Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Neen, je kunt kiezen zomerbanden of all season, het is een gratis optie.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Wat ik mis in de Evoque is een instapbenzine. Nu ben je verplicht om voor de dure 240pk versie te gaan als je benzine wil. Vandaar dat de meeste kopers met een niet-diesel rijdersprofiel (weinig km en veel korte afstanden) toch voor een diesel gaan.
      Audi en BMW bewijzen met de Q5 2.0 tfsi 180 en de X3 2.0i 184 dat er wel een markt voor is. Die motoren liggen trouwens ook in de A6 en de 5-serie, dus waarom zou Land Rover/Jaguar ook niet met een teruggetunede 2.0 turbo van ongeveer 180pk komen die ze dan naast de Evoque ook de Jaguar XF kunnen leggen?
      Een Evoque 2 liter benzine 180pk 2wd of 4wd voor dezelfde prijs als een eD4/TD4 bijvoorbeeld, zou zeker goed verkopen imho.
      Ik vermoed dat dit euvel vanaf 2015 zal verholpen worden wanneer de nieuwe 4-cilindermotoren van eigen makelij hun introductie maken in het gamma van Jaguar & Land Rover.
      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

      Comment


      • merci!

        Comment


        • Gisteren een Evoque gezien in blauw exterieur kleur en zwart dak, jammer genoeg geen foto ...
          zeer knap

          Comment


          • Gereden: Range Rover Evoque met 9-traps automaat

            Waar je voorheen indruk maakte met een groot aantal cilinders, lijkt dat inmiddels ook op te gaan voor het aantal versnellingen. In de wapenwedloop wie de meeste heeft, presenteert Land Rover de Range Rover Evoque met een negentraps automaat.

            Land Rover geeft aan dat de negen versnellingen in de Evoque niet alleen bedoeld zijn om de motor onder zo optimaal mogelijke omstandigheden te laten werken (en daardoor verbruik en uitstoot zo laag mogelijk te houden) of als nieuwe zet in de ‘versnellingenrace’. Volgens de Engelsen heeft het vooral te maken met de off-road-capaciteiten van de Evoque: de eerste versnelling is extra kort om het gemis van een terreinreductie in de Evoque te compenseren.
            De proef op de som. Wanneer we de gebaande paden verlaten met de Evoque blijkt hij inderdaad z’n mannetje te staan. In hoe verre dit in het behoorlijk ruige terrein is toe te schrijven aan enkel en alleen die extra korte 1 blijft gissen; tal van elektronische systemen schieten te hulp om de auto in bedwang te houden, berg op, en vooral ook berg af. Geen moment hebben we het idee de auto niet onder controle te hebben. Alleen aan het uitslaan van de toerentalteller en in de verte aan het veranderende motorgeluid kunnen we merken dat er geschakeld wordt. En dat is ook zo wanneer we later op strak asfalt het tempo stevig opschroeven. Of we daadwerkelijk alle negen gangen gebruikt hebben? Daar kunnen we slechts naar raden. De transmissie doet zo goed als ongemerkt wat-ie moet doen. Met deze bak weten de ingenieurs van versnellingsbakleverancier ZF de traploze CVT wel heel erg dicht te benaderen.





            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • In feite ben ik verliefd op die auto... Zou me heel graag ene kopen ware het niet dat ie zo hard op de baan ligt. Heel jammer want dat is de enige reden dat ik me weer een Espace zal aankopen. Vorige wagen was ook een Espace, net dezelfde... Had ergens wel zin in iets anders maar ja, blijkbaar is dit de tendens om wagens hard af te veren.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                In feite ben ik verliefd op die auto... Zou me heel graag ene kopen ware het niet dat ie zo hard op de baan ligt. Heel jammer want dat is de enige reden dat ik me weer een Espace zal aankopen. Vorige wagen was ook een Espace, net dezelfde... Had ergens wel zin in iets anders maar ja, blijkbaar is dit de tendens om wagens hard af te veren.
                Een espace is toch een heel pak ruimer (7 zitplaatsen). Als je de ruimte niet echt meer nodig hebt dan begrijp ik wel dat je twijfelt.
                Maar een espace is toch niet echt te vergelijken met een evoque?

