Oorspronkelijk geplaatst door migueldc
Bekijk Berichten
Opti-Coat is een SiO2 coating (glascoating dus)
FLON 4000 is een PTFE (teflon in de volksmond) coating (sealant dus)
Het feit dat de BMW dealer spreek over teflon in het algemeen doet mij toch al sterk vermoeden dat ze niet echt met kennis van zaken spreken
Bovendien houdt hun uitspraak over de rubbers geen steek want daar gebruik je al geen PTFE producten op ...
Je hebt 4 grote categoriën lakbescherming (elk nog eens onderverdeeld in de manier hoe het principe uitgewerkt is, de ene alweer beter dan de andere)
- Wax
- Sealant / Polymeer
- Nanocoating
- Glascoating
Elk heeft zijn voor en nadelen. Een goeie detailer zal jou de voor en nadelen uitleggen en uitzoeken wat voor jou en jouw wagen de beste keuze is, die is namelijk niet voor iedereen dezelfde.
Bij elk product valt of staat de kwaliteit bij de manier van aanbrengen, en daar gaat het spijtiggenoeg meestal mis. Een degelijke nieuwe wagen behandeling neemt al snel een volledige dag in beslag, zeker als je met de laatste coatings aan de slag gaat.
Reken dan zelf even uit hoeveel de productkost is en hoeveel de kost is van de manuren ... dan hoop ik dat je begrijpt dat je beter wegblijft bij iemand die €250 vraagt, het plaatje klopt gewoon niet.
PS: Garanties zijn een delicate kwestie en daar zou ik niet teveel op voortgaan, zeker als er over een tijdspanne (jaren bvb) gesproken wordt. Het is namelijk een héél groot verschil of een wagen 10.000Km/jaar of 80.000km/jaar rijdt, de wagen binnen of buiten slaapt en hoe hij onderhouden wordt door de eigenaar.
De min of meer juiste manier van duurzaamheid uit te drukken is het uit te drukken in km's. En dan nog is het erg afhankelijk van hoe de wagen gebruikt wordt en onderhouden wordt.
Iemand die zonder meer 3 of meer jaar bescherming claimt (zonder hiervoor de voorwaarden stellen) => Walk away !
Als hier nog vragen over zouden zijn aarzel niet het te laten weten
Comment