Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De '5 GT is inderdaad ook vérre van knap, in globo zeker niet knapper dan de A7. Dat je 'm ziet als er ene voorbijrijdt ligt vooral aan 't feit dat 'ie erg opvallend is.

Als ik 't zo hoor in München (JaWa) loopt dat met de '5 GT alleszins niet zo denderend los. Maar 't verkoopt wel. Nu de nieuwe '5 er goed en wel is in al z'n versies (en zo razend knap) vrees ik dat de '5 GT z'n two minutes of fame gehad heeft.

Het voordeel van de '5 GT tegenover de A7 is dat de '5 GT nog "anders" is, de A7 is gewoon een mengeling van een A5 Sportback, een A6 berline en een A8. Wat is het verschil op den duur nog? De A5 Sportback is ook gevoelig knapper (imo), en goedkoper. De '5 GT biedt een totaal ander ruimteconcept (bijna monovolume gevoel) en achterin echt twee vorstelijke zitplaatsen, waardoor je een LWB-limousine hebt in de prijsklasse van een segment lager. En 'ie ziet er ook helemaal anders uit (qua concept, bedoel ik).

I don't see it. 'k Heb daar nog niet vaak den bal mis in geslaan, maar ik hoop van harte voor Audi dat het wél lukt. Indien ja, dan zal het me wel hard verwonderen.

Comment

• Hier begint de twijfel toch ook een beetje toe te slaan hoor. In de juiste kleurstelling (zowel buiten als binnen) zal de A7 een knappe verschijning zijn maar... als helemaal geen BMW liefhebber kan ook ik niet onder stoelen of banken wegsteken dat ik de nieuwe 5 berline F10 een uitermate geslaagd ontwerp vind. De GT daarentegen komt enkel in aanmerking omdat er een zee van ruimte is in het "achtercompartiment"
      Audi zal zich toch zelf moeten gaan overtreffen om de nieuwe A6 die er aankomt toch beter te doen dan de 5 reeks. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden maar hij blijft een grote kanshebber als er hier in mei volgend jaar beslist moet worden. Voorlopig dus de A7, de BMW 5 serie F10 en misschien gewoon terug de nieuwe A6 als.....
      1 voordeel heeft Audi natuurlijk nog wel ten opzichte van de 5 reeks en dat is de rijeigenschappen van de Quattro, ik ben benieuwd...
      Mercedes E of CLS is geen optie meer, ondanks we hier reeds 2 MB's hebben gehad.
      Last edited by Metaxa; 12/10/2010, 14:57.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        1 voordeel heeft Audi natuurlijk nog wel ten opzichte van de 5 reeks en dat is de rijeigenschappen van de Quattro
        In welke zin? Een achterwielaangedreven auto rijdt toch preciezer, zuiverder, betere beheersbaar? Qua comfort maakt dat geen verschil (de 4WD is wel zwaarder en kan dus wat meer nadelen ondervinden maar ik heb dat zelf alvast nog nooit ondervonden). Inzake prestaties is de lichtere auto in 't voordeel, qua verbruik zal de interne wrijving en het gewicht van de 4WD duidelijk nadelig zijn. En vooral: je moet echt geen 4WD hebben om sneller door een bocht te kunnen knallen... (als dat al de bedoeling is van een wegauto), noch op het droge, noch op 't natte (constante snelheid, b.v. een afrit van de autostrade). Je kan wel sneller uitaccelereren, uiteraard, als er weinig grip is.
        En als je per sé 4WD wil om wille van de reden die eigenlijk nog de enige is die écht geld ... tractie (wegstuiven aan de lichten op natte ondergrond, sneeuw/ijs, trailer op slipway of in 't veld trakken enz.) ... dan kan je toch net zo goed bij BMW terecht? BMW staat al enkele jaren helemaal naast Audi inzake intelligente/efficiënte 4WD-systemen (sinds de vorige '5/A6 heeft de '5 voor gewoon allweather weggebruik vaker de neus voor gehad op de Audi inzake aandrijving/rijplezier/efficiëntie). De 550i xDrive is nu al beschikbaar, en in de loop van de winter komen daar nog de 530d, 535d en 535i bij (die zijn alvast als '5 GT met xDrive verkrijgbaar). Misschien ook de 525d en 528i? (de 525d kon je in de vorige generatie '5 alvast ook met 4WD krijgen)

