Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
    Mij ook, ik reken er niet op
    Wanneer wordt de jouwe eigenlijk geleverd?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Ik heb nu het gevoel dat wanneer ik een config zou bestellen, dat er niemand weet wat ik ga krijgen
      Uwen doktoor zou zeggen: "Stressj! En dat isch te vermaiden!"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Wanneer wordt de jouwe eigenlijk geleverd?
        Leveringsdatum is 25/9, hopelijk blijft dat zo, hoewel vroeger altijd mag :-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Dus klopt de conclusie:

          Als ik een 525d, 530d of 535d neem met M-pack en een sportautomaat dat ik dan die knop heb met de keuze tussen: normal, sport en sport+?

          En die knop past aan: gasrespons, demping (ook in combi met M-sportophanging) en schakelenritme?
          Neen, dan past die knop enkel de gasrespons en schakelritme aan tussen normaal en sport. Als je wil dat ook de ophanging wordt aangepast, dan moet je de Dynamic Damping Control bijbestellen.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
            Leveringsdatum is 25/9, hopelijk blijft dat zo, hoewel vroeger altijd mag :-)
            Aha, ongeveer gelijktijdig met de onze!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Neen, dan past die knop enkel de gasrespons en schakelritme aan tussen normaal en sport. Als je wil dat ook de ophanging wordt aangepast, dan moet je de Dynamic Damping Control bijbestellen.
              En toch is er ook een duidelijk gevoel in de ophanging waarneembaar. Het wordt allemaal wat strakker. Zal wel niet hetzelfde zijn als de DDC, maar in hoeverre moet dat echt? Gaan allen die er zo zwaar aan tillen, dat echt helemaal ondervinden? En als er dan toch twijfels zijn, bestel dan toch het hele zootje aan controls, rides en drives. Dan ben je wel zeker

              Comment


              • hoe staan jullie tegen een onderhoudscontract? komt op iets van een 60€ per maand en dan heb je ook ineens 5 jaar full waarborg , en dat is toch niet niks op een wagen vol met elektronica...

                Comment


                • Als dat laatste klopt -> niet twijfelen. Enkel banden en remblokken en -schijven zitten niet in het contract, zeker? Al de rest wel?

                  3j extra algemene waarborg voor *telt na* 3.600 EUR ... hmm da's ni weinig. Bij sommige merken kunt ge dat in optie nemen, dacht bij Audi, efkens kijken wat een A6 3.0 TDI daar kost voor 5j garantie.

                  Is er een kilometerbeperking bij?

                  Comment


                  • Audi A6 Avant, 3j. bijkomende garantie, beperkt tot 150.000 km (= 30.000 km / jaar) -> kost 2.350 EUR extra.

                    (jij hebt dan nog 't onderhoud er ook verniet bij)

                    Voor BMW vind ik in Duitsland: "service inclusive 5 jaar / 100.000 km" = 1.110 EUR extra

                    Comment


                    • Ik ga me morgen nog eens bevragen wat er allemaal in zit , de kilometerbeperking in mijn geval zou 130K zijn .

                      Comment


                      • Ik vind Audi's echt knappe auto's, maar als ik moest kiezen tussen deze 5 of een A6... Ik zou het direct weten. Benieuwd hoe de nieuwe A6 eruit gaat zien.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                          Ik ga me morgen nog eens bevragen wat er allemaal in zit , de kilometerbeperking in mijn geval zou 130K zijn .
                          Ik ga het zeker opnieuw nemen, dat van die garantie wist ik niet... Verder zit zowat alles erin behalve de banden, dacht ik. Aan het tempo dat ik op mijn huidige wagen remmen verslijt, is dat zeker geen slechte keuze geweest.

                          Comment


                          • Bij het onderhoud en de herstellingen is inbegrepen:
                            • Verversen van olie
                            • Tussentijdse olietoevoegingen
                            • Vervanging van de oliefilter
                            • Vervanging van de microfilter
                            • Vervanging van de brandstoffilter
                            • Vervanging van de luchtfilter
                            • Vervanging van de remvloeistof
                            • Vervanging van de bougies
                            • Vervanging van ruitenwisserrubbers
                            • Vervanging van de remblokken en remschijven
                            • Vervanging van onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage,
                              zoals koppeling, schokdempers, uitlaat,.
                            • Alle andere noodzakelijke herstellingen
                              (volgens dezelfde richtlijnen zoals deze zijn opgenomen in de garantie van de constructeur).
                            Uit die laatste bullet zou je kunnen afleiden dat het inderdaad een soort van verlenging van de garantie is.

                            Je kan eenvoudig de prijs berekenen op http://www.bmw.be/be/nl/owners/servi...ool_start.html

                            Comment


                            • Op een uitvoering 525d is Dynamic Damping Control niet te bestellen ! Enkel vanaf 530d !!!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                                Op een uitvoering 525d is Dynamic Damping Control niet te bestellen ! Enkel vanaf 530d !!!
                                Dit klopt dus niet. Ik heb hier onder mijn ogen mijn bestellingbon liggen voor een 525d met Dynamic Damping Control (223).

                                Comment


                                • KLOPT ! Zat fout : Dynamic Damping Control is WEL te bestellen bij 525d ! Adaptive Drive (2VA) (Dynamic Damping Control (223) en Dynamic Drive (229) (actieve stabilisering van de rolneiging) ingebrepen) IS NIET TE BESTELLEN BIJ 525d ; wel bij 530d !!! Deze OPTIE = 3.450 euro (vanaf 530d !)

                                  (optie Dynamic Damping Control (223) = de elektrische schokdempers passen zich aan naargelang de wegomstandigheden - de bestuurder heeft de keuze tussen "normaal", "sport", "sport+" en "comfort" : 1.490 euro (vanaf 520d, 525d, 523i en 528i)

                                  Comment


                                  • ja bmw525, hier ging je wel even goed de mist in!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Ik ben dan ook de kwiet die de twee ronde uitlaatjes links op een 730d (véél) mooier vindt dat de dubbele trapeziums op de 740d en vermoedelijk zelfs een 740d naar een 730d-uitlaat zou laten "downtunen" gewoon omwille van de looks. En ik ben ook zo'n kwiet die een 760i met z'n opzichtige uitlaatpijpen eigenlijk liever zou hebben met een discrete orgelpijpenwinkel. Enzovoort.
                                      ²²²²²²²

                                      en wat mij betreft terug naar deze uitlaten!!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Voila en zonder enige van die opties kan je via die knop kiezen tussen 'normal', 'sport' en 'sport+' waarbij op één of andere manier ook die demping harder wordt gemaakt...
                                        Neen, zonder enige van die opties heb je zelfs geen knop om te kiezen.

                                        Als je een sportautomaat neemt heb je wel een knop, maar kan je enkel kiezen tussen normaal, sport en sport+. Deze instellingen zijn van toepassing op de gasrespons, motorkarakter, sturing van de versnellingsbak en inderdaad ook de demping.

                                        Neem je de optie dynamic damping control, dan heb je ook deze knop die bijkomend de mogelijk comfort heeft voor de demping van de ophanging
                                        Neem je dynamic drive, dan heb je sowieso dynamic damping control en hierbovenop ook nog eens de actieve stabilisering van de rolneiging (adaptive drive).
                                        Last edited by BMWMB; 01/09/2010, 00:40.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X