Neen, je kunt kiezen zomerbanden of all season, het is een gratis optie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Evoque
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenWat ik mis in de Evoque is een instapbenzine. Nu ben je verplicht om voor de dure 240pk versie te gaan als je benzine wil. Vandaar dat de meeste kopers met een niet-diesel rijdersprofiel (weinig km en veel korte afstanden) toch voor een diesel gaan.
Audi en BMW bewijzen met de Q5 2.0 tfsi 180 en de X3 2.0i 184 dat er wel een markt voor is. Die motoren liggen trouwens ook in de A6 en de 5-serie, dus waarom zou Land Rover/Jaguar ook niet met een teruggetunede 2.0 turbo van ongeveer 180pk komen die ze dan naast de Evoque ook de Jaguar XF kunnen leggen?
Een Evoque 2 liter benzine 180pk 2wd of 4wd voor dezelfde prijs als een eD4/TD4 bijvoorbeeld, zou zeker goed verkopen imho."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
-
Gereden: Range Rover Evoque met 9-traps automaat
Waar je voorheen indruk maakte met een groot aantal cilinders, lijkt dat inmiddels ook op te gaan voor het aantal versnellingen. In de wapenwedloop wie de meeste heeft, presenteert Land Rover de Range Rover Evoque met een negentraps automaat.
Land Rover geeft aan dat de negen versnellingen in de Evoque niet alleen bedoeld zijn om de motor onder zo optimaal mogelijke omstandigheden te laten werken (en daardoor verbruik en uitstoot zo laag mogelijk te houden) of als nieuwe zet in de ‘versnellingenrace’. Volgens de Engelsen heeft het vooral te maken met de off-road-capaciteiten van de Evoque: de eerste versnelling is extra kort om het gemis van een terreinreductie in de Evoque te compenseren.
De proef op de som. Wanneer we de gebaande paden verlaten met de Evoque blijkt hij inderdaad z’n mannetje te staan. In hoe verre dit in het behoorlijk ruige terrein is toe te schrijven aan enkel en alleen die extra korte 1 blijft gissen; tal van elektronische systemen schieten te hulp om de auto in bedwang te houden, berg op, en vooral ook berg af. Geen moment hebben we het idee de auto niet onder controle te hebben. Alleen aan het uitslaan van de toerentalteller en in de verte aan het veranderende motorgeluid kunnen we merken dat er geschakeld wordt. En dat is ook zo wanneer we later op strak asfalt het tempo stevig opschroeven. Of we daadwerkelijk alle negen gangen gebruikt hebben? Daar kunnen we slechts naar raden. De transmissie doet zo goed als ongemerkt wat-ie moet doen. Met deze bak weten de ingenieurs van versnellingsbakleverancier ZF de traploze CVT wel heel erg dicht te benaderen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
In feite ben ik verliefd op die auto... Zou me heel graag ene kopen ware het niet dat ie zo hard op de baan ligt. Heel jammer want dat is de enige reden dat ik me weer een Espace zal aankopen. Vorige wagen was ook een Espace, net dezelfde... Had ergens wel zin in iets anders maar ja, blijkbaar is dit de tendens om wagens hard af te veren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIn feite ben ik verliefd op die auto... Zou me heel graag ene kopen ware het niet dat ie zo hard op de baan ligt. Heel jammer want dat is de enige reden dat ik me weer een Espace zal aankopen. Vorige wagen was ook een Espace, net dezelfde... Had ergens wel zin in iets anders maar ja, blijkbaar is dit de tendens om wagens hard af te veren.
Maar een espace is toch niet echt te vergelijken met een evoque?
Sent from my HTC One using Tapatalk2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Nee, zijn inderdaad verschillende wagens maar de Evoque zou ik eerder met m'n hart kopen. De ruimte heb ik niet echt nodig, alhoewel de supergrote koffer van de Espace een pluspunt is. Momenteel rijdt m'n zusje met een Evoque. Binnen 4 jaar gaat die weg. Misschien dat ik die dan overneem ter vervanging van de Scenic van mijn vrouw...
Comment
-
Ik heb prijs laten maken voor een TD4 en ondertss al een testrit achter de rug. Zalige wagen en voor mij voldoende vermogen. Sinds er momenteel ook al verschillende tweedehands Evoque's online staan van 1 to 2 jaar oud had ik graag eens van de Evoque eigenaars hier op het forum vernomen wat hij lange termijn ervaringen zijn. Zijn er bepaalde zaken waar ik moete op letten, kinderziektes, typische zaken die pas naar boven komen na X aantal KM's, enz...
Alvast bedankt
Comment
-
Mijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.
voor mij minpunten:
- weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
- Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
- ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
- verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc
ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenMijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.
voor mij minpunten:
- weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
- Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
- ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
- verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc
ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.
Wat die problemen betreft, is dit van de ophanging een gekend probleem?
Huidige X3 vind ik maar een saaie bak. Facelift is wel een stuk beter maar waarschijnlijk ook weer iets duurder, zeker met de nodige opties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenMijn vrouw rijdt met eentje en ik ben er totaal geen fan van, op de looks na.
voor mij minpunten:
- weggedrag: houdt echt niet van een sportieve rijstijl, zelfs icm magneticride en 20"
- Engelse kwaliteit: is van 05/2013 en nu al 3x binnen geweest voor garantiekwesties (ophanging)
- ruimteaanbod, maar dat wist ik op voorhand
- verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc
ik zou voor dat geld een BMW 3 xDrive touring kopen. Leuker, ruimer, zuiniger, dynamischer. Maar een beetje saaiere looks.