Dit niet om te zeggen "koop ne BMW", maar gewoon om erop attent te maken dat je gerust je hart mag volgen omdat beide merken op identiek dezelfde hoogte staan qua aandrijving (met dien verstande dat bij BMW achterwielaandrijving standaard is en bij Audi die keuze niet mogelijk is en je dus de facto tot quattro bent "veroordeeld" als je geen FWD wil)
        Last edited by ; 12/10/2010, 16:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          In welke zin? Een achterwielaangedreven auto rijdt toch preciezer, zuiverder, betere beheersbaar? Qua comfort maakt dat geen verschil (de 4WD is wel zwaarder en kan dus wat meer nadelen ondervinden maar ik heb dat zelf alvast nog nooit ondervonden). Inzake prestaties is de lichtere auto in 't voordeel, qua verbruik zal de interne wrijving en het gewicht van de 4WD duidelijk nadelig zijn. En vooral: je moet echt geen 4WD hebben om sneller door een bocht te kunnen knallen... (als dat al de bedoeling is van een wegauto), noch op het droge, noch op 't natte (constante snelheid, b.v. een afrit van de autostrade). Je kan wel sneller uitaccelereren, uiteraard, als er weinig grip is.
          En als je per sé 4WD wil om wille van de reden die eigenlijk nog de enige is die écht geld ... tractie (wegstuiven aan de lichten op natte ondergrond, sneeuw/ijs, trailer op slipway of in 't veld trakken enz.) ... dan kan je toch net zo goed bij BMW terecht? BMW staat al enkele jaren helemaal naast Audi inzake intelligente/efficiënte 4WD-systemen (sinds de vorige '5/A6 heeft de '5 voor gewoon allweather weggebruik vaker de neus voor gehad op de Audi inzake aandrijving/rijplezier/efficiëntie). De 550i xDrive is nu al beschikbaar, en in de loop van de winter komen daar nog de 530d, 535d en 535i bij (die zijn alvast als '5 GT met xDrive verkrijgbaar). Misschien ook de 525d en 528i? (de 525d kon je in de vorige generatie '5 alvast ook met 4WD krijgen)

Dit niet om te zeggen "koop ne BMW", maar gewoon om erop attent te maken dat je gerust je hart mag volgen omdat beide merken op identiek dezelfde hoogte staan qua aandrijving (met dien verstande dat bij BMW achterwielaandrijving standaard is en bij Audi die keuze niet mogelijk is en je dus de facto tot quattro bent "veroordeeld" als je geen FWD wil)
          Mmmmmm, ik weet wat je bedoeld hoor, maar mijn ervaring is toch enigsinds anders. Met BMW dus helemaal geen ervaring maar heb na een avontuur van 3jaar met MB-E klasse een 2-tal jaar geleden ook eens gaan proefrijden in de gietende regen met de Jaguar XF en moet zeggen dat dit weggedrag toch opmerkelijk anders was dan bij men huidige Quat. Na 650000km kan ik hem toch wel een beetje beoordelen wat wegligging/effiëntie/verbruik, enz... betreft.
          Nu ben ik al wel eens gaan kijken op de site van BMW en inderdaad voorlopig maar 1 X-drive in de 5 reeks en die is me een beetje te zwaar. Maar hier op het forum en elders heb ik uiteraard ook al wel vernomen dat de weglegging bij de F10 fenomenaal is. De vraag blijft natuurlijk heb ik dit (quattro) wel nodig? Afgelopen winter was dit voor mij toch zo klaar als een klontje. Het veiligheidsGEVOEL (speciaal in hoofdletters) is toch ongekend.
          Ik ga één van de komende weken toch eens tijd vrij maken om voor de eerste keer in mijn leven een BMW garage binnen te stappen. Ik ga dus zuiver voor de schoonheid van de 5 eens kijken.
          Voor kanshebber A7 moet ik nog wachten tot december, dan staat hij hier ook in de showroom....
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik vind een A7 knapper dan al z'n concurrenten, niet de minste twijfel over zelfs. Ik geloof dan ook dat deze auto hoog op het verlanglijstje van velen zal staan, maar het prijskaartje (niet het uiterlijk) gaat mensen van gedacht doen veranderen vrees ik, waardoor ze eerder uitkijken naar modellen die wel met een 2.0 aangeboden worden.

