Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volledig akkoord met GTA.
    Ikzelf rijd rond met een facelift E klasse break voor het nieuwe model uitkwam, heerlijke auto met fijne motor. Zoals GTA wacht ik af tot het stof na de nieuwe E klasse en 5 serie gaat liggen en de kinderziekten eruit zijn 'geingenieurd'. Extra voordeel om te wachten: dit jaar krijg je al veel betere keuze in de E klasse (7 trapsautomaat en...!!!!) en 5 serie (model boven 520d in september).
    En nog een trend. De CLS is de perfecte E klasse zoals de 6 de perfecte 5 serie zal zijn...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
      En nog een trend. De CLS is de perfecte E klasse zoals de 6 de perfecte 5 serie zal zijn...
      Als ik me niet vergis is het prijsverschil tussen een '6 en een '5 wel een pak groter dan tussen een CLS en een E. BMW houdt die '6 erg duur, toch de vorige en bij de huidige lijkt zich dat te herhalen. De '6 en de CLS zijn ook geen concurrenten van elkaar. De CLS heeft geen concurrent bij BMW (op termijn de '7 GranCoupé, of hoe die ook heten zal), en de '6 vindt bij Mercedes-Benz ook maar deels een concurrent in de E coupé en cabrio (de Benz is duidelijk goedkoper en mikt meer mainstream dan de '6 ... good choice van Benz imo). Ik begrijp de houding van BMW tov hun '6 niet zo goed, 't ding zou een pak beter kunnen verkopen, maar da's blijkbaar hun bedoeling niet?

      Comment


      • Ik snap echt dat gedoe allemaal niet... Kan iemand me eens uitleggen wat er allemaal scheelt of kan schelen aan een F1O/F11?

        Wij hebben ondertussen 10.000 km met de onze en het enige dat ik weet is dat ie naar rechts kan trekken. Dat heb ik ook al ondervonden bij de onze, maar dat is zeker niet permanent zo. Soms wel, soms niet. Vreemd. Wat nog?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Als ik me niet vergis is het prijsverschil tussen een '6 en een '5 wel een pak groter dan tussen een CLS en een E. BMW houdt die '6 erg duur, toch de vorige en bij de huidige lijkt zich dat te herhalen. De '6 en de CLS zijn ook geen concurrenten van elkaar. De CLS heeft geen concurrent bij BMW (op termijn de '7 GranCoupé, of hoe die ook heten zal), en de '6 vindt bij Mercedes-Benz ook maar deels een concurrent in de E coupé en cabrio (de Benz is duidelijk goedkoper en mikt meer mainstream dan de '6 ... good choice van Benz imo). Ik begrijp de houding van BMW tov hun '6 niet zo goed, 't ding zou een pak beter kunnen verkopen, maar da's blijkbaar hun bedoeling niet?
          6 serie kan je mijns inziens helemaal niet vergelijken met de E coupé. De 6 heeft een veel sterker imago, terwijl de E coupé maar een aparte variant is.
          De 6 verkoopt volgens mij heel goed, zelfs heel wat beter dan die E coupé, althans in mijn contreien.
          En de rechtstreekse concurrent van die 6 lijkt mij veeleer de SL

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Maar... dan zit je natuurlijk niét altijd met "het nieuwste van het nieuwste". Ik heb de indruk dat een pak mensen dat een heel belangrijk criterium vinden (jij ook, dus), en dat moet elk voor zich opmaken, maar ik rijd liever met een betrouwbare auto dan met het nieuwste van het nieuwste.
            Pas een 320dA Touring besteld, levering in april.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Kleine correcties omdat het stuur centrering mist, was het dat maar.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                Volledig akkoord met GTA.
                Ikzelf rijd rond met een facelift E klasse break voor het nieuwe model uitkwam, heerlijke auto met fijne motor. Zoals GTA wacht ik af tot het stof na de nieuwe E klasse en 5 serie gaat liggen en de kinderziekten eruit zijn 'geingenieurd'. Extra voordeel om te wachten: dit jaar krijg je al veel betere keuze in de E klasse (7 trapsautomaat en...!!!!) en 5 serie (model boven 520d in september).
                En nog een trend. De CLS is de perfecte E klasse zoals de 6 de perfecte 5 serie zal zijn...

                welk model komt er boven de 520 d in september uit? meer info?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                  welk model komt er boven de 520 d in september uit? meer info?
                  Hoogst waarschijnlijk verdwijnt de "low output" 3-liter 6-cilinder diesel uit de 525d ten voordele van de 2-liter 4-cilinder diesel met dubbele turbo. Die motor levert dezelfde cijfers en prestaties, terwijl 'ie minder verbruikt en vervuilt.
                  Dat het ook een verlies betekent inzake Laufkultur, moet de klant er blijkbaar bij nemen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Die loopcultuur kost dan gewoon 5000 eur BIV
                    Je kunt ze toch maar de keuze laten? Wat kost het BMW meer om naast de nieuwe twinturbo 520d nog de 'oude' 525d aan te bieden? 't Is nu toch de mode om de klant de keuze te laten uit een gigantisch aanbod van modellen (die vaak moeilijk te onderscheiden zijn van elkaar), waarom dan niet laten kiezen tussen gelijkaardige motoren?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Dat klopt wel...

