Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ wrench08 : Een 520D ; is meer dan genoeg voor mij. Maak beroepshalve véél kilometers en dan is dit solide blok met 184 pk meer dan voldoende.

Alhoewel zo'n 3 liter .... dat moet toch wel de max zijn om mee te rijden.

@ MiguelDC : ferme bak ! Heb ook aan dat kleur gedacht.

Field
    Last edited by ; 31/03/2013, 00:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door field Bekijk Berichten
      @ wrench08 : Een 520D ; is meer dan genoeg voor mij. Maak beroepshalve véél kilometers en dan is dit solide blok met 184 pk meer dan voldoende.

Field
      Die 3 liter 6 cylinder is idd subliem. In de nieuwste MY2013 update met 145gr CO2 heeft hij binnen zelfs heel veel van die zware "muscle car" sound die audi op zijn biturbo heeft. Geen idee of BMW hier ook cheat met extra geluid via de speakers of dat ze gewoon de airbox zeer goed getuned hebben.

Ook al is hij nog in "rodage", ik kan niet laten om op zijn staart te trappen en iedereen achter me te laten op de autosnelweg. Maar nog belangrijker dan dat is die sound iedere keer... In love...

Als ik mensen mag aanraden : laat ALLE opties vallen maar kies voor die 3 liter !!! Makes you drive with a grin on your face.
      En met 145gr is fiscaliteit nu echt geen argument meer...

Last edited by migueldc; 31/03/2013, 10:14.

Comment

• Teaser 535d.
        hij staat nog in de "steigers" in de garage. Is nog wat werk aan, oa lakbehandeling maar eind volgende week kan ik
        ermee de baan op
        image.jpg
        image.jpg
        image.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Dre Bekijk Berichten
          Teaser 535d.
          hij staat nog in de "steigers" in de garage. Is nog wat werk aan, oa lakbehandeling maar eind volgende week kan ik
          ermee de baan op
          [ATTACH=CONFIG]96157[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]96158[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]96156[/ATTACH]

Knappe uitvoering met sublieme motor ... veel rijplezier !
          2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door field Bekijk Berichten
            @ wrench08 : Een 520D ; is meer dan genoeg voor mij. Maak beroepshalve véél kilometers en dan is dit solide blok met 184 pk meer dan voldoende.

Field
            Met de 520d, vooral in combinatie met de 8-trapsautomaat, is het zeer aangenaam rijden en heb je meer dan voldoende power voor 'm als daily te gebruiken in het Belgische verkeer.
            Enkel een mooie sound ontbreekt, de 3-liter heeft die dan weer wel. Eens je met deze laatste gereden hebt, is de kans groot dat je niets anders meer wilt .

@ migueldc: Chique, doch klassieke combo. Op een non M-Pack, heb je er de mooiste velgen uitgekozen. Heel veel genot gewenst met de zes-in-lijn motor.
            Bij Vanavondt gekocht?
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Teaser 535d.
              ermee de baan op
              Béééstig BBS = awesome. En dan het carbon binnenin. Zéér mooi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
                Die 3 liter 6 cylinder is idd subliem. In de nieuwste MY2013 update met 145gr CO2 heeft hij binnen zelfs heel veel van die zware "muscle car" sound die audi op zijn biturbo heeft. Geen idee of BMW hier ook cheat met extra geluid via de speakers of dat ze gewoon de airbox zeer goed getuned hebben.

Ook al is hij nog in "rodage", ik kan niet laten om op zijn staart te trappen en iedereen achter me te laten op de autosnelweg. Maar nog belangrijker dan dat is die sound iedere keer... In love...

