Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Ik heb nu geen wintervelgen en dat werkt perfect. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer er sneeuw ligt het beter zal gaan met winterbanden... Daarom zou ik er dus pakken en om op skireis te gaan.

Voor de rest zie ik nog steeds geen reden om met winterbanden te rijden hier in be...

Dus als ik zou wintervelgen pakken, dan pak ik hele gewone en leg ik die enkel bij sneeuw.
    Ok, in dat geval zou ik het mij niet aantrekken dat het 3" kleiner is. Ik rijd ook al jaren zonder winterbanden, maar aangezien ik mij 19" velgen heb gekocht komen mijn 18" vrij. En daarom ga ik het maar eens een kans geven.

Comment

• Naish, ik heb je al gewaarschuwd, al is het voor 1 maand, onderschat de verneuk-capaciteiten van een 17" velg op zo een kist niet.

Het zal een maand te veel zijn waarin je steeds naar je auto loopt zonder naar beneden te durven kijken.

Comment

Als ze erop liggen, dan ga je op de parking niet naar je kar kunnen kijken... Ge zult teveel naar de grond moeten zien om niet op je smikkel te gaan...

Maar zoals jij daar gisteren toekwam, zo ga je mij nooit zien hoor

Vertel???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          Liever een set wintervelgen dan telkens het risico te lopen de 20" velgen te beschadigen bij het monteren van de banden.
          Dat vind ik dus ook. Ook is die 20" velg gepolierd, dus ook gevoeliger voor zout. Moest ik die 20" velgen hebben, ik zou van begin november tot einde maart met een stel kleinere wintervelgen rijden. Zo doe ik dat trouwens al jaren met al m'n auto's waarmee ik dagelijks moet rijden.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Als ze erop liggen, dan ga je op de parking niet naar je kar kunnen kijken... Ge zult teveel naar de grond moeten zien om niet op je smikkel te gaan...

Maar zoals jij daar gisteren toekwam, zo ga je mij nooit zien hoor
            Yeah right. Het zal je tegensteken, geloof me.

Mij ook niet meer. Ofwel leg je propere wintervelgen, ofwel niet, maar geen 17-ders hé man.

Comment

• Misschien moet je eerst die 17" eens laten photoshoppen op een A7....

Mijn wintervelgen op de A6 zijn 16", maar gelukkig wordt het visuele aspect deels gecompenseerd doordat hij met de S-line ophanging 3cm lager hangt dan normaal.

Comment

Dit is het verschil irl...
                Bovenste is stijlvol, onderste is vulgair?

Comment

Deze velgen vind ik ook wel mooi...

Phil, maak eens een shopje voor Naish

Comment

• Deze en die 2de velgen zijn veel dikker

Comment

• Wat van de 7x2 spaaks 20"?
                      Je ziet ze ook veel in replica, spijtig genoeg, maar ze zijn nog altijd superknap.

Comment

• Die velgen van de A6 zijn knap

Kan je die bestellen voor de A7?

Comment

• Die eerste blijven imo knapper, minder druk.

Comment

• En 17 inch, I kid you not:

Comment

• Zou de A7 staan met een C5 RS6 velg?

Comment

• Best mooi die 7x2 spaken 20''
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik voorzie ook een s-line ophanging

Nenee, ik denk niet dat ik wintervelgen ga nemen...

Quattro en snowsocks zouden voldoende moeten zijn...
                                  Misvatting, zeker met zulke velgen/banden. maar altijd beter dan zonder Quattro en zonder winterbanden te rijden

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                  Bovenste is stijlvol, onderste is vulgair?
                                  Dat vind ik nou ook, die onderste,

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                  Deze velgen vind ik ook wel mooi...

Heel mooie velgen, zijn "gesloten Ypsilon-velgen, maar vind open mooier.