                      Maar bij sommige modellen verkopen ze nu ook de fiscaal vriendelijke 211pk niet meer... Bij de 5 is dit nu voorlopig nog overbodig door de 525d 6-cilinder met 204 pk, maar bvb bij de X5 denk ik dat er toch nog steeds veel mensen voor een 211pk zouden gaan.
                      De X5 is enkel nog te verkrijgen met 230 en meer pk's zeker?
                      Ik denk ook wel dat heel wat mensen voor 211 nog zouden kiezen.

                      Comment


                      • Binnen tien jaar zal alles bepaald worden op basis van CO2-uitstoot en andere shit.

                        Comment


                        • Wat ik een goeie zaak vind. Dat is logischer dan het zuiver socialistisch geïnspireerde "dikken bak = dikken tax" systeem dat we nu kennen. Wat die salonrossen altijd vergeten is dat de Staat al de BTW heeft geïncasseerd, en dat dat een eerlijke tax is (wie duurder koopt, meer tax betaalt), maar da's natuurlijk niet genoeg. Bah.

                          Idealiter komt er een systeem dat écht volgens vervuiling en gebruik belast. Dus die ouwe karren waarmee menig sociaal geëngageerd langharig tuig met geitenwollen sokken rijdt (om even te typecasten), die een pak meer vervuilen dan de nieuwste Mercedes-Benz S-klasse, die moeten dan ook exponentieel meer tax dokken dan de bankier die die Benz rijdt. Maar utopie dat zoiets er komt in België... De Duitsers doen dat (in iets minder extreme mate) wel zo, en hun systeem is m.i. erg goed.

                          Comment


                          • Besteld:

                            BMW 525d Touring

                            Kleur: spacegrau
                            Interieur: leder dakota zwart - decoratieve lijsten zwart hoogglanzend

                            Pack Exclusive line:
                            Alu velgen styling 327 17"
                            Dakrails
                            Kofferruimtepakket
                            Automatisch dimmende binnenspiegel
                            Verwarmde zetels vooraan
                            Sfeerverlichting
                            Hogedrukreiniging koplampen
                            Park Distance Control(PDC)
                            Xenonlichten
                            Elektronische gestuurde airconditioning
                            met bijkomende functies
                            Navigatiesysteem Professional
                            GSM-voorbereiding (Bluetooth)
                            USB-aansluiting

                            Nog wat losse opties waaronder sportautomaat, donkere dakhemel en panoramisch dak


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Hoogst waarschijnlijk verdwijnt de "low output" 3-liter 6-cilinder diesel uit de 525d ten voordele van de 2-liter 4-cilinder diesel met dubbele turbo. Die motor levert dezelfde cijfers en prestaties, terwijl 'ie minder verbruikt en vervuilt.
                              Dat het ook een verlies betekent inzake Laufkultur, moet de klant er blijkbaar bij nemen.
                              Ik mag hopen van niet...zit wel op de 525 Xdrive te wachten, en wel liefst in een 6-cilinder uitvoering.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Binnen tien jaar zal alles bepaald worden op basis van CO2-uitstoot en andere shit.
                                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Wat ik een goeie zaak vind. Dat is logischer dan het zuiver socialistisch geïnspireerde "dikken bak = dikken tax" systeem dat we nu kennen. Wat die salonrossen altijd vergeten is dat de Staat al de BTW heeft geïncasseerd, en dat dat een eerlijke tax is (wie duurder koopt, meer tax betaalt), maar da's natuurlijk niet genoeg. Bah.

                                Idealiter komt er een systeem dat écht volgens vervuiling en gebruik belast. Dus die ouwe karren waarmee menig sociaal geëngageerd langharig tuig met geitenwollen sokken rijdt (om even te typecasten), die een pak meer vervuilen dan de nieuwste Mercedes-Benz S-klasse, die moeten dan ook exponentieel meer tax dokken dan de bankier die die Benz rijdt. Maar utopie dat zoiets er komt in België... De Duitsers doen dat (in iets minder extreme mate) wel zo, en hun systeem is m.i. erg goed.
                                Ben er ook voorstander van en heb dit al eens eerder in een ander topic geschreven: constructeurs zouden een Co2-meter standaard moeten inbouwen, zeer simpele ingreep. Groot of klein volume, kleine of grote wagen, oud of nieuw model, sportief of eco-driving, iedereen betaald volgens zijn eigen behoefte...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Ben er ook voorstander van en heb dit al eens eerder in een ander topic geschreven: constructeurs zouden een Co2-meter standaard moeten inbouwen, zeer simpele ingreep. Groot of klein volume, kleine of grote wagen, oud of nieuw model, sportief of eco-driving, iedereen betaald volgens zijn eigen behoefte...
                                  Je wagen rijdt toch al op brandstof waar er taksen op geheven worden? Schaf alle taksen en BIV af en compenseer het inkomstenverlies door de accijns op brandstof zodanig te verhogen dat dat 1L benzine en diesel 2.5 EUR kosten. Op die manier betaalt automatisch de vervuiler het meest en aangezien er geen enkele meetapparatuur nodig is is het nog erg eenvoudig en goedkoop te implementeren ook. Het is in alle opzichten de eerlijkste vorm van belasten.

