Vraagje aan de eigenaars, wat zijn de ervaringen met de kofferruimte en plaats achterin voor kinderen. bij het op reis gaan bv.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Evoque
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk BerichtenVraagje aan de eigenaars, wat zijn de ervaringen met de kofferruimte en plaats achterin voor kinderen. bij het op reis gaan bv.
Kofferruimte is nipt. Is ook de voornaamste reden waarom ik na mijn Range Rover Sport (weg omwille van VAA) voor een 5 serie gegaan ben ipv de Evoque, met pasgeborenen was de koffer gewoon niet te doen. Nu geen wiegen meer maar plooibuggy's en dat lukt net. Ik rij om de paar WE naar de zee: 2 van die handbagage valiezen + 2 sportzakken + 2 buggy's of 4 sportzakken maar dan geen buggy's. Geen probleem voor WE'je zee, maar echt op reis gaan... hmmmm.... daar twijfel ik aan. Moest ik naar het zuiden gaan met ons ganse gezin + bagage zou ik een dakbox pakken.Last edited by Yves_0016; 16/05/2013, 21:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PowerBug Bekijk BerichtenAmaai, ben je zeker dat de handrem afstaat?
Ik heb mijn splinternieuwe Evoque eD4 2WD Manueel nu 4 dagen en ik ben verbaasd over het lage verbruik voor zo'n grote wagen.
Gisteren de proef op de som genomen op de autosnelweg: cruisecontrol ingesteld op 120 en na 70km stond de teller op gemiddeld 4,7 liter!
[ATTACH=CONFIG]96985[/ATTACH]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexieke Bekijk BerichtenWow impressive... neen ik geraak nu met de nieuwe rijstijl en max 120 aan 8.3 als laagste...
Een groot deel hiervan ligt aan verlies door 4WD (extra verliezen omdat je twee extra wielen moet aandrijven), een ander deel ligt ongetwijfeld aan de automaat. Ook heb je meer vermogen.
Dan is het toch niet zo verwonderlijk dat dat enkele liters meer drinkt?
Bovendien mag je je niet blindstaren op zo'n verbruik op een korte afstand. Ligt de aankomstplaats lager dan de vertrekplaats van de meting, staat er rugwind of heb je wind op kop, ...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenPlaatsachter aan voor kids is geen probleem. Mijn kinderen zijn nu 11 maand en iets meer dan 2 jaar. 2 stoeltjes er in. Geen probleem al moet je je voorzetel wel niet op het gans achterste zetten maar dat was met mijn vorige auto (BMW 5serie F10) ook niet het geval.
Kofferruimte is nipt. Is ook de voornaamste reden waarom ik na mijn Range Rover Sport (weg omwille van VAA) voor een 5 serie gegaan ben ipv de Evoque, met pasgeborenen was de koffer gewoon niet te doen. Nu geen wiegen meer maar plooibuggy's en dat lukt net. Ik rij om de paar WE naar de zee: 2 van die handbagage valiezen + 2 sportzakken + 2 buggy's of 4 sportzakken maar dan geen buggy's. Geen probleem voor WE'je zee, maar echt op reis gaan... hmmmm.... daar twijfel ik aan. Moest ik naar het zuiden gaan met ons ganse gezin + bagage zou ik een dakbox pakken.
want als je louter voortgaat op de liters, is de kofferruimte bijna even groot als men mondeo clipper, en maar iets kleiner dan een bmw 3 of volvo v60. Visueel leek me die dus veel kleiner, maar liters en gebruiksgemak gaan niet samen heb ik al begrepen. Want zag me niet direct de hoeveelheid koffers die ik in men mondeo (alles zelfs onder het zeil) meekrijg, direct in een 3, laat staan een evoque stampen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk BerichtenZaterdag de Land Rover day meegemaakt. Toch wel
straf tot wat de Evoque allemaal in staat is en met hoeveel gemak hij het allemaal kan!
Ik en mijn vader spelen met het idee om ook eens deelnemen met de RRS op 31 augustus 2013. Gezien het toch een redelijk prijzige dag is, twijfelen we nog wat."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenWas het de moeite?
Ik en mijn vader spelen met het idee om ook eens deelnemen met de RRS op 31 augustus 2013. Gezien het toch een redelijk prijzige dag is, twijfelen we nog wat.
Heb met de Evoque en de grote Range rover het parcour afgereden.
Had het
nog nooit gedaan en er echt veel van opgestoken.
Comment
-
MY 2014 vrijgegeven:
- Alle automaten krijgen standaard de ZF met 9 versnellingen (ipv 6 nu).
- Optioneel "Active Driveline": automatisch overschakelen tussen 2x4 en 4x4 voor lager verbruik en CO2.
Aan het uiterlijk wordt, begrijperlijkerwijs, zo goed als niets veranderd. "Brons" kleur ziet er ferm uit, spiegels zien er ook iets kleiner uit (alhoewel ik persoonlijk de grote spiegels wel passen vind bij een SUV).
Comment
-
Land Rover heeft met de Range Rover Evoque een erg succesvolle SUV in de prijslijst staan. Om de Evoque helemaal up-to-date te houden, is-ie hier en daar aangescherpt.
Land Rover lepelt vooral nieuwe technologieën in de hippe Range Rover. Afhankelijk van de uitvoering neemt het brandstofverbruik zelfs af tot 11,4 procent. Ook het aantal grammetjes CO2 dat de atmosfeer in gaat, wordt met maximaal 9,5 procent verlaagd.
