Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Bij mij tot hiertoe super. Ondertussen 27K op de teller. Maar m.i. loont het de moeite om voor de SD4 te gaan in Dynamic versie en dan ga je al boven de 50K, mijne kwam uit op 57K en met wat korting 52 rond. Maar maakt wel groot verschil op uiterlijk voor mij persoonlijk en afgaande op de paar reacties hierboven toch ook beter weggedrag.

- Weggedrag: je koopt wel een SUV natuurlijk dus verwacht geen sportwagen, maar hier geen enkel probleem, in tegendeel, ik rij zowaar met een Range Rover die verdorie als "bochtenpakker" kan doorgaan.
    - Verbruik: woon/werk A'pen - Brussel over A12 en wat extra autostrade en stad in het WE. 8,4 gemiddeld over +20K. Om aan 11L gemiddeld te raken moet ik er echt al om doen, als ik mijn best doe om "eco" te rijden geraak ik onder de 8L.Hier ook weer: het is een SUV natuurlijk, autostrade is voor verbruik niet zijn beste vriend... Verschil in verbruik tussen pakweg 110 tot 120 tot 130 en meer is meer uitgesproken bij een SUV dan bij een "gewone" wagen (minder gunstige CW, inherent aan het type wagen).
    - Grootte weet je idd op voorhand, ik heb hem ook maar gekocht toen de kinderen in plooibuggy's ipv koetsen konden, anders was het niet te doen. Aan de andere kant, mijn voorlaatste wagen voor de Evoque was een Range Rover Sport en daar had je veel meer wat mijn vrouw het "busgevoel" noemt, het feit dat hij kleiner is (met de wielen dicht bij de hoeken) zorgt wat mij betreft voor het aangenamer, dynamischer gedrag + kan nu heel makkelijk in de garage, plek over.
    - Tot nu toe 1 technisch probleem gehad: alarm ging af en toe af terwijl wagen gewoon in de garage stond, software update uitgevoerd bij dealer en probleem opgelost. Minder problemen dan met mijn vorige wagen (BMW F10 520d) waar de dealer deur bestuurderskant al 3 keer volledig gedemonteerd had moeten hebben na een jaar voor problemen met vergrendeling.

Wat ik persoonlijk een zeer belangrijke extra factor vind is de dealer, kan voor mij echt deal breaker zijn. Ik woon in A'pen dicht bij Metropool Zuid waar ik uitermate tevreden van ben. Voor BMW bvb woon ik dicht bij Jorssen die ik dan weer een afgrijselijke garage vind (en de clou is dat Jorssen eigenlijk ook eigenaar van Metropool Zuid is... go figure...). Ik overweeg momenteel overstap naar Lexus (VAA verhaal) en daar zou ik naar Wommelgem moeten (ganse ring A'pen oversteken) + ben daar nu 2 keer binnen geweest en 2 keer niet echt super geholpen. Goesting was niet groot, zou het gewoon voor de VAA doen, en is nu toch nog serieus afgenomen.

Ik denk er aan hem weg te doen, maar heeft enkel met VAA te maken, voor mij is de wagen op zich een absolute voltreffer. Was de VAA rond de 3K ipv 6K geweest dacht er geen haar op mijn hoofd hem weg te doen.
    Bedankt voor je feedback. Ik zou wel gaan voor de TD4, dus denk dat het verbruik hier wat lager zal zijn. Ik ben niet bekend met de dealer, zijnde Land Rover Hasselt. Iemand ervaringen? Tot nu toe hebben ze me wel al goed verder geholpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
      (en de clou is dat Jorssen eigenlijk ook eigenaar van Metropool Zuid is... go figure...)
      Ah is dat ook van die holding rond Jan Adriaenssens. Ik wist wel dat LR Hasselt en Metropool van 'm was.

Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
      Bedankt voor je feedback. Ik zou wel gaan voor de TD4, dus denk dat het verbruik hier wat lager zal zijn. Ik ben niet bekend met de dealer, zijnde Land Rover Hasselt. Iemand ervaringen? Tot nu toe hebben ze me wel al goed verder geholpen.
      Mijn vader is daar ongeveer 10 jaar klant geweest, eerst met RR P38 en dan met RRS. Niets op aan te merken qua service, ze hebben er o.a. voor gezorgd dat de zingende pont nog onder garantie werd vervangen ondanks de verstreken termijn.
      Nu de laatste keer naar Benaets (of toinneke voor diegene die 'm kennen) in Hoepertingen wel geweest, omdat de onderhoudsprijzen van LR Hasselt toch te duur worden voor een auto van 6 jaar oud.
      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
        Ah is dat ook van die holding rond Jan Adriaenssens. Ik wist wel dat LR Hasselt en Metropool van 'm was.

Mijn vader is daar ongeveer 10 jaar klant geweest, eerst met RR P38 en dan met RRS. Niets op aan te merken qua service, ze hebben er o.a. voor gezorgd dat de zingende pont nog onder garantie werd vervangen ondanks de verstreken termijn.
        Nu de laatste keer naar Benaets (of toinneke voor diegene die 'm kennen) in Hoepertingen wel geweest, omdat de onderhoudsprijzen van LR Hasselt toch te duur worden voor een auto van 6 jaar oud.
        Hoe zit het eigenlijk met de koste voor een klein en groot onderhoud? Ik hoor van velen dat LL zeer duur is in onderhoud.
        Ik heb een voorstel ontvangen voor een maintenance contract van ongeveer 150€ per maand zonder banden. Is dit interessant?

Comment

• Een 285pk & 400 Nm sterke RR Evoque Autobiography Dynamic.

Meer info: http://newsroom.jaguarlandrover.com/...geneva_170214/
          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Mooie kleur!
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ja he, zo zou ik hem ook wel willen. Zusje heeft een volledig zwarte, wat ook niet mis is. Maar deze heeft toch nog wat extra volgens mij...

Comment

• Phoenix Oranje noemt die kleur. Gaat die Evoque inderdaad heel goed af.
                Het Stormer Orange op de eerste generatie RRS ook altijd heel knap gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                  Phoenix Oranje noemt die kleur. Gaat die Evoque inderdaad heel goed af.
                  Het Stormer Orange op de eerste generatie RRS ook altijd heel knap gevonden.
                  Stormer
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik wacht nog steeds op een benzine instapper.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Spegelaere (Brugge) en Ter Steene (Oostende) is dat ook van dezelfde groep?
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Neen, Spegelaere deed vroeger ook Jaguar en heeft er nu sinds een jaar of 5 ook Subaru bijgenomen.
                        Ter Steene is wel gekend als goede garage
                        2.0 JTDm

Comment

• Salens (Jaguar Brugge) heeft hier in Roeselare (eindelijk) terug een concessie opgestart. Terug Jaguar-Land Rover zoals het voorheen altijd geweest was in Roeselare.
                          Komt op de plaats waar vroeger Debusseré gevestigd was.

Comment

• Videootje over LR In Control:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                              - verbruik: nu 11L gemiddeld op 20dkm, hoofdzakelijk autostrade aan 130 op cc
                              Dit zinnetje bleef op de een of andere manier door mijn hoofd spoken, dus zelf eens geprobeerd.

Vorige week Vrijdag avond van Antwerpen naar Oostduinkerke, met een SD4 Automaat dus, met de 20" velgen, pano dak,... Kortom, zowat alles die de wagen meer doet verbruiken. 2 volwassenen 2 kinderen en bagage, rond Gent 15 min file en voor de rest tussen de 120 en de 140 gereden. Gemiddeld verbruik voor dat traject 8,4...

Er moet toch echt iets fout zijn met Uw wagen, of Uw vrouw liegt over haar rijstijl...

Comment

• 2 weken terug heb ik een aanvraag gedaan op de website van de dichtstbijzijnde dealer om een proefrit te maken met een evoque(omdat deze wagen een goede kans maakt om mijn huidige wagen te vervangen)maar ik heb tot op heden nog altijd niets gehoord.het komt bij mij over dat het hun geen bal kan schelen dat ik een potentiele nieuwe klant ben!enkele weken terug ook een aanvraag gedaan bij BMW voor een testrit met een X3 en daar duurde dat nog niet half zo lang en een zeer goede service er boven op!

Comment

• @Yves_0016:

Als ik deze test zou doen met mijn Touareg (laatste model, 3.0 V6 -245pk), dan zou ik daar minstens nog 0.5l af doen!!
                                  Ik doen zowat enkel 'lange ritten' en meet steeds mijn verbruik. Soms haal ik zelfs waarden lager dan 7l/100km als ik bijvoorbeeld van Kortrijk naar Genk rijd ofzo...

Mijn touareg heeft 4*4, automaat, pano-dak, 20'' wielen en heel de santeboetiek
                                  Mijn vorige X5 (laatste face-lift model) met zelfde opties/toestanden, zat daar enkele tienden boven.

Ik vind 8.4 voor dergelijke wagen/motor/.... dus bijzonder veel en stimuleert me nogmaals nog meer om mij volgende keer niet te laten verleiden door alle marketing (van producenten, overheid, groene jongens) om een 4cilinder motor te kiezen....
                                  (ik wil bijvoorbeeld de touareg ruilen voor een CLS shooting brake waar je kan kiezen tussen een 250cdi of een 350cdi....t zal dus zeker de laatste worden)

teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten
                                    2 weken terug heb ik een aanvraag gedaan op de website van de dichtstbijzijnde dealer om een proefrit te maken met een evoque(omdat deze wagen een goede kans maakt om mijn huidige wagen te vervangen)maar ik heb tot op heden nog altijd niets gehoord.het komt bij mij over dat het hun geen bal kan schelen dat ik een potentiele nieuwe klant ben!enkele weken terug ook een aanvraag gedaan bij BMW voor een testrit met een X3 en daar duurde dat nog niet half zo lang en een zeer goede service er boven op!
                                    Al 2x een testrit aangevraagd bij landrover. Tweemaal geen antwoord gekregen..
                                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Al 2x een testrit aangevraagd bij landrover. Tweemaal geen antwoord gekregen..
                                      Moet je niet vragen hoe goed je zal geholpen worden wanneer je met een probleem aan je wagen zit. Als zelfs de geur van geld niet meer motiveert...

Comment

• 't was er vandaag bijna mee afgelopen...Camion dacht efkes vanop het rechter rijvak links over te draaien zonder in z'n spiegels te kijken... Nog bijna kunnen ontwijken maar rechts achteraan toch camion meegepakt en op trottoir tot stilstand waarbij ik nog een betonnen paalke vooraan meepakte...

Last edited by Yves_0016; 24/03/2014, 20:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Moet je niet vragen hoe goed je zal geholpen worden wanneer je met een probleem aan je wagen zit. Als zelfs de geur van geld niet meer motiveert...
                                          Sterk dealer afhankelijk natuurlijk... Je bent van A'pen zie ik, wel ik woon in Wilrijk héél dicht bij Land Rover Metropool Zuid: perfect service mega tevreden van en ik woon even ver van BMW Jorssen: pokke garage mega ontevreden van (en die zijn dan nog allebei eigendom van dezelfde groep). Je moet wat geluk hebben. Idem met bvb Mercedes: ben al 2 keer bij Mercedes A'pen binnen geweest, 2 keer gewoon door niemand aangesproken, hebben mij gewoon laten staan in de showroom. Ben ook al 2 keer bij Mercedes Joosen binnen geweest in Kontich: idem: één keer m'n gegevens genoteerd en men zou mij terug bellen, één keer gewoon laten staan. Idem bij Lexus A'pen: 2 keer binnen geweest, 2 keer had niemand tijd. Het is echt een loterij.

Ben een tijdje terug met mijn vrouw bij Ford (Permeke op A12), Skoda (ergens in Hoboken), Kia (A12), Opel (Gman A12), Alfa (Ter Linde of zo A12), Fiat (Ter Linde of zo A12), Mazda (ook op A12 dacht ik), VW (Y&N Claessen A12) en Audi (ook Claessen A12) geweest voor een kleine auto'k voor mijn vrouw. Was verschrikkelijk. Onvoorstelbaar hoe je bij sommige (de meeste??) garages behandeld wordt.

Ik zou nu wel nooit een test aanvragen via zo een automatisch formulier op een website.

Comment

Working...
                                          X