Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Range Rover Evoque



    De eerste officiële foto van de compleet nieuwe, compacte Range Rover is vandaag vrijgegeven. Dit gebeurde aansluitend op een exclusieve preview in London voor gasten die waren uitgenodigd voor het 40e verjaardagsfeest van de Range Rover, georganiseerd in samenwerking met het modetijdschrift VOGUE.
    Op deze avond werd ook de naam van de nieuwe Range Rover Evoque bekendgemaakt. Deze nieuwe coupé zal het programma van Range Rover en Range Rover Sport in de zomer van 2011 komen versterken. Het model wordt de kleinste, lichtste en zuinigste Range Rover die ooit is gebouwd. Klanten hebben de keuze uit 4WD of 2WD, waarbij een CO2-emissie van minder dan 130 g/km een toonbeeld is van de inzet waarmee het merk Range Rover werkt aan duurzaamheid.
    Phil Popham, managing director van Land Rover, memoreerde in zijn speech: “Vandaag is een wel heel speciale gelegenheid voor Range Rover. Niet alleen vieren wij de 40e verjaardag van het merk, maar wij geven ook een voorbeschouwing van onze opwindende toekomst door voor de allereerste keer onze compleet nieuwe Range Rover Evoque te tonen. De Range Rover is één van de meest geliefde en iconische modellen ooit uit de historie van de automobiel en is sinds de introductie van de eerste variant in 1970 continu een absoluut verkoopsucces geweest. De compleet nieuwe Range Rover Evoque is een belangrijke stap voor een succesvolle toekomst én groei van het merk. Klanten kunnen er op vertrouwen dat het nieuwe model al even ‘premium’, luxueus en speciaal zal zijn als de andere Range Rover modellen. Zijn sportieve design en unieke kwaliteiten brengen het merk onder de aandacht van een nieuwe groep klanten, die misschien niet eerder een Range Rover model hebben overwogen.
    “De compleet nieuwe Range Rover Evoque zal worden gebouwd in onze meervoudig bekroonde fabriek in Halewood, waarmee 1.000 nieuwe arbeidsplaatsen worden gecreëerd in de regio Merseyside; een fantastische stimulans voor de Britse economie. De Halewood-fabriek heeft een reputatie van hoogwaardige kwaliteit en staat binnen de auto-industrie bekend als een leider op het gebied van ‘Lean Manufacturing’. De nieuwe Range Rover Evoque wordt een echte ‘wereldauto’, die in meer dan 160 landen zal worden verkocht. Het was belangrijk om de auto een naam te geven die direct herkenbaar zou zijn over de hele wereld, ongeacht taal of culturele verschillen. Wij wilden een nieuwe naam creëren die zowel innovatief als anders was. Een naam die exclusiviteit uitstraalt en emoties oproept. Evoque is kosmopolitisch en multinationaal, geraffineerd en in overeenstemming met de ‘urban elegance’ van het model”, besluit Popham.
    a“De Range Rover heeft een iconisch design, dat de tijd perfect heeft doorstaan. En het is direct te zien waarom dat zo is”, begint Gerry McGovern, design director van Land Rover, zijn verhaal. “Net als het huidige model heeft de originele Range Rover zo’n eenvoudige en gedenkwaardige vorm, dat hij direct herkenbaar is. De compleet nieuwe Range Rover Evoque vormt een inventieve evolutie van Range Rover design, met als resultaat een begeerlijke, premium en compacte SUV met trekjes van een personenauto. In 2008 introduceerden wij de LRX concept car, die wereldwijd bijzonder enthousiast werd ontvangen. De logische vervolgstap was dan ook om het LRX concept realiteit te laten worden. Vanavond willen wij de wereld laten zien, dat wij ons woord hebben gehouden en een auto hebben ontwikkeld die absoluut trouw blijft aan de essentie van het LRX concept. De compleet nieuwe Range Rover Evoque zal klanten op een emotioneel niveau aanspreken. Zijn unieke silhouet wordt geaccentueerd door het karakteristieke, aflopende dak en de sterk oplopende taillelijn. Het resultaat is een moderne en toepasselijke invulling van de bekende Range Rover ontwerptaal. Deze auto maakt een krachtig statement over de intentie van het merk Range Rover om een breder publiek aan te spreken.”
    De compleet nieuwe Range Rover Evoque beleeft op 30 september op de Autosalon van Parijs zijn publieksintroductie en is vanaf medio volgend jaar te koop.
    De samenwerking tussen Range Rover en VOGUE gaat terug tot 1981, toen de eerste door de fabriek geproduceerde limited edition, de Range Rover ‘In-Vogue’, door het tijdschrift VOGUE werd gebruikt voor een modereportage in Biarritz, Frankrijk. Deze speciale editie leidde ertoe dat Range Rover de typeaanduiding ‘Vogue’ in 1983 permanent ging toepassen. Een uitvoering die tot op heden beschikbaar is: de Range Rover Vogue.