                Sent from my HTC One using Tapatalk
                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                2007 BMW E91 318d - 122pk

                Bekijk
                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                Comment


                • Nee, zijn inderdaad verschillende wagens maar de Evoque zou ik eerder met m'n hart kopen. De ruimte heb ik niet echt nodig, alhoewel de supergrote koffer van de Espace een pluspunt is. Momenteel rijdt m'n zusje met een Evoque. Binnen 4 jaar gaat die weg. Misschien dat ik die dan overneem ter vervanging van de Scenic van mijn vrouw...

                  Comment









                  • Milner Racing LRM 1 op basis van de Evoque. Leuk karretje.
                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                    Comment


                    • Ik heb prijs laten maken voor een TD4 en ondertss al een testrit achter de rug. Zalige wagen en voor mij voldoende vermogen. Sinds er momenteel ook al verschillende tweedehands Evoque's online staan van 1 to 2 jaar oud had ik graag eens van de Evoque eigenaars hier op het forum vernomen wat hij lange termijn ervaringen zijn. Zijn er bepaalde zaken waar ik moete op letten, kinderziektes, typische zaken die pas naar boven komen na X aantal KM's, enz...

                      Alvast bedankt

                      Comment


                      • Mijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.

                        voor mij minpunten:
                        - weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
                        - Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
                        - ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
                        - verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc

                        ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          Mijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.

                          voor mij minpunten:
                          - weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
                          - Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
                          - ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
                          - verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc

                          ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.
                          Dat hij niet van de sportiefste is daar ben ik me van bewust. Maar dat is mijn GLK ook niet. En van de ruimte dat weet je uiteraard ook van het begin.

                          Wat die problemen betreft, is dit van de ophanging een gekend probleem?

                          Huidige X3 vind ik maar een saaie bak. Facelift is wel een stuk beter maar waarschijnlijk ook weer iets duurder, zeker met de nodige opties.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            Mijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.

                            voor mij minpunten:
                            - weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
                            - Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
                            - ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
                            - verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc

                            ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.

                            Een dikke week geleden ook een testrit gemaakt, en ook niet overtuigd om dezelfde redenen als herboven. Verbruik was echt onbehoorlijk hoog, zelfs zonder gek te doen. Echt sportief/dynamisch rijden is niet mogelijk (eigenlijk ook wel op voorhand verwacht), en ook de afwerking kan me niet overtuigen. Neem daar bij dat je een dikke 45k kwijt bent voor een ietwat Evoque en dan heb je een hele resem alternatieven die in het vizier komen...

                            Comment


                            • Bij mij tot hiertoe super. Ondertussen 27K op de teller. Maar m.i. loont het de moeite om voor de SD4 te gaan in Dynamic versie en dan ga je al boven de 50K, mijne kwam uit op 57K en met wat korting 52 rond. Maar maakt wel groot verschil op uiterlijk voor mij persoonlijk en afgaande op de paar reacties hierboven toch ook beter weggedrag.

                              - Weggedrag: je koopt wel een SUV natuurlijk dus verwacht geen sportwagen, maar hier geen enkel probleem, in tegendeel, ik rij zowaar met een Range Rover die verdorie als "bochtenpakker" kan doorgaan.
                              - Verbruik: woon/werk A'pen - Brussel over A12 en wat extra autostrade en stad in het WE. 8,4 gemiddeld over +20K. Om aan 11L gemiddeld te raken moet ik er echt al om doen, als ik mijn best doe om "eco" te rijden geraak ik onder de 8L.Hier ook weer: het is een SUV natuurlijk, autostrade is voor verbruik niet zijn beste vriend... Verschil in verbruik tussen pakweg 110 tot 120 tot 130 en meer is meer uitgesproken bij een SUV dan bij een "gewone" wagen (minder gunstige CW, inherent aan het type wagen).
                              - Grootte weet je idd op voorhand, ik heb hem ook maar gekocht toen de kinderen in plooibuggy's ipv koetsen konden, anders was het niet te doen. Aan de andere kant, mijn voorlaatste wagen voor de Evoque was een Range Rover Sport en daar had je veel meer wat mijn vrouw het "busgevoel" noemt, het feit dat hij kleiner is (met de wielen dicht bij de hoeken) zorgt wat mij betreft voor het aangenamer, dynamischer gedrag + kan nu heel makkelijk in de garage, plek over.
                              - Tot nu toe 1 technisch probleem gehad: alarm ging af en toe af terwijl wagen gewoon in de garage stond, software update uitgevoerd bij dealer en probleem opgelost. Minder problemen dan met mijn vorige wagen (BMW F10 520d) waar de dealer deur bestuurderskant al 3 keer volledig gedemonteerd had moeten hebben na een jaar voor problemen met vergrendeling.

