Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sinds een maand ongeveer ben ik in het bezit van mijn 550d en eerlijk gezegd begrijp ik nu waarom dit eigenlijk een geniale auto is.
    De wagen heeft al veer kritiek gekregen. Men zegt: je kan beter een 530d of 535d kopen voor dat beetje snelheid meer moet je veel te veel betalen. Daar gaat het dus ook fout in de redenering. Het gaar niet enkel over een motor maar ook andere onderdelen die getuned zijn door M.

    Om te beginnen zijn de veren niet dezelfde als de "standaard 5 xdrive" uitvoering. Daardoor krijg je een lager liggende auto maar ook een iets stuggere afvering waardoor er geen bootgevoel is in de comfort stand.

    Ten tweede, hydraulische sturing ipv elektronische. Meer uitleg hoeft het niet, maar voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het stuurgevoel is zoveel nauwkeuriger en communicatiever. Niet na te rusten op een standaard 5

    Motor karakter. NA 3 535d versleten te hebben kan ik je zeggen dat dit nog net dat tikkeltje aangenamer rijden is. Het koppel komt er nog vroeger in, en hij blijft gewoon doorgaan. Waarschijnlijk zal het echte potentieel pas na 10K km naar voor komen.

    Motorsound, in comfort stand discreet maar aangenaam. In sport mooi sportief. Leukere sound dan een 535d en 530d.

    Zoals eerder aangegeven vinden veel mensen de meerprijs te hoog. Maar als je een 530d of 535d zou chippen, veren narusten en de standaarduitrusting vergelijkt dan is die meerprijs niet meer zoveel. En je hebt dan ook nog de hydraulische servo.

    Als daily een echte droom. Veel power, aangenaam rijden, sportief rijden wanneer je zin hebt, veel laadruimte etc...
    Men dacht dat M enkel de brand probeert uit te melken, maar in mijn opinie hebben ze een über 535d gemaakt. Waar de 535d een perfecte auto is, krijg je in de 550d extra emotie en sportiviteit. En dat is onbetaalbaar.

    Indien je nog zou twijfelen, dan kan ik enkel zeggen doen.

    Last edited by ; 08/07/2012, 14:06. Reden: foto toevoegen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk Berichten
      Sinds een maand ongeveer ben ik in het bezit van mijn 550d en eerlijk gezegd begrijp ik nu waarom dit eigenlijk een geniale auto is.
      De wagen heeft al veer kritiek gekregen. Men zegt: je kan beter een 530d of 535d kopen voor dat beetje snelheid meer moet je veel te veel betalen. Daar gaat het dus ook fout in de redenering. Het gaar niet enkel over een motor maar ook andere onderdelen die getuned zijn door M.

      Om te beginnen zijn de veren niet dezelfde als de "standaard 5 xdrive" uitvoering. Daardoor krijg je een lager liggende auto maar ook een iets stuggere afvering waardoor er geen bootgevoel is in de comfort stand.

      Ten tweede, hydraulische sturing ipv elektronische. Meer uitleg hoeft het niet, maar voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het stuurgevoel is zoveel nauwkeuriger en communicatiever. Niet na te rusten op een standaard 5

      Motor karakter. NA 3 535d versleten te hebben kan ik je zeggen dat dit nog net dat tikkeltje aangenamer rijden is. Het koppel komt er nog vroeger in, en hij blijft gewoon doorgaan. Waarschijnlijk zal het echte potentieel pas na 10K km naar voor komen.

      Motorsound, in comfort stand discreet maar aangenaam. In sport mooi sportief. Leukere sound dan een 535d en 530d.

      Zoals eerder aangegeven vinden veel mensen de meerprijs te hoog. Maar als je een 530d of 535d zou chippen, veren narusten en de standaarduitrusting vergelijkt dan is die meerprijs niet meer zoveel. En je hebt dan ook nog de hydraulische servo.

      Als daily een echte droom. Veel power, aangenaam rijden, sportief rijden wanneer je zin hebt, veel laadruimte etc...
      Men dacht dat M enkel de brand probeert uit te melken, maar in mijn opinie hebben ze een über 535d gemaakt. Waar de 535d een perfecte auto is, krijg je in de 550d extra emotie en sportiviteit. En dat is onbetaalbaar.

      Indien je nog zou twijfelen, dan kan ik enkel zeggen doen.

      [ATTACH=CONFIG]90726[/ATTACH]
      Wat een schitterend wagenpark Venturi300 !!

      Heb je meer foto's beide wagens ? Specs ?

      Comment


      • Als ik eens tijd heb zal ik foto's nemen.
        Beide wagens zijn zo goed als full option. Op de 1M heb ik geen verdonkerde ruiten gestoken, en op de 550d zit er geen night vision en geen lane change warning.

        Comment


        • 2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

          Comment


          • Last edited by Bert; 16/07/2012, 17:56. Reden: Jammer van de "M" op de koffer.
            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
            2009 Mazda 2 1.5 Sport

            Comment


            • Er zijn er ook zo ene rond in Brugge,ook in wit ,maar die heeft een zwart dak en ik denk 21 inch zwarte velgen(veel spaken) van Hamann.
              Wel een beetje(spijtig) grote manieren .

              Comment


              • heb net een 520d touring aangekocht van 01/2011 en heeft bij hogere snelheden toch last van het naar rechts trekken. je merkt het goed wanneer je gewoon 120 KM/U op autosnelweg rijdt, na 5-10 seconden het stuur los te laten trekt hij ongevraagd naar het rechter rijvak.

                Na het doorlezen van dit forum is dit toch blijkbaar wel een gekend fenomeen. Kan iemand die dergelijke problemen heeft meegemaakt mij adviseren wat ik het beste doe.

                De dealer aanspreken of eerder direct naar Bornem bellen. Hoe verhelpt BMW dit fenomeen juist ?

                Comment


                • Je zou eens een PM moeten sturen naar forumlid Wannes, die heeft dat ook voorgehad met zijn F11 en heeft er (denkik) ook een oplossing voor gevonden.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Mogelijks is het ook niet problematisch. Dat een auto erg licht naar rechts trekt, is normaal. Zoiets wordt door constructeurs afgesteld, net zoals zoveel andere zaken (toenemend uitspoor vooraan bij het remmen om de neus stabieler te maken, enz). Bij heel wat '5 in het begin was het echter veel meer dan dat: bij het rechtdoor rijden trok de auto licht voelbaar aan het stuur, en als je het los liet ging 'ie meteen naar rechts en dat vrij hard. Da's iets anders. Als je auto echter na 10 seconden aan 120 km/u vanzelf een half rijvak naar rechts is gereden, dan is er m.i. niks aan de hand.

                    Comment


                    • aangezien touring en berline van een BMW zo nodig aparte topics moeten hebben (zelfs voor 3 en 5 deurs van een 1 serie) de vraag ook hier maar posten:

                      ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
                      nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met die zwarte pianolak inleg? krast dat snel na verloop van tijd?
                      Wat zou jullie voorkeur zijn qua combinatie met dat bruinig interieur?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        aangezien touring en berline van een BMW zo nodig aparte topics moeten hebben (zelfs voor 3 en 5 deurs van een 1 serie) de vraag ook hier maar posten:

                        ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
                        nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met die zwarte pianolak inleg? krast dat snel na verloop van tijd?
                        Wat zou jullie voorkeur zijn qua combinatie met dat bruinig interieur?
                        In onze 5 hebben we nu Hexagon (met zwart interieur, alcantara). Moest ik opnieuw voor de keuze staan zou ik toch gaan voor het geborsteld aluminium (tegen meerprijs), denk wel dat pianolak standaard is en dus geen meerprijs. Als je zou kiezen voor zimtbraun wat we in onze Mini hebben (of toch soort van...) zou ik kiezen voor de pianolak of het geborsteld alu, maar smaken verschillen hé!) Ofwel dat donkerbruin hout.
                        Oh ja, wat die pianolak betreft valt dit redelijk mee van krassen alleen zie je er wat sneller stof/vingerafdrukken op staan.

                        Enkele foto's:

                        Geborsteld alu

                        Hier dat Hexagon, kon niet direct een foto vinden i.c.m. dat zimtbraun


                        En hier dan dat bruin hout

                        En hier pianolak, kan geen zimtbraun met pianolak vinden


                        Hoop dat ik je wat geholpen heb!
                        Last edited by ; 28/07/2012, 21:06.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                          Mooie 5er!!! alleen zou ik dat ///M logo achteraan wegdoen en mss vooraan zwarte nieren steken. Maar voor de rest:

                          Comment


                          • Die velgen zie je niet dikwijls. Ze staan mooi onder deze witte 5.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Die velgen zie je niet dikwijls. Ze staan mooi onder deze witte 5.
                              Zijn deze eigenlijk OEM?

                              Comment


                              • Ja, het zijn 20" velgen styling 410 bicolor, als accessoire verkrijgbaar op de BMW 5 en 6.

                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Ja, het zijn 20" velgen styling 410 bicolor, als accessoire verkrijgbaar op de BMW 5 en 6.

                                  Hmm denk dat ze wel even veel zullen kosten als de 312 of de 356 dus ik zou eerder voor één van die twee gaan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    aangezien touring en berline van een BMW zo nodig aparte topics moeten hebben (zelfs voor 3 en 5 deurs van een 1 serie) de vraag ook hier maar posten:

                                    ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
                                    nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met die zwarte pianolak inleg? krast dat snel na verloop van tijd?
                                    Wat zou jullie voorkeur zijn qua combinatie met dat bruinig interieur?
                                    Ik heb pianozwarte sierlijsten en ben er zeer tevreden van. Ze zijn wat krasgevoeliger dan andere sierlijsten, maar het is zeker doenbaar. Ook kunnen eventueel de krassen na een tijdje weggepolieerd worden. Wax-it gaat u dan zeker kunnen helpen.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk Berichten
                                      Hmm denk dat ze wel even veel zullen kosten als de 312 of de 356 dus ik zou eerder voor één van die twee gaan.
                                      Ze zijn even duur als de styling 356, en dus iets duurder dan de 312. (Volgens BMW.de)

                                      Styling 356 zou ik niet nemen. Dat zijn lelijke velgen.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Merci BMWMB en vooral ook leenper voor het opzoekingswerk! Ik ga dan ook kiezen voor de pianolak inleg ... Geborsteld als komt me nogal zwaar over, hexagon kan beetje vloeken met zimtbraun, hout vind ik niet mis maar dat zwart met contrasterend biesje metallic oogt wel tijdloos en komt zeer mooi uit!

                                        Comment


                                        • Nog een ander iets: de automatische kofferklep op de touring kan die ingesteld worden om maar tot een bepaalde hoekopening te openen? Heb een eerder lage garage en die zal zeker tegen het plafond knallen :s

                                          Comment

                                          Working...
                                          X