Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmerke Bekijk Berichten
    Als vervangwagen een nieuwe 320D meegekregen. Wat een verschil... Voor de mensen die twijfelen tussen een f11 of een f31 : kies maar voor de f11 !! Onvergelijkbaar beter qua comfort en uitstraling. Dashboard van de f31 lijkt voor mij nergens naar - redelijk cheap als je het mij vraagt...
    Ik twijfel inderdaad tussen die twee.
    De 5 heeft meer klasse, de 3 vind ik knapper en iets agressiever maar bon is zuiver persoonlijk.
    Ben in meerdere garages geweest en als ik vraag waarom een 3 nemen ipv een 5 met dat relatief kleine prijsverschil krijg ik overal zelfde antwoord … rijplezier.
    De 3 is een auto om jezelf meer plezier te doen, sportief te rijden en de 5 is meer luxe, relax, om langere afstanden te doen.
    Ik heb het hier dan in beide gevallen over een 20D 184pk automaat
    Zal zelf eens met de twee moeten rijden dus….

    Comment


    • Mijn verbruik met een 530 ( F11 ) is 8,5l met een gemiddelde rijstijl.

      Comment


      • M-sportpakket, saffierzwart, BBS velgen en ACS verlaging.

        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          M-sportpakket, saffierzwart, BBS velgen en ACS verlaging.

          Zo is hij prachtig!

          Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

          Comment


          • @BMWMB : altijd tof om zo'n wagens te zien passeren. Ben enkel niet wild van de velgen...

            @ topic verbruik : rij ik nu zo traag of wat? BC zit bij mij op 6,1l ( niet gereset sinds een dikke 5.000 km ofzo ). Wel bijna uitsluitend autosnelweg op CC met legale snelheden. Op de gewone banen daarentegen durf ik wel eens wat fun te hebben... Vind dat - gezien het potentieel ( 184pk ) - heel aanvaardbaar

            Comment


            • Ik heb deze morgen ecorun gedaan met de 535d... 56 km autostrade aan 110 cruise control (eerste rijvak) => gemiddeld verbruik 5,8l

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                Ik twijfel inderdaad tussen die twee.
                De 5 heeft meer klasse, de 3 vind ik knapper en iets agressiever maar bon is zuiver persoonlijk.
                Ben in meerdere garages geweest en als ik vraag waarom een 3 nemen ipv een 5 met dat relatief kleine prijsverschil krijg ik overal zelfde antwoord … rijplezier.
                De 3 is een auto om jezelf meer plezier te doen, sportief te rijden en de 5 is meer luxe, relax, om langere afstanden te doen.
                Ik heb het hier dan in beide gevallen over een 20D 184pk automaat
                Zal zelf eens met de twee moeten rijden dus….
                Ga voor de 5. Het verschil in kwaliteit en afwerking is hemelsbreed. En desgewenst kan ook een 5 zeer agressief gemaakt worden met het M-pakket. De 3 is en blijft een uitstekend onderstel met een motor, waar een te duur verkocht budgetinterieur aangehangen werd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Ga voor de 5. Het verschil in kwaliteit en afwerking is hemelsbreed. En desgewenst kan ook een 5 zeer agressief gemaakt worden met het M-pakket. De 3 is en blijft een uitstekend onderstel met een motor, waar een te duur verkocht budgetinterieur aangehangen werd.
                  Inderdaad, de 5 en de 3 is een wereld van verschil qua interieurkwaliteit. Een 5 is zeker op Audi niveau, een 3 is echt triestig qua interieurkwaliteit.

                  Comment


                  • Ok bedankt.
                    Het is duidelijk als ik zowel op deel F11 als F31 de reacties lees dat de F11 ee betere keuze zou zijn in mijn geval.
                    Nu komt dan beslissing over kleur, opties etc.

                    Comment


                    • Volledig mee akkoord. Zeker voor de f11 gaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                        Ik heb deze morgen ecorun gedaan met de 535d... 56 km autostrade aan 110 cruise control (eerste rijvak) => gemiddeld verbruik 5,8l
                        Voor herhaling vatbaar?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                          Ik heb deze morgen ecorun gedaan met de 535d... 56 km autostrade aan 110 cruise control (eerste rijvak) => gemiddeld verbruik 5,8l
                          Mooi.

