Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Blauw met leder nougat interieur en 20 inch 5 segment velgen
S-line exterieurpakket, comfortezetels met memory, Navi met touch, sportonderstel, elektrisch inklapbare spiegels, zetelverwarming, verdonkerde ruiten, trekhaak, zonder kentekens, zwart dak, verlichtingspakket, sportstuur met flippers, parkhulp met camera, comfortsleutel.
Zo ongeveer...
zeer mooie kleuren, zo had ik hem daarstraks ook geconfigureerd :-)
heb een A5 gehad met die combinatie en iedereen was er wild van, het blauw was toen oceaanblauw, een heel mooi blauw vond ik, op A7 is ander blauw
iedereen rijdt inderdaad met zwart, alhoewel met S-line pakket en leder/alcantara zetels met grijs stiksel ook niet verkeerd ... alleen beetje doodskist misschien
PS ik zou nog verduisterde ramen nemen en schermen voor de ukkies
gisteren testrit A7 gemaakt, hier enkele bevindingen:
De 3.0 tdi quattro is een waanzinnige motor, 245 pk en dan 139 co2 uistoten ... wreed knap van Audi. De motor is speels, vlot, heel stil, in S-stand vrij sportief maar je rijdt nog sportiever in hernemingen en acceleraties met de flippers achter het stuur (die van een abominabele kwaliteit zijn voor een premium merk). De wagen wordt perfect de bochten ingestuurd (met dank aan de Quattro) en plakt aan de grond.
Baanligging is algemeen heel goed, bij hoge snelheid (ben tot 245 geraakt) heb je wel gevoel dat je gaat opstijgen. Optrekken vanuit stilstand is wauw! Bij acceleren naar hogere snelheid merk je in enkele fracties van seconden toch altijd wat twijfel in het motormanagemt van de S-tronic wat die juist moet doen.
Je kan via de MMI echt alle individuele aanpassingen doen qua vering, stuurinrichting, motormanagement en dat geeft ook wel een verschil.
In de wagen heb je een zeer ruim gevoel, de wagen lijkt lager van buiten dan wanneer je erin zit. De hoedenplank weerkaatst storend in de achterruit, komt doordat het een beige plank was. Koffer lijkt me voor dit type wagen en model zeer aanvaardbaar.
Ik vind de zetels niet goed, wellicht zijn sportzetels beter in te stellen, vond niet de juiste houding. Verder is zithouding en overzicht, bereikbaarheid van instrumenten zeer goed.
Interieur is zeer mooi en voor Audi heel vooruitstrevend qua ontwerp, mooie lijnen, ziet er echt vernieuwend uit. De kwaliteit van de materialen is goed maar mocht nog dat tikkeltje meer premium look hebben voor de Euro's die je neertelt (MB heeft hier wellicht een streepje voor).
De wagen had een beige interieur, zou ik nooit nemen en doet zelfs wat af aan de kwaliteit van het interieur. Zwart is veel mooier en jonger.
Conclusie: een waardig alternatief of opvolger, niet in het minst voor de nieuwe look, ben al jaren Audi-rijder en dit is echt geslaagd. Het is en blijft een wagen gericht op comfort. Het had voor mij nog iets sportiever mogen zijn in de zin van 'sportwagengevoel', dat heb je hier niet ondanks het feit dat hij snel accelereert, hoog in toeren gaat (tot 5000 in S-stand of flippers) en in snelheid haalt. Ter vergelijk ook al is het geen vergelijk in de Rapide miste ik ook dat sportwagengevoel en Audi moet daar zelfs niet voor onder doen qua sportwagengehalte maar in een 4-deurs zal je dit nooit bereiken als in een coupé.
Denk in de juiste configuratie met S-line, zwart interieur, pianolak etc dat de A7 mij zeker zou kunnen overtuigen ... Staat nog op het programma om te testen: CLS.
Dat klopt in zijn D-drive, maar dat wordt behoorlijk weggefilterd en spreek je inderdaad over fracties van een seconden. Als je hem in de S gooit zal je dit helemaal nietmeer voelen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
wat wordt de configuratie voor je A7?
denk dat je die binnenkort kan laten chippen tot begin de 300 pk
300pk & 600 nM
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
vandaag mijn eerste irl gezien
van in mijn Q5 lijkt de A7 wat platgedrukt vanachter
ik dacht eerst dat het een A5 SB was, maar na inhaling zag ik andere led's vooraan blinken
je kunt er niet naast kijken
ik vond hem mooier in de showroom
vandaag heb ik de eer gehad om hem voor de eerste keer irl te zien hier in Knokke..
(beige met bruin leder en 20 ers)
zeer teleurstellend voor mij toch, straalt niet écht de klasse uit zoals de nieuwe mercedes bvb
zeker voor dat budget...
vooral die axhterkant kan me nauwelijks bekoren
ben thans een Audi rijder van het eerste uur :-(
vandaag men eerste gezien. (een zwarte) en ik was eigenlijk direct verkocht.
vooraan de sportieve blik en achteraan deed die mij zeer retro aan. deed me enorm denken aan een oude sportwagen, met die afgekapte achterkant.
ik ben fan.
zeer teleurstellend voor mij toch, straalt niet écht de klasse uit zoals de nieuwe mercedes bvb
zeker voor dat budget...
(
Ieder zijn smaak natuurlijk. In vind de nieuwe SLS, net zoals de oude trouwens, een klasseloze pooierbak. De A7 vind ik één van de mooiste wagens op de weg
vandaag men eerste gezien. (een zwarte) en ik was eigenlijk direct verkocht.
vooraan de sportieve blik en achteraan deed die mij zeer retro aan. deed me enorm denken aan een oude sportwagen, met die afgekapte achterkant.
ik ben fan.
Comment