptive Drive uitgebreid met de actieve rolstabilisering. Uit de dwarsversnelling, de versnelling in de lengterichting, de snelheid en de stuuruitslag leidt Dynamic Drive de situatie van dat moment af en houdt het systeem de wagen via stabilisatoren op de assen recht. Zowel in snel genomen bochten als bij plotselinge uitwijkmanoeuvres, altijd blijven de vier wielen vast op de weg.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Met andere woorden als je eender welke 5 touring kiest met daarop een sport-automaat heb je die knop en meegaand ook de mogelijke wijziging in de ophanging...

                                          Lijkt me vreemd voor een extra 150 eur, maar zou wel mooi zijn
                                          Ik heb enkel de sportautomaat en heb die knop ook; ophanging wordt iets stugger, wel merkbaar, en voor mij voldoende. 150 euro voor de sportautomaat en 145 voor het (verplicht te nemen) sportstuur.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X