Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    De auto's op de foto van Naish zijn totaal verschillend.
    Ja, zover was ik ook al.

    En toch zijn ze VERY alike, vooral vooraan (en achteraan ook wat de berlines betreft). Wat mij betreft (en ik typeer dat hier niet als nadeel) is het Audi-gamma het meest op elkaar lijkende autogamma op de markt, tegenwoordig. Voor leken het minst makkelijk van elkaar te onderscheiden.

    Daar mag je nou honderd artikelen tegenaan smijten of blijven stellen dat het toch andere auto's zijn: ik weet dat ook wel, maar m'n gevoel blijft, hoor.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      BTW, een A5 ziet er maar magerkes uit naast zo'n A7 en TT...
      Eerlijk? Dat was ook een conclusie die 'k mezelf voelde maken. Jammer, want de A5 (wel de coupé, niet de sportback) blijft m'n préféré in het Audi-gamma.

      En dan is een A5 IRL, zeker als je 'm op zich beschouwt, eigenlijk al een brede, lage auto. Maar als je een A7 in 't echt tegenkomt, dan valt telkens opnieuw op hoe imposant die z'n front is... en dan moet die A5 inderdaad serieus onder doen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
        Trouwens een 5-reeks en een A7 zitten NIET in eenzelfde categorie! Die zit bij de A6 en de E klasse, waar de A7 in de klasse van de CLS zit en bij BMW van nieuwe 6 gran coupé (en voor sommige ook van de 5GT ).
        Niet akkoord, een 6GC speelt duidelijk in een hogere klasse ... kijk naar de motorisaties, prijs, optiemogelijkheden. Een 6GC heb je amper voor een bedrag van minder dan zes cijfers inclusief BTW, een A7 heb je voor de helft.

        De enige directe concurrent voor een A7 vind ik een CLS. BMW heeft niet echt een antwoord daarop, buiten dan inderdaad de 5GT ... Maar het idee achter die auto is totaal anders dan bij Audi of Merc ...
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Helemaal akkoord met Alex.

          De facto zullen de '5 en de A7 veel vaker van elkaar concurrent zijn, dan dat de A7 en de '6 GC dat zullen zijn, net omwille van de andere prijsklasse.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
            En overdrijven heb je ook geleerd zeker bij BMW Alexanderr??? Een A7 voor de helft van de prijs van een 6GC??? Als dat zo zou zijn, dan voorspel ik dat het geen succes gaat zijn want 120K voor een standaard 6GC is er toch wel dik over...
            Ik heb nergens gezegd dat een identiek uitgeruste A7 of 6GC zo'n prijsverschil hebben hé .. Enkel dat de gemiddelde 6GC aan dik 100k over de toonbank gaat, de gemiddelde A7 aan de helft.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • Of hoe BMW zich vooral in een andere klasse wil positioneren middels het prijskaartje... het zal mij benieuwen of het publiek dat uiteindelijk ook zo interpreteert, in mijn ogen hebben ze zichzelf vooral uit de Belgische markt geprezen.

              Zou ook kunnen dat ze nooit de behoefte voelen om goedkopere instappers te voorzien, maar voor mij is het een BMW5 in coupé sedan vorm, net zoals de A6 en A7 verschillen van mekaar. Het gaat niet simpel zijn om mensen te overtuigen dat die BMW in een andere klasse speelt, want je ziet er hoegenaamd niet aan vind ik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                Dus volgens jou worden er geen uitgeruste A7's verkocht?
                Basisprijs van een A7 ligt rond de 60K en dan zou de gemiddelde 6GC dus voor 120K over de toonbank gaan?

                A7 3.0tdi biturbo (identieke motor als die van de 640d kwa gegevens) kost basis 65.000 en dan zit daar standaard nog geen leder in.

                Durf je hier de basisprijs voor zo'n 6GC zetten? Mijn schatting voor een 640d is tussen de 85 en 90K en zet er dan ook meteen eens de standaard uitrusting bij.

                Hij is duurder, geen discussie! Maar om hem nu plots dubbel zo duur te bestempelen als een A7 is maar met 1 woord te omschrijven: kinderachtige BMW-verkopers praat...

