Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Dezelfde reden waarom ik nu nooit zo een 530d kopen, maar een 535d die niet zo heel veel duurder is dan een 530d.
    Hou er rekening mee dat er toch een prijsverschil blijft van bijna € 5.000,- tussen een gelijk uitgeruste 530d en 535d.
    Na mijn slechte ervaring met deze biturbodiesel in mijn 740d denk ik daar anders over.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Prijsverschil is tussen de 2000 en 3000 eur dacht ik... Ik zou het moeten narekenen...
      Als je op de 530d een automaat neemt dan is het prijsverschil met de 535d 4.460 euro.
      Als je ook bijkomende functies op de 2-zone airco neemt (of een pakket met die optie) dan is het verschil 4.020 euro.

Comment

• Ik heb eens 530d en 535d geconfigureerd met het pakket Exclusive Line en voor de rest de uitrustig gelijk gezet. Het prijsverschil bruto is dan €4.140,-.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik heb mijn F11 520D nu sinds vrijdag en wat rijdt hij fan-tas-tisch !! Serieuze verbetering na 5 jaar gereden te hebben met een Audi A6 136 pk ( met pompverstuivers ).
          Voor mij is de wagen zeer stil en ook de demping is vele malen beter tov de A6. Ook qua vermogen is het een flinke stap vooruit tov de Audi , niet te vergelijken !!
          DE mooiste optie die ik genomen heb is de anthraciet hemelbekleding , valt 100% mee !

Eén groot minpunt tov de A6 is de plaats binnenin. De A6 is echt veel ruimer en qua opbergmodelijkheden valt de 5 mij tegen .

Hier een eerste foto genomen bij de dealer , en zopas eentje in't donker.
          Later volgen meer en betere foto's.

Wat wel niet werkt is het Internet in de wagen en de offices functies ( zie enkel 'contacts' in office menu ?! ) Bij men dealer zei men dat internet enkel werkt met Proximus , niet met Mobistar . Iemand ervaring mee ?
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by gupe; 28/02/2011, 19:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
            Ik heb mijn F11 520D nu sinds vrijdag en wat rijdt hij fan-tas-tisch !! Serieuze verbetering na 5 jaar gereden te hebben met een Audi A6 136 pk ( met pompverstuivers ).
            Voor mij is de wagen zeer stil en ook de demping is vele malen beter tov de A6. Ook qua vermogen is het een flinke stap vooruit tov de Audi , niet te vergelijken !!
            DE mooiste optie die ik genomen heb is de anthraciet hemelbekleding , valt 100% mee !

Eén groot minpunt tov de A6 is de plaats binnenin. De A6 is echt veel ruimer en qua opbergmodelijkheden valt de 5 mij tegen .

Hier een eerste foto genomen bij de dealer , en zopas eentje in't donker.
            Later volgen meer en betere foto's.

Wat wel niet werkt is het Internet in de wagen en de offices functies ( zie enkel 'contacts' in office menu ?! ) Bij men dealer zei men dat internet enkel werkt met Proximus , niet met Mobistar . Iemand ervaring mee ?
            Internet werkt als je ook tethering inschakelt op uw gsm. Ik heb Proximus, weet niet of het met Mobistar ook werkt. Stel je maar niet teveel voor bij het internetnavigeren via de idrive; gaat nl. nogal moeizaam...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk Berichten
              Internet werkt als je ook tethering inschakelt op uw gsm. Ik heb Proximus, weet niet of het met Mobistar ook werkt. Stel je maar niet teveel voor bij het internetnavigeren via de idrive; gaat nl. nogal moeizaam...
              En hoe doe je dat op een Blackberry 9780 ?

Comment

En hoe doe je dat op een Blackberry 9780 ?
                Ik zou het niet weten, heb zelf iphone.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk Berichten
                  Heb zelf ook proximus en tethering staat aan op iPhone. Echter, heb geen browser ter beschikking. Of zit ie ergens verborgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ldeneef Bekijk Berichten
                    Heb zelf ook proximus en tethering staat aan op iPhone. Echter, heb geen browser ter beschikking. Of zit ie ergens verborgen?
                    Browser kan je vinden bij onder Menu - BMW diensten en dan Internet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Je kunt ze toch maar de keuze laten? Wat kost het BMW meer om naast de nieuwe twinturbo 520d nog de 'oude' 525d aan te bieden? 't Is nu toch de mode om de klant de keuze te laten uit een gigantisch aanbod van modellen (die vaak moeilijk te onderscheiden zijn van elkaar), waarom dan niet laten kiezen tussen gelijkaardige motoren?
                      Voor de gewone leek maakt dat geen reet uit als een motor 6 of 4 cylinders heeft. Men kijkt enkel naar de prijs, verbruik en prestaties. Het zijn enkel het handjevol autoliefhebbers die de meerprijs voor een sixpack willen leggen.
                      2 voorbeelden van gelijkaardige motoren die tegelijk verkocht werden:
                      -E39 530i en 535i. Ene 230pk R6, andere 245pk V8. V8 verkocht voor geen zak meer toen de R6 uitkwam. Beide motoren werden naar ik me herinner maar een half jaar naast elkaar verkocht, tot de 3.5 een stille dood stierf.
                      -C klasse 200 kompressor en 240 V6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doxie Bekijk Berichten
                        Browser kan je vinden bij onder Menu - BMW diensten en dan Internet...
                        Met tethering geactiveerd (iPhone, Proximus), kan ik wel degelijk de BMW-diensten actualiseren maar nergens een browser te bespeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk Berichten
                          Met tethering geactiveerd (iPhone, Proximus), kan ik wel degelijk de BMW-diensten actualiseren maar nergens een browser te bespeuren.
                          Bij mij gaat die 'browser' open als ik op internet klik....

