Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omdat het een personenwagen is, hier is de btw slechts voor de helft aftrekbaar. Voor een lichte vracht , is dit 100% aftrekbaar.

Fiscaal inbrengen van de wagen zijn dan nog eens andere criteria..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
      Omdat het een personenwagen is, hier is de btw slechts voor de helft aftrekbaar. Voor een lichte vracht , is dit 100% aftrekbaar.

Fiscaal inbrengen van de wagen zijn dan nog eens andere criteria..
      Ah ja, dat is waar! Weet iemand toevallig hoeveel % een 520d F11 aftrekbaar is? (manueel)
      Alvast bedankt!

Comment

• hangt af van je co2 uitstoot dacht ik. daar staan wschl wel tabellen van online, of op de gov site of zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
          hangt af van je co2 uitstoot dacht ik. daar staan wschl wel tabellen van online, of op de gov site of zo...
          Ja, idd! Ik heb het opgezocht, en een BMW 520d F11 manueel heeft 130g co2/km ==> 75% fiscaal aftrekbaar! Dus moet je maar 25% BTW betalen bij invoering hé? Dat is dan 5,25%? Das dan dus een kleine €39.000?

Comment

• Ik denk dat je toch 50% btw zult mogen betalen.
            Het is het bedrag excl BTW dat je voor 75% kunt aftrekken in je boekhouding, als ik me niet vergis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
              Ik denk dat je toch 50% btw zult mogen betalen.
              Het is het bedrag excl BTW dat je voor 75% kunt aftrekken in je boekhouding, als ik me niet vergis.
              Ah ja, oké.. Ik snap al die regelingen niet zo goed. En hoe werkt het systeem van afschrijvingen dan?

Comment

• Je schrijft die wagen af op 4 of 5 jaar.

Stel op 4 jaar, prijs wagen excl btw 80000 Euro
                Aftrekbaarheid 75%
                Je kan dus 60000 Euro afschrijven op 4 jaar.
                Elk jaar breng je dus 15000 euro kosten in rekening in het desbetreffende boekjaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
                  Je schrijft die wagen af op 4 of 5 jaar.

Stel op 4 jaar, prijs wagen excl btw 80000 Euro
                  Aftrekbaarheid 75%
                  Je kan dus 60000 Euro afschrijven op 4 jaar.
                  Elk jaar breng je dus 15000 euro kosten in rekening in het desbetreffende boekjaar.
                  Ah, dat is dat zeer voordelig toch? En hoeveel zou deze 5 nu kosten, ik kan de berekening niet maken, zou iemand dit eventueel met BTW regelingen,... willen doen voor mij aub?

520d SE (F11) = £32.305
                  + Metallic = £655
                  + 18" velgen = £680
                  + Leder = £0 (standaard in UK)
                  + Visibility package = £1.255
                  + Media package BMW proffesional = £2.160
                  + Electric folding mirrors = £250
                  + Sun protection glas = £295
                  + Ambient lightning = £220
                  + Headlining anthracite = £265
                  + Sopt steering wheel = £110
                  + Comfort seats = £1.705
                  + Black panel = £115
                  + Advanced parking package = £1.590
                  = £41.470 (zonder koritng, hoeveel is er zo te krijgen, 7% of meer/minder)

Alvast bedankt!

Comment

• Ik zie dat je 15 jaar bent, dus ik neem aan dat je nagenoeg niks weet van belastingen, dus ik zal het nog eens duidelijk zeggen: 15.000€ in kosten brengen betekent dat 15.000€ kan afgetrokken worden van het belastbaar inkomen. Dit betekent dus NIET dat er 15.000 minder belastingen betaald wordt.
                    Voor een vennootschap, met tarief grofweg 33% (ong. 1/3) betekent dit dat door deze afschrijving jaarlijks zowat 5000€ minder vennootschapsbelasting betaald wordt.
                    Voor een zelfstandige ligt het ingewikkelder, hangt ook af van het percentage beroepsgebruik, enkel dit deel zal voor 75 % aftrekbaar zijn van de inkomsten.
                    Er moet natuurlijk ook VAA (voordeel alle aard) betaald worden indien de auto van een vennootschap is, daarvoor verwijs ik je naar mijn topic hierover.

Samengevat kan je wel een deel van de auto in kosten brengen, hij moet natuurlijk wel nog altijd betaald worden.

Edit: laat ons dit mooie topic niet teveel vervuilen met praten over autofiscaliteit.
                    Last edited by charlesvdw; 16/03/2012, 19:32.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Amen!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Ik zie dat je 15 jaar bent, dus ik neem aan dat je nagenoeg niks weet van belastingen, dus ik zal het nog eens duidelijk zeggen: 15.000€ in kosten brengen betekent dat 15.000€ kan afgetrokken worden van het belastbaar inkomen. Dit betekent dus NIET dat er 15.000 minder belastingen betaald wordt.
                        Voor een vennootschap, met tarief grofweg 33% (ong. 1/3) betekent dit dat door deze afschrijving jaarlijks zowat 5000€ minder vennootschapsbelasting betaald wordt.
                        Voor een zelfstandige ligt het ingewikkelder, hangt ook af van het percentage beroepsgebruik, enkel dit deel zal voor 75 % aftrekbaar zijn van de inkomsten.
                        Er moet natuurlijk ook VAA (voordeel alle aard) betaald worden indien de auto van een vennootschap is, daarvoor verwijs ik je naar mijn topic hierover.

Samengevat kan je wel een deel van de auto in kosten brengen, hij moet natuurlijk wel nog altijd betaald worden.

Edit: laat ons dit mooie topic niet teveel vervuilen met praten over autofiscaliteit.
                        Ok, je hebt gelijk! Bedankt voor jullie uitleg!