                          Ik heb dat ook al eens gedaan met mijn 530d xDrive. Ik kwam toen uit op 6,6 liter. Dit bewijst dat de xDrive voor zeker 15% meer verbruik zorgt.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmerke Bekijk Berichten
                            Voor herhaling vatbaar?
                            110 is wel redelijk traag, aan de andere kant je bent wel meer relaxed. Anders hangen ze toch maar in je gat

                            Comment


                            • Collega van me heeft een f10 535xd. Zijn verbruik is ongeveer een liter meer bij gelijke omstandigheden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                Ok bedankt.
                                Het is duidelijk als ik zowel op deel F11 als F31 de reacties lees dat de F11 ee betere keuze zou zijn in mijn geval.
                                Nu komt dan beslissing over kleur, opties etc.
                                Dat kies je toch niet omwille van wat de andere f11 eigenaars in een f11 topic denken? Ik heb met beiden gereden, conclusie was uiteindelijk dat ik de f30 (f31 was er nog niet) veruit verkoos, echter niet zou nemen omdat hij quasi even duur was als de f11 (en dus eigenlijk veel te duur)... maar ik zou de f11 dan ook niet willen, want die rijdt gewoon belabberd (OK, met M packs, xdrive, 30d en adaptive/dynamic drive zal er wel iets van te maken vallen, maar dan komt hij nog maar aan het niveau van een standaard f30).

                                Om het nog wat moeilijker te maken ...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                  Dat kies je toch niet omwille van wat de andere f11 eigenaars in een f11 topic denken? Ik heb met beiden gereden, conclusie was uiteindelijk dat ik de f30 (f31 was er nog niet) veruit verkoos, echter niet zou nemen omdat hij quasi even duur was als de f11 (en dus eigenlijk veel te duur)... maar ik zou de f11 dan ook niet willen, want die rijdt gewoon belabberd (OK, met M packs, xdrive, 30d en adaptive/dynamic drive zal er wel iets van te maken vallen, maar dan komt hij nog maar aan het niveau van een standaard f30).

                                  Om het nog wat moeilijker te maken ...

                                  Dus jij vind dat een F11 520D A belabberd rijdt ? Ik weet niet met welke 'belabberde' wagen je gereden hebt maar je moet is met mijne 520DA komen rijden . Het is een geweldig goed rijdende wagen met alle comfort en een prachtige motor en versnellingsbak.
                                  Veel plezier met je f30.

                                  Comment


                                  • Niet iedereen verlangt hetzelfde van een wagen. Een F10 520d is een stuk zwaarder dan een een F30, en zal daardoor veel minder explosieve prestaties hebben en zo ook aanvoelen. Als je echt een wagen wil waarbij een 'relatief' lichte motor zoals de 20d explosief gaat aanvoelen, dan moet je naar de F30 gaan. Je weet dat gewicht een grote handicap is voor een sportief rijgedrag. Ik verwacht dus dat een F30 zich net iets beter leent voor het 'gooi- en smijtwerk'. Om die reden heb ik destijds ook mijn 7 ingeruild voor een 5. Iemand die het comfort van een 7 enorm weet te appreciëren zal er ook niet aan denken om een 5 te kopen. De 3 zal heel zeker nog sportiever rijden dan de 5, en al zeker als 20d. Dus, ik begrijp MrTC.

                                    Conclusie: Ik raad VooDoo77 aan om beide wagens eens te testrijden. Als de 3 hem meer bevalt dan de 5 qua rijplezier, dan zal 'm voor zichzelf moeten uitmaken of deze ruim genoeg is voor wat hij 'm nodig heeft. Hij spreekt van het vervoeren van dozen, dus is dan de F31 ruim genoeg voor deze dozen? Voor de spullen van z'n aankomende baby zal zo'n F31 zeker groot genoeg zijn.

