Raar maar waar, ik vind de 5-deurs op het eerste zicht knapper dan de coupé.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Evoque
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenRaar maar waar, ik vind de 5-deurs op het eerste zicht knapper dan de coupé.
al gedacht hoe een achterpassagier uit de coupé moet kruipen in een ondergrondse parking ?
als de grote voordeur enigszins open kan ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenRaar maar waar, ik vind de 5-deurs op het eerste zicht knapper dan de coupé.
Echt een toffe SUV: grote velgen, brede sloefen, schoon kleurtje, beetje droppen en BAM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDaar is-ie! De vijfdeurs Range Rover Evoque
We weten er nog heel weinig details van, behalve dan dat-ie daadwerkelijk komt: de vijfdeurs Range Rover Evoque. Phil Popham, de baas van Range Rover, heeft dat zojuist verklapt op de beursvloer in Parijs. Bovendien is dit de eerste officiële foto.
Dat Range Rover bezig was met een vijfdeursvariant van het nieuwe model wisten we al (we liepen hem al eens gecamoufleerd tegen het lijf), maar vandaag is z’n komst ook officieel bevestigd. Van de opmerkelijke driedeursversie is inmiddels al wel alle detailinformatie bekend, en we kunnen er donder op zeggen dat de nieuwe versie – afgezien van de twee extra deuren – daar niet zo gek veel van zal afwijken. Dat betekent dus dat kopers straks in ieder geval kunnen kiezen uit voor- of vierwielaandrijving én dat er keuze komt uit minimaal drie motoren. De 2,2-liter turbodiesel komt er met 150 en 190 pk, terwijl er op benzinegebied de nieuwe 2.0 Si4 met directe inspuiting en 240 pk op stapel staat.
Naar de prijzen is het nog gokken, maar het laat zich raden dat de Evoque met vijf deuren een paar duizend euro duurder zal zijn dan de driedeursversie die vanaf 45.000 euro in de prijslijsten komt. Daarvan rollen de eerste exemplaren in de zomer van 2011 de weg op. Land Rover laat weten dat het grote publiek later dit jaar kennis mag maken met de vijfdeurs Evoque. Waar en wanneer precies, dat horen we later nog…
autoweek.nl
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenRaar maar waar, ik vind de 5-deurs op het eerste zicht knapper dan de coupé.
Toffe bak die 5-deurs.
Comment
-
-
Meh, lijkt wel op dat lelijke misbaksel van een BMW X6.
Laat een jeep nou gewoon een jeep zijn en een coupé een coupé...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Land Rover zet op de LA Auto Show de vijfdeursversie van de Range Rover Evoque neer. Een nieuwe lading foto’s moet het publiek vast opwarmen. LA mag dan wel het podium zijn, op de persfoto's (foto 6) schittert toch maar mooi de Rotterdamse Erasmusbrug!
De Range Rover Evoque hield lange tijd de wereld voor de gek. Bijna een op een afgeleid van de LRX-conceptcar , werd de nieuwe kleine Range Rover eerst alleen als driedeurs getoond. Sinds een tijdje weten we dat –ie ook als vijfdeurs leverbaar wordt. Tegelijk met de driedeurs staat de Evoque vijfdeurs vanaf de zomer 2011 bij de dealers. Lang van tevoren geeft het merk al informatie vrij. Zo zullen we in Nederland rekening moeten houden met prijzen die beginnen bij 45.000 euro.
De vijfdeurs is net zo lang als de driedeurs, maar het dak is hoger. Voor drie centimeter achter vier, wat de auto een stuk praktischer maakt dan het coupémodel. Zo noemt Land Rover de Evoque met twee portieren minder. De rij-eigenschappen van beide versies zijn gelijk, belooft het merk.
Mochten Gooise moeders tijdens een picknick op de hei vast komen te zitten dan biedt het Terrain Response Systeem-uitkomst. Als ze tenminste een versie met vierwielaandrijving hebben besteld. De Evoque is er immers ook met alleen voorwielaandrijving. Twee motoren staan er op het programma. Een 2.2 diesel is er met 150 (TD4) en 190 pk (SD4), de 2.0 turbo benzinemotor (Si4) levert 240 pk.
