Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Bijna perfect zo vanbuiten.
    Idd. Juist nog andere velgen, en zo mogen ze 'm ook voor mij leveren (al heeft 'ie m.i. geen s-line exterieur pakket nodig om mooi te zijn).

Nu ik de auto in het verkeer gezien heb, moet ik toch zeggen dat het een raar beeld was (in alle betekenissen). Als je de auto vooraan ziet, verwacht je een coupé... en ze mogen daar van mijn part ook een echte coupé van maken, zou knap zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Jup, bedoeling is om die WITTE caravan daarmee te trekken

Ding mag 2000kg trekken, dus dat is geen probleem.
      Behalve dan dat de kont nog langer hangt, dan nu al het geval is.

Comment

• Prachtig zoals die daar staat, al vind ik dat die velg de A7 niet echt past. Aluraamomlijsting zorgt voor een knap contrast op de getinte ruiten en de zwarte lak.

Ik zou het S-line interieurpakket laten vallen en opteren voor het bruine interieur.

Comment

Gisteren bij de Audi dealer geweest en de A7 is wel nice...

Er stond een grijze in de showroom en die eens goed bekeken en I like it. Deze die er stond was wel redelijk standaard en lichtgrijs met zwart interieur dus een redelijk brave opstelling. Zit goed, veel beenruimte achterin, alleen zit ik met mijne kop tegen het dak. Maar ik zit dan ook nooit langs achter en ik zie niet dat onze oudste in de komende 3 jaar zoveel gaat groeien.

Enig punt van aanpassing zal wel de koffer zijn... Enorme oppervlakte wat ik wel handig vind, maar wel laag. Heb ook nog niet goed bekeken of die afdekkingen wegkunnen waardoor je uitzonderlijk tot tegen het glas zou kunnen laden.
          Maar ik zie er niet meteen een probleem in, alleen dat ik sneller eens naar de remorque ga moeten grijpen om één en ander te halen.

Dit weekend mag ik er eentje halen om eens te goei te testen

Op het einde dan ook nog naar eentje in de werkplaats gaan kijken dat ze aan het klaarzetten waren voor aflevering: zwart, S-line sportpakket, S-line exterieurpakket, leder/alcantara interieur en ik was verkocht

Heb nu 2 configs voor de A7 in mijne kop: buitenaf identiek, identieke uitrusting, beide S-line exterieurpakket, ...
          De eerste dan met S-line sportpakket (interieur) en dus zwart interieur in leder en alcantara combinatie.
          De tweede zonder S-line interieurpakket maar dan met nougatbruin leder interieur en comfortzetels. Dan ook wel zwarte dakhemel, zelfde interieurlijsten als s-line en s-line sportstuur...

Verschil in prijs is een 2K extra om in een bruin interieur te zitten en enige verschil comfortzetels tegenover sportzetels met s-line logo (wel beide elektrisch). Verschil kan kleiner indien geen comfortzetels maar elektrische standaardzetels te pakken, maar dat is dan wel minderwaardig aan de sportzetel in mijn ogen...

Nu nog efkes afwachten hou hij rijdt en wat ons madam er van vind...
          Doe dan maar eentje in Dakotagrijs + nougatbruin (zoveel mooier dan het zimtbruin vanBMW) en de 20" dubbel-10 spakige velgen (combi-antraciet)
          Zou toch maar voor de comfortzetels gaan als ik jou was...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Die is knap...

Comment

Jup, bedoeling is om die WITTE caravan daarmee te trekken
              ah jaa ! nu snap ik waarom je niet bekommerd bent door een beperkte zicht vanachter

Comment

• buren van de ma en de pa hebben net hun a7 op de oprit staan, zag ik toen ik passeerde, in een ver verleden hadden die nog een prachtige monza, zie wel wat gelijkenissen tss die 2

Comment

• vandaag weer eens de car config gedraaid, zo een audi, das toch duur marchandise ze

chance dat ge dat kunt keasen/renten
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Leasen/renten maakt hem gewoon duurder???
                    Jamaja zo'n bedrag in 1ne keer ophoesten of in termijnen das toch een groot verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Jamaja zo'n bedrag in 1ne keer ophoesten of in termijnen das toch een groot verschil
                      Sowieso, hij is daardoor niet duurder. Renting met hoge restwaardebijvoorbeeld = lage maandelijkse afbetalingen en na je renting termijn geef je de auto gewoon terug. Hierdoor kan je met een duurde wagen rijden terwijl je maar X maanden de renting moet betalen zonder de auto over te kopen natuurlijk.

Dus op zich betaal je Xxx Euros maar dat zal wel steeds onder de originele waarde van de wagen liggen aangezien je een hoge restwaarde hebt ;-), het is wel nooit 'jouw' wagen natuurlijk
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• De reden dat er nog enkel TDI te zien is, is omdat ook Audi met kleinere cilinderinhouden gaat gaan werken, zoals we al kennen van de 16TDI. Maar een A8 of A7 waar dan bv TDI 20 zou opstaan, zou wat belachlijk overkomen. Dat is de reden wat ze mij onlangs op cursus bij D'ieteren gezegd hebben.

Comment

• Ik loop hier duidelijk wat achter... @Naish:
                          Is het een 3.0tdi waar je over denkt?
                          Zeker de 3.0 boven de 2.7 kiezen , is een totaal ander motor-versnellingsbak.
                          Ik ken de config van de A7's niet, maar zeker quattro bestellen.

De multi is een probleembak en als je moet slepen heb je maar beter een stevige versnellingsbak.

Comment

Gisteren bij de Audi dealer geweest en de A7 is wel nice...