Als ik mensen mag aanraden : laat ALLE opties vallen maar kies voor die 3 liter !!! Makes you drive with a grin on your face.
                En met 145gr is fiscaliteit nu echt geen argument meer...
                De 530d klinkt inderdaad hemels... Voor een diesel.
                Ik geniet nog steeds van elke kilometer.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                  @ migueldc: Chique, doch klassieke combo. Op een non M-Pack, heb je er de mooiste velgen uitgekozen. Heel veel genot gewenst met de zes-in-lijn motor.
                  Bij Vanavondt gekocht?
                  Nee, bij Van Osch in Tienen. Kleinere garage en de verkoper had meer kennis van zaken. Hij was het die de 145gr CO2 versie kon bestellen na navraag in Bornem.
                  Bij Van Avondt was dat "niet mogelijk, meneer". Wat denkt die domme klant wel, dat hij het beter weet dan de BMW verkoper ;-)
                  Zodus mag Van Osch nu zowel een 320d als een 530d onderhouden voor de komende 5jaar.

Comment

• Migueldc, de 530D met automaat is toch altijd 145 gr CO2, dat moet toch niet speciaal besteld worden ?
                    Tenzij je grotere velgen hebt zoals jij, dan is het wat hoger (dacht ik toch).
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Teaser 535d.
                      ermee de baan op
                      Wat een bom van een kar zeg ! En dat interieur ... Als ik dat hier aan mijnen tweeden laat zien, zegt ie direct dat ik een "opa car" heb gekocht

Comment

Met de 520d, vooral in combinatie met de 8-trapsautomaat, is het zeer aangenaam rijden en heb je meer dan voldoende power voor 'm als daily te gebruiken in het Belgische verkeer.
                        Enkel een mooie sound ontbreekt, de 3-liter heeft die dan weer wel. Eens je met deze laatste gereden hebt, is de kans groot dat je niets anders meer wilt .

Bij Vanavondt gekocht?
                        Ik zal dan toch mss eens moeten nadenken over een drie liter binnen een aantal jaren ... Het had echt niet veel gescheeld of ik had bijna een A6 3.0 liter gekozen (wel de standaard uitvoering met automaat) en zonder veel opties, was goedkoper dan de 520d (had wel een sublieme offerte gekregen van een Audi garage in het Aalsterse, waarvoor hartelijk dank); maar mijn hart is bij bmw blijven kloppen

Field

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          Migueldc, de 530D met automaat is toch altijd 145 gr CO2, dat moet toch niet speciaal besteld worden ?
                          Tenzij je grotere velgen hebt zoals jij, dan is het wat hoger (dacht ik toch).
                          Van zodra je het Exclusive Line Plus pakket bestelt liggen er 18" op en heb je 149gr
                          Er bestaat echter een bestelcode om die uit het pakket te halen en af-fabriek 17" (dus 145gr) te hebben.
                          Volgens de verkoper bij Van Avondt was dat niet mogelijk, maar Van Osch Tienen kon het wel na overleg met Bornem.
                          Van Avondt wilde me als alternatief een Exclusive Line met dan de opties van de Plus apart aansmeren. Was dan 4000 eur duurder !!!

Het gebrek aan kennis van sommige autoverkopers...

Comment

• Ah OK thanks voor de interessante info.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
                              Nee, bij Van Osch in Tienen. Kleinere garage en de verkoper had meer kennis van zaken. Hij was het die de 145gr CO2 versie kon bestellen na navraag in Bornem.
                              Bij Van Avondt was dat "niet mogelijk, meneer". Wat denkt die domme klant wel, dat hij het beter weet dan de BMW verkoper ;-)
                              Zodus mag Van Osch nu zowel een 320d als een 530d onderhouden voor de komende 5jaar.
                              Wij hebben net een omgekeerde ervaring met Van Osch & Van Avondt. Jarenlang klant (15 jaar) geweest in Halen en op het einde nog steeds een "nummer". In Tienen zijn we 2X geweest (is wel een jaar of 9 geleden) toen we een X5 wouden bestellen en elke keer had de verkoper geen tijd (terwijl hij niet met een klant bezig was ofzo). Dan maar bij Van Avondt geweest. Zeer vriendelijke & behulpzame verkoper toen (we hebben een X5 toen voor een weekend meegehad), je kon er altijd wel een babbeltje mee slaan indien je op onderhoud kwam. Nu wel al een jaar of 4 geen klant meer (gezien we nu een RRS rijden), dus precies zijn er paar dingetjes veranderd.
                              Last edited by Gordon Gekko; 01/04/2013, 19:32. Reden: Lelijk spellingsfoutje
                              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Wij hebben net een omgekeerde ervaring met Van Osch & Van Avondt. Jarenlang klant (15 jaar) geweest in Halen en op het einde nog steeds een "nummer". In Tienen zijn we 2X geweest (is wel een jaar of 9 geleden) toen we een X5 wouden bestellen en elke keer had de verkoper geen tijd (terwijl hij niet met een klant bezig was ofzo). Dan maar bij Van Avondt geweest. Zeer vriendelijke & behulpzame verkoper toen (we hebben een X5 toen voor een weekend meegehad), je kon er altijd wel een babbeltje mee slaan indien je op onderhoud kwam. Nu wel al een jaar of 4 geen klant meer (gezien we nu een RRS rijden), dus precies zijn er paar dingetjes veranderd.
                                Niet iedereen van een garage over dezelfde kam scheren. Het kan best zijn dat de verkoper van toen ondertussen al ergens anders werkt of dat er nieuwe zijn bijgekomen. Je kan overal pech hebben.

