Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A7
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk BerichtenDit weekend irl gezien en 'k moet zeggen: ziet er veel beter uit in het echt, en ondanks dat hij het Audi-uiterlijk mee heeft, heeft hij toch een eigen karakter
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenDe CLS gaat klappen krijgen ...
Comment
-
Rij-impressie: Audi A7
Toen Mercedes-Benz in 2004 met de CLS kwam, kon concurrent Audi niet veel meer doen dan toekijken hoe Das Haus de ene na de andere klant binnen sleepte. Nu, vlak voor het verschijnen van de tweede generatie CLS, heeft Ingolstadt z’n zaakjes beter voor elkaar en staat de fonkelnieuwe A7 Sportback klaar. De strijd kan beginnen!
Eénentwintig modellen heeft Audi maar liefst in het gamma. En dan rekenen we de verschillende S- en RS-varianten niet eens mee … Je zou denken dat de rekbaarheid van de gaten tussen de modellen zo langzamerhand op zijn einde begint te lopen. Maar nee, in Duitsland weten ze zo’n beetje overal wel een niche van te maken, dus is ’t nu tijd voor model nummer 22. Audi A7 Sportback, kom er maar in!
De naam zegt het al. Sportback, dus een hatchbackvariant van een bestaande Audi. We kenden natuurlijk al de A3 Sportback, feitelijk niet meer dan een vijfdeurs met een mooie naam. Sinds kort voert Audi echter ook de A5 Sportback, en dat is toch een iets ander verhaal. Die auto was volledig nieuw voor ’t merk en vult ’t (weliswaar minieme) gaatje tussen de A4 sedan en Avant. De A7 moeten we zien als de grotere broer van die A5 Sportback. Hoewel er geen ‘normale’ A7 bestaat en de auto dus op zichzelf staat, komt de nieuweling tussen de A6 en A8 in. Zie het als een A6 hatchback, maar dan wel een tikkeltje hoger op de ladder.
Gadgetgalerij
Hoewel je ’m aan de hand van z’n imposante uiterlijk eerder zou verbinden aan de redelijk verse A8, deelt de nieuwe A7 Sportback onderhuids veel componenten met de komende generatie A6. Zo komt de bodemplaat overeen, is de ophanging gelijk en verklapt de A7 al veel van de gadgetgalerij die we straks gaan terugzien op de nieuwe A6. Veel van de mooie nieuwe technieken in de grootste Sportback kennen we echter al uit de A8. Denk aan een geoptimaliseerde versie van het MMI-systeem, waarbij we ook de ‘touch pad’ terugzien. Dit kleine aanraakschermpje werkt subliem. Bijvoorbeeld bij het invoeren van een bestemming van de navigatie: je kunt op de tast een letter ‘schrijven’, waarna het systeem er zelf de juiste plaatsnaam van samenstelt. Hanenpoten of hiërogliefen zijn geen probleem. Nieuw op de A7 (en meteen een primeur voor Audi) is een head-updisplay. Zoals bekend mag zijn, projecteert een module de belangrijkste (reis-) informatie pal voor je neus op de voorruit. De Sportback zet niet alleen je huidige snelheid paraat, maar laat ook zien hoe hard je mag op de plek waar je op dat moment rijdt, terwijl instructies van de routebegeleiding prachtig in kleur in je blikveld verschijnen. Voor het algehele overzicht schuift er desgewenst een groot kleurenscherm uit de middenconsole waar de navigatiekaarten als satellietbeelden te zien zijn (inmiddels een bekend fenomeen, maar het blijft schitterend), terwijl ook ’t schermpje tussen de tellers subtiel laat weten waar je ook alweer heen moest. Het dashboard van de A7 Sportback is dus – naar Audi-traditie – een kundige meester in de communicatie. Verder is de A7 uit te rusten met luxe zaken als een nachtzichtassistent, actieve cruise met filefunctie (waarvan de radars prachtig verstopt zitten op de plek waar voorheen de mistlichten zaten), een eigen draadlozeinternetverbinding, en ga maar door.
