Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Enkel maar een bedenking: is het mogelijk dat bij het b&o systeem er ook betere isolatie in de auto geplaatst wordt waardoor de prijs zo belachelijk hoog ligt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
      Enkel maar een bedenking: is het mogelijk dat bij het b&o systeem er ook betere isolatie in de auto geplaatst wordt waardoor de prijs zo belachelijk hoog ligt?
      denk ik niet
      ik heb de optielijst van de A7 niet doorgenomen, maar er is misschien wel een optie voor isolerend glas; dat kan dan inderdaad een verschil maken, ...ook in de totale prijs !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        denk ik niet
        ik heb de optielijst van de A7 niet doorgenomen, maar er is misschien wel een optie voor isolerend glas; dat kan dan inderdaad een verschil maken, ...ook in de totale prijs !
        6000€ voor wa speakers en versterkers is gewoon belachelijk veel geld. Daarom dat ik op zoek ging naar andere kosten. Extra geluidswerende isolatie was het eerste dat bij me opkwam en de hogere aanschafprijs mss wel rechtvaardigt.
        Last edited by ; 31/07/2010, 18:13.

Comment

http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/...ck_katalog.pdf

met oa nog wat meer s-line foto's

en nog meer velgen
          Heb de afmetingen eens bekeken, de vrije hoogte op de achterzetels zullen nog meevallen, 1,5 cm minder dan in mijn A6, de A7 blijft dus toch nog een kandidaat opvolger ondanks de ongunstige motorisatie....
          Ook al eens even naar de kleurtjes gaan spieken, zal ni gemakkelijk zijn.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• man man man,
            een audio instalatie test je niet in de showroom, maar tijdens het rijden,
            het is zo dat de B&O de rijgeluiden van de wagen analiseerd en de muziek weergave aanpast.
            De binnenrumte van een wagen is zeker niet de ideale omgeving, doch dat maakt nu het verschil. De B&O instalaties zijn aangepast aan het type wagen. Zo zal een B&O uit een A4/5 niet het zelfde resultaat geven in een A6/7, dat zit nu eenmaal in de prijs in.
            De prijs? iemand die zijn wagen fiscaal aftrekt, trekt de BTW reeds terug en het resterend bedrag van de belastingen, niet voor de volle 100% maar toch een groot deel, en dan is ie zo duur niet meer.
            Hier zijn er al die me een overjaarse johny noemen......wel mijnen beste, ik koop een wagen om mee te rijden, wat inhoud dat ik dagen tot 10 uur in de wagen kan zitten, en dan zijn er momenten dat het leuk is om eens een goed cdke op te zetten, verder niets.
            Om die reden zou ik de B&O al wel nemen.
            Ook al de commentaar op de A7...jullie zitten foto's te bezeveren. Wacht ten minste tot je hem IRL hebt gezien. Op de meeste foto's zegt hij mij ook niets speciaals, maar ik ben er zeker van als we hem int echt zien dat het een prachtwagen zal zijn.
            Of je het wil of niet, autos zijn nu eenmaal een beetje status symbool geworden, wanneer je vergelijkingen maakt met een renault clio, koop dan een clio, punt. Als je naar Spanje gaat in een caravan of in een 5 sterren hotel, die zon waar je gaat onder liggen is dezelfde hoor, met elke auto geraak je van A naar B, het is juist de omkadering die verschilt, en daar betaal je voor, net hetzelfde. Vind je dat Audi te veel show verkoopt...koop dan een aftandse volvo van 30 jaar, ieder zijn smeug...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Heb de afmetingen eens bekeken, de vrije hoogte op de achterzetels zullen nog meevallen, 1,5 cm minder dan in mijn A6, de A7 blijft dus toch nog een kandidaat opvolger ondanks de ongunstige motorisatie....
              Ook al eens even naar de kleurtjes gaan spieken, zal ni gemakkelijk zijn.
              Het leven kan toch lastig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                het is zo dat de B&O de rijgeluiden van de wagen analiseerd en de muziek weergave aanpast.
                al rijdend tijdens mijn uitgebreide testrit had ik juist dat niet kunnen vaststellen, daarom ben ik het ook statisch vergeleken
                de verschillen (die uiteraard bestaan) komen uit als de klanksterkte merkelijk verhoogt, eigenlijk tot een niveau die -voor mij- al storend is in een wagen (de mijn is geen discotheek)
                vandaar dat ik mij tevreden stel met ASS