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  Die velgen van de A6 zijn knap

Kan je die bestellen voor de A7?
                                  DAT doe je toch niet he, alhoewel ze in 20" ook op de A7 prachtig zouden staan. Het valt me wel op dat de keuzes van velgen voor de A6 veel uitgebreider zijn dan die voor de A7.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Testrit audi a7

gisteren testrit A7 gemaakt, hier enkele bevindingen:

De 3.0 tdi quattro is een waanzinnige motor, 245 pk en dan 139 co2 uistoten ... wreed knap van Audi. De motor is speels, vlot, heel stil, in S-stand vrij sportief maar je rijdt nog sportiever in hernemingen en acceleraties met de flippers achter het stuur (die van een abominabele kwaliteit zijn voor een premium merk). De wagen wordt perfect de bochten ingestuurd (met dank aan de Quattro) en plakt aan de grond.
                                    Baanligging is algemeen heel goed, bij hoge snelheid (ben tot 245 geraakt) heb je wel gevoel dat je gaat opstijgen. Optrekken vanuit stilstand is wauw! Bij acceleren naar hogere snelheid merk je in enkele fracties van seconden toch altijd wat twijfel in het motormanagemt van de S-tronic wat die juist moet doen.
                                    Je kan via de MMI echt alle individuele aanpassingen doen qua vering, stuurinrichting, motormanagement en dat geeft ook wel een verschil.
                                    In de wagen heb je een zeer ruim gevoel, de wagen lijkt lager van buiten dan wanneer je erin zit. De hoedenplank weerkaatst storend in de achterruit, komt doordat het een beige plank was. Koffer lijkt me voor dit type wagen en model zeer aanvaardbaar.
                                    Ik vind de zetels niet goed, wellicht zijn sportzetels beter in te stellen, vond niet de juiste houding. Verder is zithouding en overzicht, bereikbaarheid van instrumenten zeer goed.
                                    Interieur is zeer mooi en voor Audi heel vooruitstrevend qua ontwerp, mooie lijnen, ziet er echt vernieuwend uit. De kwaliteit van de materialen is goed maar mocht nog dat tikkeltje meer premium look hebben voor de Euro's die je neertelt (MB heeft hier wellicht een streepje voor).
                                    De wagen had een beige interieur, zou ik nooit nemen en doet zelfs wat af aan de kwaliteit van het interieur. Zwart is veel mooier en jonger.

Conclusie: een waardig alternatief of opvolger, niet in het minst voor de nieuwe look, ben al jaren Audi-rijder en dit is echt geslaagd. Het is en blijft een wagen gericht op comfort. Het had voor mij nog iets sportiever mogen zijn in de zin van 'sportwagengevoel', dat heb je hier niet ondanks het feit dat hij snel accelereert, hoog in toeren gaat (tot 5000 in S-stand of flippers) en in snelheid haalt. Ter vergelijk ook al is het geen vergelijk in de Rapide miste ik ook dat sportwagengevoel en Audi moet daar zelfs niet voor onder doen qua sportwagengehalte maar in een 4-deurs zal je dit nooit bereiken als in een coupé.
                                    Denk in de juiste configuratie met S-line, zwart interieur, pianolak etc dat de A7 mij zeker zou kunnen overtuigen ... Staat nog op het programma om te testen: CLS.

Comment

• klopt, het is de 204 pk die 139 gr uitstoot, maar al bij al nog goed hoor :-)
                                      een Panamera S hybrid stoot er 159 uit ... ook niet verkeerd !
                                      ik ga sowieso wachten tot ze deze motor in de A5 lepelen eind dit jaar

Comment

Kan ik me heel goed in vinden in je beschrijving... Ik had een beetje hetzelfde gevoel bij de zetels. Heb bij de dealer in de sportzetels gezeten en die waren al beter...

Ik ga de comfortzetels aanvinken.

CO2 uitstoot is wel 158 als ik me niet vergis hoor

Benieuwd naar je CLS ervaring... Ik mag maandag gaan rijden, maar als ze vandaag geen oplossing vinden voor de trekhaak erop bestel ik me dit weekend de A7.
                                        wat wordt de configuratie voor je A7?
                                        denk dat je die binnenkort kan laten chippen tot begin de 300 pk

Comment

• Geen zwart exterieur?

Comment

Working...
                                          X