Extraverter
Dat soort zaken kun je dus prima aan Audi overlaten, maar het is ook altijd goed om te weten dat het merk met de vier ringen z’n uiterste best doet om de auto op en top in elkaar te schroeven. Eerder hebben wij wel eens geklaagd dat Audi z’n bescheidenheid ’n beetje aan het verliezen is. De ingetogen ontwerpen waarmee het merk scoorde in het begin van deze eeuw maken langzaam maar zeker plaats voor steeds extraverter ogende verschijningen. Dat kunnen we ook gerust zeggen van deze A7 Sportback. Neem het interieur: het steekt weliswaar absoluut voorbeeldig in elkaar en is ondanks de vele functies behoorlijk overzichtelijk, maar rustig is ’t ontwerp zeker niet. We zien veel afbuigende lijnen en in onze testauto worden verschillende zwart-, grijs- en zilver-tinten gecombineerd tot ’n wat kakofonisch geheel. En dan te bedenken dat er ook een versie leverbaar is met grote plakkaten licht teakhout. Je moet ervan houden …
Maar goed, de afwerking. Die staat op een ontzettend hoog niveau. Knoppen passen meer dan netjes in hun omlijstingen enfunctioneren met een geruststellende ‘klik’. En de oppervlaktes voelen solide aan.Het zijn kleine dingen, maar dit zijn wel de details waar je aan merkt dat Audi z’n auto’s, ook deze A7, praktisch tot in de puntjes heeft uitgedacht. Praktisch inderdaad, maar de achterbank vormt een uitzondering … Kinderen en mensen tot gemiddelde lengte zullen het er best een tijd kunnen uitzingen, maar de ruimte achterin houdt simpelweg niet over. Nu is een Mercedes CLS ook geen wonder van binnenruimte, maar in een slee van bijna vijf meter mag je verwachten dat je gewoon riant zit. De aflopende daklijn van de A7 Sportback – overigens overduidelijk geïnspireerd op de Audi 100 Coupé vanbegin jaren zeventig – doet ook al geen wonderen voor de hoofdruimte.
Op je wenken
Audi levert de A7 Sportback in het begin met vier verschillende motoren, twee diesels en twee benzinemotoren. Wij voelden de sterkste diesel aan de tand, ’n drieliter zescilinder met 245 pk en ’n koppel van 500 Nm – lekker! – die standaard is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling en Quattro-vierwielaandrijving. Dat levert een uitstekende aandrijflijn op; ten eerste is-ie lekker soepel maar belangrijker is dat deze combinatie van motor en bak je op je wenken bedient. Wil je vlot inhalen, dan haalt de A7 vlot in. Rustig zoeven? Ook geen probleem. Voorlopig zwijgt Audi nog in alle toonaarden over de eventuele komst van sterkere (V8-)motoren, maar het zou ons niet verbazen dat die in de pijplijn zitten. Qua kracht kom je met de huidige V6-bezetting in ieder geval weinig te kort. Dat geldt ook voor het rijgedrag, dat duidelijk strakker en wendbaarder aanvoelt dat bij de A8. Onder de streep mikt de A7 vooral op comfort, maar het is Audi welgelukt om er een toepasselijk scherp randje aan toe te voegen. Al komt dat niet zozeer door de besturing: de A7 heeft een opnieuw gekalibreerde elektronische bekrachtiging en die voelt minder kunstmatig dan voorheen, maar nog steeds gaat ’t allemaal net te onduidelijk en gevoelloos. Laat de 20-inchwielen bovendien voor wat ze zijn, want de dunne bandjes ontnemen de A7 wat comfort. Goed is de stabiliteit en koersvastheid in bochten, al zetten we hierbij meteen de kanttekening dat wij ’n sportiever afgestelde S-Line reden. De auto is groot en voelt ook zo, maar van onderstuur (zoals bij de A8 ) is weinig sprake. Mensen die een Sportback kopen, zitten waarschijnlijk wel op dat scherpere randje te wachten, dus zo op het eerste gezicht lijkt Audi opnieuw in een missie te zijn geslaagd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Het design van het dashboard vind ik, afgaande op de foto's, minder knap.
Is er al bekend wanneer deze A7 in de showroom zal staan? Ik ga 'm zeker eens bekijken.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet design van het dashboard vind ik, afgaande op de foto's, minder knap..
al deze chrom-biesetjes zijn in mijn ogen weinig smaakvol
opgmerkt hoe ze weerspiegelen in de zijspiegel ? dat zijn conceptiefouten !
gelukkig is het groot scherm opklapbaar !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten+1, ik vind het zwaar, en opzichtig, vooral met dat hout
al deze chrom-biesetjes zijn in mijn ogen weinig smaakvol
opgmerkt hoe ze weerspiegelen in de zijspiegel ? dat zijn conceptiefouten !
gelukkig is het groot scherm opklapbaar !
