Neen, dat maakt geen verschil als de C02 hetzelfde is voor beide vermogens.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenEindelijk komt de 518d op de markt die ik reeds lang voorspeld heb. Hopelijk komt er ook nog een 516d 115 pk zodat deze wagen de concurrentie kan aangaan met Skoda Superb 1.6 tdi Greenline.
Erpel.
Comment
-
Even iets anders nu.
Als je een F10 bestelt met styling 331 19" velgen, krijg je vooraan 245 en achteraan 275 banden. Een "staggered setup" dus
Als je een F11 bestelt met dezelfde velgen, zijn voor- en achteraan beiden 245.
Daarom de vraag : "stel dat ik een F11 met standaard 17-18" velgen bestel (als wintervelg) en achteraf de staggered 245/275 19" van de F10 op een F11 leg, kan dat ?"
Het antwoord van de concessiehouder in Leuven was : "natuurlijk kan dat, geen enkel probleem"
Het antwoord van BMW Belgie was een nogal pover "nee, dat mag niet, want is niet gehomologeerd"
Het laatste is een beetje vreemd want je kan wel "af fabriek" 245/275 krijgen op een F11 als je 20" velgen bestelt
Heeft hier iemand ervaring met 245/275 19" op een F11 ?
Of kan iemand op de homologatie (CoC of grijze kaart) van een F11 kijken indien een 245/40/19 voor en 275/35/19 setup op de lijst van gehomologeerde banden staat ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk BerichtenEven iets anders nu.
Als je een F10 bestelt met styling 331 19" velgen, krijg je vooraan 245 en achteraan 275 banden. Een "staggered setup" dus
Als je een F11 bestelt met dezelfde velgen, zijn voor- en achteraan beiden 245.
Daarom de vraag : "stel dat ik een F11 met standaard 17-18" velgen bestel (als wintervelg) en achteraf de staggered 245/275 19" van de F10 op een F11 leg, kan dat ?"
Het antwoord van de concessiehouder in Leuven was : "natuurlijk kan dat, geen enkel probleem"
Het antwoord van BMW Belgie was een nogal pover "nee, dat mag niet, want is niet gehomologeerd"
Het laatste is een beetje vreemd want je kan wel "af fabriek" 245/275 krijgen op een F11 als je 20" velgen bestelt
Heeft hier iemand ervaring met 245/275 19" op een F11 ?
Of kan iemand op de homologatie (CoC of grijze kaart) van een F11 kijken indien een 245/40/19 voor en 275/35/19 setup op de lijst van gehomologeerde banden staat ?
Uiteraard zou het goed kunnen dat ze in de keuring (pas over 4j weliswaar) zullen lastig doen maar dan leg je eventueel een ander setje op om te keuren, mag geen zo'n probleem vormen.・2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk BerichtenSpeelt het aantal KW geen rol? Denk dat 245 pk bij 211 pk wel een groot verschil maakt in BIV. Maar die 7 pk verschil zal dan weer minder verschil maken.
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNeen, dat maakt geen verschil als de C02 hetzelfde is voor beide vermogens.
Hier 211 pk (155 kw) 1377 euro BIV
En hier 245 pk (180 kw) 2540 euro BIV
Dit is wel uitgerekend voor een natuurlijk persoon waar kw wel een rol speelt, voor een rechtspersoon (wat BMWMB waarschijnlijk bedoelde) speelt kw geen rol meer.
Correct me if i'm wrong ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk BerichtenVoor particuliere inshrijvingen in vlaanderen speelt het vermogen idd geen rol meer, enkel CO2 uitstoot, maar voor venootschappen gevestigd in vlaanderen blijven de oude BIV regels gelden zoals ook in Brussel en Wallonië.
mvg
Er staat immers : "De belasting op inverkeerstelling (BIV) werd vanaf 01/03/2012 voor particulieren en rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) hervormd"
Dus maw als ik op de bvba een nieuwe 530d van 258pk en 152gr CO2 koop (dus NIET lease), betaal ik slechts een paar honderd ipv 5000 Euro BIV.
Correct ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk BerichtenNaar mijn mening gelden in Vlaanderen de nieuwe BIV regels zowel voor particulieren als vennootschappen. Voor zowel rechts als natuurlijk persoon. Dit wel zolang de vennootschap GEEN leasingmaatschappij is.
Er staat immers : "De belasting op inverkeerstelling (BIV) werd vanaf 01/03/2012 voor particulieren en rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) hervormd"
Dus maw als ik op de bvba een nieuwe 530d van 258pk en 152gr CO2 koop (dus NIET lease), betaal ik slechts een paar honderd ipv 5000 Euro BIV.
Correct ?
Klopt inderdaad.
Vorige week mijn 530d Xdrive (258pk en CO2 156gr) ingeschreven.
BIV = 606,89 euro
VIB = 760,58 euro
Voorwaarde is inderdaad dat de wagen 'on balance' komt, dus enkel bij financiering of financiële leasing.2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOPGUN Bekijk BerichtenKlopt inderdaad.
Vorige week mijn 530d Xdrive (258pk en CO2 156gr) ingeschreven.
BIV = 606,89 euro
VIB = 760,58 euro
Voorwaarde is inderdaad dat de wagen 'on balance' komt, dus enkel bij financiering of financiële leasing.
Hier altijd financieren, op 1 uitzondering na, financiële lease dat doen we dus niet meer en voor gewone lease komen we niet in aanmerking.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk BerichtenEen voorbeeldje:
...