Een dikke week geleden ook een testrit gemaakt, en ook niet overtuigd om dezelfde redenen als herboven. Verbruik was echt onbehoorlijk hoog, zelfs zonder gek te doen. Echt sportief/dynamisch rijden is niet mogelijk (eigenlijk ook wel op voorhand verwacht), en ook de afwerking kan me niet overtuigen. Neem daar bij dat je een dikke 45k kwijt bent voor een ietwat Evoque en dan heb je een hele resem alternatieven die in het vizier komen...
Comment
-
Bij mij tot hiertoe super. Ondertussen 27K op de teller. Maar m.i. loont het de moeite om voor de SD4 te gaan in Dynamic versie en dan ga je al boven de 50K, mijne kwam uit op 57K en met wat korting 52 rond. Maar maakt wel groot verschil op uiterlijk voor mij persoonlijk en afgaande op de paar reacties hierboven toch ook beter weggedrag.
- Weggedrag: je koopt wel een SUV natuurlijk dus verwacht geen sportwagen, maar hier geen enkel probleem, in tegendeel, ik rij zowaar met een Range Rover die verdorie als "bochtenpakker" kan doorgaan.
- Verbruik: woon/werk A'pen - Brussel over A12 en wat extra autostrade en stad in het WE. 8,4 gemiddeld over +20K. Om aan 11L gemiddeld te raken moet ik er echt al om doen, als ik mijn best doe om "eco" te rijden geraak ik onder de 8L.Hier ook weer: het is een SUV natuurlijk, autostrade is voor verbruik niet zijn beste vriend... Verschil in verbruik tussen pakweg 110 tot 120 tot 130 en meer is meer uitgesproken bij een SUV dan bij een "gewone" wagen (minder gunstige CW, inherent aan het type wagen).
- Grootte weet je idd op voorhand, ik heb hem ook maar gekocht toen de kinderen in plooibuggy's ipv koetsen konden, anders was het niet te doen. Aan de andere kant, mijn voorlaatste wagen voor de Evoque was een Range Rover Sport en daar had je veel meer wat mijn vrouw het "busgevoel" noemt, het feit dat hij kleiner is (met de wielen dicht bij de hoeken) zorgt wat mij betreft voor het aangenamer, dynamischer gedrag + kan nu heel makkelijk in de garage, plek over.
- Tot nu toe 1 technisch probleem gehad: alarm ging af en toe af terwijl wagen gewoon in de garage stond, software update uitgevoerd bij dealer en probleem opgelost. Minder problemen dan met mijn vorige wagen (BMW F10 520d) waar de dealer deur bestuurderskant al 3 keer volledig gedemonteerd had moeten hebben na een jaar voor problemen met vergrendeling.
Wat ik persoonlijk een zeer belangrijke extra factor vind is de dealer, kan voor mij echt deal breaker zijn. Ik woon in A'pen dicht bij Metropool Zuid waar ik uitermate tevreden van ben. Voor BMW bvb woon ik dicht bij Jorssen die ik dan weer een afgrijselijke garage vind (en de clou is dat Jorssen eigenlijk ook eigenaar van Metropool Zuid is... go figure...). Ik overweeg momenteel overstap naar Lexus (VAA verhaal) en daar zou ik naar Wommelgem moeten (ganse ring A'pen oversteken) + ben daar nu 2 keer binnen geweest en 2 keer niet echt super geholpen. Goesting was niet groot, zou het gewoon voor de VAA doen, en is nu toch nog serieus afgenomen.
Ik denk er aan hem weg te doen, maar heeft enkel met VAA te maken, voor mij is de wagen op zich een absolute voltreffer. Was de VAA rond de 3K ipv 6K geweest dacht er geen haar op mijn hoofd hem weg te doen.Last edited by Yves_0016; 08/02/2014, 05:34.
Comment
-
Waarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.Last edited by Yves_0016; 08/02/2014, 05:25.
Comment
-
Ik ben fan van Land Rover en het volgende model in het gamma, de Range Rover Sport (de wagen die ik had voor invoering VAA en eigelijk liefst terug zou hebben), haal je niet onder de 70K (ok, tot daar als het moet wil ik dat nog wel doen) maar ook niet onder de 11K VAA en dat is voor mij financieel gewoon onoverkomelijk.
Als alternatief voor de Range Rover Sport kon ik misschien wel een ML250, Q5 of X5 (waarvan de VAA ook oploopt) gekozen hebben, maar dan ging ik liever voor de duurste uitvoering van de Evoque "met alle toeters en bellen" die ik echt mooi vond. Zo bleef ik bij het merk dat ik liefst heb (en een super dealer op minder dan 10 min te voet van mijn deur).
Maar, zoals gemeld, is persoonlijk. Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde, het zou nogal saai zijn op de banen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaarom moet je voor de dynamicversie gaan en hoe maak je het verschil? Mijn zus heeft ene met leder en zo, na korting 37 k. En da's ook een hele mooie. Zeker nu met de promotie die ze doen. Zijn het lounge versies? Weet de naam niet zeker meer. Maar leder, glazen dak, gps,... allemaal voor ong 37 k nu.
Ik vind de afwerking van binnen ook dik in orde, maar weet niet hoe zich dit op lange termijn vertaald. We hebben in 2012 ooit de eerste Mini Cooper gekocht voor mijn vrouw. Toen was dat ook dik in orde maar dat werd al snel een 'rammel' bak ;-)
Comment
Comment