Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
    Dat is blijkbaar een Audi Exclusive kleurtje van 3.200 EUR. Het aantal metaalkleuren is wel beperkt met maar 9 keuzes (en daarbij dan ook nog rood ook...).
    denk ik doodgewoon Sahara-beige...
    met de inlegplaatjes Dimension is Nappa-Silver echt klasse
    houtinlegplaatjes zijn m.i. overdaad
    waw-effekt bij een eerste blik, maar ik wil dat niet jarenlang onder mijn ogen, het geeft een onrustig karakter aan het heel interieur
    smaken verschillen...

Comment

• Zojuist voor de eerste keer op de openbare weg gezien, een 3.0TDI, niet mis IRL.
      Eigenaar reed daarvoor met een CLS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
        Zojuist voor de eerste keer op de openbare weg gezien, een 3.0TDI, niet mis IRL.
        Dan is die er toch op achteruit gegaan. Ik vind de A7 absoluut geen lelijke auto maar naast een CLS (nieuw of oud) komt ie toch tekort op gebied van design imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
          Dan is die er toch op achteruit gegaan. Ik vind de A7 absoluut geen lelijke auto maar naast een CLS (nieuw of oud) komt ie toch tekort op gebied van design imo.
          Jup, vind ik ook, ik vind de A7 zelfs een mooie auto, maar de CLS maakt toch ook meer indruk op mij. Ik heb de nieuwe wel nog niet zien rondrijden, misschien verandert dat mijn gedacht, maar ik betwijfel het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
            De huidige CLS is imo ook niet meteen het toonbeeld van een geslaagd design.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              kwestie van smaak.

Comment

Zojuist voor de eerste keer op de openbare weg gezien, een 3.0TDI, niet mis IRL.
                Hehe, die mens is mijn vader zijn zakenpartner
                Ben ook wel benieuwd, ga er straks eens naar gaan kijken denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk Berichten
                  Hehe, die mens is mijn vader zijn zakenpartner
                  Ben ook wel benieuwd, ga er straks eens naar gaan kijken denk ik.
                  Een van de eersten zei je? Is alleszins wel een knappe verschijning! En zijn CLS komt ook goed terecht.

Comment

• Wat een belachelijke auto toch. Als je dan toch een Audi-fan bent, koop dan een A6. Geen kat die het verschil gaat zien, en hij kost 15-20.000 euro minder.

Comment

Een van de eersten zei je? Is alleszins wel een knappe verschijning! En zijn CLS komt ook goed terecht.
                      Inderdaad, één van de eersten. Hehe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                        Wat een belachelijke auto toch. Als je dan toch een Audi-fan bent, koop dan een A6. Geen kat die het verschil gaat zien, en hij kost 15-20.000 euro minder.
                        Een blinde kat niet nee.

Comment

Wat een belachelijke auto toch. Als je dan toch een Audi-fan bent, koop dan een A6. Geen kat die het verschil gaat zien, en hij kost 15-20.000 euro minder.
                          Als er hier iets belachelijk aan is, dan is het jouw post.

Comment

• Net eentje zien staan bij ACM , Wat een présence en ik wat me opviel was hoe lang die wel niet is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              Je zegt nu onrechtstreeks dat de A7 geen toonbeeld is van geslaagd design

Just kidding

Ik ben nog altijd vol spanning om de A7 en CLS irl te zien.

Comment

• Hij pakt echt niet op foto vind ik.
                                Irl wel zeer geslaagd.

Comment

1. zelfs een blinde met een zonnebril ziet het verschil
                                  2. met vergelijkbare motorisatie is het prijsverschil niet zo groot, je mag hem uiteraard niet vergelijken met de instapversie van de A6.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    1. zelfs een blinde met een zonnebril ziet het verschil
                                    2. met vergelijkbare motorisatie is het prijsverschil niet zo groot, je mag hem uiteraard niet vergelijken met de instapversie van de A6.
                                    Ik begrijp de wat bitse reacties op mijn wat uitdagende post, maar ik kan er echt niet bij hoe iemand dit "mooi" kan vinden. Of toch niet zo mooi om er 50.000 euro aan te geven. Heb het hier nog al eens ergens gepost: zo een "coupé met 4 deuren", dat klopt gewoon toch niet? De BMW GT, de Porsche Panamera, en ook deze A7, ze zitten allemaal met die zelfde lelijke "bult" achteraan, een niet te verenigen combinatie van het naar omlaag trekken van de daklijn (voor de coupélook) en het toch moeten omhoog houden van de daklijn (om de mensen achteraan toch een beetje hoofdruimte te blijven geven).
                                    En om de Audifans toch de hand te reiken: de nieuwe A6 zit wél goed . Ok, lijkt enorm (toch té veel, maar ok, dat is weer mijn gedacht) op de A4 en de A8, maar het lijkt wel of de proporties nu perfect zitten. Je zou haast zeggen dat ze eerst geprobeerd hebben met de A4 (oeps, wat te klein), dan met de A8 (verdorie, te groot), om dan met de A6 eindelijk de perfecte maten te vinden.