    Na lang wachten is het dan zover: Land Rover komt met de...
    Last edited by joodoo; 02/07/2010, 00:53.

  • #2
    Serieus, wie wil dat nu?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Serieus, wie wil dat nu?
      Ik wil er wel eentje!

      Ziet er héél knap uit voor een soortement crossover-SUV te zijn.
      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
        Ik wil er wel eentje!

        Ziet er héél knap uit voor een soortement crossover-SUV te zijn.
        Vind ik ook. Hierbij verbleken de nieuwe Xsjes van BMW.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Serieus, wie wil dat nu?
          Ik!

          Machtig autootje. Net een concept car voor de openbare weg.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Ik!

            Machtig autootje. Net een concept car voor de openbare weg.
            echt wel. Sterk dat 't uiteindelijke design nog zo dicht bij de concept aanleunt.

            Hopelijk wordt deze niet te prijzig, aangezien hij toch klein is. Benieuwd hoe dat er uitziet in een andere kleur, dat wel.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Serieus, wie wil dat nu?
              Wie wil dat nu ???
              Meen je dat nu?
              Je weet nu al dat dit zal verkopen als zoete broodjes ...
              Dit is gewoon een hebbeding met een uniek design.
              Geen enkele auto op de markt ziet er zo fris en vernieuwend uit, en het is een Range Rover.
              Dit is nu al een schot in de roos.

              Comment


              • #8
                YEP, ik ben ook verkocht!!

                Comment


                • #9
                  schitterend design!

                  het verwondert me wel dat het uiteindelijk toch nog een coupe is geworden....ie ging toch 4 deuren krijgen?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    schitterend design!

                    het verwondert me wel dat het uiteindelijk toch nog een coupe is geworden....ie ging toch 4 deuren krijgen?
                    die versie komt er later aan, zeiden ze, zie ook de spyshots.

                    fijn dat ze een tweedeurs bouwen; doet me wat denken aan de eerste Range Rovers in tweedeursversie. al houdt daar de vergelijking wel op
                    autofans.be

                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                    Comment


                    • #11
                      Hopelijk leggen ze hier de TDV6 3 liter ook in.

                      Of een V8, how cool would that be.

                      Comment


                      • #12
                        Zalig knappe wagen...

                        Ik ben benieuwd welke motorisaties beschikbaar zijn...

                        Comment


                        • #13
                          Héél knap! Mooie aanvulling van het gamma, zo in tijden van ecologisch bewustzijn.
                          freude am fahren

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                            Daar zie ik madam nog wel mee rijden.
                            Iemand een idee van de prijzen?
                            Hoger dan een freelander...

                            Comment


                            • #15
                              Dat design heeft toch totaal geen deftige proporties? Die neus helt belachelijk veel naar voor en de kont is compleet samengenepen.

                              Dit is hoe een RR coupe-suv er moet uitzien.

                              Comment


                              • #16
                                Linkje naar het filmpje waarbij de wagen onthuld werd.

                                Tevens voorspellen ze een prijs van 30k+ pond

                                Comment


                                • #17
                                  Qua design heeft het precies iets weg van een corpulente gif-kikker. (imho )
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ben er helemaal weg van. Mooie zet van de jongens bij Land Rover. Wordt een topper.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Dat design heeft toch totaal geen deftige proporties? Die neus helt belachelijk veel naar voor en de kont is compleet samengenepen.

                                      Dit is hoe een RR coupe-suv er moet uitzien.
                                      Als dat het voorbeeld van goed proporties is dan vrees ik een beetje voor jouw analysevermogen.


                                      Deze Evoque daarentegen is mijn inziens een schot in de roos.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aangezien de meeste negatieve indrukken hier op het forum, zal ik blijkbaar de eerste zijn (op t forum toch) die er eentje zal bezitten.

                                        Dit zal de opvolger van mijn MINI zijn ..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X