Nieuw is de komst van een negentraps-transmissie, volgens Land Rover de eerste automaat met negen verzetten in een personenauto. De bak is ontwikkeld door ZF, die op zijn beurt meldt dat de responstijd onder de drempelwaarde ligt van het menselijke waarnemingsvermogen. Deze transmissie is in ieder geval goed voor de verlaging van het verbruik en de bijbehorende uitstoot. Dat klinkt veelbelovend.
Een nieuwe optie is Active Driveline, een vierwielaandrijvingsysteem dat bij snelheden boven de 35 km/h zichzelf uitschakelt en overgaat op aandrijving van alleen de voorwielen. Het systeem wordt eveneens uitgevoerd met Active Torque Biasing, dat de aandrijving indien nodig over ook over de achterwielen kan verdelen. Het Torque Vectoring by Braking-systeem wordt verbeterd om onderstuur tegen te gaan.
De Evoque beschikte al over Park Assist, dat nu wordt aangevuld met Park Exit. Je SUV kan nu ook zelf uit een parkeervak rijden. Verder kan de Evoque zich nu in alle hoekjes en gaatjes wringen zonder dat je zelf aan het stuur draait. Adaptieve cruise control, een systeem dat naderende voertuigen detecteert, Lane Departure Warning, verkeersbordherkenning en Wade Sensing zijn eveneens leverbaar.
Op motorisch vlak blijft de Evoque ongewijzigd.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Range Rover Evoque van 2014 trapt af met 9-traps
Ja, je ziet een kleur die nog niet eerder verkrijgbaar was op de Evoque. En je kan ook meer cosmetica ontdekken; zwarte uitlaten, nieuwe lakken en andere badges bijvoorbeeld. Of een systeem dat verkeersborden leest en desnoods zelf je auto parkeert. Maar dat is niet wat modeljaar 2014 van de Evoque zo interessant maakt. Dat Land Rover – als eerste – uitpakt met een 9-traps automaat, dat wél.
Samen met transmissie-expert ZF ontwikkelde Land Rover een automaat die negen versnellingen telt. De nieuwe transmissie, die voluit ZF-9HP heet, wordt leverbaar op de enige beschikbare benzineversie (240 pk) en de twee krachtigste diesels (150 en 190 pk). En dat betekent weer dat die motoriseringen in één klap drie versnellingen rijker zijn, met als belangrijkste winst een verbruik dat tot 11 procent is gedaald. Ook het aantal CO2-grammetjes dat de Evoque voortaan uitstoot is lager, maximaal 9,5 procent om preciezer te zijn.
Naast een sterk verbeterde efficiëntie prijst Land Rover ook de reactietijd van de nieuwe automaat. Die zou ultrakort zijn, waarvan ZF zelf zegt dat deze onder de drempelwaarde ligt van het menselijke waarnemingsvermogen. Daarnaast is er een adaptief schakelprogramma dat zich snel aanpast aan de rijstijl.
Active Driveline
De nieuwe automaat is niet de enige extra aandrijfoptie. Voortaan biedt Land Rover ook een inschakelbare vierwielaandrijving aan, Active Driveline genaamd. Bij snelheden tot 35 km/h stuurt die het vermogen altijd naar alle vier de wielen, maar daarboven hangt het systeem gewoon de voorwielaandrijver uit. Pas als de wegomstandigheden erom vragen, dan volstaan 300 milliseconden om de achterwielen ter hulp te roepen.
De Active Driveline is tevens uitgevoerd met de nieuwe functie Active Torque Biasing met e-Diff-technologie (elektronisch gestuurd differentieel) om het aandrijfkoppel over de achterwielen te verdelen en daarmee tractie en stabiliteit te optimaliseren. Handig tijdens meer ‘uitdagende´ rijomstandigheden. Op zijn beurt zorgt het eveneens nieuwe Torque Vectoring by Braking weer dat de Evoque minder onderstuurgevoelig is.
Slimmer dan voorheen
Voor het modeljaar 2014 werden de bestuurder-ondersteunende capaciteiten van de Range Rover Evoque eveneens aanzienlijk verder verbeterd door de introductie van zeven nieuwe functies. Zo wordt het al bestaande Park Assist uitgebreid met Park Exit en Perpendicular Park. Deze functies maken het mogelijk om ook automatisch uit het parkeervak weg te rijden, zowel uit parallel aan de rijbaan gelegen parkeerplekken (het zogenoemde fileparkeren) als uit dwars op de rijrichting gelegen vakken.
Andere te bestellen systemen zijn adaptieve cruise control, detectie van naderende voertuigen en een systeem dat de bestuurder waarschuwt voor van links en/of rechts naderende voertuigen bij achteruitrijden. Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition (verkeersbordenherkenning) en Wade Sensing, dat visuele informatie geeft tijdens het waden door rivierbeddingen, zijn tevens verkrijgbaar.
De Range Rover Evoque van modeljaar 2014 is vanaf november te koop.
Bron: [www.autowereld.com]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibann Bekijk BerichtenIk sta op punt op een range rover evoque te kopen (coupe), maar twijfel over een manueel 2WD diesel 150 pk of een automaat diesel 150 pk. Kan er mij iemand zeggen hoeveel het reeel verbruik is van beide wagens.
Comment
Comment