Comment

man man man,
                  De binnenrumte van een wagen is zeker niet de ideale omgeving, doch dat maakt nu het verschil. De B&O instalaties zijn aangepast aan het type wagen. Zo zal een B&O uit een A4/5 niet het zelfde resultaat geven in een A6/7, dat zit nu eenmaal in de prijs in.
                  De prijs? iemand die zijn wagen fiscaal aftrekt, trekt de BTW reeds terug en het resterend bedrag van de belastingen, niet voor de volle 100% maar toch een groot deel, en dan is ie zo duur niet meer.
                  Hier zijn er al die me een overjaarse johny noemen......wel mijnen beste, ik koop een wagen om mee te rijden, wat inhoud dat ik dagen tot 10 uur in de wagen kan zitten, en dan zijn er momenten dat het leuk is om eens een goed cdke op te zetten, verder niets.
                  Ook al de commentaar op de A7...jullie zitten foto's te bezeveren. Wacht ten minste tot je hem IRL hebt gezien. Op de meeste foto's zegt hij mij ook niets speciaals, maar ik ben er zeker van als we hem int echt zien dat het een prachtwagen zal zijn.
                  Of je het wil of niet, autos zijn nu eenmaal een beetje status symbool geworden, wanneer je vergelijkingen maakt met een renault clio, koop dan een clio, punt. Als je naar Spanje gaat in een caravan of in een 5 sterren hotel, die zon waar je gaat onder liggen is dezelfde hoor, met elke auto geraak je van A naar B, het is juist de omkadering die verschilt, en daar betaal je voor, net hetzelfde. Vind je dat Audi te veel show verkoopt...koop dan een aftandse volvo van 30 jaar, ieder zijn smeug...
                  Hela, je moet je niet aangevallen voelen, alvast niet door mij, ik zeg alleen dat ik het niet begrijp dat sommigen zo ver gaan in hun keuze van audio-apparatuur. Ik eg niet dat ik die mensen veroordeel.

En aftandse Volvo's van 30 jaar vind je aleen bij de groenen... niet voor stemmen, ze luimen al lang op een goeie kans om hun wagens eens te laten herstellen.

Comment

http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/...ck_katalog.pdf

met oa nog wat meer s-line foto's

en nog meer velgen
                    Ik heb deze brochure ook eens doorbladerd. Deze A7 is een prachtig machien. Qua afmetingen is 'm in alle richtingen een klein beetje kleiner en hij weegt dik 200kg minder. Hierdoor zal 'm ook minder log aanvoelen en een stuk dynamischer rijden dan mijn 7 en zelfs de A8.

Ik vind S-line geen verbetering. Ik zou dat pakket niet nemen.
                    Voor mij een briljantzwarte met nougatbruin leder en sierlijsten in aluminium.
                    De velgen die ik het knapst vind zijn de 20'ers die onder de A7 liggen in de catalogus. Die zijn antraciet met gepolierd frontvlak zoals de velgen van onze M3. Dat is zeer knap.
                    Als tweede keuze zijn het de 20'ers op pagina 68 van de brochure. Deze zal je nadien moeten bijbestellen (zubehör). Ik zie dat ze in 't antraciet gelakt zijn, spijtig...

Als motor zou ik voor de 3.0 TDI gaan.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

En aftandse Volvo's van 30 jaar vind je alleen bij de groenen... .
                      en met als voorwendsel dat ze ons de CO2 te sparen die nodig is om een nieuwe te fabriceren, verpesten zij ons met de hoge CO-waarde van hun oud tank
                      leve de recycling-funktie van onze airco's !

Comment

man man man,

Oei, was niet persoonlijk bedoeld hoor, alleen voor mij "no must". Ik zit toch ook enkele kilometerkes in de wagen en hou ook van een goed stukje te beluisteren muziek, maar dit vind ik er over, ik kan het er niet aangeven..... BT daar tegen MOET zo ie zo, onbegrijpelijk dat ik er zie rond rijden met een BMW 7, S-klasse, A8 of nog een trapje hoger, die doodleuk zitten te bellen vanuit de hand, dat kan er bij mij niet in.

Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
                        Het leven kan toch lastig zijn
                        Vreed lastig...... :

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Hela, je moet je niet aangevallen voelen, alvast niet door mij, ik zeg alleen dat ik het niet begrijp dat sommigen zo ver gaan in hun keuze van audio-apparatuur. Ik eg niet dat ik die mensen veroordeel.

En aftandse Volvo's van 30 jaar vind je aleen bij de groenen... niet voor stemmen, ze luimen al lang op een goeie kans om hun wagens eens te laten herstellen.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik heb deze brochure ook eens doorbladerd. Deze A7 is een prachtig machien. Qua afmetingen is 'm in alle richtingen een klein beetje kleiner en hij weegt dik 200kg minder. Hierdoor zal 'm ook minder log aanvoelen en een stuk dynamischer rijden dan mijn 7 en zelfs de A8.