                                    Ah ja, nog een voordeel van de F31 is dat het een nieuw model is. De F10 wordt over minder dan een jaar al gefacelift.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Niet iedereen verlangt hetzelfde van een wagen. Een F10 520d is een stuk zwaarder dan een een F30, en zal daardoor veel minder explosieve prestaties hebben en zo ook aanvoelen. Als je echt een wagen wil waarbij een 'relatief' lichte motor zoals de 20d explosief gaat aanvoelen, dan moet je naar de F30 gaan. Je weet dat gewicht een grote handicap is voor een sportief rijgedrag. Ik verwacht dus dat een F30 zich net iets beter leent voor het 'gooi- en smijtwerk'. Om die reden heb ik destijds ook mijn 7 ingeruild voor een 5. Iemand die het comfort van een 7 enorm weet te appreciëren zal er ook niet aan denken om een 5 te kopen. De 3 zal heel zeker nog sportiever rijden dan de 5, en al zeker als 20d. Dus, ik begrijp MrTC.

                                      Conclusie: Ik raad VooDoo77 aan om beide wagens eens te testrijden. Als de 3 hem meer bevalt dan de 5 qua rijplezier, dan zal 'm voor zichzelf moeten uitmaken of deze ruim genoeg is voor wat hij 'm nodig heeft. Hij spreekt van het vervoeren van dozen, dus is dan de F31 ruim genoeg voor deze dozen? Voor de spullen van z'n aankomende baby zal zo'n F31 zeker groot genoeg zijn.

                                      Ah ja, nog een voordeel van de F31 is dat het een nieuw model is. De F10 wordt over minder dan een jaar al gefacelift.

                                      Volledig eens met je maar om nu te zeggen dat een F11 520DA belabberd rijdt. Sorry dat is er toch wel serieus over.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                        Dus jij vind dat een F11 520D A belabberd rijdt ? Ik weet niet met welke 'belabberde' wagen je gereden hebt maar je moet is met mijne 520DA komen rijden . Het is een geweldig goed rijdende wagen met alle comfort en een prachtige motor en versnellingsbak.
                                        Veel plezier met je f30.
                                        Ik heb geen f30 . Een 520d rijdt natuurlijk prachtig op gebied van comfort, motor en versnellingsbak. Ik heb het echter over rijplezier (los van voorgaande elementen), en het gevoel een 'connection' met de wagen te maken. Belabberd is dus overdreven, maar laat ons het er bij houden dat een 520dA meer gekocht moet worden omwille van luxe dan sportiviteit.

                                        In die zin is de keuze voor een f30 dus perfect verdedigbaar, zelfs als een f10 ook binnen bereik ligt. Ik zou alvast voor die eerste kiezen, als het mijn enige wagen was. Had ik ook wat speelgoed ernaast, dan idd met veel plezier de f10.

                                        In geval dit allemaal zwaar hypothetisch zou klinken: ik heb recent voor een mooi uitgeruste f10 (520dA, Executive, schuifdak, nog wat spullen) kunnen kiezen en dat niet gedaan, ten voordele van iets meer in de richting van de f30. Dit is dus niet mijn zuiver theoretische mening.
                                        Last edited by ; 12/11/2012, 23:24.

                                        Comment


                                        • Ja als ik het hier zo allemaal lees geen makkelijke keuze Een testrit zal er denk ik over beslissen. De raad die ik hier krijg, is een leidraad maar zeker en vast geen heilig gegeven Dust.
                                          Probleem ligt eerder bij de prijzen die ik kreeg bij garage, die lagen zo dicht bijeen vandaar dat de 5 er toen bijgekomen is. Maar eigenlijk klopte dit niet door opties etc.
                                          Ik heb ondertussen zelf alles herbekeken in detail en kom op een verschil van ongeveer 4000 euro tussen F31 en F11.
                                          Bij de 5 heb je dan wel leder en geen Sensatec, verwarmde sportzetels, betere GPS, iets mooiere afwerking binnen etc. De 3 ziet er sportiever en agressiever uit, zeker in wit, is een nieuwe auto, verbruikt iets minder en is iets sneller. Is dus eerder een keuze van verstand (5) of gevoel (3).
                                          Veel zal afhangen denk ik ook van condities, die waren/zijn stuk beter of 5 waardoor prijzen dichter bij elkaar komen.
                                          En als ik nog een extra 1000€ uitgeef bovenop prijs 520D kan ik zelf een 330D nemen ... zet nog meer aan tot denken!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X