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
            Ik zie echt het verschil niet met een A5 SB. De A7 heeft gewoon niet de uitstraling die een CLS wel heeft, en de CLS kun je ook niet verwarren met een andere Mercedes.
            Omdat je te oppervlakkig kijkt? Ik zit dagelijks op het interieur van een A5 te kijken, ook wanneer je dat niet doet, denk ik dat het niveauverschil inzake afwerking, verfijning, design, toch zichtbaar moet zijn als je een beetje moeite doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Mmmmmm, ik weet wat je bedoeld hoor, maar mijn ervaring is toch enigsinds anders. Met BMW dus helemaal geen ervaring maar heb na een avontuur van 3jaar met MB-E klasse een 2-tal jaar geleden ook eens gaan proefrijden in de gietende regen met de Jaguar XF en moet zeggen dat dit weggedrag toch opmerkelijk anders was dan bij men huidige Quat. Na 650000km kan ik hem toch wel een beetje beoordelen wat wegligging/effiëntie/verbruik, enz... betreft.
              Nu ben ik al wel eens gaan kijken op de site van BMW en inderdaad voorlopig maar 1 X-drive in de 5 reeks en die is me een beetje te zwaar. Maar hier op het forum en elders heb ik uiteraard ook al wel vernomen dat de weglegging bij de F10 fenomenaal is. De vraag blijft natuurlijk heb ik dit (quattro) wel nodig? Afgelopen winter was dit voor mij toch zo klaar als een klontje. Het veiligheidsGEVOEL (speciaal in hoofdletters) is toch ongekend.
              Ik ga één van de komende weken toch eens tijd vrij maken om voor de eerste keer in mijn leven een BMW garage binnen te stappen. Ik ga dus zuiver voor de schoonheid van de 5 eens kijken.
              Voor kanshebber A7 moet ik nog wachten tot december, dan staat hij hier ook in de showroom....
              Je haalt daar wel een zeer terecht punt aan: het gevoel. Want wat iedereen ook zegt of vindt, uiteindelijk moet je je goed voelen bij wat je doet, denkt en ook met wat je rijdt. Geluk maak je zelf, dat wordt niet gemaakt door anderen.

En in omstandigheden met weinig grip (regen) is een 4WD sowieso efficiënter qua tractie, dat staat buiten kijf.

Als je ziet welke xDrive versies er nu al zijn bij de '5 GT ... 't zou me erg verwonderen mochten diezelfde versies ook niet bij de gewone '5 beschikbaar worden. De 550i xDrive is nog maar net op 't net verschenen, ook bij de '7 was de 750i de eerste (enige) die met xDrive beschikbaar werd (nu ook al de 740d met de 3-liter biturbo diesel met 300pk). Bij de '5 GT kwamen eerst de 530d en de 550i, daarna ook de 535d (zelfde motor als de 740d) en de 535i. Er komen er dus zeker nog in de gewone '5 (berline en touring).

Anderzijds: eens men aan een bepaald merk gewoon is creëert men een referentiekader van wat "normaal" is, en dat worden standaarden. Andere merken voelen dan op bepaalde vlakken anders aan en alhoewel daarom niet minder goed lijkt dat dan net niet dat te zijn wat men zoekt. Dus vergeet Audi ook niet.

Comment

• Wordt de A7 al verkocht? Ik dacht dat ik hem vorige week in Brussel zag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ik vind een A7 knapper dan al z'n concurrenten, niet de minste twijfel over zelfs. Ik geloof dan ook dat deze auto hoog op het verlanglijstje van velen zal staan, maar het prijskaartje (niet het uiterlijk) gaat mensen van gedacht doen veranderen vrees ik, waardoor ze eerder uitkijken naar modellen die wel met een 2.0 aangeboden worden.