                              Wat ik persoonlijk een zeer belangrijke extra factor vind is de dealer, kan voor mij echt deal breaker zijn. Ik woon in A'pen dicht bij Metropool Zuid waar ik uitermate tevreden van ben. Voor BMW bvb woon ik dicht bij Jorssen die ik dan weer een afgrijselijke garage vind (en de clou is dat Jorssen eigenlijk ook eigenaar van Metropool Zuid is... go figure...). Ik overweeg momenteel overstap naar Lexus (VAA verhaal) en daar zou ik naar Wommelgem moeten (ganse ring A'pen oversteken) + ben daar nu 2 keer binnen geweest en 2 keer niet echt super geholpen. Goesting was niet groot, zou het gewoon voor de VAA doen, en is nu toch nog serieus afgenomen.

                              Ik denk er aan hem weg te doen, maar heeft enkel met VAA te maken, voor mij is de wagen op zich een absolute voltreffer. Was de VAA rond de 3K ipv 6K geweest dacht er geen haar op mijn hoofd hem weg te doen.
                              Last edited by Yves_0016; 08/02/2014, 05:34.

                              Comment


                              • Waarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Waarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.
                                  Wel ik lees hier dat mensen klagen over weggedrag. Ik vermoed dat de Dynamic sportiever afgeweerd staat want ik heb geen enkele probleem met het weggedrag. Ik heb ook nog de 20" velgen, kan ook beetje verschil maken. Eerlijk gezegd maakt voor mij het Dynamic pakket ook het verschil op het uiterlijk, ik vind een Evoque zonder dat pakket eigenlijk een gans pak minder mooi, vooral de achterkant vind ik persoonlijk van de andere versies eigenlijk helemaal niets aan, ook voorkant is toch redelijk verschil. Ik had 'm persoonlijk zelfs niet gekocht was hij in deze versie niet beschikbaar geweest. Maar dat is gewoon hoe je het uiterlijk zelf aanvoelt en heeft te maken met héél persoonlijke smaak. Moet iedereen gewoon voor zichzelf uitmaken.
                                  Last edited by Yves_0016; 08/02/2014, 05:25.

                                  Comment


                                  • Collega hier heeft ook een "instapper" en dat is nog altijd een hele vette bak... Had die 35k betaald voor een nieuwe en voor die prijs is dat veel auto voor je geld. Om er over de 50k aan te geven dan moeten er toch weer leukere dingen op de markt zijn.

                                    Comment


                                    • Ja, inderdaad... Ikzelf zie het verschil niet tussen een goedkopere en duurdere uitvoering. Misschien iemand die de folder doornam wel. Voor meer dan 50k zit je in een grotere suv...

                                      Comment


                                      • Ik ben fan van Land Rover en het volgende model in het gamma, de Range Rover Sport (de wagen die ik had voor invoering VAA en eigelijk liefst terug zou hebben), haal je niet onder de 70K (ok, tot daar als het moet wil ik dat nog wel doen) maar ook niet onder de 11K VAA en dat is voor mij financieel gewoon onoverkomelijk.

                                        Als alternatief voor de Range Rover Sport kon ik misschien wel een ML250, Q5 of X5 (waarvan de VAA ook oploopt) gekozen hebben, maar dan ging ik liever voor de duurste uitvoering van de Evoque "met alle toeters en bellen" die ik echt mooi vond. Zo bleef ik bij het merk dat ik liefst heb (en een super dealer op minder dan 10 min te voet van mijn deur).

                                        Maar, zoals gemeld, is persoonlijk. Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde, het zou nogal saai zijn op de banen!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Waarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.
                                          Klopt. Ik heb prijs laten maken voor een TD4 4WD Pure en Dynamica, beide met het lounge pakket, aangevuld met nog wat extra's die ik wil. Voor de Pure zit ik op 40K en voor de Dynamica op 44K. Ik vind 40K voor zo een wagen absoluut niet te veel. Ik heb er mee gereden en vond dit voor mij voldoende. Uiterlijk heeft een Dynamica versie net dat ietsje meer, zeker langs achter.
                                          Ik vind de afwerking van binnen ook dik in orde, maar weet niet hoe zich dit op lange termijn vertaald. We hebben in 2012 ooit de eerste Mini Cooper gekocht voor mijn vrouw. Toen was dat ook dik in orde maar dat werd al snel een 'rammel' bak ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X