Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Héhé, leuk leesvoer hier... Als forummers smaakverschillen gaan bediscussiëren als 'waarheden', komen er al gauw lelijke woordjes boven. Foei foei.
Als Naish nu een A7 koopt omdat hij dit per toeval de beste keuze op dit moment vindt, dan is dat toch perfect zeker!? En dan ben ik blij voor hem dat hij met zo'n steengoede en knappe bak kan rijden.
Maar efkes toch deze off-topic: ik kan het moeilijk verkroppen dat de Japanse merken als brol worden afgedaan. Want dat getuigt van een overduidelijk compleet gebrek aan kennis. En ik durf hier gerust beweren dat ik van achter de schermen heel goed kan vergelijken
Maar dat de Japanse merken niet dezelfde vrijheid van personalisatiemogelijkheden bieden, is ook een vaststaand feit. Daar kan je niet om heen. Dit heeft puur te maken met het typisch Japanse productieproces, dat meer gericht is op het vermijden van productiefouten dan op succesvolle marketing. En dus kom je bij de Japanners geen modellen tegen die van de productieband lopen met een verkeerd carrosseriepaneel, een verkeerde optie of een verkeerde kleur. En dat gebeurt wél bij de Duitsers (kan ook niet anders, als je ziet hoe ver je kan gaan in diversifiëring van de uitrusting).
Remember: het is niet voor niks dat Porsche in het verleden al beroep heeft gedaan op Toyota om het Porsche productieproces te optimaliseren. Best of both worlds, zeg maar (toch wat bepaalde modellen betreft)
Dat Japanse premiummerken op dit moment niet een 'perfect' alternatief kunnen zijn voor de Duitse premiums, heeft ook te maken met de Europese markt, die voor de Japanners zeker en vast meer en meer belangrijk is, maar nooit zoveel verkoopvolume kan opbrengen als de Amerikaanse of Aziatische. Dus kom je terecht in een discussie van 'hoeveel kunnen we er wereldwijd van verkopen' en hoeveel budget willen we er in verhouding aan besteden. En laat nu net de carrosserietypes 5-deurs, 4/5-deurs coupés of stationwagons bij premiummerken enkel succes hebben in West-Europa en serieus wat extra engineering resources nodig hebben om ze te fabriceren. Dan is de rekening snel gemaakt.
Maar het is vaak ook zo dat veel kopers van premiummerken gewoon blind voorbijgaan aan de wat minder vaak verkopende alternatieven (Infiniti, Jaguar, Lexus), gewoon omdat ze deze merken niet goed kennen en niet echt open staan voor verandering, hoe ontevreden ze soms ook mogen zijn van hun huidige Duitse klassebak.
@Naish: als je je beeld van Lexus laat afhangen van de uitzonderlijk wat mindere ervaring van een kennis met een IS diesel van de eerste generatie, dan raad ik je aan om eens kennis te maken met de nieuwe GS 450h op het autosalon. Niet om je aan te zetten om appelen met appelen te vergelijken of om je te overtuigen van een zogenaamde 'verkeerde aankoop' van een A7 - integendeel - maar wel om je de gelegenheid te geven je automotive kennis wat te verbreden, als je daar zin in hebt.
Héhé, leuk leesvoer hier... Als forummers smaakverschillen gaan bediscussiëren als 'waarheden', komen er al gauw lelijke woordjes boven. Foei foei.
Als Naish nu een A7 koopt omdat hij dit per toeval de beste keuze op dit moment vindt, dan is dat toch perfect zeker!? En dan ben ik blij voor hem dat hij met zo'n steengoede en knappe bak kan rijden.
Maar efkes toch deze off-topic: ik kan het moeilijk verkroppen dat de Japanse merken als brol worden afgedaan. Want dat getuigt van een overduidelijk compleet gebrek aan kennis. En ik durf hier gerust beweren dat ik van achter de schermen heel goed kan vergelijken
Maar dat de Japanse merken niet dezelfde vrijheid van personalisatiemogelijkheden bieden, is ook een vaststaand feit. Daar kan je niet om heen. Dit heeft puur te maken met het typisch Japanse productieproces, dat meer gericht is op het vermijden van productiefouten dan op succesvolle marketing. En dus kom je bij de Japanners geen modellen tegen die van de productieband lopen met een verkeerd carrosseriepaneel, een verkeerde optie of een verkeerde kleur. En dat gebeurt wél bij de Duitsers (kan ook niet anders, als je ziet hoe ver je kan gaan in diversifiëring van de uitrusting).