Omdat je te oppervlakkig kijkt? Ik zit dagelijks op het interieur van een A5 te kijken, ook wanneer je dat niet doet, denk ik dat het niveauverschil inzake afwerking, verfijning, design, toch zichtbaar moet zijn als je een beetje moeite doet.
                  Ik heb het lang gelaten om te reageren op dit topic, maar nu kan ik me troch niet bedwingen hoor... De A7 knapper dan al z'n concurrenten? Allee jongens dat kan alleen maar als je met een Audi-bril kijkt.

Ik weet dat het ieder z'n smaak is maar je moet durven toegeven dat de A7 nu niet het meest geslaagde ontwerp van Audi ooit geworden is hé!

De A5 is in feite een speciale wagen qua ontwerp: hij bestaat uit brute lijnen en stijlelementen die samen toch werken en een mooi geheel opleveren. Bij de A5 Sportback zie je al dat dit ontwerp niet erg rekbaar is en de Sportback is, mijn mening, wel mooi maar heeft niet die impact op mij van een A5.

De A7 laat zien wat er gebeurt als je dat ontwerp (men moet toegeven, het is weeral van 't zelfde enkel kont is anders) nog verder oprekt. Ik vind het een gedrocht geworden.

Ook het modulair ontwerp (zo lijkt het toch) doen deze A7 er goedkoop uitzien in vergelijking met een Mercedes CLS, terwijl de prijs echt niet veel lager zal zijn. Doe mij maar zo'n CLS!

Comment

• Jayjay, ik vind de oude CLS mooier dan de nieuwe. Het is de combinatie van nogal groot uitgevallen achteruitkijkspiegels (of zwaar design ervan), idem voor de profiellijnen en de te grote achterlichten, wat me een beetje overdone overkomt. De oude lijkt mij eleganter.

Een A7 is breder geworden, is m.i. ook een evenwichtig(er) ontwerp dan de A5 sportback. Bekeken door een Audi bril? Het feit dat ik ooit een A5 heb gekocht wil toch zeggen dat het mij oprecht iets doet, mag dat al niet meer gezegd worden? Ik heb hem niet gekregen van Audi om hier wat reclame te maken hoor.
                    Om u een plezier te doen, de nieuwe A8 mag op de baan een zekere présence hebben, ik vind het een mottige bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      Ik heb het lang gelaten om te reageren op dit topic, maar nu kan ik me troch niet bedwingen hoor... De A7 knapper dan al z'n concurrenten? Allee jongens dat kan alleen maar als je met een Audi-bril kijkt.
                      Bij mijn weten stond er 'Ik vind' in zijn post.

Comment

• Pas nu dit topic gelezen. Ik zag de A7 in Parijs en vind 'm echt niet mooi.( was eventueel een alternatief in een 2-tal jaar voor onze A5).
                        Hij is te lang. De achterklep ( gezien vanaf de zijkant) is veel te gestrekt en loopt schuin naar beneden zonder enige emotie erin.
                        Idd rare zin hierboven...
                        Maar 't is moeilijk te beschrijven. Ergens kloppen de verhoudingen niet.
                        't is een beetje zoals een panamera, maar dan omgekeerd ('t wordt dus nog ingewikkelder...)
                        De panamera blijft te lang te hoog, aan zijn daklijn. De audi-daklijn gaat dan weer te snel en te schuin naar beneden. Er komt precies geen eind aan.

En dan die prijs... op 't salon een 3.0tdi met opties... 104.000€ nee 't is erover

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          De A7 knapper dan al z'n concurrenten? Allee jongens dat kan alleen maar als je met een Audi-bril kijkt.
                          dit is een echte Quattro-Audi bril, ik weet niet of het helpt...
                          zou een dergelijke bril ook bestaan in de Volvo-shop ?
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                            Ergens kloppen de verhoudingen niet.
                            alles went...
                            in het begin was ik ook sceptisch over de A5 SB, nu dat ze op straat verschijnen moet ik toegeven dat ik dat model marginaal minder mooi vind dan de coupé, maar zoveel praktischer !
                            was de SB simultaan gelanceerd, dan waren er veel minder coupé verkocht, denk ik
                            de A7 behoudt deze praktische voodelen boven een A6 (sedan) of een A8
                            alleen maar de prijs... !