                Ik dacht eerlijk dat jij daarboven stond
                ik snap echt niet waar je je nu zo druk in maakt???

                De gemiddelde A7 zal een 3.0TDI zijn met wat opties en zal na korting waarschijnlijk gemiddeld rond de 60k kosten.

                De gemiddelde 6GC zal een 640d zijn met wat opties en zal na korting waarschijnlijk gemiddeld rond de 100 à 110k kosten.

                Dat is gewoon een feit en heeft toch niets te maken met kinderachtigheid???
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                  Zet hier nu gewoon de basisprijs van zo'n 640d...
                  Dan kunnen wij tenminste weten waarover je spreekt. En niet jou inschatting uit je glazen bol volgen...

                  Bij je 6GC reken je vlotjes 30K opties volgens mij en bij de A7 pak je de basisprijs...

                  En gij weet net zo goed als ik dat binnen hier een enige tijd er ook een mindere motor dan de 40d in de 6GC komt.
                  Ik durf er geen geld op zetten maar ik meen dat de basisprijs 86 inclusief is

                  Mijn stellingen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen met beide wagens. En als ik u kan troosten, ja, die A7 doet ons klanten verliezen
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    ik snap echt niet waar je je nu zo druk in maakt???

                    De gemiddelde A7 zal een 3.0TDI zijn met wat opties en zal na korting waarschijnlijk gemiddeld rond de 60k kosten.

                    De gemiddelde 6GC zal een 640d zijn met wat opties en zal na korting waarschijnlijk gemiddeld rond de 100 à 110k kosten.

                    Dat is gewoon een feit en heeft toch niets te maken met kinderachtigheid???
                    Ik moet niet veel moeite doen om hem te begrijpen... dat is appelen met peren vergelijken, en eigenlijk alleen maar omdat BMW momenteel niks minder in de aanbieding heeft dan een 40d? Oh PS, hier is nen drol en ge moogt er 200K voor betalen... dat is pas een andere klasse!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ik moet niet veel moeite doen om hem te begrijpen... dat is appelen met peren vergelijken, en eigenlijk alleen maar omdat BMW momenteel niks minder in de aanbieding heeft dan een 40d? Oh PS, hier is nen drol en ge moogt er 200K voor betalen... dat is pas een andere klasse!
                      Nu zijn we er

                      We zitten inderdaad appelen met peren te vergelijken, dat is ook wat ik initieel probeerde duidelijk te maken ... nl dat een A7 en een 6GC niet in dezelfde klasse spelen.
                      Op dit moment in de tijd ... want inderdaad, wie weet welke motorisaties komen er nog uit ...
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Nu zijn we er

                        We zitten inderdaad appelen met peren te vergelijken, dat is ook wat ik initieel probeerde duidelijk te maken ... nl dat een A7 en een 6GC niet in dezelfde klasse spelen.
                        Op dit moment in de tijd ... want inderdaad, wie weet welke motorisaties komen er nog uit ...
                        't Is maar wat je verstaat onder "een andere klasse". Als je dat laat afhangen van het prijskaartje alleen, dan staat de BMW daar inderdaad boven. In feite, technisch gezien speelt hij in dezelfde klasse... of moet ik categorie zeggen? Waarom dan die BMW duurder is ontgaat mij effe, maar het verschil zal wel ergens aanwezig zijn en jij gaat dat beter kunnen vertellen dan ik!
                        Last edited by ; 26/01/2012, 12:49.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                          Maar dan vraag ik me weer af hoe ze dan weer 30K aan opties gaan pakken...
                          Pas op, "De gemiddelde 6GC zal een 640d zijn met wat opties en zal na korting waarschijnlijk gemiddeld rond de 100 à 110k kosten."

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                            Dan kan ik maar 1 dienst een pluim geven bij BMW en dat zijn die van marketing
                            Als er 1 ding zeker is, dan is het wel dat die bij BMW sterk zijn in marketing

                            Maar toch: 6GC en A7 spelen wel degelijk in dezelfde categorie, dat is duidelijk. En die categorie mag je gerust ruim nemen en een Panamera zet je er sowieso met zijn diesel ook in als je het mij vraagt. En de 5 GT uit de eigen BMW stal mag er ook in, samen met de CLS van bij MB. En wacht tot die mss nog eens uitkomen met een CLS shooting break, dan mag die er gerust ook nog bij.

