Sinds een maand ongeveer ben ik in het bezit van mijn 550d en eerlijk gezegd begrijp ik nu waarom dit eigenlijk een geniale auto is.
De wagen heeft al veer kritiek gekregen. Men zegt: je kan beter een 530d of 535d kopen voor dat beetje snelheid meer moet je veel te veel betalen. Daar gaat het dus ook fout in de redenering. Het gaar niet enkel over een motor maar ook andere onderdelen die getuned zijn door M.
Om te beginnen zijn de veren niet dezelfde als de "standaard 5 xdrive" uitvoering. Daardoor krijg je een lager liggende auto maar ook een iets stuggere afvering waardoor er geen bootgevoel is in de comfort stand.
Ten tweede, hydraulische sturing ipv elektronische. Meer uitleg hoeft het niet, maar voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het stuurgevoel is zoveel nauwkeuriger en communicatiever. Niet na te rusten op een standaard 5
Motor karakter. NA 3 535d versleten te hebben kan ik je zeggen dat dit nog net dat tikkeltje aangenamer rijden is. Het koppel komt er nog vroeger in, en hij blijft gewoon doorgaan. Waarschijnlijk zal het echte potentieel pas na 10K km naar voor komen.
Motorsound, in comfort stand discreet maar aangenaam. In sport mooi sportief. Leukere sound dan een 535d en 530d.
Zoals eerder aangegeven vinden veel mensen de meerprijs te hoog. Maar als je een 530d of 535d zou chippen, veren narusten en de standaarduitrusting vergelijkt dan is die meerprijs niet meer zoveel. En je hebt dan ook nog de hydraulische servo.
Als daily een echte droom. Veel power, aangenaam rijden, sportief rijden wanneer je zin hebt, veel laadruimte etc...
Men dacht dat M enkel de brand probeert uit te melken, maar in mijn opinie hebben ze een über 535d gemaakt. Waar de 535d een perfecte auto is, krijg je in de 550d extra emotie en sportiviteit. En dat is onbetaalbaar.
Indien je nog zou twijfelen, dan kan ik enkel zeggen doen.
De wagen heeft al veer kritiek gekregen. Men zegt: je kan beter een 530d of 535d kopen voor dat beetje snelheid meer moet je veel te veel betalen. Daar gaat het dus ook fout in de redenering. Het gaar niet enkel over een motor maar ook andere onderdelen die getuned zijn door M.
Om te beginnen zijn de veren niet dezelfde als de "standaard 5 xdrive" uitvoering. Daardoor krijg je een lager liggende auto maar ook een iets stuggere afvering waardoor er geen bootgevoel is in de comfort stand.
Ten tweede, hydraulische sturing ipv elektronische. Meer uitleg hoeft het niet, maar voor diegene die het nog niet begrepen hebben, het stuurgevoel is zoveel nauwkeuriger en communicatiever. Niet na te rusten op een standaard 5
Motor karakter. NA 3 535d versleten te hebben kan ik je zeggen dat dit nog net dat tikkeltje aangenamer rijden is. Het koppel komt er nog vroeger in, en hij blijft gewoon doorgaan. Waarschijnlijk zal het echte potentieel pas na 10K km naar voor komen.
Motorsound, in comfort stand discreet maar aangenaam. In sport mooi sportief. Leukere sound dan een 535d en 530d.
Zoals eerder aangegeven vinden veel mensen de meerprijs te hoog. Maar als je een 530d of 535d zou chippen, veren narusten en de standaarduitrusting vergelijkt dan is die meerprijs niet meer zoveel. En je hebt dan ook nog de hydraulische servo.
Als daily een echte droom. Veel power, aangenaam rijden, sportief rijden wanneer je zin hebt, veel laadruimte etc...
Men dacht dat M enkel de brand probeert uit te melken, maar in mijn opinie hebben ze een über 535d gemaakt. Waar de 535d een perfecte auto is, krijg je in de 550d extra emotie en sportiviteit. En dat is onbetaalbaar.
Indien je nog zou twijfelen, dan kan ik enkel zeggen doen.
Comment