Comment

• Ik ga wachten tot een oordeel te vellen tot ik hem IRL gezien heb, maar van wat ik tot nu toe gezien heb in de magazines, is de A7 eindeloos knapper dan de nieuwe CLS. De eerder aangehaalde 5GT is een walgelijk gedrocht dat compleet misplaatste proporties heeft. De nieuwe CLS "klopt" ook niet, maar again, ik heb beide enkel nog maar op foto gezien... De oude CLS was voor zijn tijd een machtig staaltje ontwerp, nu helaas outdated...

Als er over 3j geen 730d X-drive leverbaar is zal het mogelijk wel een A7 Quattro worden.
                              ----------------------------------------------------------------------------------
                              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                              Pictures here: BMW 7 Series
                              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                              It might need half a starsystem to turn around,
                              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                Ik ga wachten tot een oordeel te vellen tot ik hem IRL gezien heb, maar van wat ik tot nu toe gezien heb in de magazines, is de A7 eindeloos knapper dan de nieuwe CLS. De eerder aangehaalde 5GT is een walgelijk gedrocht dat compleet misplaatste proporties heeft. De nieuwe CLS "klopt" ook niet, maar again, ik heb beide enkel nog maar op foto gezien... De oude CLS was voor zijn tijd een machtig staaltje ontwerp, nu helaas outdated...

.
                                De CLS klopt idd niet , bovendien was die die in Parijs stond abominabel qua 'spaltmass'.
                                Echt, precies een slecht herstelde ongevalwagen...

Comment

• Dinsdag gaan bekijken in de salons van Delvaux in Brussel.

Mooie auto, lekker eten en mooi concept er rond.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Audi A7

Zelf vorige week ook gaan kijken maar had gehoopt verschillende exemplaren te kunnen zien. Vond voornamelijk de interieur "lay-out" maar pover met zwart leder en aluminium inleg... Had gehoopt het nieuwe gelaagde eikenhout te kunnen zien(&voelen!).

Al bij al knappe wagen maar ik ben ervan overtuigd dat de Mercedes CLS meer allure gaat hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                      Ik ga wachten tot een oordeel te vellen tot ik hem IRL gezien heb, maar van wat ik tot nu toe gezien heb in de magazines, is de A7 eindeloos knapper dan de nieuwe CLS. De eerder aangehaalde 5GT is een walgelijk gedrocht dat compleet misplaatste proporties heeft. De nieuwe CLS "klopt" ook niet, maar again, ik heb beide enkel nog maar op foto gezien... De oude CLS was voor zijn tijd een machtig staaltje ontwerp, nu helaas outdated...

Als er over 3j geen 730d X-drive leverbaar is zal het mogelijk wel een A7 Quattro worden.
                                      Ik vind het verbazend maar ik vind geen enkele wagen in het betreffende segment mooi. De CLS is ook niet enorm mooi (vind ik), al lijkt die wel tamelijk veel mensen aan te spreken, en de 5GT zag ik niet in dit segment (de grote luxecoupé's), misschien door zijn plompe vorm. In elk geval is dat idd. ook al geen toonbeeld van esthetiek.

Comment

• grand prix Het Zoute

ik was straks op de Kustlaan, waar ter aanleiding van een oldtimers-event prestigewagens ten toon worden gesteld; onder al het moois hadden twee meer bescheiden merken (BMW en Audi...) hun nieuwe telgen op een podium getild
                                        op mijn (gsm)-beelden kan toch moeilijk gezegd worden dat de A7 afschuwlijk is !

oeps ! fotos vergeten... ze komen nog later !

Comment

• beloofde foto's:

Comment

Working...
                                          X