Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb er ook al één zien rijden en is idd helemaal anders als op foto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
      Juist langs de garage gestopt. De A7 stond juist binnen. Wat een kar
      Veel beter dan op de foto's. Ik wil wel foto's posten, maar daar lijkt ie ineens weer een pak minder spectaculair. Ik zal mij eens ne 3D-camera kopen. Dan zorgt iedereen een 3D scherm. Dan geeft een veel beter idee...

Anywho... De A7 ziet er toch weer een pak anders uit dan een A5 sportback, zoals iedereen beweert. Het concept is hetzelfde, maar het is irl een enorm verschil. Ik heb 5 rondjes rond de wagen gelopen en vond niet echt iets wat mij tegenstak. Ik moet alleen nog wennen aan de fel duikende koffer. Maar een lelijke of trieste kont? Helemaal niet.
      Mijn favoriete details. De gordellijn vooraan in 3/4e aanzicht... Doet me fel denken aan een Bentley Continental GT. De neus oogt zeer dik en elegant. Niet zo plat als de A8...

De kont loopt heel smal naar achteren, wat op zich knap is, maar voor een enorme afname zorgt in kofferruimte.
      Ik ben niet lang binnen geweest, dus vedere opmerkingen weet ik na vrijdagavond te geven.
      Wat de kleur betreft is het puur smaak. Het was een dakotagrijze, dus dat "beige". Ik wil het eens in daglicht zien, maar op het eerste gezicht was het niet slecht. Deze morgen heb ik toevallig een trailer gezien met een zwart en een zilveren exemplaar. Die zilveren heeft een zware indruk bij me achtergelaten. Die kont ziet er zo geweldig uit dan!!

Het interieur: Ook in tegenstelling tot de foto's, wow! Wat een afwerking!! Alles wat je vastneemt of indrukt, voelt lekker solide aan. Het is heel wat anders dan je van Audi gewend bent. Maar bij een nieuw concept past een nieuwe styling. Het was een zwart lederen interieur met mat, bruin hout. Je voelde de nerven van het hout en het stond prachtig met het zwart leder.
      Het scherm is een paar maten groter geworden en is zeer goed van kwaliteit en daarbij is klinkt uitklapmechanisme veel steviger ivm onze A8 D3 II.
      Alle verlichting gebeurd nu met LEDs in koud wit. Ik vind het allemaal nogal koel ineens. Ik vind dat je er keuze in moest hebben. LEDs mogen blijven, maar biedt een warm witte kleur aan. Voor de rest zit je lekker ingepakt zonder dat het claustrofobisch wordt. Ik pas makkelijk achter mezelf (1.85m en mijn haar recht omhoog met gel, raakte ik het dak juist/juist niet), maar heb niet lang op de achterbank gezeten. Die voorzetels zijn echt zalig! Lang alle kanten te bedienen en op te blazen. En dat met een minimum aan knoppen. Je bedient met één knop, afhankelijk van de stand waarin je hem zet: de zitlengte, de zijkussens (zitvlak en rugleuning) en de lendensteun.

Het interieur van de A8 is globaal chiquer en ruimer en... Maar het sportieve kantje van de A7 is gewoon aangenamer (voor mij).
      En eens deze A7 eens goed bekeken te hebben en te mogen hebben ervaren, ben je de A8 snel vergeten denk ik zo...

Ik heb zo goesting om eens met deze te rijden!!
      Ik zal de foto's nog wel plaatsen
      Hier hetzelfde verhaal, moest mijn A6 binnen brengen voor onderhoud en daar stond ie ook in "dakotagrijs" met de 20" dubbele 10-spaakvelgen met twee kleuren. Dat dakotagrijs is dus helemaal geen grijs maar krijgt eerder een licht bruine kleur bij kunstlicht, ECHT KNAPPE KLEUR VOOR DEZE WAGEN...

Al het geen hierboven geschreven klopt, enkel de ruimte op de achterbank is zo afhankelijk van je knikpunt in je heup. Ik meet "slechts" 1m78 en draag hetzelfde kapsel enkel, bij mij is het 7 weken geleden dat ik nog bij de kapper ben geweest met als gevolg dat ik wel met de haren de dakhemel kon schilderen. De beenruimte daarentegen is ruimschoots voldoende. Had dit even getest door me in de ideale zitpositie te nestelen en me nadien even als passagier op de achterbank laten ploffen. Bizarre kofferruimte maar zou wel 520l kunnen bevatten, volgens mij hebben ze nog wel geen liquide valiezen.....

Eind conclusie: IRL = prachtige wagen, klasse afwerking (doch vind het niveau van de nieuwe 5 nog een ministapje hoger staan) Jammer dat er nog maar 2 x 2 verschillende versies in te verkrijgen zijjn. Het diesel topmodel koste in de showroom dan ook zo'n slordige € 81000 (goede optielijst)
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik ga deze week eens kijken bij de nieuwe garage van Coox in Lanklaar.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik ga deze week eens kijken bij de nieuwe garage van Coox in Lanklaar.
          Wanneer ga je? Let's meet
          Als je kan wachten tot vrijdagavond, dan kunnen we er een glaaske champagne bij drinken op hun kosten, van 17-20u is de officiële voorstelling.

Edit: Wel een knappe garage! Ongelofelijk... tip: je moet eens kijken naar de afleverruimte, achteraan in de hoek aan de rechterkant.
          Last edited by Roox; 13/12/2010, 22:30.
          Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Vrijdagavond kan ik helaas niet. Dan gaan we naar Geert Hoste.
            Dus als ik het goed begrijp zal 'm ook pas vanaf vrijdag in de showroom staan bij Coox.
            OO 00 OO

Comment

Vrijdagavond kan ik helaas niet. Dan gaan we naar Geert Hoste.
              Dus als ik het goed begrijp zal 'm ook pas vanaf vrijdag in de showroom staan bij Coox.
              Neenee... Sinds deze avond staat hij in de showroom. Ik was de eerste die hem had zien staan. Heel goed is em wel niet gekuist, maar bon...
              Vrijdagavond is gewoon voor de klanten bij Coox die op uitnodiging bij een hapje en drankje naar de nieuwe A7 kunnen gaan kijken.
              Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Vandaag één gespot (met Z-nummerplaat van Lagrou Audi) in Gent en vond hem wel mooi...maar zie niet veel verschillen met een A6... ?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smoothie Bekijk Berichten
                  Vandaag één gespot (met Z-nummerplaat van Lagrou Audi) in Gent en vond hem wel mooi...maar zie niet veel verschillen met een A6... ?!
                  Met welke A6?
                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Ik wil zeker wel afspreken. Ik ga overdag eens kijken. Woensdag rond de middag of zo?
                    OO 00 OO

Comment

Ik wil zeker wel afspreken. Ik ga overdag eens kijken. Woensdag rond de middag of zo?
                      Woensdag zit ik in Hasselt. Tot 13u denk ik... Hoelaat hebt ge donderdag gedaan met werken??

(Ik ga ondertussen pitten, zie morgen de reactie wel, morgen weer vroeg dag!)
                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Vandaag mijn eerste exemplaar tegengekomen, het was al donker dus ik dacht eerst dat er een nieuwe A8 aankwam. Toen draaide ik me om en zag ik de achterkant van de A7, lange auto en achterlichten zijn wel knap. Zou hem nog graag is zien bij daglicht.

Comment

• Ik ben net terug van verdeler Coox te Lanklaar. Ze hebben echt een indrukwekkend mooie nieuwe garage.

Er staat dus een nieuwe A7 in de showroom. Het is een donkergrijze met zwart lederen sportstoelen en mat houten inleg. De velgen zijn de prachtige gepolierde 20'ers. Dat hout is minder mijn ding. Geef mij maar aluminium.

Net zoals Roox heb ik ook enkele keren rond de wagen gelopen. Het is echt een zeer knappe wagen. De lijn is zoveel anders dan van een klassieke berline waaraan ik gewoon ben. De wagen is laag en breed.

De neus is typisch Audi. Deze had de LED-koplampen waardoor er geen mistlichten meer zijn. Persoonlijk vind ik het meer dan €2.000 kostende optie niet waard. Als je kortbij de wagen staat lijkt de poep wat te fel af te hangen en dus eerder triestig over te komen. Hoe verder je van de wagen gaat staan, hoe beter je ziet dat het geheel gewoon klopt.

Het interieur is gewoon top. Het design van het dashboard krijgt geen 10/10, maar de algemen sfeer is heerlijk. Het voelt net aan of je in een sportwagen zit. De sportstoelen zitten perfect en de rijhouding kon ik ook volledig naar mijn zin instellen. De zetels kunnen voldoende laag ingesteld worden, wat bij onze M3 niet het geval is en mij ook stoort.
                          Dan heb ik even met de knopjes gepruld en dan klapt het scherm mooi naar boven. De bediening is allemaal logisch. Wat wel wennen is voor mij is dat bij BMW de menukeuze steeds rechts staat en bij Audi links. Als ik dus naar benenden willen scrollen dan moet ik de controler in de andere richting draaien dan ik gewoon ben.
                          Het dashboard van mijn 7 is knap en goed afgewerkt. Het dashboard van de A7 is misschien iets minder knap van vormgeving, maar het is wel met mooiere materialen afgewerkt. Het voelt gewoon allemaal veel degelijker aan, net of het een wagen is van een hogere klasse.

Na nieuwjaar gaan ze mij bellen voor een testrit. Ik ga wachten tot het weer wat beter is zodat ik deze A7 de teugels eens kan aanspannen.

Natuurlijk heeft de vriendelijke verkoper mij een prijsofferte gemaakt. Met de opties die ik wil kost 'm bruto €83.000,-. De korting is naar goede Audi-gewoonten aan de lage kant.

Ik ga mijn 7 niet inruilen voor deze A7, maar moest ik vandaag een nieuwe wagen nodig hebben, dan zou deze A7 zeer veel kans maken.
                          Last edited by BMWMB; 15/12/2010, 12:42.
                          OO 00 OO

Comment

• Had gisteren 2 identieke zwarte A7's achter me hangen. Schandalig was wel dat er een al kapotte pinkers had. De een had geen typebenaming en de ander was een TFSI (3.0).

Niet mis, maar langs vanachter gezien trekken ze op niet veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                              Had gisteren 2 identieke zwarte A7's achter me hangen. Schandalig was wel dat er een al kapotte pinkers had. De een had geen typebenaming en de ander was een TFSI (3.0).

Niet mis, maar langs vanachter gezien trekken ze op niet veel.
                              Ik vind ook dat ze een triestige "hang"-kont hebben.
                              Porsche scoot er qua design naast met de panamera, Audi doet iets beter, maar ook niet foutloos imo.

Comment

Ik ben net terug van verdeler Coox te Lanklaar. Ze hebben echt een indrukwekkend mooie nieuwe garage.

Er staat dus een nieuwe A7 in de showroom. Het is een donkergrijze met zwart lederen sportstoelen en mat houten inleg. De velgen zijn de prachtige gepolierde 20'ers. Dat hout is minder mijn ding. Geef mij maar aluminium.

Net zoals Roox heb ik ook enkele keren rond de wagen gelopen. Het is echt een zeer knappe wagen. De lijn is zoveel anders dan van een klassieke berline waaraan ik gewoon ben. De wagen is laag en breed.

De neus is typisch Audi. Deze had de LED-koplampen waardoor er geen mistlichten meer zijn. Persoonlijk vind ik het meer dan €2.000 kostende optie niet waard. Als je kortbij de wagen staat lijkt de poep wat te fel af te hangen en dus eerder triestig over te komen. Hoe verder je van de wagen gaat staan, hoe beter je ziet dat het geheel gewoon klopt.

Het interieur is gewoon top. Het design van het dashboard krijgt geen 10/10, maar de algemen sfeer is heerlijk. Het voelt net aan of je in een sportwagen zit. De sportstoelen zitten perfect en de rijhouding kon ik ook volledig naar mijn zin instellen. De zetels kunnen voldoende laag ingesteld worden, wat bij onze M3 niet het geval is en mij ook stoort.
                                Dan heb ik even met de knopjes gepruld en dan klapt het scherm mooi naar boven. De bediening is allemaal logisch. Wat wel wennen is voor mij is dat bij BMW de menukeuze steeds rechts staat en bij Audi links. Als ik dus naar benenden willen scrollen dan moet ik de controler in de andere richting draaien dan ik gewoon ben.
                                Het dashboard van mijn 7 is knap en goed afgewerkt. Het dashboard van de A7 is misschien iets minder knap van vormgeving, maar het is wel met mooiere materialen afgewerkt. Het voelt gewoon allemaal veel degelijker aan, net of het een wagen is van een hogere klasse.

Na nieuwjaar gaan ze mij bellen voor een testrit. Ik ga wachten tot het weer wat beter is zodat ik deze A7 de teugels eens kan aanspannen.

Natuurlijk heeft de vriendelijke verkoper mij een prijsofferte gemaakt. Met de opties die ik wil kost 'm bruto €83.000,-. De korting is naar goede Audi-gewoonten aan de lage kant.

Ik ga mijn 7 niet inruilen voor deze A7, maar moest ik vandaag een nieuwe wagen nodig hebben, dan zou deze A7 zeer veel kans maken.
                                De verdelers zullen overal dezelfde gekregen hebben zekers?
                                Coox, zitten die op de Rijksweg in Lanklaar - Dilsen-Stokkem? Was vannacht daar in de buurt maar moest linksaf richting Maaseik, zal de andere kant uit zijn denk ik.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Coox heeft nu een nieuwe garage in Lanklaar op het industrieterrein, op de weg richting Maasmechelen Village. Als je dus van Genk komt over de Boslaan met je aan de rode lichten voor de brug van het kanaal rechts af. Zo rijd je naar Maasmechelen Village en kom je er voorbij.
                                  OO 00 OO

Comment

Coox heeft nu een nieuwe garage in Lanklaar op het industrieterrein, op de weg richting Maasmechelen Village. Als je dus van Genk komt over de Boslaan met je aan de rode lichten voor de brug van het kanaal rechts af. Zo rijd je naar Maasmechelen Village en kom je er voorbij.
                                    Oh ja aan het Esso station rechtsaf, bedankt

Comment

• + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Deze velgen vind ik er ook dik onder:

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

• En nu in het Nederlands, maar zet het geluid maar af... Ik viel bijna in slaap van die stem!

+ YouTube Video
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X