In het begin werkte het bij mij echter ook niet, totdat ik naar proximus belde met de vraag of thetering wel actief stond op mijn SIM kaart. Volgens de mens van Proximus was dit ook zo, maar nadat ik had ingehaakt begon het internet spontaan te werken bij een volgende start van de auto...

Ik zal kijken of ik een klein filmpje voor jouw kan maken moest het niet lukken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                            Voor de gewone leek maakt dat geen reet uit als een motor 6 of 4 cylinders heeft. Men kijkt enkel naar de prijs, verbruik en prestaties. Het zijn enkel het handjevol autoliefhebbers die de meerprijs voor een sixpack willen leggen.
                            2 voorbeelden van gelijkaardige motoren die tegelijk verkocht werden:
                            -E39 530i en 535i. Ene 230pk R6, andere 245pk V8. V8 verkocht voor geen zak meer toen de R6 uitkwam. Beide motoren werden naar ik me herinner maar een half jaar naast elkaar verkocht, tot de 3.5 een stille dood stierf.
                            -C klasse 200 kompressor en 240 V6.
                            Mijn pa (die er ook niet veel van af weet) is toch mooi voor de 6 cilinder gegaan bij de keuze van onze F11. Niet dat hij de power nodig heeft, integendeel! Hij kon de vergelijking maken tussen de motor in onze X5 (3.0d) en de cabrio (2.0d) en koos toch zonder twijfel voor de 6 cilinder. 'Gewoon omdat dat beter draait' zei ie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doxie Bekijk Berichten
                              Bij mij gaat die 'browser' open als ik op internet klik....

In het begin werkte het bij mij echter ook niet, totdat ik naar proximus belde met de vraag of thetering wel actief stond op mijn SIM kaart. Volgens de mens van Proximus was dit ook zo, maar nadat ik had ingehaakt begon het internet spontaan te werken bij een volgende start van de auto...

Ik zal kijken of ik een klein filmpje voor jouw kan maken moest het niet lukken ...
                              En met Mobistar en Blackberry ? Ik zou nie weten wat ik nog moet instellen op mijn BB

Comment

• Opstarten van het internet

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }a:link, span.MsoHyperlink { color: blue; text-decoration: underline; }a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color: purple; text-decoration: underline; }div.Section1 { page: Section1; } http://www.youtube.com/watch?v=YL8OTBn6Yzg

gebruik

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }a:link, span.MsoHyperlink { color: blue; text-decoration: underline; }a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color: purple; text-decoration: underline; }div.Section1 { page: Section1; } http://www.youtube.com/watch?v=3tVgs4nfu28

Ik gebruik de witte apple kabel om de iPhone aan te sluiten!

Comment

• Doxie,

Ik heb geen item "Internet". Tethering werkt 100% zeker (dat zie ik op m'n iPhone bij het actualiseren van de BMW-diensten + melding succes).

Welke versie van iDrive heb jij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk Berichten
                                    Doxie,

Ik heb geen item "Internet". Tethering werkt 100% zeker (dat zie ik op m'n iPhone bij het actualiseren van de BMW-diensten + melding succes).

Welke versie van iDrive heb jij?
                                    Heb je de optie 'internet' genomen ? Was iets van een 100 EUR.

Comment

Optie "internet"?! You must be joking, right?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk Berichten
                                        Optie "internet"?! You must be joking, right?
                                        Optie internet? Gow zeg. Weet zelfs niet of dat op de optielijst stond (order april 2010)

Comment

Jup, je moet die optie nemen

Of in de UK bestellen, daar zitten zo'n prullen er standaard op

EDIT: naplaatsen zal waarschijnlijk mogelijk zijn en 789 eur kosten zonder werkuren...

Naplaatsen is NIET mogelijk (volgens mijn dealer en volgens BMW Belgium) omdat je niet alleen intgernet optie moet hebben, maar ook combobox of iets dergelijks; in ieder geval, verkoper had bij aanschaf auto gezegd dat dit allemaal geen probleem zou zijn om later in te bouwen...... idem dito met iPhone4: ofwel neem je het Y-kabeltje en kan je opladen en muziek afspelen, maar heb je geen dakantenne; ofwel is er nu een snap in beschikbaar om op te laden, gebruik te maken van dakantenne, maar kan je geen muziek afspelen.;

in ieder geval: verkoper wagen heeft me wat blaaskes wijsgemaakt (ook nog over andere zaken, zoals onmiddellijke bestelling winterbanden ed); het is misschien daarom dat hij geen mails meer beantwoord en niet meer terugbelt als er een bericht wordt achtergelaten.

Comment

Working...
                                          X