Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat we iets soorgelijks gaan zien als met de A5: doordat de basisbenzine (voor zover je een 2.8 FSI met 204 PK "basis" kan noemen uiteraard) veel goedkoper is dan de basisdiesel, wordt, zelfs in ons belgenlandje, de benzine bevoordeeld.
    Reken dan nog eens de BIV die 2500 € goekoper is voor de benzine, en het prijsverschil loopt op tot 9000€.
    Ok , er is natuurlijk een voordeel voor de diesel qua CO2-uitstoot en aftrekbaarheid, brandstofverbruik en restwaarde, maar toch.
    En toch zal er hier geen kat voor die 2.8 FSI kiezen, voor zover ik dat kan voorspellen.
    En je moet 'm ook vergelijken met de 3.0 TDI die nog moet komen (met 400 Nm), niet met de huidige.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
      Ik raad u aan om nog wat verder naar foto's te blijven gapen. Op het eerste zicht was ik er ook zwaar tegen (posts zullen da wel duidelijk maken) maar hoe meer ik die kar zie ...
      Ik kijk verder ( gapen is voor apen ) en het komt niet ( wat nu ? )
      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Geslaagd! Audi heeft het - ondanks dat dit wel tegengesproken zal worden - gewaagd om eens origineel uit de hoek te komen. Met de achterkant bedoel ik dan voornamelijk.

Denk dat dit model IRL heel wat meningen zal doen veranderen.
        nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Gewoon prachtig !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
            Maar er is blijkbaar geen veiligheidsgordel voorzien voor de middelste plaats.
            Ik zie toch 3 aansluitngen. Jammer feitelijk want deze wagen hoeft helemaal geen middelste zitje...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Toch nog even reageren op mijn eigen bericht:
              http://www.autoforum.be/showpost.php...1&postcount=94

Denk dat Audi met zijn motoritatie en transmissie hier toegeeft dat zijn MULTITRONIC NIET thuis hoort met veel +nm.
              Vrees er ook een beetje voor dat ze hier in België van de 3.0 tdi er niet veel van zullen aan de man brengen dan. Zouden er toch best aan doen om ook de 2.7l als instapper op de markt te brengen, wel in quattro uitvoering dan wel te verstaan.
              Last edited by Metaxa; 29/07/2010, 22:43.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Toch nog even reageren op mijn eigen bericht:
                http://www.autoforum.be/showpost.php...1&postcount=94

Denk dat Audi met zijn motoritatie en transmissie hier toegeeft dat zijn MULTITRONIC NIET thuis hoort met veel +nm.
                Vrees er ook een beetje voor dat ze hier in België van de 3.0 tdi er niet veel van zullen aan de man brengen dan. Zouden er toch best aan doen om ook de 2.7l als instapper op de markt te brengen, wel in quattro uitvoering dan wel te verstaan.
                Een 3.0 TDI (wat toch al lang geen zuivere TDI meer is zeker???) met 204 PK staat aangekondigd maar nog geen prijs opgegeven. Vraag me wel af hoe groot het prijsverschil zou zijn met een 2.7 quattro met 163/190 PK. Wellicht niet zo bijster groot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
                  Een 3.0 TDI (wat toch al lang geen zuivere TDI meer is zeker???) met 204 PK staat aangekondigd maar nog geen prijs opgegeven. Vraag me wel af hoe groot het prijsverschil zou zijn met een 2.7 quattro met 163/190 PK. Wellicht niet zo bijster groot?
                  Wat bedoel je met niet zuivere TDI?
                  Volgens de berichten in de pers zal er GEEN 2.7 komen in de A7
                  Ben nu wel geen voorstander meer van Mercedes maar Audi zou er dan toch beter aan doen om in hun toekomstige nieuwe A6 dan toch een hagel nieuwe motor voor te ontwikkelen à la de 250 van MB. Het gat dat er nu al is tussen A4/A6 2.00 > 2.7 en de A7 met 3.0 zou dan eindelijk eens perfect kunnen opgevuld worden...wat dan een logische verklaring zou kunnen zijn om de A7 niet uitterusten met een 2.7 Commercie hé....

