Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
    Ik heb een afspraak met Superior Car Clean gemaakt en die raadde me FLON 4000 aan, een nieuwe product dat beter zou zijn dan Opti-Coat.
    Toevallig vermeldde ik dit in de BMW garage vandaag, waar ze me prompt ieder product met Teflon ten zeerste afraden aangezien Teflon de rubbers aan de deuren aantast en zorgt voor "squeaky noises" die niet meer weggaan, tenzij vervangen van de rubbers.

    Heeft iemand hier al van gehoord ?
    Probeert de BMW garage hun veel te dure Seal&Protect te verkopen of is dit een terechte worry ?
    Ik kwam deze post toevallig tegen en wou er toch nog even op reageren

    Opti-Coat is een SiO2 coating (glascoating dus)
    FLON 4000 is een PTFE (teflon in de volksmond) coating (sealant dus)


    Het feit dat de BMW dealer spreek over teflon in het algemeen doet mij toch al sterk vermoeden dat ze niet echt met kennis van zaken spreken
    Bovendien houdt hun uitspraak over de rubbers geen steek want daar gebruik je al geen PTFE producten op ...

    Je hebt 4 grote categoriën lakbescherming (elk nog eens onderverdeeld in de manier hoe het principe uitgewerkt is, de ene alweer beter dan de andere)
    - Wax
    - Sealant / Polymeer
    - Nanocoating
    - Glascoating

    Elk heeft zijn voor en nadelen. Een goeie detailer zal jou de voor en nadelen uitleggen en uitzoeken wat voor jou en jouw wagen de beste keuze is, die is namelijk niet voor iedereen dezelfde.

    Bij elk product valt of staat de kwaliteit bij de manier van aanbrengen, en daar gaat het spijtiggenoeg meestal mis. Een degelijke nieuwe wagen behandeling neemt al snel een volledige dag in beslag, zeker als je met de laatste coatings aan de slag gaat.
    Reken dan zelf even uit hoeveel de productkost is en hoeveel de kost is van de manuren ... dan hoop ik dat je begrijpt dat je beter wegblijft bij iemand die €250 vraagt, het plaatje klopt gewoon niet.

    PS: Garanties zijn een delicate kwestie en daar zou ik niet teveel op voortgaan, zeker als er over een tijdspanne (jaren bvb) gesproken wordt. Het is namelijk een héél groot verschil of een wagen 10.000Km/jaar of 80.000km/jaar rijdt, de wagen binnen of buiten slaapt en hoe hij onderhouden wordt door de eigenaar.
    De min of meer juiste manier van duurzaamheid uit te drukken is het uit te drukken in km's. En dan nog is het erg afhankelijk van hoe de wagen gebruikt wordt en onderhouden wordt.
    Iemand die zonder meer 3 of meer jaar bescherming claimt (zonder hiervoor de voorwaarden stellen) => Walk away !


    Als hier nog vragen over zouden zijn aarzel niet het te laten weten
    Last edited by ; 21/08/2013, 11:10.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door field Bekijk Berichten
      Een kleine update, twee maand later na de aankoop van mijn 520D. Heb er ondertussen al 17 000 km opzitten en het verbruikt stabiliseert zich rond de 6 liter maximaal (met sportieve voet). Als ik in eco pro modus rij, zou ik waarschijnlijk er nog een halve liter kunnen afknijpen, maar dat is een beetje toegeven aan het rijplezier. Vind 6 l verbruik voor deze motor meer dan acceptabel.
      .
      6 liter ... ik ben eindelijk gezakt naar 7 en dat door beter op te passen en minder in sport te rijden ...
      Nice voor jou!

      Comment


      • Is het mogelijk om dakdragers te zetten op een F11 zonder dakrails?

        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

        Comment


        • Ik geraak niet echt onder de 7.5 (zonder Sport en redelijk wat autostrade) en ondertussen toch wel een 25.000 km

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
            6 liter ... ik ben eindelijk gezakt naar 7 en dat door beter op te passen en minder in sport te rijden ...
            Nice voor jou!
            Ik geraak niet echt onder de 7.5 (zonder Sport en redelijk wat autostrade) en ondertussen toch wel een 25.000 km

            Comment


            • Net 1000 km achter de rug met een 530d. Gewoon in comfort gereden voor 99% van de tijd. Alle types wegen, stad, express weg met veel ronde punten , autostrade en Autobahn (high speed).
              Mijn rijstijl is vrij vlot te noemen.

