Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Als je motor écht heet staat (en dan moet je al eventjes continu volgas pleuren over tientallen km), dan valt 'ie ook niet meer stil maar blijft 'ie extra koelen (en dus draaien).

    Een keertje, of zelfs meerdere keren hard optrekken aan (opeenvolgende lichten) geeft no way een temperatuur die ervoor zorgt dat 'm stil leggen schadelijk kan gaan worden ... en indien wel dan zit je met uiterst extreme omstandigheden of met een defecte koeling.
    Het zou idd kunnen wat je zegt, maar toch, neen ik zou ni graag willen dat hij afspringt aan een roodlicht ongeacht ik snel of traag ervoor gereden heb.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Het zou idd kunnen wat je zegt, maar toch, neen ik zou ni graag willen dat hij afspringt aan een roodlicht ongeacht ik snel of traag ervoor gereden heb.
      ?

      Gij hebt toch ook start/stop in den uwe? Ge legt dat dus altijd af als ge vertrekt?

      Ik ondervind daar nauwelijks last van. Enkel in een file of bij het aanschuiven leg ik dat soms af. En bij 't op circuit rijden of 't driften.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        ?

        Gij hebt toch ook start/stop in den uwe? Ge legt dat dus altijd af als ge vertrekt?

        Ik ondervind daar nauwelijks last van. Enkel in een file of bij het aanschuiven leg ik dat soms af.
        Neen 'toen' in automaat versie springt deze niet automatisch af. Bedoel daar is geen knopje voorzien(alé ja, wel om hem volledig aan en uit te zetten als ik de auto verlaat of ermee wil rijden hé )

        Comment


        • Aha. Oké.

          't Is eventjes wennen in 't begin, maar da's eigenlijk 'n best aangenaam systeem.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
            Kijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.


            Voila, dat denk ik er ook van.

            Comment


            • goe nieuws, ik zie zo een F11 binnen een aantal jaartjes wel zitten als xDriver

              ALS de kinderziektes eruit zijn en ALS ze rechtdoor kunnen rijden, tzijn precies Audi's geworden
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Over dat laatste ben ik het eens maar bij de sportautomaat heb je dat knopje waarbij je uit 3 standen kan kiezen
                met snellere reacties van motor en versnellingsbak in sportstand.

                Dan denk ik dat je bij kickdown gas toch sneller aan de 100 zult zitten dan in normaal stand omdat de motor en versnellingsbak sneller reageren.
                Hier ben ik het niet mee eens.
                Bij kickdown gaat de motor zijn 163pk aanspreken. De automaat of sportautomaat schakelt naar het schijnt even snel. Waar zit dan je tijdswinst??
                Conclusie: Ze zullen allemaal net zo snel zijn.

                Waarom dan wel sportautomaat in sportstand? Omdat hij bij normaal rijden langer in hogere toeren zal blijven. Dan zul je sneller op je maximale vermogen zitten. Rij je in normaal-stand en je geeft kickdown, dan gaat de automaat eerst moeten terugschakelen (=tijdsverlies) om op het zelfde vermogen te zitten waarbij de sportautomaat in sportstand al op dat hogere toerental zit.
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                  Kijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.
                  Helemaal mee eens.
                  Hoe vaak dat ik al gelezen heb: een BMW moet op z'n minst 6 cilinders hebben; xenons is echt basic en moet dan ook absoluut op een auto zitten; zonder sportzetels kunnen we toch niet van een BMW spreken ; enz.

                  Niet iedereen wil die fancy opties maar zijn tevreden met minder.
                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                  Comment


                  • en? hoeveel?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Kan je een gewone automaat niet in sportstand zetten?

                      Kan je met een sportautomaat terugschakelen? En bij een gewone automaat?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                        Helemaal mee eens.
                        Hoe vaak dat ik al gelezen heb: een BMW moet op z'n minst 6 cilinders hebben; xenons is echt basic en moet dan ook absoluut op een auto zitten; zonder sportzetels kunnen we toch niet van een BMW spreken ; enz.

                        Niet iedereen wil die fancy opties maar zijn tevreden met minder.
                        Het zal altijd een BMW blijven, toch vind ik persoonlijk xenon's op de huidige BMW's hem een mooier look geven. Die ronde angeleyes maken hem uiterlijk in mijn ogen stukken mooier. Op mijn 3 BMW's heb ik sportzetels(eerst de E46 zonder) en ik moet zeggen eenmaal je sportzetels hebt wil je niet meer die standaard zetels(zeker niet in combinatie met leder) die gene steun geven.

