Oorspronkelijk geplaatst door dami
Bekijk Berichten
ik denk dat je dit met 18" ook wel hebt hoor ( alez ja , in een onoplettendheid van mij en een kids fight heb ik ook al een 18" kapot gekregen tegen de stoep ) , wel zijn de 20" toch nog iets gevoeliger.
ik vind het spijtijg dat Opel hier niet voor een band heeft gekozen ala Yokohama , deze heeft een serie die uitgerust is met en randbeschermer voor je velg , eigenlijk niets minder dan een bijkomend stuk rubber van de band die over de rand valt ( deze wordt door de premiums al eens gebruikt en ook door enkele japkes om maar te zeggen dat ze voor een allegaar van merken en types wordt gebruikt ) .
wat kwaliteit betreft , sommige zweren erbij andere vinden de banden van dit merk slecht .
ze blijken ( vooral de sportbanden ) nogal snel te slijten wat eigenlijk normaal is omdat deze zo gemaakt is dat hij "plakt " tegen de baan ,is deze van rubbermengeling dan ook redelijk zacht is . maar als ik het goed heb hebben ze daar tegenwoordig ook een hardere ruber in .
ik moet eerlijk zijn dat ik met de straatversie van deze nog nooit gereden heb , wel met de slicks en die waren wreed goed , wel duur ( 200 euro voor een bandje dat ongeveer een 2 manches meeging , dure hobby dus , prijzen zijn nog van in den tijd dat ik nog tijd had voor een hobby een dikke 20 jaar terug ).
was er van de week nog aan het denken om eens te vragen of iemand de decibel serie al eens heeft gereden , en wat ze ervan vinden ., maar eigenlijk ging het het nu hier niet over .
20" bloedmooi onder de insignia , vooral als deze een 3tal cm lager ligt ( is dit mogelijk met een flexride systeem ? ) wel wreed gevoelig voor stoepranden , en volgens dealer ( aangezien ik daar nogal eens kom zie ik dat ) durven ze wel eens sneuvelen door de onvoorzichtigheid van het rijden door putten.
van gesneuvelde ophangingen heb ik nog niks kunnen opvangen , denk dat dit wel snor zit.
volgens mij denk ik als je flexride hebt en je hebt een zeer slechte weg met veel putten en je zet hem stand toer dat je dit wel mooi kan opvangen.
groetjes
Erwin
Comment