Dit is wel uitgerekend voor een natuurlijk persoon waar kw wel een rol speelt, voor een rechtspersoon (wat BMWMB waarschijnlijk bedoelde) speelt kw geen rol meer.
Correct me if i'm wrong ...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOPGUN Bekijk BerichtenKlopt inderdaad.
Vorige week mijn 530d Xdrive (258pk en CO2 156gr) ingeschreven.
BIV = 606,89 euro
VIB = 760,58 euro
Voorwaarde is inderdaad dat de wagen 'on balance' komt, dus enkel bij financiering of financiële leasing.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn 530d xDrive heeft slechts 150gr CO2. Vanwaar dat verschil?
In mijn geval steeg de CO2 telkens een klein beetje naar mate ik qua uitvoering/opties/velgen bij aanklede... en daardoor ging er pakweg 12 grammekes bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn 530d xDrive heeft slechts 150gr CO2. Vanwaar dat verschil?
Vandaar 156gr CO2.2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket
Comment
-
530d vs 535i
De catalogusprijs van een 535i & 530d is quasi identiek.
In Vlaanderen is dus ook de BIV en de rijtaks identiek.
Daarnaast heeft de 535i touring 179gr CO2 (dus 70% aftrekbaar) tov 149gr voor 530d (dus ook 70%)
Financieel zit het verschil hem dus enkel in :
- prijs per liter benzine/diesel : is aan het wegebben. In de UK is diesels zelfs duurder dan benzine !!
- verbruik van de 535i ; eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten. Is dit 2, 3, 4 of meet l/100 voor iemand die 2-maal per week Leuven-Brussel doet ? Ik rij dus niet meer dan 20000 km per jaar
- restwaarde van de 535i ; benzines hebben normaal een lage restwaarde, maar de "exclusiviteit" van een 5 met benzine zou mss wel de restwaarde hoog kunnen houden ?
Wat zouden jullie kiezen ?
Rekening houden met 20k km per jaar, dus zeker geen veelrijder
Comment
-
Ik heb daarnet gezien dat in mijn F11 de software precies automatisch veranderd is...alles is Duits geworden, GPS is weg, telefoon is weg, enkel Italiaans, Duits en Engels als taal te kiezen en al mijn voorkeuren weg...iemand die dit al heeft meegemaakt? Alles uitzetten en opnieuw aanzetten helpt niet...kan dit gereset worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten530d vs 535i
De catalogusprijs van een 535i & 530d is quasi identiek.
In Vlaanderen is dus ook de BIV en de rijtaks identiek.
Daarnaast heeft de 535i touring 179gr CO2 (dus 70% aftrekbaar) tov 149gr voor 530d (dus ook 70%)
Financieel zit het verschil hem dus enkel in :
- prijs per liter benzine/diesel : is aan het wegebben. In de UK is diesels zelfs duurder dan benzine !!
- verbruik van de 535i ; eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten. Is dit 2, 3, 4 of meet l/100 voor iemand die 2-maal per week Leuven-Brussel doet ? Ik rij dus niet meer dan 20000 km per jaar
- restwaarde van de 535i ; benzines hebben normaal een lage restwaarde, maar de "exclusiviteit" van een 5 met benzine zou mss wel de restwaarde hoog kunnen houden ?
Wat zouden jullie kiezen ?
Rekening houden met 20k km per jaar, dus zeker geen veelrijder
Restwaarde, ik denk dat een diesel nog altijd beter zal zijn, maar dat is allemaal relatief. (beiden zullen veel waardevermindering moeten slikken zoals elke auto)
Comment
-
De kogel is bijna door de kerk. Wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende config :
BMW 530d 258 pk (152 g/km CO2)
Deep Sea Blue
Leder Dakota Zwart
Aluminium Feinschliff inlegplaatjes
Exclusive line Plus
Velgen style 331 19" (upgrade van 18" in de line)
Dynamic Damping Control
Comforttoegang
Zwarte dakrails
Panoramisch glazen dak
Kofferruimtepakket
Auto dimmende binnen & buitenspiegel, inklapbaar
Verwarmde zetels vooraan
Comfortzetels
Sfeerverlichting
Hogedrukreiniging koplampen
Park Distance Control
Xenonlichten
Adaptive Headlights
Elektronische airco met bijkomende functies
Navi professional (nieuwe v4.2)
Bluetooth met USB aansluiting
Bijkomende opties:
Sportautomatische versnellingsbak met schakelpeddels aan het stuur
Bijkomende 12V stopcontacten
HiFi Professional luidsprekersysteem : klonk goed op een 640d in de showroom, maar is die idd zoveel beter als de HiFi ?
Mechanishe zonnegordijnen
Instrumentencombi High
Muziekaansluiting Smartphone
iPhone Apps (vooral voor internetradio en om op afstand te sluiten !)
M Sportstuur (ZEER belangrijk ;-)
Meerprijs voor een 530d tov een 520d is flink, alsook VAA, maar nu ik eindelijk mijn 6-cilinder droom gemakkelijk kan veroorloven, ga ik ervoor. Di Rupo of geen Di Rupo...
Maar het rijdt zo zalig. Zelfs de klank (binnen in de wagen toch) is subliem.
En zoals de dealer zei : een 520d is een goede auto, een 530d is voor de liefhebber
Twijfel nog om hem in de UK te kopen (4000 euro goedkoper) of dan toch hier in Leuven.
Ben eigenlijk heel tevreden van de dealer en vrees dat die goede relatie naar de knoppen is als ik met een UK import afkom.Last edited by migueldc; 18/12/2012, 21:13.
Comment
Comment