Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Indien deze Skoda spontaan in brand is geschoten dan is dit een schande voor het kwaliteitsmerk Skoda. Van Engelse voertuigen kan je zoiets verwachten maar toch niet van een merk zoals Skoda, BMW en dergelijke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Indien deze Skoda spontaan in brand is geschoten dan is dit een schande voor het kwaliteitsmerk Skoda. Van Engelse voertuigen kan je zoiets verwachten maar toch niet van een merk zoals Skoda, BMW en dergelijke.
      Je hebt hier op het forum al serieus veel kemels geschoten, maar deze haalt toch wel de top 3, vind ik

Comment

• Heeft er iemand ervaring in het tunen van zijn Evoque? Na enkele maanden ben ik enorm ontgoocheld in de motor en het verbruik - de 4x4 150PK diesel versie - en vraag me af of de tuning dit verhelpt: lager verbruik, aangenamer schakelen? Thanks!

Comment

• Wat is je verbruik dan nu?

Comment

• Tussen de 9,3 en hoger, vooral lange afstanden, weinig files. Een automaat, 2.2TDI, 4 wiel aandrijving

Comment

• Da's wel vrij hoog. Zal waarschijnlijk nog wel zakken na de inrijperiode.

Gemiddelde op spritmonitor ligt op 8,25

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexieke Bekijk Berichten
                Tussen de 9,3 en hoger, vooral lange afstanden, weinig files. Een automaat, 2.2TDI, 4 wiel aandrijving
                dan zult ge ook geen 120 rijden zeker
                Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
                Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• De inrijperiode zou intussen achter de rug moeten zijn... ik zit aan 10.000km en ja 120... neen maar ook niet overdreven, 130 a 140 gemiddeld zou ik zeggen.

Comment

De inrijperiode zou intussen achter de rug moeten zijn... ik zit aan 10.000km en ja 120... neen maar ook niet overdreven, 130 a 140 gemiddeld zou ik zeggen.

Daar heb je het... Een Evoque is een wagen met een hoge luchtweerstand, en laat die nu net exponentieel toenemen in verhouding met de snelheid. Ik zie hetzelfde bij mijn Fiat Doblo, ook een wagen die wat hoger is dan de gemiddelde personenwagen.

Rij eens netjes 120 km/h en kom dan eens je verbruik posten?

Ter info, bij mij: 95 km/h +- 4,8 a 5 liter, 120 km/h 6,2 a 6,5 liter, 135 km/h (als ik in Frankrijk ben) is al 7,5+ liter.

En dat zijn cijfers voor een 1.3 diesel.

Hoge(re) wagens zijn dan ook vaak het zuinigst op secundaire wegen aan 70 of 90 km/h in de hoogste versnelling. Da's eigen aan de opbouw van de wagen, en daar leer je ofwel mee leven, ofwel pas je je rijstijl danig aan.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Heeft er iemand ervaring in het tunen van zijn Evoque? Na enkele maanden ben ik enorm ontgoocheld in de motor en het verbruik - de 4x4 150PK diesel versie - en vraag me af of de tuning dit verhelpt: lager verbruik, aangenamer schakelen? Thanks!
                      Wij hebben onze RRS ook wat extra chilipepers laten geven en het verbruik is ongeveer met een halve liter per 100 km gedaald. De gasrespons is een stuk directer en ook hernemingen zijn een pak beter dan voorheen, ervaar ik.
                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Tussen de 9,3 en hoger, vooral lange afstanden, weinig files. Een automaat, 2.2TDI, 4 wiel aandrijving
                        Wow, dat is idd veel. Ik zit met mijn sd4 automaat met 20" op 8.2. Heb 3300km en rij redelijk veel is sportstand.

Comment

Een wagen met een Cx van een schoenendoos, bijna 1700 kg op de weegschaal, en nog een automaat erbij....
                          En dan vragen dat het ding maar amper verbruikt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                            Wow, dat is idd veel. Ik zit met mijn sd4 automaat met 20" op 8.2. Heb 3300km en rij redelijk veel is sportstand.
                            Idem hier. SD4 Aut Dynamic met 20" en pano dak (zwaarder), nu 2700 km en gemiddeld iets meer dan 8 liter. Naar verwachting en aanvaardbaar voor deze wagen.
                            Last edited by Yves_0016; 15/05/2013, 00:18.

Comment

• Ik zit wel met 21" velgen dus ik neem aan dat dat ook uitmaakt in verbruik - vandaag constant max 120 gereden en snel handmatig opgeschakeld en na 100km zat ik aan een verbruik van 7,4. Straks doe ik nog eens 100 dus ik ben benieuwd naar het einde van de dag!

Comment

• Doe de test : 90km/u gedurende 30 km, enkel op snelheidsregelaar, je gaat wel zien dat de normverbruik gehaald wordt
                                De meerverbruik ligt meestal niet aan de wagen, wel aan de bestuurder

Comment

Ik zit wel met 21" velgen dus ik neem aan dat dat ook uitmaakt in verbruik - vandaag constant max 120 gereden en snel handmatig opgeschakeld en na 100km zat ik aan een verbruik van 7,4. Straks doe ik nog eens 100 dus ik ben benieuwd naar het einde van de dag!
                                  Told you so. Het ligt niet aan deze specifieke wagen, wel aan het wagentype (hoge opbouw). Bij hoge(re) snelheden loopt het verbruik heel hard op.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemerk Bekijk Berichten
                                    Waar zitten al de SD4 rijders met motortuning ervaring?

Heb je de uwe uiteindelijk getuned? Die van mijn vrouw (SD4 Dynamic) komt binnenkort toe en ik heb er wat schrik voor tegenover haar Cooper S.
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Dat verbruik zal nog wel dalen. Die DW12 motoren komen maar traag 'los'.
                                      Met onze Freelander 2.2 TD4 (zelfde motor als de Evoque) zitten we na ongeveer 70.000km aan 8,3 l gemiddeld en er wordt niet bepaald bewust 'eco-style' mee gereden. Ik vind dit erg goed meevallen rekening houdend dat een Freelander een stukje zwaarder en hoger is dan een Evoque.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Indien deze Skoda spontaan in brand is geschoten dan is dit een schande voor het kwaliteitsmerk Skoda. Van Engelse voertuigen kan je zoiets verwachten maar toch niet van een merk zoals Skoda, BMW en dergelijke.
                                        Er is niets schandelijks aan. De Duitsers bouwen nu eenmaal een vervaldatum in hun auto's in. Kwestie van voldoende verkoopsvolume te kunnen blijven verzetten.

Nah, bij nader inzien kan ik dbr2 toch niet naar de kroon stoten, hij blijft meester in de provocatie. Held!

Comment

Amaai, ben je zeker dat de handrem afstaat?

Ik heb mijn splinternieuwe Evoque eD4 2WD Manueel nu 4 dagen en ik ben verbaasd over het lage verbruik voor zo'n grote wagen.
                                          Gisteren de proef op de som genomen op de autosnelweg: cruisecontrol ingesteld op 120 en na 70km stond de teller op gemiddeld 4,7 liter!

RRE_verbruik.JPG

Comment

Working...
                                          X