                        Op het gebied van motoren hoeft het niet persé voor mij een 6 cyl te zijn. Het geluid wordt tegenwoordig toch zo fel gedempt + radio die opstaat waardoor men daar niet echt meer zo intens van geniet als jaren terug, wat niet wilt zeggen dat ik een elektrische wagen zou verkiezen hé.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                          Kan je een gewone automaat niet in sportstand zetten?

                          Kan je met een sportautomaat terugschakelen? En bij een gewone automaat?
                          Op beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.
                          Last edited by ; 28/12/2010, 18:46.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Op beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.
                            Aan diene sportstand twijfel ik. Al ben ik er 98% zeker van dat er wel een sportstand opstaat zoals de vorige automaten.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                              Op beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.

                              Je krijgt enkel met de sportautomaat een sckakelaar naast de automaat , stand sport of normaal . Deze regelt de gasrespons en de automaatsturing.

                              Indien je de dynamic damping control als optie neemt krijg je bij beide automaten de schakelaar en kan je hem zetten in comfort-normaal-sport-sport+ . Deze regelt dan bijkomend de ophanging.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Hij wordt wellicht gewoon hoger in toeren gehouden door die "standknopjes"(wat al zeker niet nodig is bij een dieselmotor omdat deze zijn kracht in lagere toeren heeft) maar het eindresultaat is hetzelfde(alhoewel dat je trager zal zijn indien je je flippers zou gebruiken) De techische fische geeft anders ook geen hogere prestaties in combinatie met de sport(flippers) automaat!

                                Ik denk gewoon dat de 'sportautomaat' met zijn flippers en knopjes een gedacht geeft dat hij sneller zou zijn(om dat te rechtvaardigen) maar dat het eindresultaat hetzelfde is.(alhoewel men zelfs trager zal zijn indien men zelf met de flippers opschakelt )
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Aan diene sportstand twijfel ik. Al ben ik er 98% zeker van dat er wel een sportstand opstaat zoals de vorige automaten.
                                Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                Je krijgt enkel met de sportautomaat een sckakelaar naast de automaat , stand sport of normaal . Deze regelt de gasrespons en de automaatsturing.

                                Indien je de dynamic damping control als optie neemt krijg je bij beide automaten de schakelaar en kan je hem zetten in comfort-normaal-sport-sport+ . Deze regelt dan bijkomend de ophanging.
                                Denk dat ik het in het F10 topic ook al eens gevraagd heb,
                                Wat zou het verschil kunnen zijn als men vanuit volgende combinatie rijdt:

                                Autom. in D > S (pookstand)
                                vs
                                Autom. in D > S (pookstand) > DDC > sport (of kan men de sportstand in DDC niet gebruiken als hij niet in S staat)?
                                Last edited by Metaxa; 28/12/2010, 19:15.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  Op beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.

                                  Ok, dacht ik al. Kan je dan met beide ook terugschakelen? Want bij een E60 (PFL) lukte dat niet?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                    Nee das waar, maar uw turbo daarentegen kan nog extreem warm of zelfs nog hoog in toeren zitten als de motor stilvalt en dus bijgevolg de turbo zonder oliedruk/koeling komt. Of de ECU daarmee rekening houdt weet ik wel niet.
                                    100 procent juist ! Den turbo moet altijd gekoeld worden na veelvuldig gebruik. Ik denk ook dat de computer daar geen rekening mee houdt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Denk dat ik het in het F10 topic ook al eens gevraagd heb,
                                      Wat zou het verschil kunnen zijn als men vanuit volgende combinatie rijdt:

                                      Autom. in D > S (pookstand)
                                      vs
                                      Autom. in D > S (pookstand) > DDC > sport (of kan men de sportstand in DDC niet gebruiken als hij niet in S staat)?
                                      Kan ik niet juist zeggen of dat dit enkel werkt als hij in of uit de "S" stand staat.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                        Ok, dacht ik al. Kan je dan met beide ook terugschakelen? Want bij een E60 (PFL) lukte dat niet?
                                        Ja beide zijn manueel(met + en -) op en terug te schakelen.

                                        Ook op de E60 PFL(zelfs de 5 Serie type E39 FL had het al) !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                          Dit kan onmogelijk kloppen. Waarschijnlijk verwar je met de labels in Nederland ...
                                          Een A-label in belgie betekent een maximale uitstoot van 85g, of 3.2l per 100km ...
                                          Nu weet ik wel dat de BMW-diesels behoorlijk zuinig zijn, maar zo zuinig nog net niet ...
                                          De 520dA heeft in België een C-label.
                                          de 520 dA heeft een A energielabel omdat hij meer dan 20% zuiniger en schoner is dan het klassegemiddelde.
                                          Last edited by DolF; 29/12/2010, 11:19.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X