Remember: het is niet voor niks dat Porsche in het verleden al beroep heeft gedaan op Toyota om het Porsche productieproces te optimaliseren. Best of both worlds, zeg maar (toch wat bepaalde modellen betreft)
Dat Japanse premiummerken op dit moment niet een 'perfect' alternatief kunnen zijn voor de Duitse premiums, heeft ook te maken met de Europese markt, die voor de Japanners zeker en vast meer en meer belangrijk is, maar nooit zoveel verkoopvolume kan opbrengen als de Amerikaanse of Aziatische. Dus kom je terecht in een discussie van 'hoeveel kunnen we er wereldwijd van verkopen' en hoeveel budget willen we er in verhouding aan besteden. En laat nu net de carrosserietypes 5-deurs, 4/5-deurs coupés of stationwagons bij premiummerken enkel succes hebben in West-Europa en serieus wat extra engineering resources nodig hebben om ze te fabriceren. Dan is de rekening snel gemaakt.
Maar het is vaak ook zo dat veel kopers van premiummerken gewoon blind voorbijgaan aan de wat minder vaak verkopende alternatieven (Infiniti, Jaguar, Lexus), gewoon omdat ze deze merken niet goed kennen en niet echt open staan voor verandering, hoe ontevreden ze soms ook mogen zijn van hun huidige Duitse klassebak.
@Naish: als je je beeld van Lexus laat afhangen van de uitzonderlijk wat mindere ervaring van een kennis met een IS diesel van de eerste generatie, dan raad ik je aan om eens kennis te maken met de nieuwe GS 450h op het autosalon. Niet om je aan te zetten om appelen met appelen te vergelijken of om je te overtuigen van een zogenaamde 'verkeerde aankoop' van een A7 - integendeel - maar wel om je de gelegenheid te geven je automotive kennis wat te verbreden, als je daar zin in hebt.
Zeer mooi verwoord, ik sluit me hier 100% bij aan
Dat is iets wat ik altijd probeer te doen, me 'openstellen' voor alle merken. Geen enkel merk heeft op voorhand afgedaan of 'komt er nooit in bij mij'.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat is iets wat ik altijd probeer te doen, me 'openstellen' voor alle merken. Geen enkel merk heeft op voorhand afgedaan of 'komt er nooit in bij mij'.
Volledig juist, ik kocht in vele jaren voor mezelf & mijn bedrijf +-86 wagens (als ik er niet te veel vergeten ben) van tot hiertoe 14 verschillende merken , dus merkgebonden zou ik me niet durven noemen.
En geloof me, de meest gelauwerde merken waren zeker niet altijd de beste !
Volledig juist, ik kocht in vele jaren voor mezelf & mijn bedrijf +-86 wagens (als ik er niet te veel vergeten ben) van tot hiertoe 14 verschillende merken , dus merkgebonden zou ik me niet durven noemen.
En geloof me, de meest gelauwerde merken waren zeker niet altijd de beste !
Ik zeg dat toch ook niet? Maar wat ik wel zeg (en als je eerlijk bent kan je daar toch niet onderuit): een Audi A7 kan je véél meer naar je persoonlijke smaak aankleden dan, pakweg, een Infinity M of Lexus GS.
Hoeveel motoren zijn er? Hoeveel buitenkleuren, hoeveel binnenbekledingen- en kleuren, hoeveel velgen, hoeveel verschillende entertainment systemen, hoeveel verschillende types zetel (confort, sport, standaard, multicontour, ...), ...
Enfin, je begrijpt het wel, en als je het niet begrijpt is het omdat je het niet wil begrijpen.
(dit geldt ook op lager niveau van auto's hé, kijk maar eens wat in een VW Golf allemaal kan en wat er vooral niet kan op, pakweg, een Honda Civic. Waarmee ik NIET zeg dat die Civic een slechte auto is).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik zeg dat toch ook niet? Maar wat ik wel zeg (en als je eerlijk bent kan je daar toch niet onderuit): een Audi A7 kan je véél meer naar je persoonlijke smaak aankleden dan, pakweg, een Infinity M of Lexus GS.
Hoeveel motoren zijn er? Hoeveel buitenkleuren, hoeveel binnenbekledingen- en kleuren, hoeveel velgen, hoeveel verschillende entertainment systemen, hoeveel verschillende types zetel (confort, sport, standaard, multicontour, ...), ...