De prijzen zijn fors maar Land Rover doet niet kinderachtig over de uitrusting. Zo beschikt de Prestige, de Pure is de basisversie, al over 19 inch wielen. De Dynamic doet het met 20 inch, andere bumpers, skirts en nog veel meer tierlantijnen. Uiteraard zijn eind 2010 nog niet alle prijzen bekend, de 45 mille is een indicatie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Exclusieve kennismaking 5-deurs Range Rover Evoque
Onlangs reisden we af naar het Engelse Gaydon om nader kennis te maken met de vijfdeurs Range Rover Evoque. De opgedane ervaring delen met de rest van de wereld mocht helaas nog niet. Dat embargo is nu verlopen.
Op een koude en grauwe vrijdagochtend landden we op het vliegveld van Birmingham waar we vervolgens met een Range Rover naar Gaydon, waar het hoofdkantoor van Land Rover is gevestigd, werden gereden. Als één van de veertig journalisten ter wereld mochten we exclusief kennismaken met de vijfdeurs Range Rover Evoque. Ruim voordat het grote publiek de auto überhaupt op foto heeft gezien mochten wij erin al plaatsnemen. Rijden mocht helaas niet, daarvoor was het zichtbare prototype niet bedoeld.
Land Rover Headquarters
We worden verwelkomd door Murray Dietsch, Manager of Land Rover Programmes en verantwoordelijk voor de techniek van de Evoque. Vol trots laat hij ons weten wat voor ´n uitdaging de Evoque was. De LRX Concept zoals die bijna drie jaar geleden in Detroit stond was namelijk niet enkel een studie, maar ook daadwerkelijk bedoeld om zo in productie te gaan. Het was dus niet zomaar een stijloefening van de ontwerpafdeling, de auto moest door Dietsch en z´n team ook daadwerkelijk te bouwen zijn. En dit allemaal zonder ingrijpende aanpassingen. Land Rover wil namelijk louter nog conceptcars onthullen die ook daadwerkelijk uitmonden in een productiemodel. Wat we niet wisten is dat Land Rover ondertussen ook al werkte aan deze Evoque. Research uit 2007 wees uit dat er behalve voor een coupé-achtige SUV ook markt en ruimte was voor een vijfdeurs variant. En zo werden beide modellen zij-aan-zij ontworpen en ontwikkeld.
In levende lijve
We worden gevraagd om mee te lopen naar een enorme glazen pui waardoor we uitkijken op een binnenplaats die voor de buitenwereld is afgeschermd dankzij een enorme heg en hekwerk. Op snelheid komt een knalrode Evoque aangereden, de chauffeur rijdt vervolgens enkele rondjes en komt daarna door een grote openstaande deur de hal binnengereden. Louter positieve blikken zijn erop de gezichten van de aanwezige Land Rover-werknemers te vinden; prachtig om te zien hoe trots men is op hun jongste creatie.
Gerry McGovern
Dietsch draagt zijn woord dan ook graag over Chief Designer Gerry McGovern welke eveneens vol trots over ´zijn´ Evoque praat. De voornaamste uitdaging voor hem en zijn team was om de vijfdeurs minstens zo aantrekkelijk te maken als de coupé, de driedeurs. Onder andere de wielbasis bleef gelijk zodat de proporties nog altijd kloppen. Om de achterpassagiers meer hoofdruimte te bieden werd wel het dak met 30 mm verhoogd, echter de coupéachtig daklijn lijkt nog altijd aanwezig te zijn. Dat deze ontwerpkeuze praktisch nut heeft gehad blijkt ook wel als we later het portier openen en plaatsnemen op de achterbank. Hoofd- en beenruimte is er voldoende en ook de kofferruimte lijkt aanvankelijk ruim genoeg voor de boodschappen. En dat terwijl de auto 425 mm korter en 187 mm lager is dan een Range Rover Sport. Sterker nog: de Evoque is dankzij het gebruik van onder meer aluminium en magnesium zo’n 100 tot 120 kg lichter dan de compactere Freelander 2.