Comment

• 15000 betekent voor mij 7500
                          50%

als partikulier kan je wat inbrengen hoor lol

Comment

• maar dat heeft hier nix van zien

wraak mijn bijdrage

Comment

• Hier iemand met 20 inch op zijn 5 met 20 runflats? Is dit te doen icm de standaard ophanging?
                              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• UK import is als volgt :
                                Bij BMW , Porsche, Audi : 40% voorschot in GBP , 40% bij bekendmaking chassisnummer (wagen is af) en 20% vooraleer wagen kan opgehaald worden : dit is de rem om inderdaad niet ondergesneeuwd worden van Europeanen die met de goedkopere GBP een wagen in de UK willen kopen.
                                Berekening :
                                Catalogusprijs incl 20 % VAT ( niet 19 !)
                                /1,2 *1,2 ( GBP staat ongeveer aan 1, 2) = dus catalogus prijs incl UK BTW = Euro prijs excl BTW
                                BMW korting is + 7% , Audi 4% , Porsche 0% !
                                Dus voor BMW -7% ( op gans de wagen in tegenstelling in Belgie enkel op basis voertuig)
                                + 600 GBP om een links gestuurde versie

Dan moet er een bank cheque met 21% BTW aan BTW kantoor in Belgie betaald worden en moet wagen getoond worden : dit geldt voor BTW plichtigen als voor particulieren.
                                BTW plichtigen kunnen van 0% tot 50% daarvan via hun eerstvolgende BTW aangifte recuperen, maar de 21% moet eerst volledig worden betaald.
                                Het douanekantoor zal het inschrijvingsformulier afgeven met stempel dat BTW betaald is, dan naar de verzekeraar die de platen zal aanvragen, en klaar is kees.
                                De prijzen zijn inderdaad veel lager, vooral als met full spec gaat en de extra's op de UK versie wel wil zoals leder meestal standaard en andere opties die bij ons bijbetaald moeten worden.
                                De garantie die in de UK 3 jaar is is enkel maar 2 jaar europees.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                  UK import is als volgt :
                                  Bij BMW , Porsche, Audi : 40% voorschot in GBP , 40% bij bekendmaking chassisnummer (wagen is af) en 20% vooraleer wagen kan opgehaald worden : dit is de rem om inderdaad niet ondergesneeuwd worden van Europeanen die met de goedkopere GBP een wagen in de UK willen kopen.
                                  Berekening :
                                  Catalogusprijs incl 20 % VAT ( niet 19 !)
                                  /1,2 *1,2 ( GBP staat ongeveer aan 1, 2) = dus catalogus prijs incl UK BTW = Euro prijs excl BTW
                                  BMW korting is + 7% , Audi 4% , Porsche 0% !
                                  Dus voor BMW -7% ( op gans de wagen in tegenstelling in Belgie enkel op basis voertuig)
                                  + 600 GBP om een links gestuurde versie

Dan moet er een bank cheque met 21% BTW aan BTW kantoor in Belgie betaald worden en moet wagen getoond worden : dit geldt voor BTW plichtigen als voor particulieren.
                                  BTW plichtigen kunnen van 0% tot 50% daarvan via hun eerstvolgende BTW aangifte recuperen, maar de 21% moet eerst volledig worden betaald.
                                  Het douanekantoor zal het inschrijvingsformulier afgeven met stempel dat BTW betaald is, dan naar de verzekeraar die de platen zal aanvragen, en klaar is kees.
                                  De prijzen zijn inderdaad veel lager, vooral als met full spec gaat en de extra's op de UK versie wel wil zoals leder meestal standaard en andere opties die bij ons bijbetaald moeten worden.
                                  De garantie die in de UK 3 jaar is is enkel maar 2 jaar europees.
                                  Ah, oké! Bedankt, echt waar! Nu snap ik het weet ik ongeveer hoe ik het moet berekenen, bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                    Hier iemand met 20 inch op zijn 5 met 20 runflats? Is dit te doen icm de standaard ophanging?
                                    Zal er u binnen een dikke maand op antwoorden
                                    Heb de sportophanging gekozen icm 20", dus als dat nog te doen is moet het met de standaard ophanging zeker te doen zijn.

Maar denk dat het niet veel verschil zal maken. Nu rijd ik met een X5 met 19" in de winter en 21" in de zomer en ik merk nauwelijks een verschil. komt door de RF die sowieso al hard zijn denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                                      Zal er u binnen een dikke maand op antwoorden
                                      Heb de sportophanging gekozen icm 20", dus als dat nog te doen is moet het met de standaard ophanging zeker te doen zijn.

Maar denk dat het niet veel verschil zal maken. Nu rijd ik met een X5 met 19" in de winter en 21" in de zomer en ik merk nauwelijks een verschil. komt door de RF die sowieso al hard zijn denk ik.
                                      Inderdaad, heb vandaag ook de 20" Style 312 laten leggen, heen gereden met de 328 (18") en teruggekomen met de 312, beide RF en voelde nauwelijks verschil hoogst waarschijnlijk door de runflats die inderdaad een harde wang hebben.

Heb je ook gekozen voor Runflats op de 20"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, heb vandaag ook de 20" Style 312 laten leggen, heen gereden met de 328 (18") en teruggekomen met de 312, beide RF en voelde nauwelijks verschil hoogst waarschijnlijk door de runflats die inderdaad een harde wang hebben.

Heb je ook gekozen voor Runflats op de 20"
                                        Heb ook de 312 in ferricgrey gekozen maar dan op een spacegrau f11. wel nog een dikke maand wachten. Ze moeten hem nog beginnen bouwen.

Comment

• Ook icm runflats?

Comment

Working...
                                          X