MAARRRRRR... het zou toch automatisch mogen in- en uitklappen. Dat zou toch mijn minste verwachting zijn ... premium wagen met premium prijs = premium verwachtingen. Ik weet niet of dit automatisch gebeurt in deze A7...???
Comment
-
Dat scherm klapt toch automatisch in en uit....Steek de sleutel in het contact en het scherm komt te voorschijn, zet het contact af en het verdwijnt opnieuw. Wanneer je het scherm tijdens het rijden niet nodig hebt kan je het sluiten met een druk op de knop. Simpel toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenDat scherm klapt toch automatisch in en uit....Steek de sleutel in het contact en het scherm komt te voorschijn, zet het contact af en het verdwijnt opnieuw. Wanneer je het scherm tijdens het rijden niet nodig hebt kan je het sluiten met een druk op de knop. Simpel toch.Last edited by Audidriver; 30/10/2010, 10:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenZo'n groot scherm vind ik niet per sé nodig, maar storend is dat niet. (...)
het enig dat ik nodig heb van mijn navigatie is het schermpje voor mijn neus, waar ik zie (zonder de baan uit het oog te verleizen) of ik links of rechts zal moeten afslaan
als de rest (ook de stembegeleiding) wordt meegeleverd omdat de technologie het nu aan kan, maar het brengt in se weing bij (behalve voor de show...) aan de essentie van een goede begeleiding
de dag dag er ook via dat scherm ook zal kunnen internetten, zullen er nog meer ongevallen gebeuren
als wij zien wat de mensen nu allemaal doen achter het stuur ipv gewoon bezig te zijn met het sturen ... uiteraard zonder hun vaart te minderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenNatuurlijk klapt dat scherm automatisch in en uit, Jay Jay weet dat best maar het was de ideale gelegenheid om nog even de term "Premium" in de verf te zetten meer niet
Comment
-
'k Heb vandaag opnieuw de A7 in levende lijve mogen ontmoeten, ditmaal in Gent. Het klinkt ondertussen misschien al wat afgezaagd, maar in profiel gelijkt ie heel goed op de A5 Sportback; ik kon'm eigenlijk enkel herkennen aan de uitgeklapte spoiler. Ook vooraan valt ie makkelijk te verwarren met zovele andere Audi-modellen.
En ivm de spoiler: ik vind de kont eerlijkgezegd mooier zonder uitgeklapte spoiler.freude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Is er al bekend wanneer deze A7 in de showroom zal staan? Ik ga 'm zeker eens bekijken.Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDecember 2010.
Vandenberghe in Sint-Martens-Latem heeft al 1 staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBlijft z'n lelijke kant, wat mij betreft, z'n kont is echt triestig. Voor de rest: wow.
2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Yet another Audi. Het doet me echt niets meer.
Vroeger en tem. het uitkomen van de a5 boeide Audi me echt als merk maar om nu alle modellen hetzelfde te maken en dan met de resizing en stretch tool aan de slag te gaan is toch een beetje saai aan het worden.
Denk ook wel dat de populariteit van het merk bij mij in het hun nadeel speelt, 's morgens tussen 9 en 10 is het een en al audi's op onze snelwegen en dat maakt ze dan weer heel erg mainstream.
Comment
-
Vind het interieur echt niks, te goedkoop ogen in zijn klasse.
Geef mij maar het interieur van de nieuwe 5 of de 7 dat echt knap en degelijk oogt.
Exterieur spreekt hij mij ook niet echt aan, de achterzijde daar mis zie ik iets aan
De A5 is nog de mooiste Audi van het gamma uitgezonderd de kerstverlichting.Last edited by DolF; 17/11/2010, 16:51.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Heb hem in de garage gezien, buitenkant doet me niets. Interieur is wel compleet anders dan een A5 dusja maar dat geld zou ik er niet voor over hebben. Lijkt idd te goed op een A5 sportback.
@RyLix: je kan s'morgens hetzelfde zeggen van de BMW 5-reeks (520d) hoor, die is ook te mainstream geworden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenHeb hem in de garage gezien, buitenkant doet me niets. Interieur is wel compleet anders dan een A5 dusja maar dat geld zou ik er niet voor over hebben. Lijkt idd te goed op een A5 sportback.
@RyLix: je kan s'morgens hetzelfde zeggen van de BMW 5-reeks (520d) hoor, die is ook te mainstream geworden2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
Comment