Comment

Ik begrijp de wat bitse reacties op mijn wat uitdagende post, maar ik kan er echt niet bij hoe iemand dit "mooi" kan vinden. Of toch niet zo mooi om er 50.000 euro aan te geven. Heb het hier nog al eens ergens gepost: zo een "coupé met 4 deuren", dat klopt gewoon toch niet? De BMW GT, de Porsche Panamera, en ook deze A7, ze zitten allemaal met die zelfde lelijke "bult" achteraan, een niet te verenigen combinatie van het naar omlaag trekken van de daklijn (voor de coupélook) en het toch moeten omhoog houden van de daklijn (om de mensen achteraan toch een beetje hoofdruimte te blijven geven).
                                      En om de Audifans toch de hand te reiken: de nieuwe A6 zit wél goed . Ok, lijkt enorm (toch té veel, maar ok, dat is weer mijn gedacht) op de A4 en de A8, maar het lijkt wel of de proporties nu perfect zitten. Je zou haast zeggen dat ze eerst geprobeerd hebben met de A4 (oeps, wat te klein), dan met de A8 (verdorie, te groot), om dan met de A6 eindelijk de perfecte maten te vinden.
                                      De GT hoort in dit rijtje zeker niet thuis vind ik, maar je vergeet wel de CLS en zeker de Jag. XF te vermelden want die is wat betreft daklijn o zo mooi, maar helemaal niet ideaal als hoofdruimte.
                                      Zelf vind ik deze type auto's wel zeer prachtig of ze handig zijn en voor wat je ze wil gebruiken moet je voor jezelf maar uitmaken natuurlijk,...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De GT hoort volgens mij meer in het rijtje van de R klasse thuis. Mislukte cross overs (op gebied van design. De CLS en XF zie ik meer als luxe wagens met een coupé uitstraling. De A7 vind ik eigenlijk bloedmooi maar is een typische fastback en valt nog het best te vergelijken qua design met.......

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Juist langs de garage gestopt. De A7 stond juist binnen. Wat een kar
                                          Veel beter dan op de foto's. Ik wil wel foto's posten, maar daar lijkt ie ineens weer een pak minder spectaculair. Ik zal mij eens ne 3D-camera kopen. Dan zorgt iedereen een 3D scherm. Dan geeft een veel beter idee...

Anywho... De A7 ziet er toch weer een pak anders uit dan een A5 sportback, zoals iedereen beweert. Het concept is hetzelfde, maar het is irl een enorm verschil. Ik heb 5 rondjes rond de wagen gelopen en vond niet echt iets wat mij tegenstak. Ik moet alleen nog wennen aan de fel duikende koffer. Maar een lelijke of trieste kont? Helemaal niet.
                                          Mijn favoriete details. De gordellijn vooraan in 3/4e aanzicht... Doet me fel denken aan een Bentley Continental GT. De neus oogt zeer dik en elegant. Niet zo plat als de A8...

De kont loopt heel smal naar achteren, wat op zich knap is, maar voor een enorme afname zorgt in kofferruimte.
                                          Ik ben niet lang binnen geweest, dus vedere opmerkingen weet ik na vrijdagavond te geven.
                                          Wat de kleur betreft is het puur smaak. Het was een dakotagrijze, dus dat "beige". Ik wil het eens in daglicht zien, maar op het eerste gezicht was het niet slecht. Deze morgen heb ik toevallig een trailer gezien met een zwart en een zilveren exemplaar. Die zilveren heeft een zware indruk bij me achtergelaten. Die kont ziet er zo geweldig uit dan!!

Het interieur: Ook in tegenstelling tot de foto's, wow! Wat een afwerking!! Alles wat je vastneemt of indrukt, voelt lekker solide aan. Het is heel wat anders dan je van Audi gewend bent. Maar bij een nieuw concept past een nieuwe styling. Het was een zwart lederen interieur met mat, bruin hout. Je voelde de nerven van het hout en het stond prachtig met het zwart leder.
                                          Het scherm is een paar maten groter geworden en is zeer goed van kwaliteit en daarbij is klinkt uitklapmechanisme veel steviger ivm onze A8 D3 II.
                                          Alle verlichting gebeurd nu met LEDs in koud wit. Ik vind het allemaal nogal koel ineens. Ik vind dat je er keuze in moest hebben. LEDs mogen blijven, maar biedt een warm witte kleur aan. Voor de rest zit je lekker ingepakt zonder dat het claustrofobisch wordt. Ik pas makkelijk achter mezelf (1.85m en mijn haar recht omhoog met gel, raakte ik het dak juist/juist niet), maar heb niet lang op de achterbank gezeten. Die voorzetels zijn echt zalig! Lang alle kanten te bedienen en op te blazen. En dat met een minimum aan knoppen. Je bedient met één knop, afhankelijk van de stand waarin je hem zet: de zitlengte, de zijkussens (zitvlak en rugleuning) en de lendensteun.

Het interieur van de A8 is globaal chiquer en ruimer en... Maar het sportieve kantje van de A7 is gewoon aangenamer (voor mij).
                                          En eens deze A7 eens goed bekeken te hebben en te mogen hebben ervaren, ben je de A8 snel vergeten denk ik zo...

Ik heb zo goesting om eens met deze te rijden!!
                                          Ik zal de foto's nog wel plaatsen
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X