Eindelijk echt: de Suzuki Swift
De derde generatie Suzuki Swift is los! De nieuweling brengt een verbeterde styling, meer botsveiligheid en een lager verbruik.
De nieuwe Swift is lichter dan voorheen. Door het gebruik van ander staal is de carrosserie bovendien een stuk stijver dan voorheen. Dat zorgt weer voor betere botsveiligheid voor zowel de inzittenden als de voetgangers.
De nieuwe Swift wordt weer wat meer een ‘Giant Suzuki’ dan voorheen. De auto is 3,85 meter lang, negen centimeter meer dan voorheen. De wielbasis groeit met vijf centimeter naar 2,43 meter. De breedte groeit met slechts een halve centimeter naar 1.695 millimeter. De nieuwe Swift is 1,51 meter hoog.
In het motorenpalet is een belangrijke rol weggelegd voor een nieuwe benzinemotor. De 1,2-liter Dual VVT viercilinder heeft een vermogen van 94 pk, een waarde die bij 6.000 toeren wordt bereikt. Het maximumkoppel stijgt naar 118 Nm bij 4.800 tpm. De CO2-uitstoot is met handbak 116 gram per kilometer, 24 g/km (17 procent) minder dan de 1.3 die uit het gamma verdwijnt.
Ook is er een 1,3-liter turbodiesel, die de plek inneemt van de huidige diesel. De nieuwe motor heeft een CO2-uitstoot van 109 g/km en een verbruik van 3,5 liter per 100 km (1 op 28,6). In een later stadium verwachten we ook nog een Swift Sport met minimaal 120 pk.
De productie vindt weer plaats in Hongarije. Later deze maand kunnen we u meer beeld laten zien. In de loop van de zomer komt de importeur met de prijzen. Rond de herfst staat de gloednieuwe Swift bij de dealers.
Dashboardfoto’s geeft Suzuki nog niet vrij maar onze spionagefotograaf maakt al een keer een knip van het interieur.
Bron: autoweek.nl
De derde generatie Suzuki Swift is los! De nieuweling brengt een verbeterde styling, meer botsveiligheid en een lager verbruik.
De nieuwe Swift is lichter dan voorheen. Door het gebruik van ander staal is de carrosserie bovendien een stuk stijver dan voorheen. Dat zorgt weer voor betere botsveiligheid voor zowel de inzittenden als de voetgangers.
De nieuwe Swift wordt weer wat meer een ‘Giant Suzuki’ dan voorheen. De auto is 3,85 meter lang, negen centimeter meer dan voorheen. De wielbasis groeit met vijf centimeter naar 2,43 meter. De breedte groeit met slechts een halve centimeter naar 1.695 millimeter. De nieuwe Swift is 1,51 meter hoog.
In het motorenpalet is een belangrijke rol weggelegd voor een nieuwe benzinemotor. De 1,2-liter Dual VVT viercilinder heeft een vermogen van 94 pk, een waarde die bij 6.000 toeren wordt bereikt. Het maximumkoppel stijgt naar 118 Nm bij 4.800 tpm. De CO2-uitstoot is met handbak 116 gram per kilometer, 24 g/km (17 procent) minder dan de 1.3 die uit het gamma verdwijnt.
Ook is er een 1,3-liter turbodiesel, die de plek inneemt van de huidige diesel. De nieuwe motor heeft een CO2-uitstoot van 109 g/km en een verbruik van 3,5 liter per 100 km (1 op 28,6). In een later stadium verwachten we ook nog een Swift Sport met minimaal 120 pk.
De productie vindt weer plaats in Hongarije. Later deze maand kunnen we u meer beeld laten zien. In de loop van de zomer komt de importeur met de prijzen. Rond de herfst staat de gloednieuwe Swift bij de dealers.
Dashboardfoto’s geeft Suzuki nog niet vrij maar onze spionagefotograaf maakt al een keer een knip van het interieur.
Bron: autoweek.nl
Comment