Ik vind S-line geen verbetering. Ik zou dat pakket niet nemen.
                        Voor mij een briljantzwarte met nougatbruin leder en sierlijsten in aluminium.
                        De velgen die ik het knapst vind zijn de 20'ers die onder de A7 liggen in de catalogus. Die zijn antraciet met gepolierd frontvlak zoals de velgen van onze M3. Dat is zeer knap.
                        Als tweede keuze zijn het de 20'ers op pagina 68 van de brochure. Deze zal je nadien moeten bijbestellen (zubehör). Ik zie dat ze in 't antraciet gelakt zijn, spijtig...

Als motor zou ik voor de 3.0 TDI gaan.

Inderdaad KNAP! maar met 20'ers moet je 35 leggen en dat is net niet comfortabel genoeg voor me en de klant...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

nee nee, voel me niet " aabgevallen " hoor.
                          Dit was alleen een kleine samenvatting van pagina 1 tot nu.
                          Erger me wel soms dat anderen mensen je in vakjes willen steken om hun keuzes die ze maken. Als iemand een A7 met B&O wil kopen is dat zijn goed recht punt. Als je die 6000€ ( wat niet weinig is ) je te veel vind, koop het dan niet punt. Maar dan moet je het niet zitten afbreken, 99% van de moraalridders heeft die instalatie nog niet gehoord, laat staan uitgebreid kunnen testen, of hun mening vormen op basis van andere gesubsideerde media. Hun mening heeft dan ook geen enkele meerwaarde. Akkoord dat de optie politiek van Audi niet min is. Maar ervaring leert mij dat merken die vb een leder interieur " gratis " geven, het meestal van een bedenkelijke kwaliteit is, iets dat zich pas na jaren intensief gebruik laat merken. Het lederen interieur van Audi is vrij kostelijk, maar na jaren intensief gebruik en met het juiste onderhoud ziet het er ook nog als nieuw uit. En dat is zo met al hun toebehoren. Uiteindelijk hebben we nog altijd de keuze, je " moet " het niet nemen he.
                          De opties die we uiteindelijk kiezen zijn een persoonlijke keuze, iets waar ik veel belang aan hecht zal voor iemand anders totaal onbelangrijk zijn en omgekeerd. Ik ben benieuwd naar de eerste A7 rijders en hun " eerlijke "bevindingen. Nog even wachten......

Comment

• Ik ben een liefhebber van een goede geluidsinstallatie. Daarom vink ik steeds de optie soundsystem aan. Nu moet ik wel zeggen dat €6.000,- wel veel geld is. Ik zou deze installatie wel eens willen horen spelen om te horen waar deze meerprijs tov andere installaties het verschil maakt. Moest ik een A7 kopen denk ik wel dat ik deze optie zou kiezen, ondanks de hoge meerprijs.
                            Met zo'n installatie zou ik zeker mijn jonnie-gehalte op peil kunnen houden.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik ben een liefhebber van een goede geluidsinstallatie. Daarom vink ik steeds de optie soundsystem aan. Nu moet ik wel zeggen dat €6.000,- wel veel geld is. Ik zou deze installatie wel eens willen horen spelen om te horen waar deze meerprijs tov andere installaties het verschil maakt. Moest ik een A7 kopen denk ik wel dat ik deze optie zou kiezen, ondanks de hoge meerprijs.
                              Gewoon doen, desondanks de vele uren die ik in de wagen doorbreng, staat 50% van de tijd de audio af, maar als ik er zin in heb en hem op zet geef ik er graag een goeie lap op, en dan is die B&O prachtig. Trouwens MB biedt is zijn vernieuwde S klas nu ook een aangepaste B&O aan. De prijs ken ik niet, maar die zal ook niet van de poes zijn. En als ze niet zou deugen, zou MB de overstap van hun Beckers naar B&O in hun top segment ook niet maken denk ik......