Enfin, je begrijpt het wel, en als je het niet begrijpt is het omdat je het niet wil begrijpen.
(dit geldt ook op lager niveau van auto's hé, kijk maar eens wat in een VW Golf allemaal kan en wat er vooral niet kan op, pakweg, een Honda Civic. Waarmee ik NIET zeg dat die Civic een slechte auto is).
Je kan dan nog zoveel keuze mogelijkheden hebben dat je ze niet meer kan tellen, maar als de BASIS (voor u persoonlijk) fout is kan je er nooit wat van maken.
Als ik nu nog eens een Audi zou kopen zou ik twijfelen tss een functionele super uitgeruste A6 avant of een A8 , het tussenligende nummer is sowieso niet aan mij besteed, hoeveel keuzemogelijkheden die ook mag hebben.
Maar zoals ik reeds eerder schreef zou mijn voorkeur in deze categorie momenteel uitgaan naar een super uitgeruste 535 break. Maar enfin , bij ons zeggen ze dikwijls " dat ons heer van elks zijn getal moet hebben" dus zo geraken ook minder mooie madams van straat hé !
Thx en van die Lexus kan ik me wel voorstellen dat alles veel verbeterd zal zijn... Trouwens die Lexus van die vriend was geen diesel
Maar persoonlijk kan het design van een Lexus (en zeker die GS) me niet echt verleiden, dus is dat geen optie voor mij. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goeie auto is. Er zijn zeker al mensen die slecht gevaren hebben met een Audi ook hoor
Eindelijk komt het duvel uit het doosje en geeft hij toe dat het over een persoonlijke smaak gaat...
Ik vermoed dat ik nu een 535d zou gereden hebben mocht Audi geen A7 hebben want een A6 ging ik er niet voor pakken en een A8 is niet haalbaar voor mij (vooral voor de buitenwereld en ook budget is nog hoger). Maar met de A7 hebben ze mij verkocht!
Trouwens een 5-reeks en een A7 zitten NIET in eenzelfde categorie! Die zit bij de A6 en de E klasse, waar de A7 in de klasse van de CLS zit en bij BMW van nieuwe 6 gran coupé (en voor sommige ook van de 5GT ).
Als dat het soort auto's is waar jij in wil kiezen, dan kan ik je gerust stellen , ik heb NUL interesse voor geen enkel van de genoemde modellen.
Voor mij is dit het type auto welk enkel op uiterlijk vertoon is gebaseerd, en waarbij het technische op de zevende plaats of nog later komt; Dus mij zal je daarin nooit ( tenzij vr testrit) terug vinden.
Het liefst heb ik een wagen die perfect rijd en waarvan jan modaal niet weet wat ie kost, dan heb ik véél minder last van afgunst , en klanten die het niet kunnen hebben dat je met een duurdere wagen rijd dan zijzelf ! keep it simpel ! zonder poeha ! en .........zonder logo's
Als dat het soort auto's is waar jij in wil kiezen, dan kan ik je gerust stellen , ik heb NUL interesse voor geen enkel van de genoemde modellen.
Voor mij is dit het type auto welk enkel op uiterlijk vertoon is gebaseerd, en waarbij het technische op de zevende plaats of nog later komt; Dus mij zal je daarin nooit ( tenzij vr testrit) terug vinden.
Het liefst heb ik een wagen die perfect rijd en waarvan jan modaal niet weet wat ie kost, dan heb ik véél minder last van afgunst , en klanten die het niet kunnen hebben dat je met een duurdere wagen rijd dan zijzelf ! keep it simpel ! zonder poeha ! en .........zonder logo's
Naish zegt toch dat hij het uiterlijk belangrijk vindt bij zijn keuze. Ik snap wel je link niet naar een mooi uiterlijk en het prijskaartje van de wagen. Het is toch niet omdat een A7 een opvallendere lijn heeft dan de rest van het Audi gamma, wat nu ook niet zo moeilijk is, dat je daarom een dikkenek bent als je die kiest?
Maak je dezelfde redenering voor een Passat CC? Of een Astra GTC?
Ik kies zelf ook mijn wagens puur praktisch, omdat dat nu eenmaal goed uitkomt op dit moment voor mij. Maar ik juich het toe dat er mensen zijn die toegevingen willen doen op het gebied van dat praktische, om met een mooie wagen te rijden ...
Ik heb al een paar keer met zo'n Lexus IS gereden en dat interieur is toch ook maar gewoon toyota hoor.
