Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb onlangs met een F11 520DAs ED gereden en die zijn gemiddeld verbruik stond op 7,4L, een verbruik wat blijkbaar normaal is als ik andere posts hier lees. Ik had echt wel verwacht dat dit een pak beter zou zijn.

Comment

• Ik krijg mijn 520 toch elke tankbeurt onder de 6.5l.

Comment

• af en toe stream ik via bluetooth muziek vanaf m'n Sony Xperia P naar de BMW IDrive... maar vind de audio-kwaliteit niks waard. Is moeilijk te omschrijven.... nog mensen met hetzelfde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
          Ik krijg mijn 520 toch elke tankbeurt onder de 6.5l.
          Volgens mijn boordcomputer 5.5l (zal een kleine halve liter meer zijn reëel). Ik rij wel braafjes met deze auto: geen spurtjes aan de verkeerslichten, nooit boven de snelheidslimiet op de autostrade, meestal met de EcoPro-functie aan. 't Is tenslotte een als BMW verklede Benz voor iets .

Comment

• Gemiddeld verbruik 520D(f10) (184pk)is 6.3liter van de mijne.

Comment

• mijn gemiddeld verbruik in mijn handtekening voor een 535d

Comment

• Er zijn mensen die het weergeven van handtekeningen op 't forum uitschakelen (waaronder ik), zodat je dan enkel posts te zien krijgt en geen onderschriften met foto's en logo's en weet ik wat allemaal. Dus: if you would be so nice to mention the figure? thx

Comment

• Zal ik het voor u zeggen: 7,3 liter. Wat zeer weinig is voor een 535d. Dit kan enkel met een fluwelen voet ofwel veel snelwegkilometers aan constante wettelijke snelheden.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Zeker mogelijk. Daarnet reed ik met pa mee van Deinze naar m'n ouders thuis. Is een XF S: BC niet gereset sinds duizenden km, op autostrade bijna altijd 150 op tempomat, buiten de autostrades een veilig en gezapig accelereren, opritten autostrades en hernemingen op autostrades wel meestal alle paarden gebruikt. Staat op 7,1. Ik vind dat zéér behoorlijk voor een auto met dergelijke kracht. Waarom zou een 535d dat niet kunnen? Oké, als je continu ligt te accelereren gelijk ne zot, dan gaat dat double digits scoren ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Zeker mogelijk. Daarnet reed ik met pa mee van Deinze naar m'n ouders thuis. Is een XF S: BC niet gereset sinds duizenden km, op autostrade bijna altijd 150 op tempomat, buiten de autostrades een veilig en gezapig accelereren, opritten autostrades en hernemingen op autostrades wel meestal alle paarden gebruikt. Staat op 7,1. Ik vind dat zéér behoorlijk voor een auto met dergelijke kracht. Waarom zou een 535d dat niet kunnen? Oké, als je continu ligt te accelereren gelijk ne zot, dan gaat dat double digits scoren ja.
                      xDrive scoort eveneens double digits...!

Comment

• Sinds vandaag winterbanden erop. Van 20ers naar 18ers. Eens zien als dit ook scheelt in verbruik. Achter van 275s naar 245s geswitched ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                          xDrive scoort eveneens double digits...!
                          Uwe rechtervoet kennende: als dat niet met een 2 begint, is dat verdomde zuinig!

Comment

• Ik heb dit in het begin getest met een iPhone en een Nokia, en hoewel de kwaliteit met de iPhone iets beter was dan de Nokia, was het eigenlijk gewoon waardeloze kwaliteit....

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                            af en toe stream ik via bluetooth muziek vanaf m'n Sony Xperia P naar de BMW IDrive... maar vind de audio-kwaliteit niks waard. Is moeilijk te omschrijven.... nog mensen met hetzelfde?

Comment

• Zal ook mijn verbruik even meedelen van onze 520dA: 7,7L/100KM (weinig autosnelweg).

Comment

• effen een fotootje van zijn concurrent plaatsen:

IMG-20120808-00142.jpg

voor alle duidelijkheid, geen eco-run, maar wel vlug weg aan de lichten en gewoon de max. snelheden aangehouden.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• kun jij nog veel beter eco-runnen behalve dan max snelheid - x per uur doen ?

ik bedoel, ik denk niet dat jij veel remt

blijft super dat verbruik met die audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    kun jij nog veel beter eco-runnen behalve dan max snelheid - x per uur doen ?

ik bedoel, ik denk niet dat jij veel remt

blijft super dat verbruik met die audi
                                    Hoeft ook niet hé Bobo, als je maar ver genoeg vooruit kijkt in het verkeer (en heel veel in je spiegels kijkt).
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Uwe rechtervoet kennende: als dat niet met een 2 begint, is dat verdomde zuinig!
                                      Awel, ik zou het eens moeten proberen maar ik denk écht dat dat moeilijk/onmogelijk te halen valt (gesteld dat ge toch effectief ergens naartoe rijdt dat verder dan 7 keer de baan op en af reikt...).

Maar bij gewoon gebruik in hoofde van m'n pa (woon-werk verkeer en klanten/leveranciers bezoeken - momenteel een 35.000km op iets meer dan een jaar) krijgen we dat spul niet onder de 10L...

Daar zit naar mijn mening ook nog een verschil tussen het xDrive en Quattro systeem. Wat wegligging en achterasrespons betreft, kies ik resoluut voor xDrive maar als je dan het relatieve meerverbruik van beide systemen bekijkt, trekt Audi toch aan het langste eind conform mijn ervaring...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Zal ik het voor u zeggen: 7,3 liter. Wat zeer weinig is voor een 535d. Dit kan enkel met een fluwelen voet ofwel veel snelwegkilometers aan constante wettelijke snelheden.
                                        Daar zit waarheid in... Ik doe voornamelijk autosnelweg(95%) en daar rij ik meestal een 130 op cruise control...

Het moment dat je hem gebruikt gaat het snel omhoog...

Comment

• Mijn verbruik staat op 6,7l - veel autostrade aan 140 en een vlotte rijstijl. Vind dat redelijk spectaculair
                                          vermits de MINI 16D van mijn dochter al 6 liter nodig heeft.

Comment

Working...
                                          X