Comment

• [quote=El Greco;4144432]Oei, was niet persoonlijk bedoeld hoor, alleen voor mij "no must". Ik zit toch ook enkele kilometerkes in de wagen en hou ook van een goed stukje te beluisteren muziek, maar dit vind ik er over, ik kan het er niet aangeven..... BT daar tegen MOET zo ie zo, onbegrijpelijk dat ik er zie rond rijden met een BMW 7, S-klasse, A8 of nog een trapje hoger, die doodleuk zitten te bellen vanuit de hand, dat kan er bij mij niet in. [quote]

2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  En toch zal er hier geen kat voor die 2.8 FSI kiezen, voor zover ik dat kan voorspellen.
                                  En je moet 'm ook vergelijken met de 3.0 TDI die nog moet komen (met 400 Nm), niet met de huidige.
                                  Je hebt natuurlijk gelijk, die versie was ik vergeten.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Trouwens MB biedt is zijn vernieuwde S klas nu ook een aangepaste B&O aan. De prijs ken ik niet, maar die zal ook niet van de poes zijn. En als ze niet zou deugen, zou MB de overstap van hun Beckers naar B&O in hun top segment ook niet maken denk ik......
                                    Ik heb dus nooit beweerd dat B&O niet deugt, enkel dat ik het verschil in prijs het verschil in (naar mijn maatstaven...) audio-belevenis niet echt verantwoordt
                                    wij moeten toch niet vergeten dat de marketingmensen hier heel goed werk leveren : elk auto-premiummerk heeft baat bij een associatie met een even premium audiomerk : het is gewoon een win-win situatie voor beide partners (liefst op de kap van de klant)
                                    dat de systemen naargelang het model zoveel van mekaar verschillend zijn, durf ik ook te betwijfelen, dat druist in tegen de uniformisatie van de produktie, HET hoofdoel van elke autoconstructeur en DE bron van zijn winsten
                                    dat de systemen zich aan de rijgeluiden aanpassen is wel waar, maar blijkbaar voor alle modellen volgens de zelfde basisprogrammatuur, door een 'tegenluid" in luidsprekers in te blazen om de ongewenste resonanties te compenseren. Verder zal dat niet gaan, de rest is in handen van de bestuurder via een iets meer geraffineerd module voor afstellings- / bewerkingsmogelijkheden van de klank (equalizer)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ik ben een liefhebber van een goede geluidsinstallatie. Daarom vink ik steeds de optie soundsystem aan. Nu moet ik wel zeggen dat €6.000,- wel veel geld is. Ik zou deze installatie wel eens willen horen spelen om te horen waar deze meerprijs tov andere installaties het verschil maakt. Moest ik een A7 kopen denk ik wel dat ik deze optie zou kiezen, ondanks de hoge meerprijs.
                                      Tuurlijk, iederen is vrij om zijn geld uit te geven aan de dingen die hij leuk en/of noodzakelijk acht.

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Gewoon doen, desondanks de vele uren die ik in de wagen doorbreng, staat 50% van de tijd de audio af, maar als ik er zin in heb en hem op zet geef ik er graag een goeie lap op, en dan is die B&O prachtig. Trouwens MB biedt is zijn vernieuwde S klas nu ook een aangepaste B&O aan. De prijs ken ik niet, maar die zal ook niet van de poes zijn. En als ze niet zou deugen, zou MB de overstap van hun Beckers naar B&O in hun top segment ook niet maken denk ik......
                                      Iedem dito hoor, geen problemen mee dat andere dat willen hebben. Als ik de optielijst van Audi afloop kijk ik in de eerste plaats naar het geen mij het autorijden gemakkelijker kan maken, nadien kijk ik dan naar het geen ik wel zou willen. Gewoonlijk is dit laatste dan zeer beperkt gezien de al zeer dure "noodzakelijke gadgets"

[QUOTE=charlesvdw;4144504][quote=El Greco;4144432]Oei, was niet persoonlijk bedoeld hoor, alleen voor mij "no must". Ik zit toch ook enkele kilometerkes in de wagen en hou ook van een goed stukje te beluisteren muziek, maar dit vind ik er over, ik kan het er niet aangeven..... BT daar tegen MOET zo ie zo, onbegrijpelijk dat ik er zie rond rijden met een BMW 7, S-klasse, A8 of nog een trapje hoger, die doodleuk zitten te bellen vanuit de hand, dat kan er bij mij niet in. Ha, dit topic kende ik nog niet, nou ja, de meningen zijn blijkbaar verdeeld. 1 punt, toch blijft het vreed gemakkelijk en veilig die BT in de auto, zou het voor geen geld meer willen missen. (samen met de automaat en de CC) functionele opties noemen ze zo iets.....

Comment

• citaat : onbegrijpelijk dat ik er zie rond rijden met een BMW 7, S-klasse, A8 of nog een trapje hoger, die doodleuk zitten te bellen vanuit de hand, dat kan er bij mij niet in. ...

het is omdat deze wagens met een BT-telefoon uitgerust zijn dat hun bestuurders er gebruik van kunnen maken

Comment

Working...
                                        X