Personalisatie
Om in te spelen op de heersende trend biedt Land Rover de mogelijkheid de Evoque naar smaak aan te kleden. Daarvoor zijn drie stijlpakketten samengesteld: Pure, Prestige en Dynamic. De auto zoals die voor ons staat en ook op de foto’s is te zien betreft de Dynamic. Die is voorzien van afwijkende bumpers, de nodige spoilers, 20 inch lichtmetaal en een sportinterieur met schitterend geprofileerde stoelen om zodoende het sportieve karakter te benadrukken. De Pure is eerder strak en neutraal, net als de LRX dat was. Bij de Prestige overheerst juist het gevoel van luxe: glanzende metalliek accenten en een interieur dat nagenoeg geheel is bekleed met leer straalt een warme sfeer uit. Tot slot kan de toekomstige eigenaar kiezen voor een aantal dakkleuren, lakkleuren en uiteraard tal van kleuren leer.
Motorengamma
Motorisch zal Land Rover de keuze bieden uit een 2.2 turbodieselmotor met 150 of 190 pk en een 2.0 liter turbobenzinemotor met 240 pk. Over de prestaties doet men nog geen exacte uitspraken, maar tussen neus en lippen door laat Dietsch weten dat de Evoque 2.0 turbo net zo snel is als de Range Rover 5.0. Pittige beloftes, maar uit enthousiasme nemen we ze graag aan. Bovendien laat hij weten dat de 150 pk sterke dieselvariant in combinatie met tweewielaandrijving onder de 130 g/km scoort en 4,9 l/100 km verbruikt. Keurige cijfers voor een dergelijke SUV.
Mooier
De uitgebreide optielijst met moderne features, de verschillende aandrijfvormen en het Terrain Response-systeem deelt de 5-deurs Evoque uiteraard met de 3-deurs. Daar duiken we dan ook niet dieper meer op in.Hiervoor verwijzen we je graag naar het uitgebreide artikel van dat model. Wel het vermelden waard is dat nagenoeg alle aanwezigen de vijfdeurs nog mooier vonden dan de driedeurs. Foto’s zeggen veel, maar een auto in het echt zien zegt zoveel meer. In het bijzonder merk je dat wanneer je instapt en achter het stuur kruipt. Nogmaals, het betreft nog een prototype waardoor je door sommige gebruiksporen heen dient te kijken, maar de auto wekt wel een gevoel van kwaliteit en Brits vakmanschap op.
Land Rover of Range Rover?
Geduld is wel een schone zaak. Land Rover is immers nog niet klaar met de Evoque. We hebben de auto weliswaar al kunnen zien als driedeurs in Parijs en straks de vijfdeurs als wereldprimeur in Los Angeles, het duurt nog tot september 2011 tot de Evoque’s bij de plaatselijke dealer staan. Ondertussen trekt Land Rover de gehele wereld rond om met prototypes de laatste kinderziektes op te sporen en te verhelpen. En er moet nog een ander dilemma opgelost worden. De auto zoals wij die te zien kregen draagt namelijk geen Land Rover-badges, maar enkel de naam Range Rover. Binnen Land Rover als fabrikant worden die twee labels namelijk meer en meer gescheiden. Of de Evoque een Land Rover-badge zal krijgen is nog een groot raadsel en een enorm intern discussiepunt. Voor ons is dit slechts een detail. De Evoque als auto overtuigt in zijn geheel. Zeker als we de voorlopige richtprijs van € 45.000,- in ogenschouw nemen. Over verkoopcijfers doet men geen uitspraken, daarvoor is het volgens de fabrikant te vroeg. Wij kunnen in ieder geval alvast vertellen dat Audi, BMW en Mercedes de borst mag natmaken. Een Range Rover bereikbaarder dan ooit tevoren? Daarmee zal voor veel liefhebbers een droom in vervulling gaan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment