Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Laat zeker weten wat uw ervaringen zijn! Ik ben ook eens benieuwd naar uw verbruik. Ik heb met de vorige gereden, en dat was echt een plezier om mee te rijden
Ik sta nog steeds niet wild van het design, ondanks dat ik een enorme liefhebber ben van de vorige. Ik heb hem bekeken gehad op het autosalon, en daar vond ik hem ronduit lelijk. Witte kleur, goedkope leds...
Nu, ik heb ook al een paar foto's gezien van de SSS in het rood, en die kleur staat hem echt perfect. Zo vind ik hem zelf niet mis, maar het is dan nog steeds niet 100% mijn ding
Laat zeker weten wat uw ervaringen zijn! Ik ben ook eens benieuwd naar uw verbruik. Ik heb met de vorige gereden, en dat was echt een plezier om mee te rijden
Zal hier een rapportje schrijven, goed? Levertijd is wel "vaag", alles binnen een week en een maand... ja altijd leuk dat wachten
Nu is de SSS ideaal als eerste hot hatch voor mensen van mijn leeftijd, een verzekering voor 150pk is quasi onbetaalbaar voor mij
Als eerste, en als ik de "getuigenissen" van vele rijders-enthousiasten hoor, ook de laatste die je nodig hebt indien je maximaal rijplezier wilt hebben op de openbare weg.
Want de mijne gaat mijn gepeperde 123d (270pk en straf onderstel) vervangen gewoonweg omdat ik oftewel gefrustreerd rondrijdt omdat je bijna nooit het potentiaal kunt aanspreken, ofwel paranoïde ben omdat iemand (met de macht over mijn rijbewijs) makkelijk het idee kan krijgen dat ik als een zot aan het rijden ben (ik probeer altijd veiligheid eerst te zetten maar dat zal hun worst wezen - te rap is te rap).
Nog een veelvuldig Belgisch rallykampioen en toen mijn rijinstructeur geweten die dagelijks rondreed in - niet in een straffe evo of een vette impreza, maar in een <1000kg Daihatsu 'ke met 100pk. Wij jonge gasten konden dat moeilijk begrijpen toen, maar nu dus wel
Neen, toch niet. Volgens velen nieuwe SSS rijders, die overkomen van de oude, ligt het verbruik een pak lager dan de vorige. Die 6,5/ 7 l verbruik is wel degelijk zo.
Wat wel niet klopt in de test is de prijs, want de SSS is al verkrijgbaar voor 15.999 euro.
Mijn ervaring na 4000km is dat de boordcomputer 1 tot 1,5l/100km minder aanduidt dan het werkelijk verbruik. Ik heb dus ook indruk dat de meeste testen het werkelijk verbruik niet zelf nagetrokken hebben, foei foei. Ik lig rond de 7l maar ik hou me wel aan de snelheidslimieten, anders is 8l dicht op de waarheid voor de "gemiddelde" chauffeur...
Geheel onverwachts doken op de Suzuki-site van onze zuiderburen de eerste afbeeldingen op van de gefacelifte Suzuki Swift.
De huidige SuzukiSwift, die overigens als twee druppels water lijkt op z'n voorganger, draait pas mee sinds 2010, toch vindt Suzuki dat hij wel een opfrisbeurt kan gebruiken. Nou ja, opfrisbeurt, aan de opgedoken afbeeldingen te zien gaan de Japanse tekenmeesters uiterst subtiel te werk. De bijgeschaafde Swift ontkomt ook niet aan de inmiddels verplichte led-lampjes. Zodoende krijgt de Japanse B-segmenter L-vormige LED-jes naast de mistlampen, ook verplaatsen de aan de zijkant geplaatste knipperlichten nu naar de zijspiegels. Ook voor Suzuki Nederland waren de afbeeldingen een verrassing, wel wist de importeur te melden dat de vernieuwde Swift waarschijnlijk op de IAA in Frankfurt zal worden onthuld, begin volgend jaar verschijnt-ie bij de Nederlandse dealers. Op motorisch vlak blijft de Swift ongewijzigd, dat betekent dat er nog altijd een 1.2-liter benzinemotor met 94 pk leverbaar is, én de hoogtoerige 1.6 met 136 pk in de neus van de Sport ligt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment