Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
K'wil er ook ene ter vervanging van m'n C70, wordt dan 5j, maar hoop toch wel dat ze er de 3.0L TDV6 van onze Disco inzwieren of die 190pk diesel moet toch zeer vlot gaan....
Alleszins vind ik hem qua design super agressief en helemaal mijn ding Alleen zou ik zoals bij onze Disco ook alle kunststof mee laten spuiten!
Tjien ik wist niet dat in alle freelanders een V6 lag
Ja, maar een Freelander is ook geen Range.
'k Vind dat nieuw model maar niks. Te licht als sleurwagen en ze hebben er niet gebruik van gemaakt om er een lichte en behendige terreingeit van te maken .
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Op zich is dat zeker geen straf zo een moderne 4-cil diesel. Rij nu regelmatig met een 250 CDI, en dat zijn geweldige blokken eigenlijk, en dat hij ook in de S komt te liggen snap ik wel.
Maar het is zo hard wennen
Het idee van iets met de naam Range Rover op, en een 4-cilinder diesel erin *huiver*
De eerste diesel ooit in een Range Rover was.......een vierpitter met veel minder dan 190pk hoor. En toen waren dubbelturbo V6 en V8 zelfs niet leverbaar dus helemaal geen huiver
[quote=MRJ;4225442]De eerste diesel ooit in een Range Rover was.......een vierpitter met veel minder dan 190pk hoor. /quote]
ja, mijn neef heeft er toen eentje eerst geleased, dan overgekocht...
een ware slak, die op de minste helling van de snelwegen zijn hoogste versnelling niet kon aanhouden, ook niet met slechts 2 personen aan boord
hij houdt hem als souvenir... daar hij toch onverkoopbaar is : iedereen is op de hoogte van de droevige prestaties van dat model.
mijn neef komt andersom wel in stijl aan op zijn afspraken : een Range blijft een Range
echt bedrijfszeker was deze reeks ook niet...
Is een echte youngtimer met bakken klasse maar wel idd de minste diesel van Land Rover ooit op gebied van bedrijfszekerheid en prestaties.
niet alleen de motor maar vele andere onderdelen gaven problemen : de leasingmaatschappij heeft er zeker geen goede zaak aan gedaan
mijn neef heeft een wagen gerecupereerd waarop heel veel bijgewerkt werd...
hij gebruikt hem nu maar af en toe, het groot werk is voor een zware Nissan Pathfinder; die kan wel tegen een stoot : ik heb er een onlangs een (geladen) gestrande vrachtwagen uit de modder zien halen
ik had gewed dat het niet zou helpen, en ik heb verloren...
nu, een Defender had misschien hetzelfde kunnen klaren
AMSTERDAM - Range Rover toont eind deze week op de Autosalon van Parijs 2010 de driedeurs carrosserievariant van de fonkelnieuwe Evoque. Over een dikke maand laat de vijfdeurs-uitvoering zich zien, ware het niet dat de fabrikant de Cross-over al aan een geselecteerd publiek heeft gepresenteerd. Inclusief een persoon met camera!
Zie hier de eerste foto van de Range Rover Evoque met vijf portieren. Het model vormt voor de autobouwer de grote verrassing op de autoshow in Los Angeles, die half november wordt gehouden. Echter, tijdens een interne presentatie presenteerde de fabrikant het model. Iemand was zo vrij om alvast een foto te schieten en die via internet te verspreiden.
De Evoque komt pas in de zomer van 2011 op de Nederlandse markt. De drie- en vijfdeurs krijgen de beschikking over een van Ford afkomstige 150 pk of 190 pk sterke 2,2 liter dieselmotor of een 2.0 benzinemotor met turbo, directe inspuiting en 240 pk, die afhankelijk van de uitvoering zijn trekkracht middels twee of vier wielen op de weg overbrengt. Voor de uitrusting voorziet het merk in een Pure, Prestige en Dynamic.
Range Rover verwacht dat de Evoque een nieuwe klantenkring zal aanspreken, die op dit moment het merk links laten liggen. Mogelijk spreekt de Evoque ook Land Rover/eigenaren aan, die meer aanzien en luxe willen. De importeur verwacht het model voor zo'n 45 mille aan te gaan bieden.
We weten er nog heel weinig details van, behalve dan dat-ie daadwerkelijk komt: de vijfdeurs Range Rover Evoque. Phil Popham, de baas van Range Rover, heeft dat zojuist verklapt op de beursvloer in Parijs. Bovendien is dit de eerste officiële foto.
Dat Range Rover bezig was met een vijfdeursvariant van het nieuwe model wisten we al (we liepen hem al eens gecamoufleerd tegen het lijf), maar vandaag is z’n komst ook officieel bevestigd. Van de opmerkelijke driedeursversie is inmiddels al wel alle detailinformatie bekend, en we kunnen er donder op zeggen dat de nieuwe versie – afgezien van de twee extra deuren – daar niet zo gek veel van zal afwijken. Dat betekent dus dat kopers straks in ieder geval kunnen kiezen uit voor- of vierwielaandrijving én dat er keuze komt uit minimaal drie motoren. De 2,2-liter turbodiesel komt er met 150 en 190 pk, terwijl er op benzinegebied de nieuwe 2.0 Si4 met directe inspuiting en 240 pk op stapel staat.
Naar de prijzen is het nog gokken, maar het laat zich raden dat de Evoque met vijf deuren een paar duizend euro duurder zal zijn dan de driedeursversie die vanaf 45.000 euro in de prijslijsten komt. Daarvan rollen de eerste exemplaren in de zomer van 2011 de weg op. Land Rover laat weten dat het grote publiek later dit jaar kennis mag maken met de vijfdeurs Evoque. Waar en wanneer precies, dat horen we later nog…
Comment