                            Zet een 6GC op de markt met een 3 liter diesel van ca. 245pk en hij zal al dichter komen in de buurt van de 60k van een A7. Rust de A7 uit met de 313 pk TDI en je zal wss met vergelijkbare uitrusting al heel wat dichter bij de 6 GC zitten.
                            Maar de BMW staat wel duurder gepositioneerd, da's waar.
                            De vraag is dus of ze met deze positionering zichzelf niet in de voet zullen schieten en eerder uit eigen rangen de 7 reeks klanten zullen aantrekken dan Audi A6 klanten die naar iets anders op zoek zijn en die de A7 mss niet mooi vinden... Ben benieuwd hoe lang de hype zal duren (in België wss niet met die nieuwe VAA regelingen).

                            Dus mag ik hieruit concluderen dat zowel jij als Alexander ergens gelijk hebben?

                            Trouwens, al die subsegmenterij in de autowereld tegenwoordig: wie ligt daar echt van wakker, buiten de marketeers zelf? Als je een auto mooi vind, overtuigd bent van zijn kwaliteiten en er de prijs voor wil betalen, dan denk je als consument toch niet in vakjes?

                            Comment


                            • 't Is sowieso een potje nat.

                              De Maserati Quattroporte b.v. vind ik persoonlijk niet echt een 4-deurs coupé. Da's objectief gezien toch een fullsize berline. Ik vind die correcter gepositioneerd tegenover een A8 4.2 en een 750i, b.v. dan tegenover een CLS 500.

                              Het feit is dat de prijs in de praktijk altijd een veel valabeler criterium is om over "concurrenten" te spreken, dan het objectief binnen hetzelfde segment vallen. Los van het feit dat bij veel aankopen auto's uit verschillende segmenten worden overwogen en dus de facto concurrenten van elkaar worden. B.v. A5 Sportback vs Q5 (ik zeg maar iets).

                              Het lijkt er toch op dat BMW, door vast te houden aan de erg hoge prijzen van de '6 (zoals bij vorige generatie gestart), een ander doelpubliek voor ogen heeft dan Audi met de A7. Zou je toch denken. Een prijsverschil van 30.000 EUR is, zelfs in dat segment, niet niks... De kans dat het budget toestaat dat iemand die eerst een A6 of '5 overweegt, toch een A7 neemt, lijkt me alvast veel groter dan dat diezelfde persoon van een A6 of '5 dan plots toch een '6 GC aankoopt. Enkel en alleen owv het prijsverschil.

                              Trouwens, segmenten en klasses, 't is ook wat. Er zijn er die de Astra en de A3 in dezelfde klasse zetten. Ze zitten volgens het in West-Europa meest aangehouden systeem van segmenten weldegelijk in hetzelfde segment, maar voor mij bevolken de A3 en '1 een andere klasse dan de Astra of de i30. Het onderscheid is lastig, en wordt vaak vertaald door het woord "premium". 't Is dus zeker persoonlijk, want wat doe je met auto's die net wel of net niet premium zijn? Bijvoorbeeld (om in hetzelfde segment te blijven): zit een Guilletta dan bij die A3/'1 of niet (antwoord wellicht afhankelijk van persoon tot persoon)? Hetzelfde met b.v. V60 vs A4 Avant vs Exeo vs Superb combi vs i40 vs ...: moeilijke oefening.

                              Hoe beperkter je 't aantal klassen of segmenten houdt, des te ruimer zijn die en des te meer auto's vallen dan binnen 'concurrentie'. Ik zie 't liever wat dieper uitgespit, met wat meer klassen en een beperktere bevolking binnen elke klasse. Voelt voor mij duidelijker/correcter aan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Maar de BMW staat wel duurder gepositioneerd, da's waar.
                                De vraag is dus of ze met deze positionering zichzelf niet in de voet zullen schieten (...)
                                Idd, zoals daarnet al aangehaald. Bij de '6 van vorige generatie lijkt dat alvast naar wens van BMW te zijn geweest, althans toch naar eigen zeggen.
                                Maar veel zie je ze toch niet. En het zou me verwonderen mochten enkelen in de Vorstand niet liever 50% méér verkocht hebben tegen 20% minder, om zo toch de rentabiliteit van het model te verhogen. Maar dat raakt aan de uitstraling/imago van het model, en laat BMW nu net een imagomerk bij uitstek zijn.