              Verbruik stond op 8,1l

              Comment


              • rij ondertussen 70000 km met de 535 en gemiddeld 7,6... of 7.7

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                  Straks voor 't eerst op onderhoud, 25.000 km op de teller, 0 problemen te melden en iedere dag een plezier om er mee te rijden en te spelen met alle prulletjes die er op zitten

                  Jammer genoeg wel alle 4 de velgen gekrast door me op te jagen... misschien ze volgend jaar in ferric grey of zo laten spuiten, of 't moet zijn dat 't mij hier volledig afgeraden wordt omdat het misschien allemaal wat te grijs zou worden. Vind die alu velgen nu ook wel mooi afsteken op de rest van de wagen.

                  Ferric grey staat goed met grijs. Ik heb dezelfde combinatie.

                  zomervelgen.jpg

                  zomervelgen3.jpg

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                    Is het mogelijk om dakdragers te zetten op een F11 zonder dakrails?

                    Dat kan. Het kost wel wat... Je hebt nieuwe daklijsten nodig (ca. 200 EUR incl. spuiten in koetswerkkleur) en dan de dakrails zelf (350 à 450 EUR afhankelijk van de uitvoering), plus uurloon nog.

                    Comment


                    • Misschien is de vraag al beantwoord, maar hoe valt het mee om met 3 personen op de achterbank te zitten?
                      Valt die tunnel niet nogal gigantisch uit?

                      Comment


                      • Daarnet een heel knappe F11 gezien. Een zilvergrijze met M-sportpakket, 20" BBS CH in een donkergrijze kleur, en de M-Performance stikker op de zijschorten. Echt zeer knap. Het was ook een 530d, dus heeft de eigenaar daarbovenop ook nog eens de power. Zalig machien.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Daarnet een heel knappe F11 gezien. Een zilvergrijze met M-sportpakket, 20" BBS CH in een donkergrijze kleur, en de M-Performance stikker op de zijschorten. Echt zeer knap. Het was ook een 530d, dus heeft de eigenaar daarbovenop ook nog eens de power. Zalig machien.

                          Kan je bij een F10/11 ergens het verschil zien tussen een 520d en 530d?
                          Zonder de badge natuurlijk.
                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Misschien is de vraag al beantwoord, maar hoe valt het mee om met 3 personen op de achterbank te zitten?
                            Valt die tunnel niet nogal gigantisch uit?
                            Tommie1, nog in de 5 reeks, E-klasse of A6 zit je gemakkelijk of "ruim" als je met drie volwassenen vanachter wil zitten. Indien je geen 1,50m hebt binnenkant, schouderhoogte, vergeet het. Ik doe het alvast nooit. Misschien goed voor een kort traject of met drie "bonenstaken", maar toch niet over langere afstanden. Ook de beenruimte is voor alle drie min of meer haast hetzelfde. Ik heb ze alle drie getest, chauffeurszetel eerst gezet zoals ik achter het stuur zou zitten en vervolgens achter de "driver's seat" gaan zitten. Mijn bevindingen, E gaf me de meeste beenruimte, vervolgens de A6 en de 5 het minste. We spreken hier dan wel over ongeveer 3à4 cm verschil tussen de E en de 5.
                            Ik heb je berichtje in het A6 topic ook gelezen maar niet op gereageerd aangezien "ruimte" echt persoonlijk en afhankelijk is. Jou "knikpunt" (heup/romp) ligt waarschijnlijk anders dan dat van mij. Succes!
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • normaal gezien niet