Comment

Teaser 535d.
                                  ermee de baan op
                                  Zeer knappe velgen, proficiat. Ook het interieur met zijn carbon accenten is zeer geslaagd.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                    Niet iedereen van een garage over dezelfde kam scheren. Het kan best zijn dat de verkoper van toen ondertussen al ergens anders werkt of dat er nieuwe zijn bijgekomen. Je kan overal pech hebben.
                                    Meer dan gelijk, maar als eerste indruk nodigt het wel niet uit om er terug te gaan. Indien we terug een BMW kopen, zullen we toch eerst bij Van Avondt gaan.
                                    Nu lees ik hier op het forum meestal positieve ervaringen van Van Osch in Tienen, dus zal er wel een en ander veranderd zijn en mss toch es binnenspringen in de toekomst.

Comment

• Teaser 535d

@Speedhunter , @Topgun , @gTa , @field

Merci,
                                      We hebben allemaal één ding gemeen en dat is "Freude am Fahren" !
                                      Eerlijkheidshalve dien ik te bekennen dat ik ernstig getwijfeld heb aan de A6 avant met de bi-turbo diesel maar mijn goede relatie met de garage en vooral met de mechaniekers hebben me toch in het BMW-kamp
                                      gehouden. De bi-turbo techniek is bij Audi nog vrij recent en bij BMW toch al sinds eind 2004 in productie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nu minder kans heb op motorische problemen, dat zal zich nog moeten uitwijzen.
                                      Er zijn altijd model en type specifieke problemen, ik heb ook al in het buitenland gestaan met een 530d(e61) met opgeblazen turbo en dan zit je even zonder grijns achter het stuur.
                                      De souplesse van de BMW zes-in-lijn vind ik echter ongeëvenaard. Met de viercilinders heb ik nog geen ervaring maar misschien met mijn "verstandige" volgende !?
                                      Nu heb ik mezelf deze gegund want als de midlife crisis eraan zou komen kan ik ze tenminste afschudden

Comment

• Nice try maar de forumsoftware is hier nog niet zo recent dat die @mentions al werken.

Comment

De souplesse van de BMW zes-in-lijn vind ik echter ongeëvenaard.
                                          Bij de zescilinders zijn de BMW-zes-in-lijns naar mijn mening niet meer de meest romige, soepele krachtbronnen in hun klasse. De 2.7- en 3-liter V6 die je bij Jaguar en Land Rover en Citroën en zo vindt, vind ik persoonlijk een romiger motor, aangenamer van klank ook. Ook de Benz V6 diesels vind ik qua stemtimbre en loopcultuur beter.
                                          Qua kracht en prestaties geen probleem, maar wat "aanvoelen" betreft vind ik de zes-in-lijn dus niet meer de meest geciviliseerde motor. Ook niet bij de benzines.

Comment

Working...
                                          X