                                  Enig minpunt aan mijn voorstel is dat gans Europa mee moet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Ik zou me dan eens goed informeren... Ik heb ook al van verschillende kanten gehoord dat voor de 525d de prestaties hetzelfde gaan blijven, maar dat hij wat gaatjes verliest...
                                    Heb het ook allemaal maar van een BMW-verkoper uit het Antwerpse. Als ie echt maar 4 pistonnekes meer heeft, zal er hier toch een knopje moeten omgedraaid worden vrees ik. De kans dat het dan toch eens een BMW gaat worden, wordt alweer een klein beetje kleiner en vrees (niet in de echte betekenis) dat het dan toch maar weer terug een A6 zal worden. Die doen er in iedergeval nog niet aan mee, zeker niet nu zelfs ook in Duitsland hun 3.0l tdi met 204pk te bestellen is....
                                    Last edited by Metaxa; 28/02/2011, 17:32.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Je wagen rijdt toch al op brandstof waar er taksen op geheven worden? Schaf alle taksen en BIV af en compenseer het inkomstenverlies door de accijns op brandstof zodanig te verhogen dat dat 1L benzine en diesel 2.5 EUR kosten. Op die manier betaalt automatisch de vervuiler het meest en aangezien er geen enkele meetapparatuur nodig is is het nog erg eenvoudig en goedkoop te implementeren ook. Het is in alle opzichten de eerlijkste vorm van belasten.

                                      Enig minpunt aan mijn voorstel is dat gans Europa mee moet.
                                      Weet ik, en klopt ook voor een groot deel maar wat met de vrachtwagens? Denkt dat je als consument grote ogen gaat trekken. Denk dan ook dat een combinatie van het tanken waarbij de prijs enkel mag bepaald worden door de handelsprijs en het verbruik van de wagen/chauffeur een betere uikomst geeft. Uiteraard moet de BIV & de rijtaksen dan verdwijnen.

                                      Feitelijk hier off-topic
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Dit is geen goeie oplossing omdat er op die manier geen enkele rem meer staat op het aantal auto's iemand heeft
                                        En dan? Is het een probleem dat iemand 10 auto's heeft? Als ik met 10 auto's minder rijd dan jij met 1 auto, dan is dat toch geen enkel probleem? Het is zelfs goed want het stimuleert de aankop van bvb een 2de kleine benzineauto die dan gebruikt kan worden voor de korte afstanden. De totale vervuiling wordt daardoor lager. Tenzij je de productie van auto's op zich ook als een milieu-onvriendelijk gebeuren beschouwt, hetgeen niet onjuist is maar als ik mij neit vergis betalen we toch ook al 21% BETW op de aankoop van een wagen.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        en ook niet op het vernieuwen van de auto's....
                                        Ah, juist wel. Van zodra er een nieuw model op de markt komt dat minder verbruikt wordt het juist interessant om je bestaande auto te vervangen. Bij het huidige system wordt dat net ontmoedigd want je moet opnieuw BIV betalen.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Voordeel is wel dat ook de buitenlandse gebruikers meebetalen, maar dat zal ook verwaarloosbaar zijn gezien er geen enkele kar is die mits wat voorbereiding en rekenen er niet door geraakt zonder te tanken...
                                        En waarom zou je dat doen? Wanneer in gans Europa de brandstof 2.5 EUR/L kost, waarom dan nog een volle tank in het thuisland tanken? Het is juist interessant om met minder brandstof te rijden want minder dood gewicht in de wagen.

                                        U merkt het, mijn plan is waterdicht
                                        Ik denk wel dat extra controle op het rijden op huisbrandolie noodzakelijk wordt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Ja maar die 204 pk kan je niet combineren met S-tronic en quattro... Alé bij de A7 toch niet...
                                          Ohhhhh jawel, op de A6 al te bestellen in Duitsland en hier. Misschien later zelfs op de A7 (nog geen zekerheid).
                                          Last edited by Metaxa; 28/02/2011, 16:33.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X