Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
    6 liter ... ik ben eindelijk gezakt naar 7 en dat door beter op te passen en minder in sport te rijden ...
    Nice voor jou!
    Na 5 maand en 34 000 km, blijft mijn gemiddeld verbruik stabiel op 6 liter (wel autostradekilometers !); Mijn verbruik is zich beginnen stabiliseren rond 14 000 km.

Blijft nog altijd een prachtwagen en een plezier om mee te rijden.

Field

Comment

• ze zijn zot aan het worden bij bmw ze braderen de 5 touring al was het een frans autootje

Comment

• Ik ga er eens achter horen. Merci.
        Ik volg je helemaal in de uitleg en daarom wil ik dus ook losse dragers. Het is echter wel voor op een F11 M Pack shadowline. Dus hopelijk ook hiervoor geschikt.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minibmw Bekijk Berichten
          ze zijn zot aan het worden bij bmw ze braderen de 5 touring al was het een frans autootje
          In Lille ?
          ze willen hun volumes op peil houden ondanks de crisis, en tot nu toe lukt dat goed.
          in België geven ze vooral grote korting op de packs.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

ze zijn zot aan het worden bij bmw ze braderen de 5 touring al was het een frans autootje
            De kortingen zijn inderdaad fenomenaal de laatste tijd, zelfs nog stukken meer dan de saloncondities van begin dit jaar... Ik ben einde mei op kooptocht geweest en had ook bij BMW een offerte lopende , twee keer zijn offerte aangepast om me toch te overtuigen, toen ik al m'n nieuwe ( geen BMW ) had besteld kreeg ik telefoon van de BMW verkoper om te vragen hoe het zat ( hij volgde de zaak goed op, zonder pushend over te komen trouwens ) en ik vertelde dat ik niet zou kopen daar kreeg ik direct de vraag of ik al getekend had, hij zou nog een extra geste doen... sinds die dag geloof ik niet veel meer van de fabel dat garagehouders nagenoeg niks meer verdienen aan een nieuwe wagen... ( was trouwens bij andere merken niet anders, staat dus los van BMW )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              ... sinds die dag geloof ik niet veel meer van de fabel dat garagehouders nagenoeg niks meer verdienen aan een nieuwe wagen... ( was trouwens bij andere merken niet anders, staat dus los van BMW )
              Is moeilijk te oordelen van buitenaf, het is ook mogelijk dat ze absoluut een bepaald omzetcijfer willen halen en zich tevreden stellen met een kleine(re) marge met het idee ook het onderhoud te kunnen doen. In elk geval denk ik dat onderhoud dé business is voor garages momenteel: mooie wachtzaaltjes met Wifi, uitgebreide onderhoudslijstjes om te zien of ze toch maar niets kunnen vervangen, onderhoud voor leasingmaatschappijen etc.

Comment

• Ach, bij onderhoud is het ook moeilijk om geld te verdienen.
                Een gewoon onderhoud duurt 1-2 uur, en kost een 250€.
                Eerst neemt een receptionist je auto in ontvangst, en moet soms nog wat klachten en zever aanhoren.
                Dan mag een mechanieker de auto binnen zetten en alles afhaspelen.
                Nadien moet die receptionist terug alles uitleggen wat er gebeurd is. En uiteindelijk moet er nog een factuur gemaakt worden.

Ik denk dat ze nog het meest makkelijk geld verdienen aan de 50€ die ze vragen voor de vervangwagen.

Comment

• Dat ze niks verdienen op verkoop van nieuwe auto's geloof ik ook niet.
                  Wel zijn de grotere kortingen/acties op packs (ook bij Audi trouwens, wellicht ook bij Mercedes) zoals die momenteel gegeven worden iets dat door de invoerder beslist wordt, en niet door de lokale concessiehouder, die zijn korting blijft ongeveer hetzelfde.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Goedemorgen,

Ik heb even een snelle vraag.
                    Sinds kort heeft mijn vader een F11 528i automaat uit 12/2010.
                    Deze auto heeft geen schakelflippers terwijl zijn vorige auto (audi a4 3.2 fsi) dat wel had.
                    Is het mogelijk om achteraf schakelflippers in te bouwen bij de F11?

Zo ja, welke aanpassingen zijn hiervoor nodig?

Dit is trouwens de auto waar het om gaat.
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Ach, bij onderhoud is het ook moeilijk om geld te verdienen.
                      Een gewoon onderhoud duurt 1-2 uur, en kost een 250€.
                      Eerst neemt een receptionist je auto in ontvangst, en moet soms nog wat klachten en zever aanhoren.
                      Dan mag een mechanieker de auto binnen zetten en alles afhaspelen.
                      Nadien moet die receptionist terug alles uitleggen wat er gebeurd is. En uiteindelijk moet er nog een factuur gemaakt worden.

Ik denk dat ze nog het meest makkelijk geld verdienen aan de 50€ die ze vragen voor de vervangwagen.
                      Ze verdienen toch op de uren van hun mecaniciens, hebben ongetwijfeld nog een marge op de onderdelen. En als je in een grotere garage tussen de 5 à 10 van die mannen hebt die constant bezig zijn. Plus het is ook een vaste inkomstenstroom want er is altijd iets te onderhouden of herstellen. Van enkel de verkoop (zelfs met grotere marges) zie ik sommige garages toch niet vrij grote infrastructuur bouwen (toonzalen, ateliers, receptie, mooi wachtzaaltje etc.). De namiddag dat ik op m'n wagen zat te wachten liepen de verkopers ook maar wat rond zich te vervelen en uiteindelijk ook in de wachtzaal in de story zitten lezen (was wel een weekdag).

Comment

• Ik heb het eens nagevraagd in de garage en zoals verwacht is het niet mogelijk. Mooie wagen trouwens, dat M sportpakket maakt er dadelijk een heel andere auto van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alphie Bekijk Berichten
                          Goedemorgen,

Ik heb even een snelle vraag.
                          Sinds kort heeft mijn vader een F11 528i automaat uit 12/2010.
                          Deze auto heeft geen schakelflippers terwijl zijn vorige auto (audi a4 3.2 fsi) dat wel had.
                          Is het mogelijk om achteraf schakelflippers in te bouwen bij de F11?

Zo ja, welke aanpassingen zijn hiervoor nodig?

Dit is trouwens de auto waar het om gaat.
                          Knappe velgen OEM?

Comment

• Dat zijn de optionele 19'ers van het M-sportpakket.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Dat zijn de optionele 19'ers van het M-sportpakket.
                              Denk het niet hoor, kijk maar eens naar de diepgang van de achterste velg

Comment

• Lijken sterk op de 351M, de 19-duims velgen van het sportpakket voor de 6-reeks

Comment

• zijn de wintervelgen voor de M5...

Comment

• Inderdaad, dat zijn ze. Styling 408M. Heel goed gezien Wabe.

OO 00 OO

Comment

oud model nog wss ?
                                      1991 Audi S2 coupe
                                      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• neen de gefacelifte zit nu 7500 euro goedkoper dan de mijne anderhalf jaar geleden met exclusive line plus

Comment

• Dat is enkel maar slecht voor de tweedehandswaarde. Na 2 jaar en 80k km is mijn 530d amper nog de helft van z'n nieuwprijs waard. Als je dan ook nog eens telt wat zo'n wagen kost aan VAA, dan is zo'n wagen toch echt vreselijk duur.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X