                                Ik troost me altijd met de gedachte dat de marketeers 't wel beter zullen weten dan ik. En met de gedachte dat een '6 GC sowieso toch niet binnen budget valt.

                                Is er geen ratio oid die de oorspronkelijke prijszetting van een bepaald model toetst aan, ik zeg maar wat, de gemiddelde restwaarde na verloop van tijd? Want da's toch ook een mooie graadmeter. Als je ziet dat een 3 tot 4 jaar oude '6 minimaal de helft tot zelfs 2/3e van z'n nieuwwaarde verliest... kan je dan niet van een overpriced model spreken als 'ie nieuw is?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                                  Tenzij ze bij BMW erin slagen om een 6GC van 86K te verkopen met stof interieur bvb. Dan kan ik maar 1 dienst een pluim geven bij BMW en dat zijn die van marketing
                                  Ik dacht wel dat dat het geval was. Of stof/leder, maakt niet uit. In sommige markten is leder wel standaard of een no cost option, maar lang niet overal.

                                  Trouwens, de consument betaalt lederen zetelbekleding erg duur, maar in productiekost is dat nauwelijks duurder dan een mooie kunststof bekleding. ('t is eraan te zien, trouwens, aan dat BMW dakota leder...)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Maar toch: 6GC en A7 spelen wel degelijk in dezelfde categorie, dat is duidelijk. En die categorie mag je gerust ruim nemen en een Panamera zet je er sowieso met zijn diesel ook in als je het mij vraagt. En de 5 GT uit de eigen BMW stal mag er ook in, samen met de CLS van bij MB. En wacht tot die mss nog eens uitkomen met een CLS shooting break, dan mag die er gerust ook nog bij.
                                    Die '5 GT vind ik een lastigaard.

                                    Ik zou die eerder naast een R-klasse zetten, veeleer dan naast een CLS.

                                    Ik kan me niet inbeelden dat iemand die zonder merkvoorkeur shopt en zeer concrete eisen stelt aan z'n toekomstige auto, zou twijfelen tussen een CLS of een '5 GT. Los van de looks, natuurlijk, want misschien is er wel iemand die enkel die twee modellen mooi vindt en al de rest lelijk. (magere kans, maar bon )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                      Trouwens, al die subsegmenterij in de autowereld tegenwoordig: wie ligt daar echt van wakker, buiten de marketeers zelf? Als je een auto mooi vind, overtuigd bent van zijn kwaliteiten en er de prijs voor wil betalen, dan denk je als consument toch niet in vakjes?
                                      Juist.

                                      Voor mij zouden bij nieuwkoop nu de Superb combi, de X3 en de C coupé concurrenten van elkaar zijn. En bij aankoop tweedehands de '5 touring, de E break (tot daar alles ok), de Brera, de R-klasse en nog wat spul dat er in de verste verte niet op trekt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Is er geen ratio oid die de oorspronkelijke prijszetting van een bepaald model toetst aan, ik zeg maar wat, de gemiddelde restwaarde na verloop van tijd?
                                        Mmmm, ik kan maar spreken van een aantal merken, natuurlijk. En bij die lijkt me dat niet het geval te zijn. Enkel een onderzoek naar de situatie zoals die op de markt is op vlak voor de commercialisering. De nieuwprijs van de 'concurrenten' gerelateerd aan de verkoopvolumes is een veel interessantere toetssteen dan de restwaarde van een voorgaand model.

                                        Comment


                                        • Als je een A7 recht achteraan bekijkt, of zelfs opzij, lijkt hij imho vrij veel op een A5 SB.
                                          Heb er zo eens 2 naast elkaar gezien, en ik vond dat het verschil in grootte meer uitgesproken mocht geweest zijn.

                                          Van Alexanderr zou ik graag, bij voorkeur in het VAA topic, eens horen welk effect de VAA heeft gehad op de grotere modellen.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X