                              Comment


                              • Dat verschil zie je inderdaad niet. Vandaar dat bij mij de badge er nog op hangt.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Tommie1, nog in de 5 reeks, E-klasse of A6 zit je gemakkelijk of "ruim" als je met drie volwassenen vanachter wil zitten. Indien je geen 1,50m hebt binnenkant, schouderhoogte, vergeet het. Ik doe het alvast nooit. Misschien goed voor een kort traject of met drie "bonenstaken", maar toch niet over langere afstanden. Ook de beenruimte is voor alle drie min of meer haast hetzelfde. Ik heb ze alle drie getest, chauffeurszetel eerst gezet zoals ik achter het stuur zou zitten en vervolgens achter de "driver's seat" gaan zitten. Mijn bevindingen, E gaf me de meeste beenruimte, vervolgens de A6 en de 5 het minste. We spreken hier dan wel over ongeveer 3à4 cm verschil tussen de E en de 5.
                                  Ik heb je berichtje in het A6 topic ook gelezen maar niet op gereageerd aangezien "ruimte" echt persoonlijk en afhankelijk is. Jou "knikpunt" (heup/romp) ligt waarschijnlijk anders dan dat van mij. Succes!
                                  Toch bedankt.
                                  Ik wil geen 3 full size volwassenen op de achterbank, maar wel 3 opgeschoten tieners die niet echt zwaar uitgevallen zijn.
                                  Zeker niet voor elke week, maar een paar keer per jaar zullen ze er met 3 in zitten.

                                  Ik heb nog een klein jaar om te kiezen, en dus probeer ik wat info te verzamelen. De A6 en 3GT heb ik al eens bekeken.
                                  Is de 5 nu echt groter dan de 3GT, of is dat een illusie.
                                  De beenruimte in de 3GT was wel OK, maar ook daar die Tunnel hé.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Toch bedankt.
                                    Ik wil geen 3 full size volwassenen op de achterbank, maar wel 3 opgeschoten tieners die niet echt zwaar uitgevallen zijn.
                                    Zeker niet voor elke week, maar een paar keer per jaar zullen ze er met 3 in zitten.

                                    Ik heb nog een klein jaar om te kiezen, en dus probeer ik wat info te verzamelen. De A6 en 3GT heb ik al eens bekeken.
                                    Is de 5 nu echt groter dan de 3GT, of is dat een illusie.
                                    De beenruimte in de 3GT was wel OK, maar ook daar die Tunnel hé.
                                    Beenruimte van de 3GT is inderdaad zéér ruim te noemen en meer dan die van de 5GT. Kwalitatief zit je met de 5GT wel een niveau hoger.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Beenruimte van de 3GT is inderdaad zéér ruim te noemen en meer dan die van de 5GT. Kwalitatief zit je met de 5GT wel een niveau hoger.
                                      Ik weet al dat een 520D krap wordt in het budget, dus een 320d GT zal nog wel lukken.
                                      Een 520 GT zal dan misschien ook nog lukken, maar waarschijnlijk zonder GPS, en die is sowieso verplicht...
                                      Dus, daar denk ik zelfs niet aan, en die vind ik ook niet zo mooi.

                                      Comment


                                      • Bedankt voor het antwoord!

                                        Geen mogelijkheid om losse dakdragers erop te zetten van Thule ofzo met van die pootjes die rond het dak/ deur klemmen? Het schijnt van BMW te bestaan maar niemand kan me verder helpen.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Ja, dat bestaat. BMW biedt ze niet (meer) aan dacht ik. Bij Thule kan je ze wel krijgen, ik denk dat je de 754 (voet) moet hebben, het type buis kan je dan nog kiezen (van zwarte rechthoekige tot alu aero-profielen):



                                          Dat zou ik prefereren, want:
                                          1. Je rijdt door 't jaar zonder dakdragers rond (en dan nog "oude stijl", zijnde opstaande barres in matzwart), wat m.i. beter samenpast met de sportieve looks van een M Pack E61 met hoogglans Shadow-Line. Bovendien heb je ook een stillere auto (verschil is klein).
                                          2. Mits correcte montage zou zo'n Thule-dingen geen schade mogen toebrengen en veilig moeten zijn. Ze zijn TUV-goedgekeurd, dus ik zou erop vertrouwen.
                                          3. 't Gaat met ruime voorsprong de goedkoopste oplossing zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X