Er stond een grijze in de showroom en die eens goed bekeken en I like it. Deze die er stond was wel redelijk standaard en lichtgrijs met zwart interieur dus een redelijk brave opstelling. Zit goed, veel beenruimte achterin, alleen zit ik met mijne kop tegen het dak. Maar ik zit dan ook nooit langs achter en ik zie niet dat onze oudste in de komende 3 jaar zoveel gaat groeien.

Enig punt van aanpassing zal wel de koffer zijn... Enorme oppervlakte wat ik wel handig vind, maar wel laag. Heb ook nog niet goed bekeken of die afdekkingen wegkunnen waardoor je uitzonderlijk tot tegen het glas zou kunnen laden.
                            Maar ik zie er niet meteen een probleem in, alleen dat ik sneller eens naar de remorque ga moeten grijpen om één en ander te halen.

Dit weekend mag ik er eentje halen om eens te goei te testen

Op het einde dan ook nog naar eentje in de werkplaats gaan kijken dat ze aan het klaarzetten waren voor aflevering: zwart, S-line sportpakket, S-line exterieurpakket, leder/alcantara interieur en ik was verkocht

Heb nu 2 configs voor de A7 in mijne kop: buitenaf identiek, identieke uitrusting, beide S-line exterieurpakket, ...
                            De eerste dan met S-line sportpakket (interieur) en dus zwart interieur in leder en alcantara combinatie.
                            De tweede zonder S-line interieurpakket maar dan met nougatbruin leder interieur en comfortzetels. Dan ook wel zwarte dakhemel, zelfde interieurlijsten als s-line en s-line sportstuur...

Verschil in prijs is een 2K extra om in een bruin interieur te zitten en enige verschil comfortzetels tegenover sportzetels met s-line logo (wel beide elektrisch). Verschil kan kleiner indien geen comfortzetels maar elektrische standaardzetels te pakken, maar dat is dan wel minderwaardig aan de sportzetel in mijn ogen...

Nu nog efkes afwachten hou hij rijdt en wat ons madam er van vind...
                            Ik zou je eerste optie kiezen, ook interrieur dus S-Line pack, met alcantara en bleke sticknaden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                              Dat is de reden wat ze mij onlangs op cursus bij D'ieteren gezegd hebben.
                              zeggen ze jou op die cursus ook dat de diesel in vrij korte tijd eruit gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                Ik loop hier duidelijk wat achter... @Naish:
                                Is het een 3.0tdi waar je over denkt?
                                Zeker de 3.0 boven de 2.7 kiezen , is een totaal ander motor-versnellingsbak.
                                Ik ken de config van de A7's niet, maar zeker quattro bestellen.

De multi is een probleembak en als je moet slepen heb je maar beter een stevige versnellingsbak.
                                30 tov 27 is zeker een groot verschil, maar met de multibak hebben we toch zo geen problemen, eerder in de A4, daar zijn er al enkele vervangen door een leiding die deffect gaat van de versnellingsbakolie met als gevolg dat de bak ook naar de eeuwige jachtvelden gaat. Ik zou op een V6 TDI zeker een multibak aanraden, rijdt enorm soepel en ontspannen, en toch lekker vlot.
                                Quattro is Audi's belangrijkste optie, en zeker op een V6 TDI vind ik, anders krijgt de ESP het vaak zwaar te verduren, nog niet over de andere voordelen van Quatro gesproken dan.
                                Last edited by ; 10/02/2011, 19:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  zeggen ze jou op die cursus ook dat de diesel in vrij korte tijd eruit gaat ?
                                  Nog niks van vernomen. 20 en 21 feb moet ik nog gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                                    Ik zou op een V6 TDI zeker een multibak aanraden, rijdt enorm soepel en ontspannen, en toch lekker vlot.
                                    .
                                    De 3.0 is een S-tronic toch?

Comment

De 3.0 is een S-tronic toch?
                                      Yep, ma ik noemde het gewoon zo uit gemak. Sorry

Comment

wij hebben hier mee nog nooit problemen gehad...
                                        deze moet thans ook trekke en sleuren soms... dit is de 2de auto en nooit een probleem gehad met de boîte

mvg

Comment

Probleembak ?

Mijn vorige Multi meer dan 350.000 kilometer mee gedaan op 3.5 jaar zonder probelemen.
                                          Wat het intense gebruik aantoond ( niet op 15 jaar mee rond de kerktoren gereden ) maandelijks naar het zuiden en geladen de bergen over. En heb met mijn aanhangwagen ook wat kilo's mee versleurt. ( meer dan 20 aanhangwagens van 1.5 ton kiezel voor men sterk hellende oprit ) en nooit één probleem gehad met de bak.

Voor de keuze van mijn huidige heb ik getwijfeld tussen de 2.7 met multi of de 3.0 quattro.
                                          Niet tegestaande de schitterende quattro wou ik de multi niet opgeven en ben voor de 2.7 multi gegaan. Met de sneeuw van de laatste jaren in de winter, stel ik me soms de vraag, was ik niet beter voor de quattro Stronic gegaan, maar éénmaal terug achter het stuur van de multi vergeet ik dit al gauw.

Hij huidige heeft momenteel ook reeds 120.000 km op nog geen 2 jaar, en ook hier geen probleem met de multi. Mijn volgende zal waarschijnlijk wel een quattro zijn. Dit om eens een auto te hebben met een ander karakter, anders blijf je precies altijd met hetzelfde rijden. Maar de Multi krijgt van mij een dikke 10 op 10. De combinatie van een vlotte soepele V6 met een multibak, resulteerd in een snelle ( niet sportief ) vlotte, zeer aangename cruiser. Maarja, natuurlijk zullen er wel zijn die alles kapot krijgen.....

Comment

Working...
                                          X