Comment

• Ze zouden beter diesel gewoon afschaffen. Strontbrandstof. Ik ben daarnet nog ondergeroet door zo'n ding, niet normaal wat daar uit kwam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Ze zouden beter diesel gewoon afschaffen. Strontbrandstof. Ik ben daarnet nog ondergeroet door zo'n ding, niet normaal wat daar uit kwam
                      Ik ben het voor een keer met u eens... 2.8FSI minimum en 3.0TFSI aanbevolen, 4.2FSI ideaal. Met een beetje hoop, blijft ie dan wat exclusiever ook.

Comment

• Wanneer staat deze A7 in de showroom hier in België?
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Ik ben het voor een keer met u eens... 2.8FSI minimum en 3.0TFSI aanbevolen, 4.2FSI ideaal. Met een beetje hoop, blijft ie dan wat exclusiever ook.
                          Is het dan zo moeilijk om het eens met mij eens te zijn

Ik wil een 2.5 TFSI in mijn A3

Comment

• Audi duikt met de nieuwe A7 Sportback in het gat tussen de...
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Bang & Olufsen Advanced Sound System: € 6.000

Een optie die al zwaar kan wegen op het budget...
                              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Wanneer staat deze A7 in de showroom hier in België?

Vrees ervoor dat de eerst bestelde eind 2010 in het wild te zien zullen zijn.

Ben zelf al bij een dealer geweest en rara hij wist niet te vertellen wanneer ze in de showroom zouden staan of besteld konden worden.
                                .
                                Zo voorspelbaar
                                Sintruin till I die

Comment

Ze zouden beter diesel gewoon afschaffen. Strontbrandstof. Ik ben daarnet nog ondergeroet door zo'n ding, niet normaal wat daar uit kwam
                                  Gewoon taksen op verhogen zodat het (zoals bvb in zwitserland) exact even duur is als benzine.
                                  Vrachtwagens zijn immers beter af met diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    Bang & Olufsen Advanced Sound System: € 6.000

Een optie die al zwaar kan wegen op het budget...
                                    Hangt ervan af wat de kwaliteit is. Het is alleszins even duur als het Burmester systeem in de Panamera, en ik kan mij niet oorstellen dat B&O iets gebakken heeft dat beter is dan Burmester.
                                    Ik vrees eerlijk gezegd dat het ongeveer hetzelfde systeem is als in de A4. Misschien hier en daar nog een extra speakertje. Dan is 6000 EUR uiteraard diefstal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Hangt ervan af wat de kwaliteit is. Het is alleszins even duur als het Burmester systeem in de Panamera, en ik kan mij niet oorstellen dat B&O iets gebakken heeft dat beter is dan Burmester.
                                      Ik vrees eerlijk gezegd dat het ongeveer hetzelfde systeem is als in de A4. Misschien hier en daar nog een extra speakertje. Dan is 6000 EUR uiteraard diefstal.
                                      peperdure Hi-Fi in de wagen is gewoon status-symbool, want de luisteromstandigheden zijn per definitie slecht in het verkeer (tenzij met koptelefoon of in de files )
                                      ook mogen wij denken dat dit geldklopperij is, het is juist met deze snufjes dat Audi goed verdient, daar er atijd kandidaten zijn voor alleen het beste, en kost wat kost (en zoniet blijft het toch een mooi uitstalraam, voor de dromers )
                                      doe maar een parallel met de super-motorisaties, de logica is net dezelfde...

Comment

...Strontbrandstof...
                                        maar het is wat de Belg koopt... tot en met voor luxe-wagens ook is het als voorwendsel
                                        in eigen boezem kijken, dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Gewoon taksen op verhogen zodat het (zoals bvb in zwitserland) exact even duur is als benzine.
                                          Vrachtwagens zijn immers beter af met diesel.
                                          Vrachtwagens en boten mogen dat blijven gebruiken. Maar voor personenwagens -> afschaffen

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          maar het is wat de Belg koopt... tot en met voor luxe-wagens ook is het als voorwendsel
                                          in eigen boezem kijken, dus...
                                          Ik heb in m'n eigen boezem gekeken en geen diesel gevonden !

Comment

Working...
                                          X