Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHet zou idd kunnen wat je zegt, maar toch, neen ik zou ni graag willen dat hij afspringt aan een roodlicht ongeacht ik snel of traag ervoor gereden heb.
Gij hebt toch ook start/stop in den uwe? Ge legt dat dus altijd af als ge vertrekt?
Ik ondervind daar nauwelijks last van. Enkel in een file of bij het aanschuiven leg ik dat soms af. En bij 't op circuit rijden of 't driften.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten?
Gij hebt toch ook start/stop in den uwe? Ge legt dat dus altijd af als ge vertrekt?
Ik ondervind daar nauwelijks last van. Enkel in een file of bij het aanschuiven leg ik dat soms af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk BerichtenKijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.
Voila, dat denk ik er ook van.
Comment
-
goe nieuws, ik zie zo een F11 binnen een aantal jaartjes wel zitten als xDriver
ALS de kinderziektes eruit zijn en ALS ze rechtdoor kunnen rijden, tzijn precies Audi's geworden2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenOver dat laatste ben ik het eens maar bij de sportautomaat heb je dat knopje waarbij je uit 3 standen kan kiezen
met snellere reacties van motor en versnellingsbak in sportstand.
Dan denk ik dat je bij kickdown gas toch sneller aan de 100 zult zitten dan in normaal stand omdat de motor en versnellingsbak sneller reageren.
Bij kickdown gaat de motor zijn 163pk aanspreken. De automaat of sportautomaat schakelt naar het schijnt even snel. Waar zit dan je tijdswinst??
Conclusie: Ze zullen allemaal net zo snel zijn.
Waarom dan wel sportautomaat in sportstand? Omdat hij bij normaal rijden langer in hogere toeren zal blijven. Dan zul je sneller op je maximale vermogen zitten. Rij je in normaal-stand en je geeft kickdown, dan gaat de automaat eerst moeten terugschakelen (=tijdsverlies) om op het zelfde vermogen te zitten waarbij de sportautomaat in sportstand al op dat hogere toerental zit.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk BerichtenKijk ik vind dat er hier op dit forum soms nogal makkelijk in iemand anders zijn plaats geld wordt uitgegeven ... En dan veelweg door mensen die helemaal nog niks bijgebracht hebben op de arbeidsmarkt ....ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken welk bedrag hij aan een wagen kan spenderen.
Hoe vaak dat ik al gelezen heb: een BMW moet op z'n minst 6 cilinders hebben; xenons is echt basic en moet dan ook absoluut op een auto zitten; zonder sportzetels kunnen we toch niet van een BMW spreken ; enz.
Niet iedereen wil die fancy opties maar zijn tevreden met minder.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
en? hoeveel?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenHelemaal mee eens.
Hoe vaak dat ik al gelezen heb: een BMW moet op z'n minst 6 cilinders hebben; xenons is echt basic en moet dan ook absoluut op een auto zitten; zonder sportzetels kunnen we toch niet van een BMW spreken ; enz.
Niet iedereen wil die fancy opties maar zijn tevreden met minder.
Op het gebied van motoren hoeft het niet persé voor mij een 6 cyl te zijn. Het geluid wordt tegenwoordig toch zo fel gedempt + radio die opstaat waardoor men daar niet echt meer zo intens van geniet als jaren terug, wat niet wilt zeggen dat ik een elektrische wagen zou verkiezen hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenKan je een gewone automaat niet in sportstand zetten?
Kan je met een sportautomaat terugschakelen? En bij een gewone automaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenOp beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenOp beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.
Je krijgt enkel met de sportautomaat een sckakelaar naast de automaat , stand sport of normaal . Deze regelt de gasrespons en de automaatsturing.
Indien je de dynamic damping control als optie neemt krijg je bij beide automaten de schakelaar en kan je hem zetten in comfort-normaal-sport-sport+ . Deze regelt dan bijkomend de ophanging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHij wordt wellicht gewoon hoger in toeren gehouden door die "standknopjes"(wat al zeker niet nodig is bij een dieselmotor omdat deze zijn kracht in lagere toeren heeft) maar het eindresultaat is hetzelfde(alhoewel dat je trager zal zijn indien je je flippers zou gebruiken) De techische fische geeft anders ook geen hogere prestaties in combinatie met de sport(flippers) automaat!
Ik denk gewoon dat de 'sportautomaat' met zijn flippers en knopjes een gedacht geeft dat hij sneller zou zijn(om dat te rechtvaardigen) maar dat het eindresultaat hetzelfde is.(alhoewel men zelfs trager zal zijn indien men zelf met de flippers opschakelt )Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAan diene sportstand twijfel ik. Al ben ik er 98% zeker van dat er wel een sportstand opstaat zoals de vorige automaten.Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk BerichtenJe krijgt enkel met de sportautomaat een sckakelaar naast de automaat , stand sport of normaal . Deze regelt de gasrespons en de automaatsturing.
Indien je de dynamic damping control als optie neemt krijg je bij beide automaten de schakelaar en kan je hem zetten in comfort-normaal-sport-sport+ . Deze regelt dan bijkomend de ophanging.
Wat zou het verschil kunnen zijn als men vanuit volgende combinatie rijdt:
Autom. in D > S (pookstand)
vs
Autom. in D > S (pookstand) > DDC > sport (of kan men de sportstand in DDC niet gebruiken als hij niet in S staat)?Last edited by Metaxa; 28/12/2010, 19:15.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenOp beide kan je hem in sportstand zetten en hem met de pook(manueel) schakelen(al kan men nooit beter schakelen dan in de automatische stand) enkel heeft de sportautomaat schakkelpeddels aan het stuur. Kost zo'n +/-200€ meer om voor een sportautomaat te kiezen.
Ok, dacht ik al. Kan je dan met beide ook terugschakelen? Want bij een E60 (PFL) lukte dat niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenNee das waar, maar uw turbo daarentegen kan nog extreem warm of zelfs nog hoog in toeren zitten als de motor stilvalt en dus bijgevolg de turbo zonder oliedruk/koeling komt. Of de ECU daarmee rekening houdt weet ik wel niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDenk dat ik het in het F10 topic ook al eens gevraagd heb,
Wat zou het verschil kunnen zijn als men vanuit volgende combinatie rijdt:
Autom. in D > S (pookstand)
vs
Autom. in D > S (pookstand) > DDC > sport (of kan men de sportstand in DDC niet gebruiken als hij niet in S staat)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenOk, dacht ik al. Kan je dan met beide ook terugschakelen? Want bij een E60 (PFL) lukte dat niet?
Ook op de E60 PFL(zelfs de 5 Serie type E39 FL had het al) !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenDit kan onmogelijk kloppen. Waarschijnlijk verwar je met de labels in Nederland ...
Een A-label in belgie betekent een maximale uitstoot van 85g, of 3.2l per 100km ...
Nu weet ik wel dat de BMW-diesels behoorlijk zuinig zijn, maar zo zuinig nog net niet ...
De 520dA heeft in België een C-label.Last edited by DolF; 29/12/2010, 11:19.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
Comment