Als ex-Toyota rijder begrijp ik je standpunt ergens. Van esthetisch standpunt is het geen hoogvlieger. Begrijp me niet verkeerd: mijn Avensis was een goede wagen, die de reputatie van Toyota waarmaakte. Hij was zeer betrouwbaar. Maar de middenconsole was ouderwets (inclusief cassettedeck) en er zijn er zeker mooiere. Bij mij maakte dat niet veel uit maar ik kan me voorstellen dat dit voor andere mensen wel een breekpunt is.
Enfin, ik blijf het een mooie wagen vinden.
American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Dat jij daar nul interesse in hebt kan mij geen boemel schelen... Maar iets zegt me dat JIJ er zelf toch een grote afgunst tegenover hebt gezien al je moeite dat je komt doen in een topic van een auto waarvoor je NUL interesse hebt
Uiterlijk vertoon en geen techniek... Nee idd, die A7 is eigenlijk een Dacia waar ze bij Audi een andere kaske op gezet hebben
Ik heb trouwens met beide uitgebreid gereden (A7 en 5-reeks) en ik kan je garanderen dat ze beiden even goed rijden en waar mijn voorkeur uitgaat naar de A7 omdat die het met veel minder drama doet.
En idd mijn A7 loopt zonder logo's en dat terwijl het een topmodel is. Bij een 5 zonder logo mag je er trouwens vanuit gaan dat het een 520d is want die mensen willen voor hun uiterlijk vertoon hem laten doorgaan voor een zwaardere...
Nee man , mij ga je niet zien in het onderstel van een A6 in coupe verpakking no way!
Op het autosalon mij eens in die A7 gegooid die daar stond en is toch een verdomd knappe auto ... zilver exterieur =
Die A7 zie ik almaar vaker in het straatbeeld verschijnen en ik vind het de meest interessante booty van het moment. Klassebak met een design dat de tand des tijds beter gaat doorstaan dan vele categoriegenoten, omdat het een originele, impressionante (en absoluut niet leeftijdgebonden) Audi is. Zelf vind ik veel premiumwagens tegenwoordig dertien in een dozijn (de mijne trouwens ook, op de motor en het rijplezier na). De A7 is echter een vreemde maar imho heel aantrekkelijke topeend in de hedendaagse bijt. Vooral 's nachts, wanneer je'r achter rijdt, heeft die wagen iets magisch over zich. Dat je-ne-sais-quoi zou mij ook kunnen overhalen als de wagen zich om bepaalde andere, objectieve redenen kwalificeerde als nieuwe aankoop. Volgens mij zijn het vaak de mensen die de "sigaarvorm" van een auto niet smaken, die er niet van houden. Zelf rijd ik een sigaar, dus vind ik deze A7 een dikke met smaak, en waar je dus een flinke duit voor over hebt omdat je er langer en meer van genieten kan
Nooit mee gereden, maar ik twijfel er niet aan dat ie lekker moet aanvoelen.
Zelf geen grote Audifan maar dit is voorlopig toch de te kloppen wagen in hun gamma, als je't mij vraagt.
Goeie keus, Naish.
Op basis van de eerste foto zei ik voor de witte "A3".
Ik heb principieel niks tegen familietrekken, maar het is - wat mij betreft - toch duidelijk het moeilijkst bij Audi om de verschillende modellen van elkaar te onderscheiden. Alhoewel, nieuwe '3 is zeker achteraan ook quasi identiek aan de '5.
't Zijn tranen tgv afwezigheid van een winter van betekenis, geen bouwstof.
Ge gaat me dat niet snel horen zeggen over een A7, maar zoals die van jou daar staat, is 't wel een verdomd vette kar. Gezien het prijsverschil (zeker met veel opties) de zo gigantisch veel betere keuze dan een Panamera diesel, vind ik.
Ik heb principieel niks tegen familietrekken, maar het is - wat mij betreft - toch duidelijk het moeilijkst bij Audi om de verschillende modellen van elkaar te onderscheiden.
De auto's op de foto van Naish zijn totaal verschillend. Er zijn een paar gelijke trekjes... en daar focus je op, de rest lijkt op het eerste zicht gelijkaardig tot je echt goed gaat kijken naar de verschillen en opmerkt dat niks hetzelfde is. Waarschijnlijk wetenschappelijk te verklaren en misschien ook een beetje gelijkaardig met dit:
Comment