Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuurprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door ldeneef Bekijk Berichten
    Sinds een dag of 2 last van trillen bij afremmen, zowel bij relatief hoge als lage snelheden. Wat mankeert er toch allemaal aan die voortrein? Krijg het ver op mijn heupen ...
    Wanneer komt de nieuwe A6 break ? Just kiddin'
    Probleem is simpel: door de elektrische stuurbekrachtiging zit er teveel wrijving in het stuursysteem. De oplossing is echter erg moeilijk daar dit een constructief probleem betreft. Men probeert met geforceerde uitlijning, bandenspanning en software een oplossing te vinden die theoretisch niet mogelijk is met alle gevolgen van dien.

Vandaag bij de dealer geweest en afgescheept met een software update. De auto stuurt iets beter maar komt nog steeds niet terug in de nulpositie als je het stuur loslaat. Ik ga een brief schrijven aan BMW Nederland en vragen om een structurele oplossing. Anders juridische stappen ondernemen en de pers opzoeken.

Dit is absoluut onacceptabel voor deze klasse auto!

Groet Martin BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MartinBMW Bekijk Berichten
      Probleem is simpel: door de elektrische stuurbekrachtiging zit er teveel wrijving in het stuursysteem. De oplossing is echter erg moeilijk daar dit een constructief probleem betreft. Men probeert met geforceerde uitlijning, bandenspanning en software een oplossing te vinden die theoretisch niet mogelijk is met alle gevolgen van dien.

Vandaag bij de dealer geweest en afgescheept met een software update. De auto stuurt iets beter maar komt nog steeds niet terug in de nulpositie als je het stuur loslaat. Ik ga een brief schrijven aan BMW Nederland en vragen om een structurele oplossing. Anders juridische stappen ondernemen en de pers opzoeken.

Groet Martin BMW
      Is jouw geval een individueel dan wel een algemeen probleem? Zou de slechte schokdemping (om niet te zeggen het trillen van de wagen) na interventie door BMW Belux Bornem, te wijten kunnen zijn aan de combinatie geforceerde uitlijning met software update (naar aanleiding van scheeftrekken)?

Thanks

Comment

(...)Dit is absoluut onacceptabel voor deze klasse auto!
        Groet Martin BMW
        Het is juist eigen aan deze klasse auto. Zeker voor dit soort complexe wagens geldt steeds de raad niet het nieuwste model auto te kopen maar minstens een paar jaar te wachten tot de kinderziektes verdwenen zijn. Anders teken je eigenlijk om testrijder te zijn voor BMW.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit niet accepteerbaar is en dat BMW de problemen moet oplossen of compenseren of geld teruggeven.

Comment

Groet Martin BMW
          Volgens deze bijdrage op een Duits forum heeft het te maken met een onderdeel van de stuurinrichting dat door te hoge opwarming in dergelijke mate kan vervormen dat het niet meer binnen de specificaties valt.

Comment

• De touring blijft toch nog steeds een zeldzame verschijning op de weg. Ondertussen nog steeds geen Kaschmisilber break of berline gezien...
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              De touring blijft toch nog steeds een zeldzame verschijning op de weg. Ondertussen nog steeds geen Kaschmisilber break of berline gezien...
              Ik zie er nochtans veel rijden, meteen de reden waarom ik er al geen wil. Deftig uitgeruste 525d kost al gauw 78K en 't verschil met een basis 520d is niet zichtbaar. Voor dat geld zijn er wel betere aankopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                De touring blijft toch nog steeds een zeldzame verschijning op de weg. Ondertussen nog steeds geen Kaschmisilber break of berline gezien...
                Ik denk dat die verkochte exemplaren in Kaschmir op één hand te tellen zijn.

Comment

• als iedereen zo gaat beginnen dan moet je niks meer kopen ...
                  dan vraag ik me af waarom er zoveel astra's en golfkes rijden ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Deftig uitgeruste 525d kost al gauw 78K

Doe daar 15-20k aan af en je hebt een 525d die al meer dan goed uitgerust is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten

We hebben TCT zijn dubbel-account gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                        De firmaslet bij uitstek.
                        Last edited by ; 01/04/2011, 12:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                          We hebben TCT zijn dubbel-account gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                            als iedereen zo gaat beginnen dan moet je niks meer kopen ...
                            een 535d is nog iets anders hé maar dat geld zou ik er ook niet voor over hebben
                            Ik heb natuurlijk nog geen kinderen hé, dat scheelt wel

En bedrijven moeten kleine zuinige auto's kopen hé, die CO² taks doet hun pijn :s
                            Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten

Zal tegenvallen vrees ik, ken de config al vanbuiten

Comment

Zal tegenvallen vrees ik, ken de config al vanbuiten
                              Deftig uitgerust is voor u quasi full option.

Comment

Ik zie er nochtans veel rijden, meteen de reden waarom ik er al geen wil. Deftig uitgeruste 525d kost al gauw 78K en 't verschil met een basis 520d is niet zichtbaar. Voor dat geld zijn er wel betere aankopen
                                LOL!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                  Deftig uitgerust is voor u quasi full option.
                                  Ja das waar, kan moeilijk minderen hé
                                  Maar dan ook niet full option hé want BMW heeft veel dure opties, dan kan je er makkelijk nog eens 10k bijdoen

Comment

Ja das waar, kan moeilijk minderen hé
                                    Maar dan ook niet full option hé want BMW heeft veel dure opties, dan kan je er makkelijk nog eens 10k bijdoen
                                    Om aan 78k te geraken voor een 525d moet ge toch al zeer flink opties aanvinken hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                      Om aan 78k te geraken voor een 525d moet ge toch al zeer flink opties aanvinken hoor.
                                      Alé zal mij dit weekend dan nog eens uitleven, heb jij hier een topic want ik zie dat je ook een 525d hebt

P.S.: zowiezo xDrive hé Zou voor september zijn aan 2.650 EURO

Comment

Alé zal mij dit weekend dan nog eens uitleven, heb jij hier een topic want ik zie dat je ook een 525d hebt

P.S.: zowiezo xDrive hé Zou voor september zijn aan 2.650 EURO
                                        Mijn ouders, ik niet.

sowieso xDrive? Ga je ook 1 maal per jaar op skireis misschien zoals sommige hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                          Mijn ouders, ik niet.

sowieso xDrive? Ga je ook 1 maal per jaar op skireis misschien zoals sommige hier?
                                          Haha, ja dat ook.
                                          Maar die motoren hebben meer in hun mars dan dat papiertje beweert en dan is xDrive wel veiliger in de regen

Comment

Working...
                                          X